عصر جديد عصر جديد .

عصر جديد

انواع ارتودنسي دندان را بشناسيم + مراحل انجام ارتودنسي

ارتودنسي دندان انواع مختلفي دارد كه شامل دسته كلي ارتودنسي ثابت و متحرك مي شود. اما همين ارتودنسي ها، خود نيز شامل زير دسته هايي مي شوند كه شامل موارد زير هستند:

·         ارتودنسي سراميكي

·         ارتودنسي ديمون

·         ارتودنسي پشت دنداني يا لينگوال

·         ارتودنسي نامرئي يا اينويزيلاين

مراحل ارتودنسي دندان را به ترتيب بشناسيم
مراحل ارتودنسي در هر فردي به نسبت نوع ناهنجاري دنداني، شدت ناهنجاري، روش درمان و سن بيمار مي تواند متفاوت از ديگري باشد. براي مثال مراحل ارتودنسي ثابت و متحرك با يكديگر فرق دارد و همينطور مراحل ارتودنسي دندان كودكان و بزرگسالان نيز با يكديگر فرق دارند. اما به طور كلي مراحل ارتودنسي دندان به شرح زير است:

پيدا كردن يك متخصص ارتودنسي با مهارت و تجربه بالا
قبل از هر چيزي بايد به دنبال يك متخصص ارتودنسي خوب در شهر و منطقه خود باشيد. به طور مثال اگر در كرج ساكن هستيد، پيدا كردن بهترين متخصص ارتودنسي در كرج مي تواند ترس شما از درمان را از بين ببرد. در صورتي كه اين درمان توسط بهترين متخصص ارتودنسي انجام شود، با كمترين درد و ناراحتي و عوارض بهترين نتايج را دريافت خواهيد كرد.

معاينه توسط ارتودنتيست و عكسبرداري از دهان و دندان
در جلسه مراجعه، متخصص ارتودنسي دهان و دندانهاي شما را به طور كامل بررسي مي كند و به منظور اطمينان خاطر از نوع و شدت ناهنجاري، عكسبرداري از دهان و دندان را براي شما تجويز مي كند. در صورتي كه تصاوير، نشان دهنده هر گونه مشكل اعم از پوسيدگي دندان و … باشد، بايد قبل از شروع درمان ارتودنسي رفع شوند.

انتخاب نوع درمان ارتودنسي دندان
انتخاب روش درمان، يكي از مهم ترين مراحل ارتودنسي دندان است. بهترين روش درماني براي بيمار را متخصص ارتودنسي به توجه به معاينات انجام شده، عكس راديولوژي دندان، نياز بيمار و درخواست بيمار مشخص مي كند. انواع روش هاي ارتودنسي دندان شامل ارتودنسي ثابت و ارتودنسي متحرك است كه هر كدام از اين روش ها نيز انواع مختلفي دارند.

مراجعات در بازه هاي مختلف
شما تا پايان طول درمان موظف هستيد در بازه هاي زماني منظم و تعيين شده به كلينيك ارتودنسي مراجعه كنيد تا وضعيت دندان هايتان بررسي شود.

استفاده از نگهدارنده ارتودنسي
برخي از متخصصين ارتودنسي ممكن است پس از پايان درمان ارتودنسي تا مدتي استفاده از نگهدارنده ارتودنسي يا ريتينر را براي بيماران خود تجويز كنند.

كدام مدل ارتودنسي بهتر است؟
هر يك از اين روش‌ ها داراي مزايا و معايب خود هستند و هر فرد ممكن است با ناهنجاري ‌ها و مشكلات مختلف در دندان ‌ها و فك خود مواجه باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۱۷:۱۷ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)

چگونه مي توانيم BMI را كاهش دهيم؟

چگونه مي‌ توان بهترين راه‌ ها را براي كاهش BMI پيش گرفت؟ با اعمال تغييرات كوچك به سمت يك سبك زندگي سالم، مي ‌توانيد به تدريج BMI خود را كاهش دهيد.

برنامه غذايي منظم و اصولي
برنامه غذايي سالم و منظم يكي از بهترين راه‌ ها براي كاهش BMI است. ايجاد تغييرات كوچك در رژيم غذايي به سمت يك سبك زندگي سالم، اقدامي كوچك و موثر است. مثلا هر روز مي‌ توانيد يك تغيير كوچك ايجاد كنيد. مثل كاهش مصرف قند يا افزايش ميزان مصرف آب. اضافه كردن سبزيجات و فيبر به رژيم غذايي و كاهش مصرف قندها اقدامات مثبتي هستند.

از رژيم ‌هاي لاغري افراطي خودداري كنيد
رژيم هاي لاغري سخت براي مدت طولاني موثر نيستند و ممكن است به جاي دست ‌يافتن به شاخص توده بدني (BMI) سالم، باعث بازگشت وزن شوند. رژيم‌ هاي كنترل كالري و متوازن بهترين راه براي دستيابي به BMI سالم و حفظ آن براي مدت طولاني هستند. انتخاب غذاهاي سالم ‌تر، كاهش حجم وعده‌ هاي غذايي و كاهش مصرف غذاها و نوشيدني ‌هاي پركالري، راه‌ هاي ساده ‌اي هستند كه به شما كمك مي‌ كنند به شاخص توده بدني متعادل و سالم دست پيدا كنيد.

انجام دادن عمل هاي لاغري
در حال حاضر تعداد زيادي از افراد به دنبال راهكارهاي لاغري موثر مي‌ گردند. به نظر مي ‌رسد داشتن بدني متناسب و سبك زندگي سالم، شامل رژيم غذايي مناسب، تمرين ‌هاي مقاومتي و كارديو و خواب به موقع، رازي براي دستيابي به اين هدف مي ‌باشد. با اين وجود، حقيقت اين است كه ژنتيك تاثير بسزايي در اين مسير دارد و حتي با انجام تمامي اقدامات صحيح، ممكن است به نتيجه دلخواه نرسيده و استايل مورد نظر خود را به ‌دست نياوريد.

اكنون، مي‌ توانيد از انواع عمل لاغري مانند باي پس معده يا بادي اسكالپ براي كاهش چربي و افزايش عضله در نقاط خاصي از بدن خود، همچون شكم و منطقه پهلو، بهره‌مند شويد. در صورتي كه به اين اقدامات فكر مي ‌كنيد، مهم است بدانيد گزينه‌ هاي خوبي در دسترس داريد.

اكثر عمل‌ هاي لاغري، مانند اسليو معده و باي پس معده، تغييراتي در ساختار معده ايجاد مي ‌كنند. به همين دليل، براي انجام اين عمل‌ ها نياز است كه BMI (شاخص توده بدني) بالاتر از ۳۵-۴۰ باشد. به اين معنا كه شما با اضافه وزن مفرط روبرو باشيد. همچنين، داشتن بيماري ‌هاي مزمن ناشي از چاقي، از جمله فشار خون و ديابت، نيز از معيارهاي مهمي است كه متخصصان پيش از جراحي‌ ها به آن توجه مي‌ كنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۳۰:۰۳ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)

اهميت انتخاب بهترين متخصص ارتودنسي در كجا مشخص مي شود؟

ارتودنسي يكي از شاخه هاي دهگانه دندانپزشكي است و متخصص ارتودنسي دكتري است كه آموزش هاي زيادي درباره تشخيص، پيشگيري و درمان ناهنجاري هاي فكي ديده است. متخصصين ارتودنسي مي توانند مشكلات دنداني تمام گروه هاي سني از كودكان تا نوجوانان و بزرگسالان را برطرف كنند.

لزوم مراجعه به متخصص ارتودنسي

اگر يكي يا چند مورد از علائم پايين را داريد، لازم است سريعا توسط متخصص معاينه شويد. به ياد داشته باشيد كه هر چه سريع تر به پزشك مراجعه كنيد هم نتيجه بهتري خواهيد گرفت هم دوره درمان به زمان كمتري نياز دارد.

دندان ‌‌هاي رديف پايين توسط دندان ‌هاي رديف بالا كامل پوشيده شده است
داشتن دندان اضافي
دندان ‌هاي نامرتب و شلوغ، يا كج و كوله بودن دندان ‌‎ها
عدم صحيح قرار گرفتن دندان‌ ها بر روي هم
عدم تقارن صورت و بهم ريختگي نسبت‌ هاي زيبايي صورت
عقب يا جلو بودن نامتعارف فك پايين و بالا
لبخند كج
مشكلات تكلم و تلفظ برخي صداها
دلايلي كه نشان مي دهد انتخاب بهترين متخصص ارتودنسي اهميت دارد
از آنجايي كه درمان ارتودنسي به نسبت طولاني است، لازم است تا متخصصي را انتخاب كنيد كه نزديك به محل زندگي شما باشد. به طور مثال اگر در دولت زندگي مي كنيد، انتخاب يك متخصص ارتودنسي در دولت اولين گام براي شروع درمان ناهنجاري هاي دنداني شما است. در ادامه، به برخي از دلايلي كه انتخاب متخصص ارتودنسي اهميت دارد، پرداخته خواهد شد.

تخصص و تجربه
اولين دليل مهم براي انتخاب يك متخصص ارتودنسي، تخصص و تجربه آنان است. متخصصان ارتودنسي سال ‌ها در زمينه بهبود ترتيب دندان‌ ها كار كرده و تجربه آنها به شما اطمينان مي‌ دهد كه دندان هاي شما در دستان فرد متبحري هستند. آنها از ابزارهاي مدرن و روش ‌هاي پيشرفته براي ارائه ارتودنسي با كيفيت استفاده مي‌ كنند.

دانش فني و علمي
دومين دليل اين است كه متخصصان ارتودنسي دانش فني و علمي لازم را دارند. آنها با آشنايي با تازه ‌ترين پيشرفت ‌ها در زمينه ارتودنسي مي‌ توانند شما را راهنمايي كنند كه كدام روش ‌ها و تكنيك‌ ها براي شما مناسب‌ تر است.

تعهد به درمان
سومين دليل، تعهد متخصصان ارتودنسي به درمان شماست. آنها از ابتدا تا انتها به درمان و تغييرات در دندان ‌هاي شما نظارت دارند و تا زماني كه به نتيجه دلخواه دست نيافته ‌ايد، همراه شما هستند.

تاثير بر زيبايي و اعتماد به نفس
در نهايت، انتخاب يك متخصص ارتودنسي به زيبايي لبخند شما و بهبود عملكرد دندان ‌هاي شما كمك مي ‌كند. اين انتخاب به معناي بهبود كيفيت زندگي و افزايش اعتماد به نفس شماست.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۵۲:۴۵ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)