عصر جديد عصر جديد .

عصر جديد

آشنايي با علت، علائم و درمان عقب نشيني يا بالا رفتن لثه ها

بالا رفتن لثه ها به چه معنا است؟

لثه بافتي صورتي در دهان است كه اطراف دندان را احاطه كرده و از استخوان و ريشه دندان محافظت ميكند. بافت لثه يك بافت متراكم است و ادامه همان بافت هاي داخل داهاني مثل بخش داخلي لپ ها و سقف دهان است با اين تفاوت كه خونرساني بيشتري دارد و رنگش متمايز تر است. زماني كه لثه ها از حالت طبيعي خود بالا تر روند و ريشه دندان در معرض ديد قرار بگيرد اصطلاحا گفته ميشود كه لثه دچار عقب نشيني شده يا بالا رفته است. اين موضوع ميتواند باعث تجمع باكتري ها و حمله پلاك دنداني به ريشه دندان شده و مشكلات زيادي را در آينده براي شخص ايجاد كند.

علل عقب نشيني لثه ها چيست؟

دو عامل مهم دست در دست هم ميدهند تا لثه ها در مجموع از موقعيت طبيعي خود بالتر بروند. بهداشت ضعيف دهان و دندان و بيماري لثه ميتوانند مهمترين عوامل براي شك گيري اين وضعيت باشند.

مهمتر از اين دو عامل، ساييدگي لثه ها به با مسواك هاي سفت و سخت و التهاب بافت لثه نيز نقش مهمي در بالا رفتن لثه ها دارد.

در برخي افراد نيز به صورت ارثي لثه ها نازم هستند و خيلي زود بالا ميروند

به دليل فشاري كه افراد به لثه ها با مسواك وارد ميكنند در افراد چپ دست، لثه سمت راست آسيب ميبيند و در افراد راست دست سمت چپ بيتسر دچار بالا رفتن لثه است.

عوامل خطر عقب نشيني لثه: چه چيزهايي اين موضوع را تشديد ميكنند؟

سن يك عامل خطر جدي براي بالا رفتن لثه ها است. معمولا افزاد بالاي ۶۵ سال بيشتر در معرض اين اتفاق هستند.

سيگار كشيدن
عوامل ژنتيكي
ديابت و ساير بيماري هاي مزمن مشابه
علائم عقب نشيني لثه ها
معمولا بيشتر كساني كه از اين عارضه رنج ميبرند  خيلي دير متوجه آن ميشوند و در مراحل اوليه توجهي به آن نميكنند. اما علائمي وجود دارد كه در همان آغاز ميتوانيد با شناسايي آن ها بتر بفهميد كه آيا لثه شما بالا رفته يا خير.

شايد از اين مطالب هم خوشتان بيايد :

ايمپلنت دندان
لمينت دندان

شايعترين ومهمترين علائم عقب نشيني لثه عبارتند از:

تغيير ظاهر و طرح لبخند

افزايش فاصله بين دندان ها

افزايش طول دندان

نمايان شدن ريشه دندان

افزايش حساسيت دندان

درمان عقب نشيني دندان چيست؟

در اغلب مواقع نيازي به درمان هاي تهاجمي خاصي جهت ترميم و درمان بالا رفتن لثه ها نيست زيرا با رعايت برخي توصه ها و نكات ميتوان از به خوبي از پس درمان اين مشكل بر آمد. اما در برخي موارد نياز به درمان و مداخله دندانپزشكي است. مهمترين راه هاي درمان و ترميم اين مشكل در ادامه توضيح داده شده است:

مواد كاهنده  حساسيت يا ضد حساسيت دندان

 اين محصولات با هدف كاهش حساسيت ريشه دندان در معرض مورد استفاده قرار ميگيرند.

ترميم با كمك پوشش كامپوزيتي

پرسلين يا كامپوزيت صورتي رنگ

ونيرها لثه

ارتودنسي دندان

 جراحي لثه

رفرنس : كلينيك دندانپزشكي ايده آل


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۳:۱۰ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

براي پر كردن دندان از چه موادي استفاده مي شود؟

پر كردن دندان يا (Tooth Filling) اولين مرحله از فرآيند ترميم دندان است كه در آن دندان هاي آسيب ديده در پي پوسيدگي، ترك برداشتن، شكستن و … با كمك مواد مخصوصي پر و ترميم مي شوند.

پر كردن دندان به منظور پيشگيري از بروز آسيب بيشتر به بخش هاي مختلف دندان و محافظت از پالپ و ريشه دندان ها يا به طور كلي موجوديت آن ها انجام داده مي شود. آنچه در اين مقاله مي خوانيد توضيحات كاملي درباره انواع مواد پر كننده دندان است. چنانچه درباره اين فرآيند و مواد بكار رفته در آن كنجكاو هستيد اين مقاله را بخوانيد.

انواع مواد بكار رفته براي پر كردن دندان كدامند؟

دندانپزشكان و متخصصان ترميمي و زيبايي از مواد مختلفي براي پر كردن دندان، رفع ترك و شكستگي دندان ها و احياي آن ها استفاده مي كنند. مهم ترين و رايج ترين مواد پر كننده دندان در ادامه توضيح داده شده اند.

پر كننده هاي آمالگام

ابتدايي ترين و پر استفاده ترين ماده براي ترميم دندان ها و پر كردنشان، آمالگام است. آمالگام معمولا براي پر كردن دندان هاي خلفي استفاده مي شود و به دليل ظاهر غيرطبيعي كه دارد براي ترميم دندان هاي جلو استفاده نمي شود.

پر كننده هاي كامپوزيت دندان

كامپوزيت يكي از پر استفاده ترين مواد در صنعت دندانپزشكي ترميمي و زيبايي است و به تنهايي تعداد زيادي كاربرد دارد. كامپوزيت استحكام زيادي دارد، همرنگ دندان است و ظاهر طبيعي به دندان ترميم شده مي دهد. به پر كردگي با كامپوزيت معمولا پر كردن دندان با مواد همرنگ دندان گفته مي شود.

پر كردن دندان با گلاس آينومر

يكي از امروزي ترين روش هاي پر كردن دندان ها استفاده از سمنت گلاس آينومر است. اين ماده پر كننده استحكام نسبتا زيادي دارد اما ماندگاري پاييني دارد. به همين جهت كمتر از آن براي به عنوان پركردگي استفاده مي شود.

پر كردن دندان با سراميك يا پرسلين

مواد پر كننده سراميكي (تمام سراميك) معمولا طي پروسه هاي اينله و انله دندان هاي خلفي مورد استفاده قرار مي گيرند. اين پر كننده ها در لابراتوار ساخته مي شود و سپس توسط متخصص ترميمي و زيبايي در محل حفره دندان نصب مي شوند.

رنگ و ظاهر آن ها طبيعي و مشابه با دندان هاي خودمان است. به جز اين، استحكام مواد پر كننده سراميكي بالا است و مي توانند تا حدي فشار وارد شده از سوي دندان ها را تحمل كنند.

بيشتربخوانيد : بليچينگ دندان

هميشه پر كردن دندان با مواد بالا پاسخگو نيست

گاهي اوقات پوسيدگي دندان به قدري زياد است كه با مواد پر كننده قابل ترميم نيست. براي مثال ممكن است بيشتر تاج دندان پوسيده باشد و پس از تراشيدن پوسيدگي تنها بخش كوچكي از دندان باقي بماند.

در چنين مواردي ما نياز به يك روش ديگر براي ترميم و احياي دندان داريم. روكش دندان به عنوان آخرين روش ترميم دندان مي تواند به عنوان آخرين و مطمئن ترين روش به كمك ما بيايد تا همچنان دندان را حفظ كنيم و نيازي به كشيدن دندان نداشته باشيم.

رفرنس : كلينيك دندانپزشكي جنت آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۳۴:۵۷ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

كدام جراحي لاغري مناسب شماست ؟

نوع عمل جراحي لاغري را نمي‌توان براساس BMI انتخاب كرد. در واقع اين موضوع به فاكتورهاي متعددي از جمله نوع تغذيه و بيماري‌هاي همراه بستگي دارد. براي مثال كساني كه ريفلاكس معده دارند توصيه به جراحي اسليو نمي‌شوند يا كساني كه سابقه سرطان فاميليال معده دارند نبايد جراحي باي‌پس انجام دهند زيرا در اين عمل دو قسمت معده از هم جدا مي‌شود و ديگر با آندوسكوپ به آن دسترسي نخواهيم داشت تا معده را بررسي كنيم.

 كدام يك براي‌تان مناسب است؟

از جراحي‌هاي چاقي كه در حال حاضر به صورت روتين در دنيا انجام مي‌شوند مي‌توان به گاستريك باي‌پس معده، اسليو گاستركتومي و باندينگ يا حلقه معده اشاره كرد. روش پليكيشن هم توسط يكي از جراحان در ايران ابداع شده و هنوز در مراحل تحقيقاتي است. بعضي جراحي‌ها هم به دليل عوارض زيادشان امروزه منسوخ شده‌اند، از جمله گاستريك باي‌پس روده.

اسليو گاستركتومي،80 درصد از معده حذف مي‌شود

در روش اسليو گاستركتومي حدود 75 تا 80 درصد معده از شكم خارج مي‌شود. اين عمل كاملا فيزيولوژيك است؛ يعني غذا از دهن مي‌آيد و به مري وارد مي‌شود و بعد به معده و اثني‌عشر مي‌رود بنابراين اين مسير دست نمي‌خورد و فقط باريك مي‌شود. ضمن اينكه هورمون گرلين يا همان هورمون اشتها در اين عمل حذف مي‌شود و اشتهاي فرد كاهش پيدا مي‌كند.  جراحي اسليو امتحان خود را پس داده و تعداد بسياري از افراد با اين روش جراحي شده‌اند.

پليسه زدن معده، ارزان‌ترين روش جراحي است

روش پليكيشن در ايران ابداع شده است. اين روش تقريبا مثل اسليو است اما ارزان‌ترين روش جراحي به حساب مي‌آيد زيرا در آن از وسايل خاصي استفاده نمي‌شود. در واقع طي آن معده روي هم بخيه مي‌خورد و پليسه مي‌شود، به اين ترتيب فضاي آن كم مي‌شود.

گاستريك باي‌پس، تا 85 درصد ديابت درمان مي‌شود

در اين روش، حدود 30 تا 50 سي‌سي از بالاي معده جدا مي‌شود و باقي‌مانده معده كاملا بخيه مي‌خورد. سپس بخشي از روده به آنجا پيوند زده مي‌شود. به عبارتي بين راه غذا و صفرا حدود 170 تا 200 سانتي‌متر فاصله مي‌گذاريم. اين روش يك مقدار هم روي جذب تاثير مي‌گذارد. همچنين بر ديابت تاثيرگذار است .

بالون معده، ديگر طرفدار ندارد

روش بالون در حال حاضر در دنيا خيلي طرفدار ندارد اما ايران بيشترين ميزان بالون‌گذاري را داشته است! اين روش عموما توسط متخصصان گوارش انجام مي‌شود به اين ترتيب كه با استفاده از آندوسكوپ، بالون به داخل معده برده مي‌شود و بعد در آنجا باد مي‌شود تا فضاي معده را كاهش دهد. البته بالون هم بايد بعد از مدتي از معده خارج شود و مثل روش باندينگ بعد از خارج كردن آن احتمال برگشت وزن وجود دارد.

كدام BMI بايد جراحي كند؟

شاخص توده بدني براي افراد بالغ اگر بين 18.5 تا 25 باشد، نرمال است. بين 25 تا 30 اضافه وزن است، بين 30 تا 35 چاقي درجه يك است، بين 35 تا 40 چاقي درجه دو است و از 40 به بالا چاقي شديد يا مفرط حساب مي‌شود كه افراد با اين BMI بايد نهايتا عمل جراحي شوند. افرادي كه شاخص توده بدني‌شان بين 35 تا 40 است هم اگر بيماري‌هاي همراه مثل سندرم متابوليك، ديابت، فشار خون، چربي خون، كمردرد، كبد چرب، مشكلات ارتوپديك و ... داشته باشند، مي‌توانند جراحي چاقي انجام دهند. سازمان غذا و داروي ايالات‌متحده هم براي شاخص توده بدني 30 تا 35 روش باندينگ يا حلقه معده را توصيه كرده است.(جهت محاسبه شاخص توده بدني خود كليك كنيد. )

اگر با مطالعه اين مقاله باز هم در انتخاب نوع جراحي خود دچار ترديد هستيد بهتر است با يك متخصص جراحي لاغري مشورت كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۵۶:۳۰ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

ايا براي كاشت مو نياز است موهاي كل سر تراشيده شود؟

تراشيدن موهاي سر به هنگام كاشت مو در دو ناحيه انجام ميگيرد:

۱- تراشيدن ناحيه اي كوچكي از سر

در اكثر روش هاي كاشت مو اين شيوه اعمال ميشود و اين تكنيكي است كه در آن سر به طور جزيي تراشيده مي شود،

با اين حال در اكثر مواقع قابل مشاهده نيست. عبارت «بدون تراشيدن مو» به اين اشاره مي كند كه ناحيه ي كوچكي از منطقه ي اهدا كننده تراشيده مي شود اما خيلي قابل مشاهده نيست .

مخصوصا در مواردي كه موهاي فرد بلند باشد بطور كامل ناحيه تراشيده شده را پوشش ميدهد.

۲- بدون تراشيدن سر

كاشت موي «كاملاً بدون اصلاح»،  روشي است كه در آن، تراشيدن ناحيه ي اهدا كننده براي استخراج فوليكول ها كاملاً حذف شده است، موها را نگه مي دارد. يعني كاشت مو بدون تراشيدن سر.

خيلي مهم است كه بيماران از محدوديت هاي هر دو روش «بدون تراشيدن» آگاه باشند و با يك متخصص كاشت مو خوب مشورت كنند تا مشخص شود آيا اين فرد كانديداي مناسبي براي چنين روشي است يا نه.

براي مثال، اگر بيمار دچار ريزش موي شديد، مخصوصاً در ناحيه ي فرق سر است و نياز به ميزان اضافي گرافت دارد (حدود ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ گرافت)، موهايش به طور كامل نياز به اصلاح دارد.

تصميم معمولاً در مرحله ي برنامه ريزي براي روش پيوند مو و بعد از اين كه بيمار از لحاظ فيزيكي كاملاً بررسي شد، گرفته ميشود.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۴۷:۰۰ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

بايد و نبايد هاي پستانك

سن : كودك يك ساله تا كودك دو ساله

بايد و نبايد هاي پستانك / اگر پستانك دادن در برنامه شما است, راهنمايي هاي زير به شما كمك مي كند:

از برند پستانكي استفاده كنيد كه بدون بيسفنول آ (BPA) باشد. مطالعات نگراني هايي درباره اثرات آن روي نوزادان نشان داده است.

پستانك را با طناب به كودك خود وصل نكنيد – چراكه خطر خفگي را بالا مي برد.

از پستانك مناسب استفاده كنيد. پستانك ها بر اساس سن كودك شما سايز بندي شده اند تا اطمينان حاصل شود كه با اندازه دهان كودك شما تطابق دارد.

به كودكان اجازه ندهيد كه از پستانك به صورت مشترك استفاده كند. شما نمي خواهيد كه آنها ميكروب هايشان را به هم منتقل كنند. همينطور پستانك ها را با آب و صابون بشوييد تا آنها در زمان هاي بين استفاده تميز باقي بمانند.

پستانك داراي سوراخ تهويه در بدنه انتخاب كنيد تا هوا وارد آن شود.

پستانك را شيرين نكنيد. چون به دندان هاي نوزاد آسيب مي رساند.

كشيدن دو شاخه

مثل تمام چيزهاي خوب, زمان كودك شما با پستانك به انتهاي خود مي رسد. دكتر خانواده سومي سكستون اين نكات را پيشنهاد مي كند:


درست زمان بندي كنيد. بهترين زمان براي ترك استفاده از پستانك بعد از ۶ ماهگي است زماني كه ريسك سندرم مرگ ناگهاني نوزاد كاهش پيدا مي كند.

 به آهستگي شروع كنيد. سعي كنيد آن را به زمان چرت يا خواب محدود كنيد. در حاليكه ريسك سندرم ناگهاني كودك نوزاد شما كاهش پيدا مي كند عفونت هاي گوش بيشتر محتمل مي شود. همينطور سعي نكنيد كه زماني كه استرس هاي ديگر زندگي اتفاق مي افتد پستانك را از كودك بگيريد. اگر انتقال هاي بزرگ در خانه يا در مجموعه مراقبتي اتفاق مي افتد جابه جايي خانه, خواهر يا برادر جديد, تغيير در مراقبت, استرس در خانه- تمام اين موارد ممكن است ادامه استفاده از پستانك را براي آرام ساختن ضروري سازد.

به جايگاه پستانك احترام بگذاريد. اين ممكن است كم اهميت به نظر بيايد اما نقش بزرگي در زندگي كودك شما ايفا كرده است. در حاليكه سكستون مي گويد بهتر است كه موقع ترك پستانك جدي رفتار كنيد, به اين معني نيست كه سنگدل باشيد. به آرامي به انتهاي زمان استفاده از پستانك نزديك شويد.

ترك پستانك را تبديل به نبرد قدرت نكنيد. از تقويت مثبت به جاي منفي استفاده كنيد. شما مي توانيد آن را با ايده هاي منحصر به فردي مثل فرشته پستانكي كه پستانك را برده است همراه كنيد.

سازگار باشيد. به خاطر داشته باشيد كه شما تنها فردي نيستيد كه زماني را با كودك طي فرآيند كنار گذاشتن پستانك خواهد گذراند.

مطمئن شويد كه تمام مراقبان ديگر – والدين, پدر بزرگ و مادر بزرگ ها, پرستاران و غيره – از برنامه مشابه پيروي مي كنند به صورتي كه هيچ كس گيج نشود.

بيشتر بخوانيد :

كودك هجده ماهه
كودك پانزده ماهه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۴۲:۲۸ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

لوازم جانبي هيونداي

هيونداي در سال 1947 يعني چيزي بيش از 70 سال پيش توسط شخصي به نام چونگ جو يونگ در كشور كره جنوبي تأسيس شد. اگرچه تا سال 1967 اين شركت به‌عنوان يك كمپاني «سازه و مهندسي» شناخته مي‌شد اما در اين سال بود كه اين شركت تحت نام «هيونداي موتور» فعاليت‌هاي خود را آغاز كرد. يك سال بعد كمپاني هيوندا اولين خودروي خود با نام Cortina را به‌طور مشترك با شركت فورد روانه بازار ساخت.

در 1976 بود كه بالاخره هيونداي محصولات خود را به اروپا صادر كرد. امروزه محصولات هيونداي در 193 كشور به فروش مي‌رسد كه اين مهم به دليل كيفيت، طراحي و تكنولوژي منحصربه‌فرد محصولات اين شركت است. در حال حاضر به گواه آمار هيونداي در بين 5 شركت بزرگ خودروسازي جهان قرار دارد.

لوازم يدكي هيونداي، توسط برندهاي مختلفي به بازار عرضه مي‌شوند. فروشگاه اينترنتي يدك لند با تأمين قطعات هيوندا در قيمت‌ها و برندهاي متنوع سعي در خدمت‌رساني هرچه بيشتر و بهتر به مشتريانش در اين حوزه دارد.

خريد قطعات و لوازم يدكي هيونداي

خريد آنلاين، يعني هر زمان از روز و شب كه قصد خريد داشتيد، به‌راحتي و تنها با اتصال به اينترنت به فروشگاه مورد نظر خود مراجعه كنيد، چرخي بزنيد، انتخاب كنيد و بعد خريد كنيد.

فروشگاه اينترنتي يدك لند نيز خدمات و محصولات گسترده‌اي براي كساني كه به دنبال خريد قطعات و لوازم يدكي خودرو از جمله هيونداي هستند، گردآوري كرده است. يدك لند براي خودروهايي چون هيونداي توسان، جنسيس، سوناتا، آزرا، النترا، سانتافه، اكسنت، آوانته و ... انواع لوازم يدكي را در برندهاي متنوع و باكيفيت و قيمت مناسب فراهم ديده است.

509 رده محصول از مدل‌هاي گوناگون لاستيك در سايزهاي مختلف گرفته تا انواع لنت ترمز، ديسك ترمز، شمع، باتري و كمك‌فنر با برندهايي چون ميشلن، نيكسن، كومهو، يوكوهاما، رودستون و ساير مارك‌هاي معتبر در فروشگاه اينترنتي يدك لند موجود است كه با مراجعه به صفحه هيونداي در فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو استارپارت  مي‌توانيد آن‌ها را تهيه نماييد.

بيشتر بخوانيد » دانشنامه خودرو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۴:۳۵ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

پايه جواهر چيست؟

عشق به طلا و جواهر، عشق ابدي است كه حضور آن در زندگي خانم‌ها كم رنگ نمي‌شود. امكان ندارد خانم‌ها از جلوي طلافروشي رد شوند و دقايقي براي تماشاي مدل‌هاي جديد طلا و جواهر، جلوي ويترين توقف نكنند.

پايه جواهر در واقع همان جواهر ساخته شده به صورت خام و  بدون نگين و سنگ است. طلا و جواهر زماني كه ساخته مي‌شوند، يك قالب دارند كه روي ساخته شده آن قالب انواع مختلف سنگ قيمتي و همچنين نگين قرار مي‌گيرد. آنچه گفته شد تعريف كلي بود از پايه جواهر و آن چيزي كه در آينده ممكن است از كيش طلا درباره آن زياد بشنويد.

بيشتر بخوانيد : طلاي كم اجرت

تفاوت جواهر با طلا

به طور خلاصه تفاوت اصلي طلا و جواهر سنگي است كه در جواهر روي كار سوار مي‌شود و در طلا وجود ندارد. بنابراين در ساخت جواهر نوع سنگ قيمتي كه در كار استفاده مي‌شود، كيفيت و اصالت كار را نمايان مي‌كند. معمولا براي جواهرات از دو نوع سنگ استفاده مي‌شود كه يا برليان هستند و يا سنگ اتم. تفاوت اين دو نوع مرغوبيت و اصل بودن آنها است؛ به اين معنا كه برليان سنگ اصل است و ميزان شفافيت و كيفيتي كه دارد از اتم بسيار بالاتر است.

ديگر فرق اساسي طلا و جواهر را مي‌توانيم قيمت آنها در نظر بگيريم و همه مي‌دانيم كه قيمت جواهر معمولا اندكي از قيمت طلا بالاتر است .

مزاياي خريد پايه جواهر

تصور كنيد، سال‌ها يك مدل انگشتر طلا را در پشت ويترين طلافروشي مشاهده‌ كرديد و عاشق مدل آن بوديد، اما نوع سنگي كه روي آن بود را دوست نداشتيد و دوست داشتيد كه يك نگين شفاف و براق مانند برليان روي آن بيندازيد و آن را بخريد. فانتزي جالبي است. ... البته اين موضوع ديگر فانتزي نيست.

پايه جواهر اين فانتزي را به امري حقيقي تبديل كرده است و شما به راحتي مي‌توانيد با خريد پايه جواهر انگشتر، نگين برليان را روي آن بيندازيد و از انداختن آن به دست لذت ببريد.

خريد پايه جواهر مزاياي بسياري دارد كه مهم‌ترين آن همان‌طور كه گفتيم، انتخاب جواهر و سنگي است كه قرار است روي پايه جواهر گذاشته شود. شما به عنوان فردي كه عاشق خريد طلا و جواهر است، با خريد پايه جواهر مي‌توانيد به سادگي مدل مورد نظر خود را انتخاب كنيد، نوع سنگ و نگين مورد علاقه خود را انتخاب كنيد و در نهايت جواهري را خريداري كنيد كه طرح و نگين آن مطابق خواست خودتان انتخاب شده است.

خريد انواع پايه جواهر از پايه جواهر انگشتر، پايه جواهر دستبند، خريد سرويس پايه جواهر، پايه جواهر حلقه ست و پايه جواهر آويز، باعث ايجاد خلاقيت در شما براي شخصي سازي جواهرات شما مي‌شود. مي‌توانيد جواهر مورد علاقه خود را سنگ مورد علاقه خود تزيين كنيد و آن را به گونه‌اي انتخاب كنيد كه با استايل و شخصيت شما بيايد.

با خريد پايه جواهر مي‌توانيد طبق بودجه‌اي كه داريد سنگ و نگين انتخاب كنيد و خب اين مي‌تواند يكي ديگر از مزاياي اين نوع جواهر باشد. براي خريد حلقه مي‌توانيد از الماس استفاده نكنيد و سراغ نگين‌ها و سنگ‌هاي ارزان‌تر برويد.

تصور كنيد كه قصد داريد براي خود يك كمد درست كنيد. مسلما خريد وسايل كمد و سرهم كردن آن توسط خودتان و طبث سليقه خودتان، بسيار لذت بخش‌تر از كمدهاي حاضر مي‌شود. داستان پايه جواهر نيز همين است و خريد آن و بعد انتخاب سنگ و نگين براي پايه جواهر توسط خودتان لذتي براي شما دارد كه قابل وصف نيست.

يكي ديگر از مزاياي خريد پايه جواهر كه در سايت كيش طلا ديده مي‌شود، خريد آنلاين آن است. خريد آنلاين طلا و جواهر و همچنين خريد آنلاين پايه جواهر و انواع آن، يك مزيت بزرگ براي هر طلا دوستي است. اين نوع خريد به شما كمك مي‌كند تا در هزينه رفت و آمد صرفه جويي كنيد، از طريق وب‌سايت تمام مدل‌ها و طرح‌ها را با مشخصات كامل ببينيد و در نهايت تصميم به خريد بگيريد. تفاوت قيمت خريد حضوري و آنلاين در سايت ديورس به خوبي اين مزيت را نشان مي‌دهد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۱:۱۵ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

مهمترين كاربرد هاي پروپيلن گليكول

بخش زيادي از اين ماده به‌عنوان ماده‌ي خام در توليد رزين‌هاي پلي‌استر غيراشباع استفاده مي‌شود. در اين‌گونه واكنش‌ها پروپيلن گليكول با مخلوط مالئيك انيدريد و ايزوفتاليك اسيد براي توليد كوپليمرها واكنش مي‌دهند. پلي پروپيلن گليكول  با پروپيلن اكسايد واكنش مي‌دهد و اوليگمر ها و پليمرهايي را ايجاد مي‌كنند كه در توليد پلي اورتان استفاده مي‌شود. همچنين به‌عنوان حلال، حامل، ديسپرس كننده، پايدار كننده، اصلاح كننده ويسكوزيته، و همين‌طور به‌عنوان نگه‌دارنده‌ي غذا و تنباكو كاربرد دارد. اين ماده همچنين در صنايع غذايي به‌عنوان شيرين‌كننده كاربرد دارد. در بستني و نوشيدني‌ها نيز استفاده مي‌شود. در محصولات مراقبت بهداشتي نيز از اين ماده استفاده مي‌شود. پروپيلن گليكول به‌عنوان حلال در بسياري از مواد دارويي به كار مي‌رود. براي مثال در داروهايي نظير ديازپام، لورازپام كه در آب نامحلول مي‌باشند اين ماده استفاده مي‌شود. اين ماده در فرمول قطره‌هاي اشك مصنوعي نيز به‌عنوان ماده اوليه كاربرد دارد. پروپيلن گليكول نظير اتيلن گليكول مي‌تواند نقطه‌ي انجماد آب را پايين بياورد، اين خاصيت موجب شده تا در بسياري سوخت‌هاي مثل سوخت هواپيما براي جلوگيري از يخ‌زدگي استفاده شود. از اين ماده در صنعت غذا، آرايشي و بهداشتي و دارويي به دليل خاصيت جذب رطوبت بالا استفاده مي‌شود. اين ماده مي‌تواند به‌عنوان حلال در رنگ‌هاي غذا و اسانس‌ها و طعم‌دهنده‌هاي استفاده شود. در صنعت نيز اين ماده به‌عنوان حلال رنگ و پلاستيك كاربرد فراوان دارد. اين ماده براي ايجاد دود مصنوعي استفاده مي‌شود. 

شايد از اين مطالب هم خوشتان بيايد ....!

سولفات مس

پرمنگنات پتاسيم
خلاصه‌ي كاربردهاي اين تركيب به صورت زير است:

كاربرد غذايي و خوراكي MPG

·        به‌عنوان امولسيفاير با خاصيت افزايش تثبيت كف و هوادهي در توليد خامه‌ها و مخلوط‌هاي كيك مورداستفاده قرار مي‌گيرد.

·        اين ماده به‌عنوان روان كننده چربي‌دوست در توليد انواع روغن نباتي مورداستفاده قرار مي‌گيرد

·        منو پروپيلن گلايكول به‌عنوان حلال مواد معطر از تبخير رطوبت مواد غذايي جلوگيري مي‌نمايد.

·        مي‌توان از پروپيلن گلايكول به‌عنوان عامل مرطوب‌كننده در ساخت آدامس استفاده نمود.

·        پروپيلن گلايكول يك مرطوب‌كننده و پايدار كننده خوب در بسياري از زمينه‌هاي صنعت غذايي اسانس غذا ، كيك و كلوچه مي‌باشد.

·        پروپيلن گلايكول حلال اصلي در صنعت اسانس است.

كاربرد صنعتي MPG

·        منو پروپيلن گلايكول به دليل داشتن نقطه انجماد بسيار پائين، به‌عنوان مايه خنك‌كننده (ضديخ) در اتومبيل، موتور، قايق وبال‌هاي هواپيما كاربرد دارد.

·        كاربرد مونو پروپيلن گليكول به‌عنوان روغن هيدروليك در دستگاه‌هاي هيدروليك

·        كاربرد مونو پروپيلن گلايكول به‌عنوان مواد دودزا در ماشين‌هاي دودزا Fog machine

·        مونو پروپيلن گلايكول همچنين به‌عنوان ماده اوليه در توليد رزين‌هاي غيراشباع پلي‌استر است و در رنگ‌ها ، لعاب‌ها و لاك‌هاي جلا دهنده به‌عنوان حلال استفاده مي‌گردد و علي‌الخصوص در رنگ‌ها ، به علت دوره طولاني تبخير خود ، باعث طولاني‌تر شدن زماني است كه رنگ براي استفاده مناسب است.

·        اين ماده به‌عنوان عامل چسبندگي مايعات به سطوح نيز مورداستفاده قرار مي‌گيرد.

رفرنس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۲:۳۲ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

ورم لثه چيست و علل آن كدامند؟

وجود لثه ها براي حفظ سلامت دهان و دندان شما بسيار مهم است. لثه ها از بافت سفت و صورتي ساخته شده اند كه استخوان فك شما را مي پوشاند. اين بافت، ضخيم، رشته اي و پر از رگ هاي خوني است. اگر لثه هاي شما متورم شود، ممكن است بيرون زده يا برجسته شود. ورم لثه ها معمولاً از جايي كه دندان به لثه ميرسد شروع مي شود. لثه ها ممكن است چنان متورم شده باشند كه شروع به پنهان كردن قسمت هايي از دندان هاي شما كنند. ورم لثه اي كه دچار مشكل است به جاي رنگ صورتي طبيعي خود رنگ قرمز و سرخي دارد.

در ادامه اين مقاله با كلينيك دندانپزشكي جنت اباد همراه باشيد تا شمارا در اين باره راهنمايي كنيم >

ورم لثه چيست؟

زماني كه لثه ها بر اثر عوامل متعددي كه در ادامه توضيح داده شده اند، دچار ورم شوند اصطلاحا ميگوييم كه لثه متورم يا ملتهب شده است. تورم لثه كه بزرگ شدن بافت لثه يا التهاب لثه نيز ناميده مي شود، اغلب تحريك پذير ، حساس يا دردناك است. همچنين ممكن است هنگام مسواك زدن يا نخ دندان كشيدن دندان ها لثه هاي شما خونريزي كنند.

بيشتر بخوانيد :

ايمپلنت دندان
لمينت دندان
چه عواملي باعث ورم بافت لثه‌ها مي شود؟

 مهمترين علت متورم شدن لثه عبارتند از:

جينجيويت يا التهاب لثه

جينجيويت يا التهاب لثه شايعترين علت ورم لثه است. اين يك بيماري لثه است كه باعث تحريك و باد شدن لثه مي شود. بسياري از مردم نمي دانند كه به التهاب لثه مبتلا هستند زيرا التهاب ميتواند بسيار خفيف باشد. با اين حال ، در صورت عدم درمان، التهاب لثه در نهايت مي تواند منجر به يك بيماري بسيار جدي تر به نام پريودنتيت و از دست دادن احتمالي دندان شود.

بارداري

ورم لثه نيز مي تواند در دوران بارداري رخ دهد. ايجاد تغييرات هورمون هايي كه بدن شما در دوران بارداري توليد مي كند ممكن است باعث افزايش جريان خون در لثه ها شود. اين افزايش جريان خون مي تواند باعث شود لثه شما به راحتي تحريك شود و منجر به تورم شود. اين تغييرات هورموني همچنين مي تواند مانع توانايي بدن شما در مقابله با باكتري هايي شود كه به طور معمول باعث عفونت هاي لثه مي شوند. اين مي تواند احتمال ابتلا به التهاب لثه را افزايش دهد.

جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامو دندانپزشكي بارداري اينجا كليك كنيد.

سوء جذب يا كمبود مواد مغذي بدن

كمبود ويتامين به خصوص ويتامين هاي B و C باعث ورم لثه مي شود. به عنوان مثال ويتامين C نقش مهمي در حفظ و ترميم دندان و لثه شما دارد. اگر سطح ويتامين C شما خيلي پايين بيايد ، ممكن است دچار اسكوربوت شويد. اسكوربوت مي تواند باعث كم خوني و بيماري هاي لثه شود. در كشورهاي پيشرفته ، سوتغذيه غير معمول است و اغلب در بزرگسالن مسن ديده ميشود.

عفونت

عفونت هاي ناشي از قارچ ها و ويروس ها مي توانند باعث ورم لثه شوند. اگر تبخال داشته باشيد ، مي تواند منجر به بيماري به نام التهاب لثه حاد هرپسي شود كه باعث تورم مي شود. برفك ، كه در نتيجه رشد بيش از حد مخمر طبيعي در دهان ايجاد مي شود ، همچنين مي تواند تورم لثه ايجاد كند. پوسيدگي دندان درمان نشده مي تواند منجر به آبسه دندان شود كه تورم موضعي لثه است.

رفرنس : آرتمان درمان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۶:۲۹ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

پوسيدگي دندان كودكان، از علل و علائم تا درمان و پشيگيري از اون

پوسيدگي دندان يكي از شايعترين مشكلات دهان و دندان در انسان ها و مخصوصا كودكانه. اين مشكل به قدري شايعه كه بعد از سرماخوردگي دومين بيماري رايج در تمام جهانه. چيزي كهدر اين مقاله از كلينيك دندانپزشكي ما ميخونيد تقريبا همه چيز درباره پوسيدگي دندان كودكان، علل و عوامل، نحوه تشخيص، درمان و نحوه پيشگيري از اونه.

چه عواملي باعث پوسيدگي دندان كودكان مي شه؟

پوسيدگي دندان توسط باكتري ها و يه سري عوامل ديگه ايجاد ميشه. اين اتفاق زماني رخ ميده كه كودك به كررات غذاهاي حاوي كربوهيدارت (قند و نشاسته) رو ميخوره. مثلا مياد شير، نوشابه، كشمش، آب نبات، كيك، آب ميوه، غلات و نان و كلي از اين دست غذاها ميخوره.

اونوقت يه سري باكتري داخل دهان كودك هست كه از اين چيزايي كه بچه ميخوره تغذيه مي كنن. نتيجه تغذيه اين باكتري ها از غذاهاي حاوي كربوهيدرات توليد اسيده.

حالا تركيبي از اين اسيد با باكتري ها، ذرات ريز مواد غذايي لابلاي دندون ها و بزاق، در نهايت يه چيزي به نام پلاك دندان ايجاد ميكنه كه خيلي راحت به سطح دندون بچه ها ميچسپه.

اين پلاكه و اسيدهاي داخلش و كلا توليد بيشتر اسيد توسط باكتري ها باعث تحليل رفتن جزئي دندون ميشه و اگه بهداشت دهان و دندان خوب باشه ميناي دندان خودش رو بازسازي و تقويت ميكنه.

اما اگه رسيدگي به بهداشت دهان و دندان ضعيف باشه هر سري مقدار بيشتري از ميناي دندان از بين ميره و در نهايت ميناي دندان بيشتر دچار خوردگي و آسيب ديدن ميشه. از بين رفتن ميناي دندان همانا و ايجاد پوسيدگي دندان كودكان به همراه تشكيل حفره دنداني همانا.

بيشتر بخوانيد : ايمپلنت دندان

علائم پوسيدگي دندان در كودكان چيه؟

نوع و ماهيت پوسيدگي دندان ممكنه از يه كودك به كودك ديگه فرق كنه. اما معمولا اگه پوسيدگي وجود داشته باشه علائم مشخصي داره. رايجترين علائم پوسيدگي دندان كودكان اينا ميشن:

در نقاط آسيب ديده و دچار پوسيدگي احتمالا لكه هاي سفيد روي دندان ايجاد ميشه. وجود اين لكه ها به اين معنيه كه ميناي دندان در حال شكسته شدن يا تحليل رفتنه. و همين موضوع ممكنه باعث حساسيت اوليه دندان كودكان بشه.

در محل پوسيدگي اوليه يك حفره و سوراخ كوچيك ممكنه وجود داشته باشه قهوه اي روشنه.

در مراحل بعدي همون حفره و سوراخه عميق تر ميشه و به رنگ تيره تر مثل قهوه اي تيره يا مشكي درمياد.

چطور از پوسيدگي دندان بچه ها پيشگيري كنيم؟

موقع خواب خوراكي و شيشه شير رو از كودك دور نگه داريد
پستونك آره ولي بطري نه
ببينيد آب آشاميدني شما حاوي فلورايد هست يا نه
به فرزندتون ياد بديد خيلي زود از يه فنجون آب استفاده كنه
تا قبل از يك سالگي به يك دندانپزشكي اطفال مراجعه كنيد
زفزنس : https://www.tajdentalclinic.com/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۸:۳۵ توسط:netware موضوع: نظرات (0)