عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

لمینت دندان بدون تراش چیست و کاربرد آن چیست؟

امروزه لمینت دندان بدون تراش، جایگزین مناسبی نسبت به روش های قدیمی لمینت است که سلامت دندان در آن به خوبی حفظ می شود و نیازی به تراش دندان در آن وجود ندارد.

لمینت دندان چیست و برای چه مواردی کاربرد دارد؟
باید بدانیم که لمینت دندان، یک جایگزین درمانی برای دندان های از دست رفته نیست، بلکه تنها برای زیبایی دندان کاربرد دارد.

لمینت دندان لایه ای است که برای هر دو فک بالا و پایین مورد استفاده است و با هدف برطرف کردن زردی دندان، فواصل دندانی، دندان لپ پر شده، ترک ها و شکستگی های دندانی، همچنین دندان هایی که تمایل به سمت زبان دارند و دیگر آسیب های دندانی به کار برده می شود تا ظاهر زیبایی به دندان داده شود.

انواع لمینت
لمینت ها به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

·         لمینت پرسلن

·         لمینت کامپوزیت

·         لومینرز تقسیم

که در زیر به ویژگی هر یک از آنها می پردازیم:

لمینت سرامیکی
این نوع لمینت از جنس پرسلن یا به تعبیر عامیانه «سرامیکی » یا «چینی » است که به «لمینت با تراش دندان» هم مشهور است که پزشک بعد از تراش و قالب گیری از دندان های بیمار یک ونیر موقت بر روی دندان بیمار می گذارد سپس قالب گرفته شده را به لابراتور می فرستد و لابراتوار قالب و رنگ انتخاب شده را به نمایندگی های معتبر ارسال می کند به همین علت لمینت های بدون تراش حدوداً بعد از 2تا 4 هفته آماده می شود.

لمینت کامپوزیت
لمینت کامپوزیت از جنس پلیمر است که به عنوان «ترمیم پلاستیکی » نیز شناخته می شود. این نوع لمینت که به شکل خمیری است، توسط پزشک در مطب ساخته می شود و به لابراتور فرستاده نمی شود. پس مهارت دندان پزشک در اینجا خیلی مهم است.

در این روش عموماً نیازی به تراشیدن دندان نیست بلکه دندانپزشک، بدون تراش، کامپوزیت را با استفاده از اشعه روی مینای دندان می چسباند. لمینت کامپوزیت دندان دارای رنگ های متنوعی است که بیمار می تواند به راحتی رنگ دلخواه متناسب با دندانش را انتخاب کند.

لیمنت بدون تراش
جدیدترین و بی خطرترین روش ترمیم در دندان پزشکی است که از نوعی از ونیرهای دندان فوق نازک همانند لنزهای چشمی از جنس کریستال های نانو ساخته شده است

لمینت بدون تراش باید توسط دندانپزشکی ترمیم و زیبایی ماهر انجام گیرد تا عیوب ظاهری دندان را به خوبی پوشش بدهد و دندان ظاهری طبیعی داشته باشد .لمینت بدون تراش برای کسانی که به دنبال زیبایی دندان در کنار حفظ سلامت دندان خود هستند روش بسیار مناسبی است.

رفرنس


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۵۸:۳۳ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)