عصر جديد عصر جديد .

عصر جديد

تعرفه رايج ترين درمان هاي زيبايي دندان ها

امروزه بيش از پيش مردم علاوه بر درمان مشكلات و ناهنجاري هاي دهان و دندان خود، به زيبايي دندان ها نيز توجه بسياري مي كنند. دندانپزشكاني هستند كه با كسب علم و گذراندن دوره هاي موردنياز و مربوطه، به تخصص در زمينه دندانپزشكي ترميم و زيبايي دندان رسيده اند.

اين متخصصين براي زيباتر كردن دندان ها، از مواد و تجهيزات مختلفي مثل انواع روكش ها، لمينت ها و ... استفاده مي كنند. خبر خوش اين است كه هر روز نيز تكنيك ها و مواد مورد استفاده در حوزه ترميم و زيبايي دندان در حال به روزرساني و پيشرفت هستند.

انواع درمان هاي زيبايي دندان
درمان هاي مختلفي در اين تخصص بر روي دندان ها صورت مي گيرد، كه در ادامه با برخي از اين درمان ها بيشتر آشنا خواهيد شد.

كامپوزيت دندان
در كامپوزيت دندان، موادي كه همرنگ دندان هستند با كمك چسب هاي مخصوصي به بخش جلويي دندان ها متصل مي شوند تا ايرادات جزئي دندان ها پوشش دهد.

لمينت هاي سراميكي
دندان هايي كه تغيير رنگ داده اند يا عيوب ظاهري دارند طي اين روش با كمك لايه هايي از سراميك پوشانده مي شوند.

بليچينگ دندان
يكي از عواملي كه در زيبايي لبخند افراد تاثيرگذار است، رنگ دندان است. سفيدي دندان ها به اين معنا هستند كه فرد به بهداشت و سلامت دندان هاي خود توجه زيادي مي كنند. بليچينگ دندان به كمك مواد مخصوصي باعث سفيدكردن دندان ها مي شود.

تعرفه‌ دندانپزشكي براي زيبايي دندان يك موضوع حياتي است. در مقايسه با ساير رشته‌ هاي دندانپزشكي، تعرفه ‌هاي زيبايي دندان به دليل نياز به تخصص و تجهيزات پيشرفته، به طور كلي بالاتر است. براي مثال، هزينه لمينت دندان حدود 7 ميليون تومان به ازاي هر دندان تعيين شده است. همچنين، هزينه ‌هاي كامپوزيت ونير، روكش زيركونيوم، روكش PFM و ساير خدمات متفاوت بوده و به نيازها و ترجيحات هر فرد بستگي دارد و به صورت زير هستند:

ونير كامپوزيت آمريكايي
بين 1.8 تا 2 ميليون تومان
ونير كامپوزيت سوئيسي
بين 1.5 تا 1.8 ميليون تومان
روكش زيركونيوم
بين 4.5 تا 6 ميليون تومان
روكش PFM
بين 4 تا 4.5 ميليون تومان
 

افزون بر هزينه ‌ها، اهميت انتخاب يك دندانپزشك ماهر و متخصص در زمينه خدمات زيبايي دندان نيز بيانگر اهميت بهداشت دندان و زيبايي آن است. بنابراين، مراقبت از سلامت و زيبايي دندان با انتخاب بهترين خدمات بر اساس نيازها و اولويت‌ هاي فردي، به عنوان يك سرمايه گذاري طولاني مدت در بهبود زندگي شخصي محسوب مي‌ شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۵۷:۲۶ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)

چگونه بهترين كلينيك دندانپزشكي را پيدا كنيم؟

مطب متعلق به يك دندانپزشك است و در آن يكسري خدمات محدود را براي بيماران انجام مي دهد و تنها يك يونيت فعال در آن وجود دارد.

ساعت كاري دندانپزشك در مطب محدود است و در يك شفيت كاري براي بيماران خدمات ارائه مي‌ دهد. همچنين نوع خدمات درماني كه در مطب انجام مي شوند محدود هستند؛ مثلا دندانپزشك عمومي خدمات عمومي مانند جرمگيري، عصب كشي، ترميم و … را انجام مي‌ دهد و دندانپزشك متخصص نيز با توجه به نوع تخصصي كه دارد، درمان هاي مربوط به آن را انجام مي دهد.

كلينيك دندانپزشكي يك ساختمان بزرگ است كه در آن اتاق هاي درمان با تعداد زيادي يونيت فعال است كه چندين دندانپزشك متخصص و عمومي با تعدادي زيادي پرسنل مشغول به كار هستند.

چه پارامترهايي هنگام انتخاب يك كلينيك دندانپزشكي اهميت دارند؟
براي يافتن بهترين كلينيك دندانپزشكي، فاكتورهاي مختلفي وجود دارد كه در زير به مهم ترين اين عوامل اشاره مي ‌كنيم:

مدرك دندانپزشك كلينيك
يكي از اولين مواردي كه در انتخاب دندانپزشك مهم است، اعتبار و تجربه اوست. مطمئن شويد كه دندانپزشك كلينيكزمورد نظر از مراكز آموزشي معتبر فارغ التحصيل شده و تجربه كافي در حوزه درمان داشته باشد.

خدمات ارائه شده
 برخي از دندانپزشكان تنها خدمات دندانپزشكي عمومي ارائه مي‌ دهند و برخي خدمات تخصصي تر. قبل از انتخاب كلينيك، در مورد حوزه كاري آن و خدمات ارائه شده تحقيق كنيد. انتخاب متخصص مناسب براي هر خدمت مهم است. به عنوان مثال، براي خدمات ايمپلنت بهتر است به متخصص جراحي فك و صورت مراجعه كنيد يا دندانپزشكي كه دوره ‌هاي تخصصي ايمپلنت را گذرانده و شهرت بيشتري در اين زمينه دارد.

شبانه ‌روزي بودن يا وسعت زمان ارائه خدمات
ساعات كاري كلينيك يكي از عوامل تاثير گذار در انتخاب است. اگر ساعت كاري شما به گونه‌اي است كه نمي‌ توانيد در زمان اداري به دندانپزشك مراجعه كنيد، دندانپزشكي شبانه ‌روزي مي‌ تواند گزينه مناسبي باشد.

محل كلينيك
يكي از گزينه ‌هايي كه براي انتخاب كلينيك بايد در نظر بگيريد، مكان دندانپزشكي است. آيا كلينيك دندانپزشكي به محل كار يا زندگي شما نزديك است؟ انتخاب مكان مناسب در زمان شما صرفه‌ جويي مي‌ كند و در مواقع اورژانسي به راحتي مي‌ توانيد به دندانپزشك مراجعه كنيد.

خدمات ارائه شده در يك كلينيك دندانپزشكي شبانه روزي
·         دندانپزشكي كودكان

·         دندانپزشكي زيبايي

·         دندانپزشكي ترميمي دندان

·         ارتودنسي دندان

·         ايمپلنت دندان

·         ارائه انواع خدمات در دوران بارداري


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۵۲:۱۰ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)

مراقبت هاي بعد از تزريق فيلر بيني شامل چه مواردي مي شود؟

امروزه تزريق فيلر بيني به عنوان يكي از گزينه هاي بسيار محبوب براي بهبود شكل بيني افراد شناخته شده است. لازم به ذكر است كه ماندگاري فيلر بيني دائمي نيست و حداكثر 6 ماه تا يكسال دوام دارد و بيمار در صورت عدن رضايت مي تواند فرم قبلي بيني خود را داشته باشد.

فيلر بيني چه مشكلاتي را حل مي كند؟
با تزريق ژل به نواحي و نقاط مختلف بيني، متخصص زيبايي مي تواند نوك بيني را بالا ببرد و انحناي تيغه بيني را بهبود ببخشد. همچنين در صورت داشتن قوز بيني، فيلر بيني مي تواند مي تواند در حل اين مشكل به شما كمك كند. با ايجاد حجم در نواحي اطراف برجستگي، فيلر باعث يكنواختي سطح بيني مي‌ شود. همچنين براي افرادي كه تيغه بيني آن‌ها مقعر و فرورفته است، تزريق ژل به نتايج مطلوبي منجر مي ‌شود.

مراقبت هاي بعد از تزريق فيلر بيني شامل چه مواردي مي شوند؟
درست است كه فيلر بيني يك روش غيتهاجمي و آسان براي درمان نواقص جزئي بيني افراد است اما بعد از تزريق بايد مواردي را رعايت كرد تا بهترين نتيجه را از اين درمان گرفت. اين مراقبت ها شامل موارد زير مي شوند:

گذاشتن كمپرس سرد روي بيني
از جمله بهترين مراقبت هاي بعد از فيلر بيني، گذاشتن كمپرس سرد روي بيني به مدت 3 روز است. در صورت انجام اين كار از خونريزي، تورم و جابه جايي فيلر بيني جلوگيري مي شود.

ماساژ دادن بيني ممنوع
يكي از ممنوعيت هايي كه در مراقبت هاي بعد از انجام فيلر بيني معمولا بهترين دكتر فيلر بيني به شما گوشزد مي كند اين است كه در روزهاي اوليه از دست زدن و ماساژ دادن بيني پرهيز كنيد. زيرا با اين كار باعث جابه جا شدن ژل و در نتيجه به هم خوردن فرم بيني مي شويد.

ممنوعيت استفاده از لوازم آرايشي تا 24 ساعت
يكي ديگر از مواردي كه در مراقبت هاي بعد فيلر بيني بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه به هيچ عنوان تا 24 ساعت از هيچ گونه لوازم آرايشي و بهداشتي مرتبط با صورت استفاده نكنيد. زيرا به دليل باز بودن جاي سوزن بر روي صورت امكان ورود آلودگي ها به زير پوست وجود دارد.

حمام كردن به مدت 24 ساعت ممنوع
همان طور كه گفتيم به دليل باز بودن جاي سوزن بهتر است تا 24 ساعت صورت خود را نشوييد و حتي استحمام نكنيد. پزشكان در مراقبت هاي بعد از فيلر بيني به شما گوشزد مي كنند تا 72 ساعت هم تنها اجازه دوش آب سرد يا ولرم داريد نه آب داغ.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۰۶:۲۳ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)

جراحي پروستات براي چه افرادي توصيه مي شود؟

غده پروستات در ناحيه تناسلي مردان واقع شده است و نقش بسيار حياتي و مهمي در توليد مثل دارد. اما گاهي اين عضو مهم دچار مشكل مي شود. راه هاي مختلفي براي درمان پروستات بسته به شرايط فرد و شدت مشكل وجود دارد. انواع بيماري هاي پروستات معمولا با داروهاي آنتي بيوتيك درمان مي شوند اما براي درمان سرطان پروستات معمولا بايد جراحي انجام شود. جراحي هاي پروستات عبارتند از: پروستاتكتومي و جراحي ليزري پروستات.

جراحي پروستات براي چه افرادي توصيه مي شود؟
بسته به نوع بيماري و شرايط جسمي بيمار، عمل پروستات با اهداف مختلفي انجام مي شود. به طور مثال اگر فرد با سرطان پروستات مواجه باشد، هدف پزشك در طي جراحي برداشتن و خارج كردن غده سرطاني است تا پروستات عملكرد قبلي خود را باز پس بگيرد. علائمي كه نشان مي دهد فردي نياز به جراحي پروستات دارد شامل موارد زير مي شود:

·         احتباس حاد ادرار: افرادي كه به دليل رشد پروستات تجربه ناتواني در دفع ادرار را تجربه كرده ‌اند، بايد تحت درمان جراحي پروستات قرار گيرند تا مشكل آنها برطرف شود.

·         عفونت ‌هاي مكرر دستگاه ادراري: عفونت در دستگاه ادراري مردان مي‌ تواند ناشي از شرايط انسدادي باشد. در صورت تكرار دوره ‌هاي عفوني، جراحي پروستات انديكاسيون مناسب خواهد بود.

·         خونريزي در ادرار: وجود خون در ادرار ممكن است از ناحيه پروستات باشد. اين خونريزي گاهي مي ‌تواند به كم‌ خوني منجر شده و لخته خون مي ‌تواند جريان ادرار را مسدود كند. در اين حالت‌ ها، مداخله جراحي ضروري خواهد بود.

·         اختلال در عملكرد كليه: حضور ادرار در مثانه پس از دفع ادرار مي‌ تواند به آسيب مزمن كليه منجر شود. زماني كه اندازه پروستات بسيار بزرگ باشد، ممكن است جريان ادراري از كليه ‌ها مسدود شود و نارسايي كليه ايجاد شود.

آيا بعد از جراحي پروستات امكان باروري وجود دارد؟
معمولا بعد از جراحي پروستات ديگر انزال رخ نمي دهد؛ در نتيجه امكان باروري به شدت كاهش پيدا مي كند. براي همين اهميت دارد كه قبل از اقدام به جراحي، متخصص ارولوژي بيمار را از عوارض عمل به خوبي آگاه كرده و همه جزئيات به وي توضيح داده شود تا مطمئن شود كه انتظارات او با واقعيت هماهنگ هستند.

آيا عمل پروستات درد دارد؟
خود جراحي پروستات هيچگونه دردي ندارد. البته لازم به ذكر است كه بعد از به هوش آمدن ممكن است با قرار دادن پروب در محل مورد نظر، كمي احساس درد و ناراحتي كنيد. متاسفانه، استفاده از سونداژ موقت الزامي است و نمي ‌توان از ادامه ادرار در دوره پس از عمل جلوگيري كرد. اما كاري كه مي‌ توان براي تسكين درد انجام داد، استفاده از مسكن داخل وريدي است كه به حداقل رساندن اين ناراحتي كمك مي ‌كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۰۸:۲۳ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)

بي اختياري ادرار در مردان به چه علت هايي رخ مي دهد؟ درمان اين مشكل چيست؟

بي اختياري ادرار كه انواع مختلفي شامل بي اختياري استرسي، فوريتي، سرريزي و تركيبي دارد، يكي از مشكلات رايج در بين آقايان و خانم ها است و به معني اين است كه به صورت ناخودآگاه نشت ادرار ايجاد مي شود و كنترل فرد بر روي دفع ادرار خود كاهش يافته و يا به طور كلي از بين رفته است.

علل بي اختياري ادرار در مردان جوان
اين مشكل به دلايل مختلفي ايجاد مي شود، اما به طور كلي با افزايش سن احتمال بروز اين بيماري بيشتر مي شود. در ادامه به مهم ترين علل بي اختياري ادرار در مردان اشاره مي كنيم:

·         عفونت ادراري كه مي تواند در مردان جوان باعث بي اختياري ادرار شود.

·         التهاب مثانه در آقايان نيز مي تواند به عنوان يكي از علل بين بيماري شناخته شود.

·         عفونت كليه در افراد هم مي تواند منجر به بي اختياري ادرار در مردان شود.

·         وجود تومور در مجاري ادرار نيز يكي از علت هاي رايج اين بيماري است.

·         حضور سنگ در مجاري ادرار افراد مي تواند به عنوان يكي از علل بي اختياري ادرار در مردان جوان ذكر شود.

·         بروز مولتيپل اسكلروز نيز يكي از علل اين بيماري در مردان جوان مي‌باشد.

·         مصرف سيگار و الكل نيز مي‌تواند به طور مستقيم يا غيرمستقيم بر ابتلا به اين عارضه تاثيرگذار باشد.

·         اضافه وزن شديد نيز به عنوان يكي از عوامل ممكن براي اين بيماري باشد.

درمان بي اختياري ادرار در آقايان
درمان بي اختياري ادرار در مردان توسط متخصص ارولوژي، بسته به علت، نوع و شدت بيماري، به صورت متفاوت انجام مي ‌شود. در ادامه به برخي از روش‌هاي درماني اشاره مي ‌شود:

درمان دارويي
آنتي كولينرژيك: از داروهايي مانند اكسي بوتينين، تولتوردين، و سوليفناسين براي درمان مثانه بيش ‌فعال و بي اختياري اضطراري استفاده مي ‌شود.

ميرابگرون: با شل كردن عضلات مثانه و افزايش تحمل نگهداري ادرار، در درمان بي اختياري ادرار اضطراري كمك مي‌ كند.

جراحي و مداخلات
تحريك الكتريكي: جايگذاري الكترود در ركتوم و تحريك عضلات كف لگن طي چندين ماه، در درمان بي اختياري ادرار اضطراري و استرسي موثر است.

تزريق فيلر در پيشابراه: اين روش نقش موثري در درمان بي اختياري ادرار استرسي ايفا مي‌كند.

تزريق بوتاكس: در صورت عدم موفقيت روش ‌هاي ديگر، تزريق بوتاكس به عضلات مثانه براي درمان نوع سرريزي و اضطراري مورد استفاده قرار مي ‌گيرد.

جراحي: روش‌هاي جراحي گوناگون توسط متخصص ارولوژي مي‌تواند براي درمان بي‌اختياري ادرار در مردان موثر باشد. اين روش‌ها به مراتب پايدارتر و موثرتر از مداخلات غيرجراحي مي‌باشند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۰۳:۰۶ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)