عصر جديد عصر جديد .

عصر جديد

راهنماي خريد طلا و جواهر و بايدها و نبايدهاي خريد طلا(بخش اول)

نياز به گفتن ندارد كه يكي از هوشمندانه‌ترين سرمايه گذاري‌ها، خريد طلا و جواهر است و در اختيار داشتن راهنماي خريد طلا و جواهر اين سرمايه گذاري را هوشمندانه‌تر مي‌كند. طلا چيزي بيشتر از وسيله‌اي براي نشان دادن تجملات و كلاس است و نشان دهنده ثبات مالي در افراد است. در يك جمله مي‌توانيم بگوييم كه طلا، پول است. پس در ادامه اين مقاله با ما همراه باشيد تا شما با بايد و نبايد ها در خريد طلا آشنا سازيم.

عيار طلاي خود را بدانيد

در هر آلياژ طلا، 24 واحد وجود دارد كه به آن "قيراط يا عيار" مي‌گويند. هنگامي كه شما طلاي 24 عيار مي‌خريد، اين بدان معناست كه شما طلاي 100٪ خالص خريديد، كه به اندازه مثقال مثقال آن پول نقد در جيب خود خواهيد داشت.

به تناسب، اگر طلاي 24 عيار 100٪ خالص باشد، طلاي 10 عيار 41.7٪ آن طلاي خالص است. بنابراين، قاعده كلي در مورد ارزش و خالص بودن طلا به اين صورت است كه: هرچه طلا خالص‌تر باشد، ارزش آن نيز بيشتر است.

هدف: در كجا استفاده مي‌شود؟

طلاي خالص بسيار نرم است و به راحتي آسيب مي‌بيند. اگر قصد داريد هر روز آن را استفاده كنيد، پس بايد سراغ طلاهايي با عيار پايين برويد كه شكننده نباشند. بهترين ميزان عيار براي خريد طلا و جواهر حدود 10، 12 و 14 است. طلاي عيار پايين تركيبي از طلا 24 عيار و ديگر فلزات است كه استحكام بيشتري دارد.

براي خريد انگشتر طلا و دستبندهايي كه در معرض ساييدگي و ضربه قرار دارند، بهتر است سراغ طلاي 10 و 12 عيار برويد.

همچنين هنگام خريد گردنبند طلا و گوشواره‌هايي كه از ضربه و آسيب در امان نيستند نيز، طلاي 18 عيار را مد نظر داشته باشيد.

سازگاري: از خودتان بپرسيد كه "آيا اين آلياژ و طلايي براي من" خوب است يا خير؟"

جدا از هدف هنگام خريد طلا و جواهر، مواردي ديگري نيز وجود دارد كه از درجه اهميت بالايي برخوردار هستند. اين موارد همه جزئي از راهنماي خريد طلا و جواهر هستند.

جواهرات و طلا ممكن است حاوي فلزات ديگري نيز باشند. يكي از رايج‌ترين فلزات مخلوط شده در طلا، آلياژ نيكل است. اين آلياژ، جواهرات و طلا را محكم‌تر مي‌كند اما براي افرادي كه حساسيت به نيكل دارند مي‌تواند مشكل‌ساز باشد.

اگر به نيكل حساسيت داريد، بهتر است سراغ طلا و جواهري برويد كه ميزان طلاي آن نسبت به ديگر فلزات بيشتر باشد. طلاي 18 عيار را به شما كه به نيكل حساسيت داريد، توصيه مي‌كنيم.

چرا ساير فلزات با طلا مخلوط مي‌شوند؟

مطمئنا يكي از موارد مهمي كه هنگام خريد طلا و خريد طلاي دست دوم بايد بدانيد، آلياژهايي كه با طلا مخلوط مي‌شوند. از آنجا كه طلاي خالص نرم است و خيلي نمي‌توان از آن به صورت روزمره استفاده كرد، آن را با فلزات ديگر مخلوط مي‌كنند تا دوام آن بيشتر شود.

افزودن فلزات ديگر به اين طلاي خالص، همچنين به متالوژيست‌ها امكان تغيير رنگ طلا را مي‌دهد. براي ساخت طلاي سفيد به آن پالاديوم يا نيكل افزوده مي‌شود. با افزودن مس، رنگ طلا رزگلد مي‌شود، در حالي كه نقره به طلا رنگي با ته مايه سبز مي‌دهد.( براي آشنايي بيشتر با طلاي رزگلد به اين صفحه مراجعه كنيد.)

منبع

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۱:۱۲ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

انواع ترميم دندان : روش هاي مورد استفاده در دندانپزشكي ترميمي

پر كردن دندان

از پر كردن دندان زماني استفاده مي شود كه يكي يا تعدادي از دندان ها دچار پوسيدگي شده باشند. زماني كه شخصي به بهداشت دهان و دندان خود رسيدگي نكند، مواد غذايي ريزي كه لابلاي دندان ها گير ميكنند باعث تجمع باكتري ها ميشوند. اين تجمع باعث اسيدي شدن سطح دندان مي شود. به مرور زمان با تشكيل پلاك، ميناي دندان دچار فرسايش مي شود و ميگويند دندان پوسيده يا نزديك به مرگ است.

اگر پوسيدگي دندان باعث سوراخ شدن دندان شود نيز ميگويند حفره دندان ايجاد شده است. هر حفره نيز فرصتي به باكتري ها ميدهد تا وارد پالپ دندان يا مغز آن شوند. باكتري ها ميتوانند باعث عفونت پالپ و در نتيجه مرگ آن شوند.

بعد از عصب كشي يا درمان ريشه، اگر دندان هنوز سالم باشد يك دندانپزشك ترميمي اقدام به پر كردن دندان مي كند. پر كردن دندان از ارزانترين روش هاي ترميم دندان پوسيده محسوب مي شود. موادي كه به عنوان پر كننده در براي دندان پوسيده مورد استفاده قرار مي گيرد متنوع هستند اما مهمترين آن ها عبارتند از:

آمالگام نقره

رزين هاي كامپوزيت

و فلزاتي مانند طلا و نقره

بيشتر بدانيد:

دندانپزشكي كودكان
دندانپزشكي بارداري
تاج دندان

تاج دندان يكي از انواع ترميم دندان است كه به شكل بخش خارجي دندان واقعي ما است كه روي دندان قرار مي گيرد. تاج ها معمولا براي تقويت و محافظت از ساختار دندان شما استفاده مي شود. ما در دندانپزشكي ترميمي يا ترميم دندان براي اهداف زير از تاج دندان استفاده ميكنيم:

محافظت از تمام دندان

بازگردنداندن يا حفظ عملكرد دندان

حفظ ظاهر و زيبايي دندان

تاج دندان معمولا همراه با ساير روش هاي دندانپزشكي ترميمي مانند پل دنداني و ايمپلنت دندان و زماني كه آسيب شديدي به دندان وارد شده باشد مورد استفاده قرار ميگيرند. تاج دندان معمولاً از جنس سراميك و پرسلين ساخته مي شوند. اما از فلزاتي مانند طلا و نقره نيز مي توان جهت ساخت آن ها استفاده كرد.

پل دنداني

از يك پل با بريج دندانپزشكي براي جايگزيني يك يا چند دندان از دست رفته استفاده مي شود. ما چندين نوع پل در حوزه دندانپزشكي ترميم دندان پوسيده داريم كه مهمترين آن ها عبارتند از:

پل ساده معمولي

مريلند

پل بر پايه ايمپلنت

اين دستگاه هاي دندانپزشكي معمولا ارزانترين روش ترميم يا جايگزيني دندان هستند. (در مقايسه با ايمپلنت دندان).

ايمپلنت هاي دنداني

ايمپلنت ها از جمله انواع ترميم دندان و رايجترين روش هايي هستند كه در دندانپزشكي ترميم دندان مورد استفاده قرار ميگيرند. ايمپلنت دندان همچنين بهترين روش براي جايگزيني دندان هاي از دست رفته است.(جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون ايمپلنت دندان دندان به اين صفحه مراجعه كنيد)

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۱۷:۵۷ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

تخصص هاي موجود در رشته دندانپزشكي كدامند؟

پس از آن كه دانشجويان، دوره دندانپزشكي عمومي را گذراندند، بايد يك دوره دو ساله طرح را در شبكه­هاي بهداشت شهر ها و روستاها طي كنند. سپس مي توانند در آزمون هاي تخصص دندانپزشكي شركت كرده و در يكي از رشته هاي تخصصي دندانپزشكي به تحصيل بپردازند.

تخصص دندانپزشكي، شامل ده رشته تخصصي به شرح زير است:

متخصص ترميمي

متخصص روت كانال

متخصص لثه يا پريو

متخصص پروتزهاي دنداني

متخصص جراحي هاي فك و صورت

متخصص تشخيص بيماري ها و ناهنجاري ها

متخصص پاتولوژي دندانپزشكي

متخصص دندانپزشكي اطفال( جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون دندانپزشكي اطفال به اين صفحه مراجعه كنيد.)

متخصص انجام ارتودنسي

متخصص راديولوژي

طول دوره تخصص چقدر است؟

دندانپزشك پس از گذراندن دوره دندانپزشكي عمومي، انجام دادن دوره طرح، شركت در آزمون تخصص، كسب نمره لازم و قبولي در يكي از ده رشته تخصص دندانپزشكي، به عنوان دانشجوي تخصص مشغول به تحصيل مي شود. طول دوره تحصيل در رشته تخصص، به رشته تحصيلي بستگي داشته و بين سه تا پنج سال است. دندانپزشك در اين دوره، مهارت ها و توانايي­ هاي لازم در حوزه كاري مربوط به نوع تخصص خود را كسب مي كند و پس از آن در يك حوزه كاري خاص، مشغول به فعاليت مي شود.

بيشتر بخوانيد :

لمينت دندان
ايمپلنت دندان
بورد تخصصي يعني چه و چه دندانپزشكي مي تواند بورد تخصصي داشته باشد؟

پس از اين كه دندانپزشك در يكي از دوره هاي تخصصي دندانپزشكي تحصيل نمود، بايد در يك  آزمون جامع تحت عنوان بورد تخصصي شركت كند. امتحان مربوط به بورد تخصصي به دو صورت شفاهي و كتبي برگزار مي شود. در صورتي كه دندانپزشك متخصص، نمره قبولي در اين آزمون ها را كسب كند، به او بورد تخصصي اعطا خواهد شد.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۸:۴۷ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

در دوران كرونا چگونه درد دنان خود را التيام بخشيم؟

اگر دندان شما به شدت به گرما يا سرما حساس باشد، اين موضوع ممكن است نشانه پوسيدگي دندان باشد و آنتي بيوتيك ها به بهبود درد آن كمكي نمي كنند. اگر پوسيدگي شديد است تا قبل از مراجعه به مطب دندانپزشك اقدامات زير را در خانه انجام دهيد:

دندان هاي خود را با خمير دندان حاوي فلورايد تميز مسواك بزنيد.

از مصرف غذاهاي بسيار شيرين (حاوي قند و شكر) خودداري كنيد

اگر دندان شما به دنبال پوسيدگي دچار ترك خوردگي و يا حفره شده، ميتوانيد با مراجعه به داروخانه و خريد مواد موقت پر كننده دندان درد دندان خود را كاهش دهيد.

يك خمير دندان مخصوص دندان هاي حساس خريداري كنيد. خمير دندان را مستقيماً روي ناحيه آسيب ديده بماليد و تا مدتي به آن آب نزنيد.

ژل بي حس كننده نيز ميتواند به كاهش درد دندان در دوره كرونا كمك كند.

همچنين اگر درد دندان شديد است، شستشو دهان با آب سرد مي تواند درد را كاهش دهد.

جهت كسب اطلاعات بيشتر در مورد پركردن دندان به اين صفحه مراجعه كنيد.

بيشتر بدانيد:

جراحي زيبايي لثه
بستن فاصله بين دندان ها
درد دندان عقل (نهفته و نيمه نهفته)

دندان عقل نهفته يا نيمه نهفته ميتواند لثه را تحت تاثير قرار دهد. در واقع دردي كه تجربه ميشود، بيشتر مربوط به بافت لثه است. اين درد پس از جويدن مواد غذايي بدتر ميشود. حين تميز كردن دندان هاي نهفته از مسواك هاي نرم استفاده كنيد و فشاري به لثه و دندان وارد نكنيد.

استفاده از محصولات بهداشت دهان و دندان مانند دهانشويه به كاهش درد كمك مي كند اما از استفاده بيش از حد آن (بيش از يك هفته) پرهيز كنيد. زيرا ممكن است باعث لك شدن دندان شود. دهانشويه هاي گرم نمكي همچنين مي توانند به كاهش درد كمك كنند.

اگر در بلع، صحبت كردن مشكل  داريد و يا تورم صورت يا گونه را تجربه ميكنيد و يا حتي در باز كردن دهان مشكل داريد حتما با دندانزپزشك خود تماس بگيريد. اگر مشكل عفونت دندان داشته باشيد بايد آنتي بيوتيك مصرف كنيد.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۱:۰۴ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

متخصص ارتودنسي در غرب تهران

دكتر هادي درويش پور متخصص ارتودنسي در شمال، مركز و غرب تهران مطب ارتودنسي دارند و از تجهيزات به روز همراه با كادر با اخلاق و حرفه اي بهره مي برند. اگر در غرب تهران و براي درمان ناهماهنگي دندان هاي خود به دنبال متخصص ارتودنسي هستيد مي توانيد با مراجعه به مطب ارتودنسي غرب تهران دكتر درويش پور يك دوره درمان استاندارد را آغاز كنيد. با دريافت نوبت آنلاين از سايت مي توانيد از مشاوره رايگان و 5 درصد تخفيف در هزينه ارتودنسي بهره مند شويد براي اينكه بتوانيد با اطلاعات كامل بهترين متخصص ارتودنسي در غرب تهران يا هر ناحيه ديگر را پيدا كنيد ادامه مقاله را بخوانيد.

قبل از مراجعه به بهترين متخصص ارتودنسي خوب بايد توجه داشت كه انواع درمان هاي ارتودنسي دندان هم زمان‌بر است و هم نسبت به ساير روش‌هاي دندانپزشكي هزينه نسبتا بالاتري دارد، انتخاب يك متخصص ارتودنسي خوب بسيار مهم است. اين صفحه حاوي چند نكته ساده  و كوتاه براي انتخاب يك متخصص ارتودنسي است كه از لحظه آغاز درمان تا واپسين روزهاي ارتودنسي و حتي بعد از آن بتواند با شما همراه باشد. در ادامه 4 نكته جهت انتخاب چنين متخصصي براي شما درج شده است. و در نهايت آدرس يكي از مطب هاي دكتر درويش پور متخصص ارتودنسي در غرب تهران جهت دسترسي آسان و سريع براي ساكنان غرب تهران قرار داده شده است.

بيشتر بخوانيد : راهنماي انتخاب متخصص ارتودنسي اصفهان

1. مدرك تخصصي، تجربه و افتخارات متخصص را چك كنيد

بهتر است كه براي انجام ارتودنسي دندان‌هاي خود، به جاي مراجعه به يك دندانپزشك عمومي يا يك متخصص گمنام، به دندانپزشكي كه داراي تخصصي ارتودنسي دندان است، تجربه بالايي دارد و در زمينه علمي، عملي و سوابق پژوهشي كارنامه پرباري دارد مراجعه كنيد.

2. هميشه و همه جا در، درسترس بودن هميشه مهم است

در دسترس بودن يعني هميشه و از هر لحاظ متخصص در دسترس شما باشد. شما بايد بتوانيد با جستجو در شبكه هاي اجتماعي، در اينترنت، در فلان منظقه خاص و … او را به راحتي پيدا كنيد. مثلا ممكن است مطبش در يك منطقه باشد كه از هر طرف و هر نقطه از شهر به خوبي به آنجا دسترسي داشته باشيد.

4. جو مطب متخصص را ارزيابي كنيد

در ابتدا هم گفتيم كه درمان ارتودنسي ارتودنسي (چه ارتودنسي ثابت، نامرئي و متحرك) درمان هاي طولاني مدتي هستند و ممكن است از 6 ماه تا 3 سال به مطب برويد. پس معقولانه است كه به راحتي و آسايش خود در مطب متخصص باشيد. هزينه ارتودنسي هم بسيار مهم است. يك متخصص ارتودنسي خوب هواي بيمارانش را دارد، برنامه هاي متنوعي پرداخت دارد و اگر لازم باشد قسط بندي مي كند.

جهت كسب اطلاعات بيشتر در مورد انواع روش هاي درمان ارتودنسي اينجا كليك كنيد.

5. بازخورد بيماران و مراجعان را جويا شويد

اينترنت، شبكه هاي اجتماعي، سايت ها تحليل متخصصان و … همگي بستري براي شما فراهم ميكنند كه بتوانيد درباره يك متخصص ارتودنسي خوب اطلاعات زيادي به دست بياوريد و مخصوصا نظرات و بازخوردهاي بيماران يك متخصص خاص را جويا شويد. يك متخصص ارتودنسي خوب همواره در كانال هاي اجتماعي، سايت ها و حتي در اجتماع با بازخوردهاي خوبي معرفي ميشود.

رفرنس: www.orthodentist.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۳۲:۱۱ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

براي هر مشكل دندان به كدام متخصص مراجعه كنيم؟

متخصصان دندانپزشكي در واقع  همان دندانپزشكان عمومي هستند كه چند سال ديگر به صورت تخصصي براي برخي شرايط و مسائل خاص دهان و دندان آموزش دريافت كرده اند. تا علاوه بر مشكلات عمومي دندان به صورت تخصصي به درمان مشكلات جدي تر دندان ها بپردازند.

تخصص هاي زيادي در دندانپزشكي وجود دارد كه هر كدام براي مشكلات و مباحث خاصي آموزش دريافت كرده اند. در اين مقاله مفتخريم تا شما را 5 نوع از تخصص هاي دندانپزشكي آشنا كنيم .

دندانپزشكي اطفال: متخصص دندانپزشكي بچه ها

دندانپزشكان اطفال يا (Pediatric Dentist) درست مانندن متخصصان اطفال كه به شرايط و مشكلات بهداشتي و سلامتي كودكان ميپردازند، مسئول ارائه خدمات دندانپزشكي به اطفال، كودكان و نوجوانان هستند. دندانپزشك اطفال متخصصي است آشنايي كامل با مسائل و مشكلات كودكان دارند و با طوري آموزش ديده اند كه نيازهاي اين قشر از جامعه را شناسايي كرده و به بهترين شكل ممكن پاسخگوي نيازهاي دهان و دندان آن ها باشند. دندانپزشكان كودكان به كودك شما كمك مي‌كنند تا در درازمدت در مسير داشتن دندان هايي مقاوم، سالم و لبخندي زيبا قرار بگيرند.

پريودنتيست: متخصص لثه

دندانپزشكي پريودنتال يا (Periodontal dentistry) بر روي پيشگيري، تشخيص و درمان بيماري هايي كه بر لثه ها تأثير مي‌گذارد يا ساير ساختارهايي كه دندان را پشتيباني مي كنند تمركز دارد. متخصص پريودنتيست يا (Periodontists) مراحل اوليه بيماري لثه را تشخيص داده و درمان مي كنند. آن ها براي برطرف كردن بيماري هاي شديد لثه و ترميم ظاهر لبخند شما جراحي هاي جزئي نيز انجام مي دهند. اگر احيانا به بيماري مربوط به بافت لثه ها مبتلا شده باشيد، ممكن است دندانپزشك عمومي شما را به يك متخصص پريودنتيست ارجاع دهد.

ارتودنتيست: متخصص تراز كردن دندان ها

ارتودنسي  يا (Orthodontics) تخصصي از دندانپزشكي است كه به اصلاح ناهماهنگي بين دندان ها و فك مي پردازد. اگر فك شما به درستي تراز نباشد، و تناسب طبيعي بين فك، دهان و دندان هاي شما برقرار نباشد، احتمالا شما به يك متخصص ارتودنسي ارجاع داده خواهيد شد. به عبارت ساده تر اگر دندان هاي شما كج يا ناهموار باشد، ممكن است يك متخصص ارتودنسي را ببينيد.

بيشتر بخوانيد :

متخصص ارتودنسي در تهران
متخصص ارتودنسي مشهد
اندودنتيست: متخصص كانال ريشه

در داخل دندان هاي ما معابر كوچكي مانند غار به نام كانال وجود دارد كه حاوي بافت زنده و حساسي به نام پالپ، رگ هاي خوني و عروق عصبي هستند. متخصصان آندودنتيست يا (Endodontists) در تشخيص و درمان مسائل درون دندان ها مخصوصا بافت نرم پالپ تخصص دارند. به عنوان مثال، اگر پالپ (tooth’s pulp) دندان شما آلوده و عفوني شود، ممكن است شما نيازمند درمان كانال ريشه باشيد. اگر دندانپزشك عمومي شما معتقد است كه بايد تغييراتي بر روي كانال ريشه شما دندان شما صورت بگيريد، ممكن است توصيه كند براي معالجه به يك متخصص اندودنتيست مراجعه كنيد.

جراح دهان و فك و صورت: متخصص جراحي دهان و دندان

اين متخصص بر روي درمان مشكلات مربوط به بافت هاي سخت و نرم صورت، دهان و فك متمركز است. البته بايد بدانيد كه شما براي انجام هر نوع جراحي دهان نيازي به يك جراح دهان نداريد. جراح دهان و فك و صورت يا (Oral and Maxillofacial Surgeon) در معالجاتي و شيوه هاي درماني كه به روش هاي پيچيده يا سطح عميق آرام بخشي نياز دارند اقدام ميكنند.

رفرنس : www.orthodr.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۷:۵۴ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

همه چيز درباره ارتودنسي و متخصص ارتودنسي در آمل

چرا بايد ارتودنسي كنيم؟

به طور معمول بيشتر افراد از دندانها كج و روي هم رته برخوردارهستند كه با درمان ارتودنسي صاف و يكدست مي شوند. ارتودنسي درواقع دندان را به جهت درست حركت مي دهد و اين حركت دندانها باعث مي شود كه صاف و يكدست شوند و ظاهر دندان ها را بهتر كنند. متخصص ارتودنسي در آمل يا متخصص ارتودنسي در مازندران و يا در ساير شهر ها علاوه بر بهبود بخشيدن به ظاهر دندان ها باعث مي شوند تميز كردن دندان ها راحت تر شود.

برخي از افراد داراي دندان هاي رو به جلوهستند كه خوشايند به نظر نمي رسند و همين طور احتمال زيادي وجود دارد كه اين دندان ها دچار خرابي و آسيب ديدگي شوند. تنها راهيكه مي تواند آنها را از خرابي احتمالينجات دهد ارتودنسي است. با بهترين متخصص ارتودنسي در آمل يا متخصص ارتودنسي در مازندران يا ساير شهر ها مي توانيد دندان ها را حركت دهيد و به جاي درست خود برگردانيد.

در برخي ديگر از افراد فك بالايي و پاييني اشان در جاي درست قرار نگرفته است و موجب به هم ريختن ظاهر دندانها مي شود و همين طور در زمان گاز زدن دچار مشكل مي شوند، با انجام ارتودنسي هر دو مشكل حل مي شود و فرد ديگر دچار مشكل نمي شود.

بنابراين اگريكي از مشكلاتي كه در بالا ب آن اشاره كرديم را داريد بايستي براي انجام ارتودنسي اقدام كنيد.

بيشتر بخوانيد: متخصص ارتودنسي مشهد

چه كسي ارتودنسي را انجام ميدهد؟

ممكن است دنداپزشك شما خود ارتودنسي انجام دهد يا ممكن است به شما پزشكي معرفي كند كه فوق تخصص داشته باشد. متخصص ارتودنسي ممكن است در بيمارستان ها يا كلينيك هاي دنداپزشكي باشد. به اين افراد دكتر ارتودنسي كار يا  ارتودنتيست ميگويند.

متخصصين ارتودنسي مهم ترين كاري كه انجام ميدهند اين است كه ابتدا دندان هاي شما را معاينه مي كنند. اين معاينه شامل نگاه سطي و عمقي به دندان هاي شما و همين طور برسي عكس دندان كه با استفاده از اشعه x انجام مي شود، است. دكتر معالج بعد از معاينه به ساختن مدل پلاستيكي دندان هاي شما مي پردازد.

بيشتر بخوانيد : متخصص ارتودنسي در كرج

آيا لزومي به كشيدن دندان براي ايجاد جاي كافي در فك وجود دارد؟

اگر دندان هاي شما روي هم هستند و جاي كافي براي دندان شما وجود نداشته باشد، شما نياز پيدا مي كنيد كه دندان زيري دائمي خود را بكشيد تا جا براي دندان رويي وجود داشته باشد. اگر چنين مشكلي داشته باشيد حتما تيم ارتودنسي ما را از اين مشكل آگاه مي كنند. در برخي موارد زير با به كار گيري روشي متفاوت و موثر از درمان، فضاي كافي و مناسب ايجاد خواهد شد.

رفرنس : www.orthoinfo.ir

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۲۰:۳۴ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

راهنماي خريد لحاف مخصوص نوزاد

سن : كودك يك ماهه تا كودك دو ساله

شما فكر مي كنيد كه درست كردن تخت كودك تان تقريبا مثل تخت خودتان است اما نه! تفاوت هايي وجود دارد از چيزهايي كه بايد به تخت اضافه كنيد تا چيزهايي كه بايد از آن حذف كنيد. راهنماي خريد لحاف مخصوص نوزاد را بخوانيم.

احتمالا بزرگترين تفاوت اين است كه در تخت كودك نبايد از چيزي استفاده كنيد. هيچ ملحفه , بالش يا لحافي نبايد داخل تخت او باشد. و اجازه ندهيد كه ست وسايل خواب زيبايي كه با تخت كودك خود خريده ايدشما را گول نزند: آنها تنها بايد براي اهداف دكوري استفاده شوند. تنها چيزهايي كه كودك در تختش شما نياز دارد در زير ليست شده اند. هرچيز ديگري ريسك سندرم مرگ ناگهاني كودك و خفگي را افزايش مي دهد و بايد هر زمان كه كودك در تخت است برداشته شوند. اين به اين معني نيست كه شما نمي توانيد كمي تخت را تزئين كنيد و انواع مدل ها و پارچه هاي رنگي را انتخاب كنيد. اين يك فرصت مناسب براي محك زدن مهارت هاي دكوراتيو و سليقه استثنايي شما است.

انتخاب هاي اصلي شما

لحاف هاي ثابت: لحاف هاي ثابت تنها ضرورت تخت هستند. بيشتر تشك ها در انداه استاندارد هستند اما تشك هاي خاص نياز به لحاف هاي خاص خود دارند. بعضي سازنده ها لحاف هايي با باند الاستيك ارائه مي كنند كه زير تشك براي نگه داشتن آنها در جاي خود به كار مي رود.

پدهاي تشك ضد آب: صرف نظر از تشك انتخاب شده, شما مي خواهيد كه پد تشك ضد آب را زير لحاف ثابت خود اضافه كنيد.

محفظه ضد آلرژن: تمام تشك ها احتمال دارد كه كرم هاي گردو خاك داشته باشند و تشك هاي تخت كودك استثنا نيستند. و از آنجايي كه اين كرم هاي گردو خاك بزرگترين علت آلرژي هاي هوايي هستند, محفظه ضد الرژي كه روي تشك قرار مي گيرد ضرورت مهمي است. بيشتر بزرگسالان از محفظه استفاده مي كنند زياد برداشتن و گذاشتن آنها براي نظافت دشوار است اما تشك كودك سبك است و ارزش آن را دارد كه استفاده شود.

ضربه گير ها: ضربه گير ها چيزي بيش از دكور تخت هستند. آنها لايه پدگذاري شده اي هستند كه مانع از ليز خوردن كودك مي شوند. در حاليكه مدل هاي كه در حال حاضر وجود دارند تخت ها امنيت كافي را دارند و استفاده از ضربه گير ها ضرورت ندارد, با اين وجود بعضي والدين فكر مي كنند كه تحت بدون ضربه گير كامل نيست. زماني كه كودك مي تواند خود را بالا بكشد بايد ضربه گير ها را برداريد تا او نتواند از آنها براي بيرون آمدن از تخت استفاده كند.

حاشيه ها: حاشيه هاي تخت كودك كاملا دكوري هستند و كاملا اختياري هستند اگرچه آنها مي توانند براي پنهان كردن انبار زير تخت نيز مفيد باشند. زماني كه تشك در بالاترين ارتفاع خود قرار دارد, حاشيه ممكن است زياد پوشش فراهم نكند.

بيشتر بخوانيد:

·        كودك شش ماهه

 

·         كودك هشت ماهه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۴۷:۲۷ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

آيا چاقي ارثي است؟ تاثير ژنتيك بر چاقي چقدر است؟

آيا ژنتيك مي تواند باعث چاقي شود؟

پاسخ كوتاه “بله” است. چاقي ارثي يا چاقي ژنتيكي واقعيت دارد. در واقع تحقيقات انجام شده در اين خصوص نشان مي دهد كه تفاوت در ژن هاي شما مي تواند منجر به مشكلات وزن (شامل اضافه وزن و چاقي) شود.

بنابراين اگر يكي از والدين شما چاق هستند (شاخص توده بدني يا BMI برابر با ۳۰ و بالاي ۳۰ دارند)، به احتمال زياد شما نيز چاق خواهيد شد. زير استعداد چاقي در ژن هاي شما تعريف شده است. اما اين بدان معنا نيست كه تا آخر عمر چاق مي مانيد و ژنتيك اجازه لاغر شدن به شما نمي دهد.

(جهت محاسبه شاخص توده بدني خود اينجا كليك كنيد. )

شما مي توانيد با روش هاي مختلفي از ورزش و دريافت رژيم لاغري گرفته تا در آخرين مرحله با كمك عمل جراحي لاغري ( عمل اسليو معده ، باي پس معده ، عمل ساسي معده و... بلاخره وزن كم كنيد و از شر چاقي خلاص شويد.

آيا چيزي به نام ژن چاقي وجود دارد كه باعث چاقي ارثي مي شود؟

اينكه برخي از افراد استعداد چاقي دارند مربوط به ژن ها مي شود. يعني  ژن ها مي توانند باعث تغييراتي در بدن شوند كه در نهايت موجبات اضافه وزن و چاقي را فراهم مي كنند.

ژن ها چطور باعث چاقي ارثي مي شوند؟

همچنين ده ها ژن مانند FTO وجود دارند كه به نوعي با تغييرات وزني و مشخصا چاقي مرتبط هستند. بعنوان مثال، بعضي از آنها باعث مي شود كه افراد به طور طبيعي بيشتر چربي ذخيره كنند. بنابراين چاقي ارثي را مي توان تا حدي ببا وجود تغييرات در اين ژن ها توجيه كرد.

وجود اين ژن و ساير ژن هاي مرتبط با چاقي مي تواند باعث بروز موارد زير شود:

·         افزايش سطح گرسنگي

·         افزايش مصرف كالري

·         كاهش ميزان سري

·         كاهش كنترل غذا خوردن

·         افزايش تمايل به كم تحركي

·         افزايش تمايل به ذخيره چربي بدن

آيا ژن چاقي به تنهايي مي تواند باعث چاق شدن افراد شود؟

چاقي يك بيماري بسيار پيچيده است و عوامل زيادي مي توانند در ايجاد آن نقش داشته باشند. اين يعني ژنتيك تنها عامل چاقي نيست و به تنها نمي تواند باعث افزايش وزن زياد شود. در عوض ژنتيك همراه با عواملي مانند سبك زندگي و رفتار و محيط دست در دست هم باعث چاقي مي شوند.

رابطه بين چاقي مفرط (شديد) و ژنتيك چست؟

نقص هاي نادر تك ژني باعث چاقي شديد از اوايل كودكي مي شود و با گرسنگي بسيار بالا همراه است. افرادي كه قبل از ۲ سالگي به چاقي شديد مبتلا شده اند بايد در مورد غربالگري با يك متخصص لاغري در خصوص موارد زير صحبت كنند:

·         كمبود لپتين

·         كمبود POMC

·         كمبود MC4R

 

بيشتر بخوانيد : متخصص جراحي لاغري كيست؟ 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۳۲:۰۰ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

دسته موتور در خودرو

دسته موتور مهم‌ترين و شناخته‌شده‌ ترين تكيه‌گاه درون يك خودرو است. دسـته موتور‌ها در بالا و پايين و يا دو طرف يك موتور قرار مي‌گيرند و چون پيشرانه را به شاسي ارتباط مي‌دهند، از لرزش و تكان خوردن آن نيز جلوگيري مي‌كنند.

يك خودرو  همان‌طور كه از قسمت‌هاي مختلفي تشكيل شده است، از تكيه‌گاه‌هاي گوناگوني نيز بايستي برخوردار باشد. اتومبيل در واقع يك پازل از بخش‌هاي مختلف ثابت و متحرك است و هر كدام از اين بخش‌ها، ‌روي ديگري سوار است. به همين خاطر بايد تكيه‌گاه‌هايي در خودرو وجود داشته باشد كه هم وزن آنها را تحمل كند و هم لرزش آنها را بگيرد.

در ادامه ايم مقاله با استار پارتس نمايندگي فروش لوازم يدكي كيا و هيونداي همراه باشيد تا با انواع دسته موتور آشنا شويد.

انواع دسته موتور

دسـته موتورهاي مكانيكي يا پلاستيكي

ساختار ساده‌اي دارند و البته ارزان‌تر نيز هستند و از يك قطعه لاستيكي ساده با قابليت ارتجاعي تشكيل شده‌اند كه بر اساس همين خاصيت، ضربات و تكان‎هاي موتور و گيربكس را جذب مي‌كنند.

دسـته موتور هيدروليكي

شامل يك پايه فلزي فنري، يك قطعه پلاستيكي با خاصيت ارتجاعي و يك سيال هيدروليك روغني هستند. در اين مدل، عمل دفع و جذب ضربه توسط همين سيال روغني و دو لايه فنري كه در هم قلاب شده‌اند، صورت مي‌گيرد.

بيشتر بدانيد: راهنماي تشخيص اصالت قطعات خودرو

دسـته موتور فنري

در اين نوع دسته موتور، لايه پلاستيكي به كار رفته بين قسمت فلزي دسته موتور و موتور از جنس پلي‌ يوراتان است كه نسبت به پلاستيك، طول عمر و دوام  بيشتري داشته و در برابر ارتعاشات نيز مقاومت بالاتري از خود نشان مي‌دهد.

در نتيجه در خودروهايي با دسته موتور فلزي، به علت عدم انتقال ارتعاشات شديد به كابين خودرو، شاهد سواري نرم‌تري هستيم. اين نوع دسـته موتور، بيشتر در خودروهايي كه موتورهاي بزرگ دارند، استفاده مي شود.

دسـته موتور صلب يا فلزي

اين نوع دسـته موتور، مختص خودرو هاي سبك و كوچك است و به علت نحوه اتصال آنها به شاسي، به اين نام شناخته مي‌شوند. دسـته موتور صلب، توسط اتصالات صلبي، پيچ يا جوش به شاسي متصل مي‌شود.

نكته منفي اين نوع دسـته موتور و نحوه اتصال آن، عدم جذب ارتعاشات موتور در دورهاي بالا است كه قطعاً سبب آسيب به موتور خودرو مي‌شود.

دسـته موتور الكترونيكي

يكي از جديدترين انواع دسته موتورهاي روز دنيا، دسته موتورهاي الكترونيكي هستند. عمل جذب ارتعاشات موتور توسط اين دسته موتورها، با استفاده از يك كنترلر صورت مي‎گيرد كه با توجه به ميزان ارتعاشات و دور موتور، ضربات وارده را دفع مي‎كند. پيشرفته‎ترين نوع اين دسته موتورها، عمل دفع ضربات را با توليد ارتعاشاتي در جهات مخالف ارتعاشات وارد شده به موتور انجام مي‎دهد.

اين روزها با توجه به شيوع ويروس كرونا بازار خريد اينترنتي داغ است ، بازار فروش قطعات و لوازم يدكي خودرو نيز از اين موضوع مستثنا نيست . اگر شما هم قصد خريد لوازم يدكي خودرو كيا و هيونداي خود به صورت اينترنتي داريد اينجا كليك كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۵۳:۴۶ توسط:netware موضوع: نظرات (0)