عصر جديد عصر جديد .

عصر جديد

اجرت ساخت طلا

پيشنهاد ما به شما اين است كه هنگام خريد طلا و جواهر، از طلافروش درباره ميزان اجرت ساخت و نحوه محاسبه آن بپرسيد، تا طلافروشان راحت‌تر بتوانند درباره ميزان اجرت ساخت محصولاتشان با شما صحبت كنند و قيمت نهايي را با شما در ميان بگذارند. در ادامه قصد داريم تا سراغ چگونگي حساب اجرت ساخت طلا برويم و به شما از نحوه محاسبه آن بگوييم. سازندگان و فروشندگان طلا اجرت ساخت طلا به سه روش انجام مي‌دهند كه تمام اين روش ها مورد تاييد اتحاديه است.

اجرت ساخت درصدي

اجرت ساخت برخي طلاها به صورت درصدي محاسبه مي‌شود و در اين حالت طلافروش به شما مقدار مشخصي درصد عنوان مي‌كند كه اين درصد را روي كل مبلغ طلا محاسبه مي‌كنند و آن به قيمت نهايي طلا اضافه مي‌كنند. به عنوان مثال ممكن است طلافروشي درصد اجرت ساخت را 20 درصد اعلام كند، كه 20 درصد كل مبلغ طلا را محاسبه مي‌كند و به قيمت نهايي اضافه مي‌كند.

در اين حالت افزايش و كاهش قيمت طلا در بازار روي ميزان اجرت ساخت تاثير مستقيم مي‌گذارد و با كاهش قيمت طلا، اجرت كمتر و با افزايش قيمت طلا، اجرت ساخت آن نيز افزايش مي‌يابد. اما نحوه محاسبه دقيق اجرت ساخت طلا در اين حالت درصدي به چه گونه است؟

فرض كنيد به طلافروشي مراجعه كرديد و قيمت يك گرم طلاي 18 عيار در آن روز 545,000 تومان است و اجرت طلايي كه شما انتخاب كرديد 20% درصد قيمت طلا است و قيمت نهايي آن به صورت زير محاسبه مي‌شود:

109,00 = %20 × 545,000

بيشتر بخوانيد : بهترين زمان خريد طلا

اجرت ساخت به تومان

اجرت ساخت طلا در برخي محصولات به تومان حساب مي‌شود و قيمت آن متغير است و طلا با طلا فرق مي‌كند. برخي اين نرخ را از 30000 تومان تا 10000 تومان اعلام مي‌كنند، كه خب اين نرخ بسته به نوع كار، تراشكاري و زماني كه مي‌برد متغير است. طلافروشان هنگام محاسبه قيمت نهايي طلا اين نرخ را به قيمت طلا خام اضافه مي‌كنند.

اجرت ساخت به تومان و درصد

در اين مورد، اجرت ساخت طلا هم به صورت درصدي و هم به تومان محاسبه مي‌شود. ممكن است طلافروش هم نرخ تومان به عنوان مثال 20000 تومان و هم درصد، به عنوان مثال 10 درصد را براي محاسبه اجرت ساخت استفاده كند.

در اين حالت ابتدا نرخ طلاي خام در ميزان درصد ضرب مي‌شود و بعد نرخ تومان اجرت به آن اضافه مي‌شود و قيمت طلا با اجرت ساخت اعلام مي‌شود. به عنوان مثال اگر قيمت خام طلا 545,000 تومان باشد، اجرت ساخت آن اينگونه محاسبه مي‌شود:

74,500= 20,000 + 54,500 = %10 × 545,000

طلا با اجرت بخريم يا بدون اجرت

هدف بسياري از افراد هنگام خريد طلا، تنها سرمايه گذاري است و دوست دارند طلا را براي آينده بخرند و داشته باشند و خيلي نوع طراحي و زيبايي براي آنها مهم نيست. براي اين افراد خريد طلا نو و با اجرت ساخت، شايد خيلي گزينه مناسبي نباشد و بهتر است سراغ گزينه‌هاي ديگري مانند طلاي دست دوم بروند.

طلاي كم اجرت

طلاي كم اجرت با طلاي دست دوم يك تفاوت دارد و آن هم اين است كه طلاي كم اجرت طلاي استفاده شده نيست. طلاي كم اجرت به دليل برخي مشكلاتي كه ممكن است هنگام ساخت و همچنين فروش براي آن به وجود مي‌آيد، نسبت به طلاي نو اجرت كمتري به آن تعلق مي‌گيرد و اين طلا، طلاي دست دوم نيست. خريد طلاي كم اجرت براي شما كه عاشق طلا هستيد و ظاهر آن خيلي براي شما مهم نيست، انتخاب خوبي است و مانند طلاي دست دوم مي تواند براي سرمايه گذاري گزينه عالي باشد.

منبع : طلا فروشي اينترنتي كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۶:۴۳ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

قطعات اصلي كيا

وقتي شما يك خودرو كيا داريد، بعضي مواقع ممكن است احتياج شود قطعات را براي تعمير جايگزين كنيد. زماني كه اين اتفاق افتاد توصيه مي كنيم از قطعات اورجينال (اصلي) كيا استفاده كنيد.

قطعات اورجينال با استاندارد هاي دقيق و درست توسط كيا طراحي شده، و مطابق با مشخصات اصلي خودرو مي باشد.

قطعات مشابه و غير اصلي بعضي مواقع مي توانند به دليل جايگزيني مكرر قطعات و هزينه بالا غير قابل اطمينان باشند.

اين عمل ، ممكن است عملكرد كيا شما را به خطر بيندازد و گارانتي شما باطل شود.

قطعات اورجينال كيا توسط نمايندگي هاي فروش كيا با قيمت هاي رقابتي در دسترس هستند.

از آنجا كه نمايندگي هاي فروش كيا داراي تكنسين هاي آموزش ديده با آخرين تجهيزات تشخيصي هستند.

به شما اين اطمينان را خواهند داد كه قطعه مناسبي را براي كار شما مهيا خواهند كرد.

اگر قطعات اورجينال (اصلي) كيا توسط نمايندگي هاي فروش قطعات كيا  نصب شوند ، انها براي مدت زمان  يك سال يا مدت زمان باقي مانده از گارانتي خودرو تحت پوشش خواهند بود.

راننده هاي خودرو كيا منحصر به فرد هستند.

به همين دليل ما طيف وسيعي از ويژگي هاي ظاهري و لوازم جانبي خودرو را طراحي كرديم تا كيا نظر شما را جلب كند .

بيشتر بخوانيد :

راهنماي خريد لوازم يدكي اسپورتيج
راهنماي تشخيص اصالت قطعات خودرودقت و عملكرد ثابت شده

اگر خودرو كيا شما مي توانست صحبت كند ,خواستار قطعات اورجينال كيا از شما بود.

قطعات اورجينال به طور خاص از مشخصات اصلي مهندسي براي اطمينان از همان كيفيت استثنائي توليد شده است.

عملكرد و ايمني ان درست مانند زماني است كه  بار اول ماشين خود را روشن كرده ايد.

تمام قطعات يكسان نيستند ،شناختن تمام انواع مختلف قطعات يدكي خودرو كه در بازار تعميراتي امروزه با آن روبرو خواهيد شد ،  دشوار است .

بازار فروش لوازم يدكي خودرو (افتر ماركت)

افتر ماركت ها توليد كننده ها  و عرضه كننده هاي قطعات توسط شركت هاي غير از شركت كيا هستند.

تامين كنندگان قطعات بازار فروش قطعات يدكي با كپي كردن قطعات اورجينال كيا براي ايجاد قطعه مورد نظرشان فعاليت مي كنند.

اما هيچ وابستگي با قطعات اصلي ندارند .

قطعات يدكي خودرو ممكن است براي عملكرد مناسب مورد آزمايش قرار نگرفته باشند

يا توسط شركت كيا براي استفاده بر روي خودرو ها مورد تاييد نباشند.

اين قطعات توسط گارانتي شركت كيا تحت پوشش قرار نمي گيرند .

قطعات دسته دوم

قطعاتي كه از درون خودروهايي كه قبلا استفاده شده بيرون آورده و مبدا و استفاده كننده هاي آن ها ناشناس هستند. بدون تاريخ , و توسط شركت كيا گارانتي نمي شوند.

قطعات تقلبي

قطعات تقلبي معمولا براي فريب دادن مصرف كنندگان با كپي كردن ظاهر اصلي قطعات كيا طراحي شده اند. اما نه توسط كيا ساخته و نه توزيع مي شوند و بيشتر توزيع كننده هاي خارج از كشور هستند .

اين قطعات ممكن است از نظر بسته بندي و ظاهر مشابه قطعات اورجينال باشند، اما اصل نيستند.

قطعات اصلي حفاظت واقعي خودرو شما

كيفيت همان استاندارد است

نقش فعال در تضمين تعميرات خودرو شما همان سطح بالاي كيفيت و عملكرد مهندسي درون هر خودرو كيا مي باشد.

همچنين خودروهاي  كيا سيستم هاي ايمني مهم را بكار مي گيرند.

اگاه باشيد ،

زماني كه تصادف كرديد ،كاري كه بايد انجام دهيد،مهم است كه از مراكز تعميراتي و شركت هاي مطمئن قطعات اورجينال (اصلي) كيا اطلاع داشته باشيد.

به ياد داشته باشيد

همه مراكز تعميرات خودرو از قطعات اورجينال (اصلي) كيا استفاده نمي كنند.

رفرنس : فروشگاه آنلاين لوازم يدكي خودرو استارپارتس https://www.star.parts/shop/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۴۹:۲۱ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

سولفات مس - كات كبود - ۵ آبه

سولفات مس چيست ؟

مس (II)سولفات يا كات كبود يك تركيب شيميايي با فرمول CuSO4 يا ۵ آبه است. اين ماده (كه در اصل از خانواده نمكهاست) مجموع چند تركيب است كه در ميزان آبپوشيدگي با هم تفاوت دارند. شكل بي آب مس سولفات، پودر سبز كم رنگ يا سفيد مايل به خاكستري است؛ در حالي كه مس سولفات پنج آبه كه رايج‌ترين شكل اين ماده است، به رنگ آبي روشن است.

دماي ذوب: ۱۱۰ درجه سانتي‌ گراد

چگالي: ۳.۶۰ گرم بر سانتي متر مكعب

حلال ها: آب

سولفات مس يك تركيب شيميايي هست كه پنتاهيدرات آن با چگالي ۲.۲۸۶  گرم بر سانتي متر مكعب و قابل حل شدن در متانول شايع ترين شكل اين ماده است. زاج آبي، سنگ آبي، زاج مس و زاج رومي اسم هاي قديمي تر سولفات مس است. پنتاهيدرات كه غالباٌ به شكل نمك در دسترس مي باشد ، به رنگ آبي روشن است و با توليد حرارت در آب حل مي شود تا يك تركيب آبي به وجود آيد كه داراي هندسه مولكولي هشت ضلع است. پنتاهيدرات جامد داراي يك ساختار پليمري است كه در آن مس نيز داراي هشت وجهي ، اما به چهار ليگاند آب متصل مي شود. واحدهاي Cu (II) (H۲O) ۴ به وسيله آنيون هاي سولفات به شكل زنجيره اي به هم اتصال پيدا ميكنند سولفات مس فاقد آب، يك پودر سفيد است.

سولفات مس به روش صنعتي از واكنش فلز مس با اسيدسولفوريك غليظ داغ و يا اكسيد آن با اسيدسولفوريك رقيق ، توليد مي شود. سولفات مس را براي استفاده در آزمايشگاه خريداري مي كنند. سولفات مس مي تواند با تصفيه كردن تدريجي سنگ مس با خلوص كم در هوا توليد شود كه در اين روش مي توان براي آسان كردن فرايند از باكتري استفاده كرد.

بهتر است بخوانيد :

پروپيلن گليكول
پرمنگنات پتاسيم
كاربرد سولفات مس

باوجود سمي بودن سولفات مس، غالباٌ از آن براي توليد بلور در مدارس و آب كاري با مس مورد استفاده قرار مي گيرد. به علاوه، سولفات مس اغلب براي مشخص كردن يك واكنش حرارت زا، معمولا به عنوان يك محلول كاتد براي الكتروليت سلولهاي گالوانيك و پنتاهيدرات آن به عنوان يك قارچ كش مورد استفاده قرار مي گيرد. در قديم اين ماده به عنوان يك استفراغ آور مورد استفاده قرار مي شد كه اكنون براي اين استفاده بيش از حد سمي است.

ديگر موارد مصرف اين مواد عبارتند از:

- بهبود و درمان عفونت هاي انگلي ماهي ها و از بين بردن حلزون در آكواريوم

- قارچ كش (محافظت از دانه ها و نعل اسب در مقابل عفونت)

- عنصر رنگ آميزي در آثار هنري به ويژه شيشه و سفال

- در چاپ براي محافظت كاغذ در برابر خوردگي حشرات

- مقاومت بتن در مقابل آب و ضدعفوني كننده

پيش گيري از خشك شدن نهال در باغباني

- قلم زني بر روي صفحات روي يا مس

- علف ‌كش در مصارف غير كشاورزي

- جبران كمبود مس در خاك و دام

- تثبيت كننده در رنگ رزي گياهي

- حذف جلبك از استخرها

- جلوگيري از رشد باكتري

- آزمايش كم خوني

- حشره‌ كش

رفرنس : جهان شيمي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۱۵:۵۰ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

نيم ست طلا با سرويس طلا چه فرقي دارد؟

ممكن است اين سوال براي شما نيز به وجود آمده باشد كه تفاوت نيم ست با سرويس طلا چيست؟ يا هر كدام چه مواردي دارند كه آنها را از هم متفاوت مي‌كند. حتي برخي افراد قبل از اينكه بخواهند بدانند كه سرويس طلاي عروس سفيد بخريم يا زرد، به دنبال جوانب مثبت و منفي نيم ست و سرويس طلا مي‌روند، تا خريد به صرفه و در عين حال خوبي داشته باشند.

در اين مقاله  از طلا فروشي آنلاين كيش طلا قصد داريم تا در مورد تفاوت نيم ست با سرويس طلا صحبت كنيم و به شما بگوييم كه هر كدام از چه اكسسوري‌هايي تشكيل شده‌اند. اما براي شروع حتما بايد تعريفي از هر كدام داشته باشيم تا راحت‌تر بتوانيم تفاوت اين دو را درك كنيم.

بيشتر بخوانيد : بهترين زمان خريد طلا

نيم ست طلا

نيم ست طلا را، با توجه به نامي كه دارد مي‌توانيم مجموعه‌اي كوچك‌تر از سرويس طلا بدانيم. هنگام خريد سرويس طلا با مجموعه‌اي كامل كه شامل دستبند، گردنبند و گوشواره مي‌شود رو به رو هستيم ، اما نيم ست معمولا يكي از اين موارد را ندارد و حتي در برخي موارد، دو مورد از اكسسوري‌هاي داخل سرويس طلا را ندارد.

معمولا افرادي كه به دنبال خريد نيم ست طلا ميٰ‌روند، به دنبال اين هستند كه خريد به صرفه‌تر داشته باشند و همچنين كالايي كه مي‌خرند به بزرگي سرويس طلا نباشد. نيم ست طلا و طرح‌هاي آن معمولا نسبت به سرويس طلا ظريف‌تر است و به همين خاطر، افرادي كه به دنبال خريد نيم ست طلا هستند سن كمتري نسبت به سرويس طلا دوستان دارند و هنگام خريد به دنبال طلاهاي ظريف هستند. حتي برخي افراد براي رسيدن به سوال چه سرويس طلايي براي دخترمان بخريم، تفاوت نيم ست با سرويس طلا را نيز بررسي مي‌كنند.

بيشتر بخوانيد : طلاي كم اجرت

سرويس طلا

سرويس طلا نيز با توجه به اسمي كه دارد، مجموعه‌اي كامل‌تر نسبت به نيم ست طلا به شمار مي‌آيد و معمولا در آن گردنبند، گوشواره، دستبند و انگشتر ديده مي‌شود كه اين كامل‌ترين نوع سرويس طلا مي‌باشد. اما با اين حال، اين موارد در انواع سرويس طلا متغير است و ممكن است در برخي انگشتر نباشد و در مدلي ديگر دستبند نباشد. اما بايد عنوان كنيم كه گردنبند و گوشواره جزء اصلي‌ترين موارد سرويس طلا هستند، كه امكان حذف شدن آنها از سرويس خيلي كم است.

معمولا در ساخت سرويس طلا از سنگ‌ها و نگين‌ها مرغوب و اصل استفاده مي‌شود، اما با اين حال سرويس طلا با نگين اتم نيز در ايران پرطرفدار است، چرا كه قيمت نگين اتم كمتر از برليان و ديگر موارد است. در هر دو به كار رفته طلا ۱۸ عيار است و به ندرت عيار بالاتر و پايين‌تر پيدا مي‌شود.

تفاوت نيم ست با سرويس طلا چيست؟

براي جمع بندي اگر بخواهيم بگوييم تفاوت نيم ست با سرويس طلا در چيست، بايد بگوييم كه اقلام موجود درد نيم ست طلا كمتر از سرويس طلاست و معمولا در نيم ست گردنبند و گوشواره وجود دارد كه گاهي نيز انگشتر نيز اضافه مي‌شود؛ اما در سرويس طلا تمام محصولاتي كه با طلا ساخته مي‌شود ديده مي‌شود.

سرويس طلا معمولا توسط افراد ميانسال مورد استفاده قرار مي‌گيرد و مكاني كه از آن استفاده مي‌شود مراسم‌هاي عروسي و مهماني‌هاي خاص است. اما نيم ست طلا معمولا توسط دختران جوان مورد استفاده قرار مي‌گيرد و مورد استفاده آن به صورت روزمره و دورهمي‌ها و مهماني‌هاي دوستانه و خانوادگي است.

بيشتر بخوانيد : خريد طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۰۱:۵۵ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

با عوارض كاشت مو آشنا شويد

برخي از عوارض كاشت مو رايج بوده و برخي از آنها غيرمتداول هستند. برخي از آنها موقتي بوده و برخي ممكن است دوره طولاني تري ماندگار باشند. در اين مطلب، به برخي از عوارض رايج و متداول كاشت مو از زبان يك متخصص كاشت مو خوب پرداخته ايم:

ريزش موها

هنگامي كه عمل كاشت مو را انجام مي دهيد، تصور مي كنيد كه موهاي شما رشد كرده و ضخيم تر مي شوند. اما حقيقت اين مي باشد كه بسياري از افراد در ابتدا با ريزش مو مواجه مي شوند كه يك روند طبيعي پس از كاشت مو مي باشد. موهاي كاشته شده در حدود 2 تا 3 هفته بعد از كاشت مو مي ريزند و رشد موهاي تازه حدود 3 تا 4 ماه بعد قابل مشاهده است.

در موارد نادري ممكن است شوك از دست رفتن موهاي موجود وجود داشته باشد كه اين مورد نادر بوده و موها ظرف مدت چندماه دوباره رشد خواهند كرد.

خونريزي

يكي از عوارض كاشت مو، خونريزي مي باشد كه ميزان آن بستگي به روش كاشت مو دارد. با فشار دادن منطقه خونريزي، مي توانيد آن را متوقف كنيد. در صورتي كه خونريزي متوقف نشود، ممكن است لازم باشد كه جراح زخم را با بخيه زدن ببندد.

عفونت

عفونت يكي از عوارض نادر كاشت مو مي باشد. اگر شما پزشك ماهر و با تجربه اي را انتخاب كرده باشيد، مي توانيد مطمئن باشيد كه عفونت رخ نخواهد داد. مصرف آنتي بيوتيك ها قبل و بعد از عمل از رخ دادن عفونت جلوگيري مي كند.

درد

كاشت مو به روش FIT و FUT يك عمل جراحي مي باشد و ممكن است با ميزاني از درد همراه باشد. هر چند اكثر افرادي كه كاشت مو را تجربه كرده اند، اظهار داشته اند كه اين عمل با درد كمي همراه بوده و در صورت شدت درد، پزشك شما برايتان مسكن و آرام بخش تجويز خواهد كرد.

خارش

يكي از رايج ترين عوارض كاشت مو مي باشد كه اكثر افرادي كه اين عمل را تجربه كرده اند، با آن مواجه شده اند. خارش به علت دلمه بستن زخم اتفاق مي افتد. ساده ترين راه حل اين مشكل، اسپري كردن محلول در اطراف گرافت ها و شستن پوست با شامپوي ملايم در هفته اول بعد از عمل مي باشد. خارش نيز مانند ديگر عوارض، در طي چند روز از بين مي رود. گاهي اوقات، اين عارضه به دليل استفاده از ماينوكسيديل اتفاق مي افتد كه بايستي مصرف آن متوقف شود.

تورم

يكي ديگر از عوارض رايج كاشت مو، تورم مي باشد كه اكثر افرادي كه كاشت مو را انجام مي دهند، با آن مواجه مي شوند. ناحيه تورم از فردي به فرد ديگر متفاوت است. در برخي افراد ناحيه پيشاني دچار تورم شده و در برخي ديگر ممكن است در اطراف چشم رخ دهد. تورم ظرف مدت چند روز برطرف مي شود. در غير اينصورت، بهتر است با پزشكتان تماس بگيريد.

بي حسي

بي حسي يكي ديگر از عوارض جانبي كاشت مو مي باشد كه معمولاً چند هفته بعد از عمل توسط بيماران گزارش مي شود. اما عارضه اي موقتي است و برطرف خواهد شد.

اسكار يا جاي زخم

اگر شما كاشت مو به روش FUE را انجام داده ايد، اسكارهاي ريز كوچكي رخ خواهد داد كه در عرض چند هفته برطرف خواهند شد. همچنين وقتي موهاي جديد رشد مي كنند، آنها را پنهان خواهند كرد. اما اگر تحت عمل كاشت مو به روش FUT قرار گرفته ايد، يك اسكار خطي روي پوست سرتان ايجاد خواهد شد كه با رشد مناسب موها و انتخاب يك مدل مناسب، اين جاي زخم پنهان خواهد شد.

كيست ها

كيست ها معمولاً در ناحيه پذيرش كه منطقه كاشت مو مي باشد، پديدار مي شوند. آنها بيشتر از چند هفته طول نمي كشند و اغلب به صورت جوش هاي كوچك هستند.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۰:۳۲ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

يادداشت برداري براي كوليك

سن : كودك يك ماهه تا كودك يك ساله

يادداشت برداري براي كوليك فعاليت هاي روزانه كودك و ميزان زمان صرف شده در هر كدام را نشان مي دهد. يادداشت ها بايد شامل موارد زير باشد:

گريه كردن و دوره هاي بدخلقي. چه كسي زماني كه كودك گريه مي كرد حضور داشت؟ چه اقدامات آرام كننده اي انجام شده است؟ آيا كودك موقعي كه گريه شروع شد در آغوش بود؟

زمان خواب. آيا كودك به تنهايي خوابيده بود يا در بغل مراقب؟

زمان هاي بيداري. آيا كودك به تنهايي و شاد بود يا در بغل بود؟ آيا حمام كردن, عوض كردن پوشك يا فعاليت هاي ديگر انجام مي شود؟

زمان هاي تغذيه. چه مقدار شير خشك خورده بود؟ چه مدت كودك با شير مادر تغذيه شده بود؟ چه وضعيتي كودك در طي تغذيه داشت؟ چطور كودك آروغ زده بود؟ آيا كودك بعد از تغذيه بالا آورده بود؟ اگر شما شير مادر مي دهيد, متخصص سلامت ثبتي از رژيم غذايي شما طي اين دوره زمان را مي خواهد.

الگوهاي مدفوع. مقدار, رنگ, يكنواختي و بوي مدفوع هاي كودك چطور است؟

تعداد پوشك هاي خيس. رنگ آن , مقدار تخمين زده شده (كم , متوسط يا زياد) و بوي ادرار كودك چطور است؟

وزن. آيا طي روز كودك وزن شده بود؟ آيا كودك مقدار لباس مشابه در هر باري كه وزن مي شد داشت؟

بيشتر بخوانيد :

·         كودك شش ماهه

 

·         كودك هشت ماهه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۰:۲۹ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

اصلي ترين نكاتي كه قبل از رفتن زير تيغ بايد بدانيد

 فرد بعد از هر كاهش وزن سريع ممكن است پوست افتادگي پيدا كند.  افراد جوان تر و كساني كه ورزش مي كنند كمتر دچار اين حالت مي شوند.

 نتايج روش هاي باندينگ و بالن، موقتي است و براي گرفتن نتايج طولاني مدت بايد از روش هايي مثل باي پس معده و اسليو معده استفاده كنيد.

 روش باندينگ و بالون بيشتر براي كساني كاربرد دارد كه بنا به دلايلي مي خواهند سريع 15 تا 30 كيلو وزن كم كنند.

 ورزش بعد از عمل جراحي بايد به صورت منظم انجام شود و مكمل هاي ويتاميني تحت نظر پزشك مصرف شود. در مواردي هم ممكن است نياز به جراح پلاستيك باشد.

 ورزش بعد از عمل جراحي بايد به صورت منظم انجام شود و مكمل هاي ويتاميني تحت نظر پزشك مصرف شود. در مواردي هم ممكن است نياز به جراح پلاستيك باشد.

 كدام BMI بايد جراحي كند؟

شاخص توده بدني براي افراد بالغ اگر بين 18.5 تا 25 باشد، نرمال است. بين 25 تا 30 اضافه وزن است، بين 30 تا 35 چاقي درجه يك است، بين 35 تا 40 چاقي درجه دو است و از 40 به بالا چاقي شديد يا مفرط حساب مي شود كه افراد با اين BMI بايد نهايتا عمل جراحي شوند. افرادي كه شاخص توده بدني شان بين 35 تا 40 است هم اگر بيماري هاي همراه مثل سندرم متابوليك، ديابت، فشار خون، چربي خون، كمردرد، كبد چرب، مشكلات ارتوپديك و ... داشته باشند، مي توانند جراحي لاغري  انجام دهند. سازمان غذا و داروي ايالات متحده هم براي شاخص توده بدني 30 تا 35 روش باندينگ يا حلقه معده را توصيه كرده است.

 نقش ژنتيك را دست كم نگيريد!

هم ژنتيك و هم سبك زندگي در ميزان وزن موثر هستند.

هزينه چقدر است؟

هزينه اعمال جراحي لاغري در ايران بيشتر به وسايل عمل بستگي دارد. ممكن است يك استاپلر يا كارتريج بستگي به نوعش حدود 800 هزار تومان تا 5/1 ميليون تومان هزينه داشته باشد، معمولا هم از 3 تا 6 عدد از آنها در عمل استفاده مي شود. هزينه جراحي متابوليك كه اخيرا در تركيه تبليغ مي شود حدود 140 تا 150 ميليون تومان درمي آيد. هزينه اين اعمال در مراكز غير دولتي و نيمه خصوصي شايد حدود 10 تا 11 ميليون تومان و در مراكز خصوصي تر حدود 20 تا 22 ميليون تومان تمام شود.

مدت بستري شدن چند روز است؟

بعد از عمل مدت بستري در بيمارستان از دو روز تا يك هفته متغير است. بعد از بستري اكثر بيماران مي توانند به كارهاي روزمره خود برسند. بيماران بعد از 10 روز تا 3 هفته مي توانند به كار خود بازگردند كه البته اين موضوع بستگي به فرد و شغل او دارد. گاهي اوقات افراد سؤال مي كنند كه آيا بعد از عمل ممكن است ريزش مو پيدا كنند يا خير. در پاسخ بايد گفت هر زماني كه كاهش وزن سريع در بدن به وجود آيد  ممكن است با ريزش مو مواجه شويد. اين مشكل از 3 ماه تا يك سال بعد از جراحي ممكن است به وجود آيد. البته اين مسئله موقتي است و شدت آن در افراد مختلف، متفاوت است. در نهايت موي ريخته شده بازخواهد گشت.

اگر پس مطالعه مقالات بالا باز هم جواب سوالات خود را نگرته ايد توصيه مي كنيم با يك متخصص جراحي لاغري مشورت كنيد.

رفرنس : مجله لاغري و تناسب اندام دكتر ابدو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۲۲:۰۴ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

رؤيت لوگوي جديد و شيك كيا

شركت كيا چند تصوير از نصب لوگوي جديد برروي خودروهاي خود منتشر كرده است و به دنبال ثبت علائم تجاري جديدي مي باشد، و نسل جديد اپتيما به زودي به كراس اوور سلتوس 2021 و محصول ساب كامپكت و جديد ريو خواهد پيوست و احتمالا بزودي محصولات شركت كيا را با لوگوي جديد رونمايي مي شود، شركت كره اي كياموتورز از سال ۱۹۴۴ كار خود را آغاز كرده است، كه يكي از بزرگ ترين شركت هاي توليد خودرو در جهان است، تا كنون چندبار دست به تغيير طراحي لوگوي خود زده است، در سال ۲۰۰۴ آخرين تغيير انجام شده در لوگوي اين شركت محدود به رنگ انجام شد. اين شركت قصد دارد پس از ۱۵ سال تغيير بيشتري در طراحي خود ايفا كند.

بيشتر بخوانيد : قطعات كيا

يك دهه گذشته كيا ، قدم‌هاي بزرگي را در بازار جهاني داشته است و اكنون يكي از بزرگترين خودروسازان جهان  به شمار مي رود. كيا استينگر ، كيا سول و كيا سيد، از مطرح ترين خودروهاي كيا در بازار جهاني بوده‌اند و با ارايه قيمتي مقرون به صرفه در كنار كيفيتي عالي، توجه بسياري ازمصرف كنندگان بازار جهاني را به خود جلب كرده‌اند. البته كساني كه به عملكردهاي اخير اين خودروساز كره‌اي توجه كرده‌اند، متوجه نصب لوگوونشان بازنگري شده‌اي روي اين خودروها شده اند.  لوگوي جديد كيا فونت كاملاً جديدي داشته و تقريبا مشابه لوگوي فورد مي‌باشد، لوگو جديد مستقيماً روي پانل‌هاي بدنه نصب شده است. كيا در طراحي هاي جديدش دست به تغيير لوگوي خود برده، طراحان اين شركت سعي كرده اند با نوشتاري جديد و حذف قالب دور لوگو، ظاهري زيباتر به آن دهند.

نحوه طراحي اين لوگو نشانگرآن است كه شركت كيا تلاش دارد با تغييراتي ساده، احساس آينده اي هوشمند با ماشين هاي الكترونيكي را به ما القا كند، در تصاويرمنتشرشده نشان جديد كيا روي فرمان، صندوق‌عقب و بالاي جلوپنجره قابل ديدن است، البته نوع خودروها فعلاً مشخص نيست، تفاوت اين طراحي با نمونه قبلي آن است كه، لوگو در قالب تيره و بيضي شكل مي باشد.

آرم جديد، نقدهاي منفي مختلفي را از رسانه‌هاي مختلف داشته است، ولي طبق عقايد و نظربسياري اين طرح از لوگوي حال حاضر كيا بهتر و جذاب تراست و مطمئنا با حذف قالب بيضي، اين لوگو ظاهر بهتري به خود خواهد گرفت، شركت كيا با قرار دادن اين طرح جديد برروي محصولات خود ميتواند هويت جديد از برند خود را به جهان معرفي كند.

رفرنس : استارپارتس نمايندگي فروش قطعات كيا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۰۱:۱۱ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

مونو پروپيلن گليكول MPG

جهان شيمي  واردات و فروش مونو پروپيلن گليكول MPG خوراكي و دارويي اسكاي كره و چين مي باشد جهت اطلاع بيشتر و خريد اين كالا با ما تماس بگيريد.

مونو پروپيلن گليكول MPG داراي سه كربن هست كه از پروپيلن منشاء مي گيرد و داراي دو گروه هيدروكسيل  شامل كربنهاي يك و دو مي باشد.

اين ماده الكلي مي باشد بار وزن مولكولي 76 گرم مي باشد.بدون رنگ و بو مي باشد.

مونو پروپيلن گليكول MPG يا پروپيلن گليكول صورت مايع بي رنگ و بي بو وشيرين كه در آب حل مي شود كه در دسته بندي امولسيون قرار مي گيرند و از مهمترين گليكول هاي پر مصرف مي باشد و  از اكسيد پروپيلن ويا از طريق رزين تبادل يوني توليد مي گردد.

اين محصول در صنايع غذايي ، صنايع داروسازي ، آرايشي بهداشتي و همچنين صنعتي مانند ضديخ و مايع روغن ترمزدر ترمزهاي وسايل نقليه  مصرف مي گردد.

 در محصولات خوراكي  با توجه به خاصيتش براي  امولسيفايري يا همان تثبيت مايع هاي نامحلول ، حلاليت و نگهدارنده استفاده مي شود كه ميزان ماندگاري مواد غذايي را افزايش مي دهد.

مصرف مونو پروپيلن گليكول MPGدر توليد محصولات صنايع غذايي  از قبيل نوشيدني ، كيك ، بيسكوييت ، بستني ، خامه ، سس ها ، رنگ هاي خوراكي ، روغن نباتي و … استفاده مي شود.

اين ماده سس كمك به حلاليت و توزيع يكنواخت مزه ، رنگ هاي خوراكي بعنوان حلال و طعم دهنده ، در كيك ثبات كف كنندگي ، روان كنندگي در روغن ها ، تثبيت كف و هوادهي در خامه از جمله كاربردهايش مي باشد.

مونو پروپيلن گليكول MPG  بعنوان ماده خام در صنعت توليد رزين هاي پلي استري غير اشباع بسيار مورد توجه مي باشد.

بيشترين مصرف اين ماده در اين مورد هست.اين ماده اوليه كمك شاياني در توليد رزين هاي با كيفيت داشته هست.

شايد از اين مطالب هم خوشتان بيايد :

پرمنگنات پتاسيم
سولفات مس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۹:۱۳ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

نكاتي درباره نحوه نگهداري و مراقبت از ونير دندان

ونير هاي دندان پوششي نازك و مشابه رنگ دندان هستند كه به يك يا چند سطح از دندان هاي شما متصل ميشوند. به اين قطعات همرنگ دندان، روكش هم گفته ميشود زيرا دندان ها را ميپوشانند.

ونيرها دو نوع دارند يكي ونير كامپوزيت دندان و ديگري ونير پرسلن يا همان لمينت دندان. اين روكش هاي دندان از مهمترين و پرتقاضاترين روش هاي دندانپزشكي زيبايي هستند كه به جهت طراحي و يا اصلاح طرح لبخند و ساختن لبخندي جذاب تر مورد استفاده قرار ميگيرند. استفاده از اين روكش ها به هيچ عنوان جنبه درماني ندارد و تنها براي زيبايي است.

براي اينكه بتوانيد از ونيرها و روكش هاي دنداني خودتان بهترين استفاده را ببريد و آن ها را براي مدت طولاني سالم نگاه داريد به چند نكته زير توجه كنيد:

دندان هاي خود را تحت فشار قرار ندهيد

ونير دندانپزشكي ميتوانند تحت فشار متوسط تا شديد ترك برداشته و يا حتي بشكنند. بنابراين از انجام هر كاري مانند جويدن ناخن ها، گاز زدن اجسامي مثل خودكار، جويدن خوراكي ها و مواد سختي مثل يخ و …. كه به دندان و مشخصا روكش دندان فشار وارد كند ميتواند باعث آسيب به آن ها شود.

به خودتان فرصت دهيد تا به روكش دندان عادت كنيد

از موقعي كه كار ونير دندان به اتمام رسيد معمولا تا چند روز طول ميكشد كه كاملا به وجود آن ها عادت كنيد. اما اگر بعد از چند روز متوجه شديد كه با وجود ونيرها جويدن برايتان سخت است و يا احاسس غير طبيعي داريد حتما به دندانپزشك زيبايي خودتان اطلاع دهيد.

هر روز مسواك بزنيد و نخ دندان بكشيد

شايد از اين مطالب هم خوشتان بياد :

هزينه ونير كامپوزيت

ايمپلنت دندان

ونير دندان چيست؟

اگر بپرسيد كه مهمترين نكته بعد از ونير دندان چيست كه بايد رعايت كنيم خواهيم گفت مسواك زدن و نخ دندان كشيدن. از اين به بعد قرار است كه مهترين وظيفه شما در قبال دندان ها و ونير دندانپزشكي رعايت بهداشت دهان و دندان باشد. براي همين بايد هر روز حداقل دوبار مسواك بزنيدد و هميشه نخ دندان هم استافده كنيد

رفرنس : https://www.tajdentalclinic.com/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۳:۴۷ توسط:netware موضوع: نظرات (0)