عصر جديد عصر جديد .

عصر جديد

استارپارت مركز پخش قطعات كيا و هيونداي

فروشگاه استار پارت فعاليت بسيار گسترده اي در زمينه واردات و پخش قطعات كيا و هيونداي آغاز نموده و با در اختيار قرار دادن اطلاعات فني مورد نياز مشتريان عزيز و تلاش براي ايجاد پايگاهي امن و همگام با علم روز دنيا جهت رفع مشكلات مشتريان محترم، آنها را با بهترين كيقيت و قيمت همراهي ميكند.

تضمين بهترين قيمت

با تشكر از حسن اعتماد و خريد شما، فروشگاه استار پارت ضمانت نامه زير را براي آسودگي خاطر هرچه بيشتر مشتريان از سطح قيمت ها ارائه مي نمايد. بدينوسيله فروشگاه استار پارت تضمين مي نمايد كه، تمامي محصولات اين فروشگاه با پايين ترين قيمت نسبت به ساير شركت ها و فروشگاه هاي سراسر كشور عرضه مي شوند و اگر شركت يا فروشگاهي براي يك كالا با مشخصات فني، برند يكسان ، قيمت روز كالا ، شرايط مشابه، قيمتي پايين تر از فروشگاه استار پارت ارائه نمود، مشتري مي تواند درخواست استفاده از تضمين بهترين قيمت را ارائه نمايد, در اينصورت فروشگاه استار پارت براي قدرداني و در پاسخ به اعتماد مشتري، اختلاف قيمت آن كالا را به طور كامل به مشتري پرداخت خواهد نمود. همچنين براي راحتي مشتريان در اين ضمانت نامه، سعي شده است اين فرآيند كاملا ساده و سريع بوده و از نامه نگاري و فرآيندهاي اداري، پرهيز گردد. باتشكر از اعتماد شما.

بيشتر بخوانيد:

راهنماي خريد لوازم يدكي اسپورتيج
خريد لوازم يدكي هيونداي سانتافه
تضمين اصالت كالا

عرضه قطعات خودرو تقلبي در بسته‌بندي‌هاي مشابه اصلي، از مشكلات امروز بازار خودرو به شمار مي‌رود كه علاوه بر تحميل هزينه‌هاي بيهوده براي خريد قطعه و تعميرات، به مالكان خودرو، خسارت به خودرو را نيز در پي دارد. قطعات يدكي غيراصل و تقلبي، مشكلي است كه از ديرباز در بازار خودرو كشور وجود داشته و در ماه‌هاي اخير نيز اين معضل تشديد شده است، به همين علت فروشگاه استار پارت جهت تامين و تضمين اصالت قطعات به مشتريان عزيز اين ضمانت را ميدهد كه تمامي قطعات اصلي تقديم مشتري گردد.

ارائه مشاوره تخصصي

فروشگاه استار پارت با كادري فني و حرفه اي ، مشتريان عزيز را قبل از خريد قطعه مشاوره رايگان ميدهند تا خريدي مطمئن داشته باشند.

ارسال سريع و آسان

فروشگاه استار پارت در زمينه ي ارسال قطعات افرادي را انتخاب نموده براي ارسال سريع و اطمينان سلامت اجناس به محل مشتريان عزيز.

اگر قصد خريد قطعات خودرو كيا و هيونداي خود از فروشگاه استارپارتس به صورت اينترنتي داريد به اين صفحه مراجعه كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۰:۲۶ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

مهم ترين موارد كاربردي اسيد استيك

موارد كاربردي زيادي از اسيد استيك در صنايع مختلف وجود دارد. بنابراين علاوه بر اين كه فقط به عنوان يك ماده نگهدارنده مواد غذايي (سركه) استفاده مي شود، از استيك اسيد در بسياري از صنايع نيز استفاده مي شود. برخي از موارد برتر و مهم در مصرف اسيد، شامل موارد زير است:

كاربردهاي صنعتي
موارد مصرف دارويي
كاربردهاي خانگي
صنايع غذايي
بيشتر بدانيد:

اسيد سيتريك
اسيد فسفريك
در ادامه درباره برخي از آن ها بحث خواهيم كرد:

۱-كاربردهاي صنعتي اسيد استيك

اسيد استيك در بسياري از فرآيندهاي صنعتي براي توليد تركيبات ضروري و جانبي (حلال و حل شونده) استفاده مي شود. اين اسيد اغلب به عنوان ماده شيميايي براي توليد تعدادي از تركيبات شيميايي مانند انيدريد استيك، استر، مونومر وينيل استات، سركه و بسياري از مواد پليمري ديگر مورد استفاده قرار مي گيرد. همچنين براي خالص سازي تركيبات آلي از آن ميتوان استفاده كرد؛ دليل آن هم اين است كه مي تواند به عنوان حلال براي تبلور مجدد مورد استفاده قرار گيرد.

۲-كاربردهاي پزشكي اسيد استيك

اسيد استيك كاربردهاي زيادي در زمينه پزشكي دارد. مهمترين كاربرد اين است كه مي توان آن را به عنوان يك ضد عفوني كننده در برابر سودوموناها، انتروكوك ها، استرپتوكوك ها، استافيلوكوك ها و …. استفاده كرد. همچنين در غربالگري سرطان دهانه رحم و براي درمان عفونت ها به كار مي رود. علاوه بر اين، از اسيد استيك به عنوان يك عامل “ليز گلبول هاي قرمز” قبل از بررسي گلبول هاي سفيد استفاده مي شود. گفته مي شود سركه نيز باعث كاهش غلظت بالاي قند خون مي شود.

۳-كاربردهاي اسيد استيك در صنايع غذايي

در صنايع غذايي، اسيد استيك بيشترين كاربرد را در فرآيند تهيه ترشيجات صنعتي و در بسياري از چاشني هايي مانند سس مايونز، خردل و كچاپ دارد. علاوه بر اين، سركه مي تواند با مواد قليايي مانند جوش شيرين واكنش دهد و هنگامي كه اين اتفاق مي افتد، به پف كردن ماده خوراكي كمك زيادي مي كند.

۴-موارد مصرف خانگي اسيد استيك

اسيد استيك كه يك محلول رقيق است به عنوان سركه بسيار مورد استفاده قرار مي گيرد. همانطور كه آشنا هستيد، سركه به طور گسترده اي براي تميز كردن، مايع كمكي شستشوي لباس، پخت و پز و بسياري از مصارف خانگي استفاده مي شود. كشاورزان معمولاً براي مقابله با رشد باكتريها و قارچها، اسيد استيك را روي سيلوي دام استفاده مي كنند.

**مجزا از اين كاربردها، از اسيد استيك براي توليد جوهرها و رنگ ها استفاده مي شود و از آن در تهيه عطر نيز استفاده مي شود. همچنين در ساخت صنايع لاستيك و پلاستيك نيز نقش دارد.

منبع: https://www.jahanshimi.com/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۷:۳۴ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

چه سرويس طلايي براي دخترمان بخريم؟

خريد سرويس طلا و خريد طلا و هر نوع طلا و جواهري براي دختران از نوزادي تا نوجواني، كاري نيست كه تازگي داشته باشد و به تازگي انجام آن در ميان مردم جا افتاده باشد. در واقع اگر به ياد داشته باشيد، به شكل سنتي كودكان و خردسالان و حتي نوزادان تازه متولد شده از طلا و جواهر استفاده مي‌كردند و حتي هنگام تولد اطرافيان براي آنها هديه طلا مي‌خريدند. متداول‌ترين نوع طلا و جواهر در نوزادان، دستبند و گردنبند هستند اما در نوجوانان ديده مي‌شود كه خانواده‌ها علاوه بر دستبند و گردنبند، سراغ خريد مدل سرويس طلا دخترانه و نيم ست طلا نيز مي‌روند.

بيشتر بدانيد:

اجرت طلا
قيمت طلا
آيا خريد سرويس طلا براي دختران ايده‌ي خوبي است؟

در اين روزگار خريد اين‌گونه فلزات گران‌بها علاوه بر اينكه مي‌توانند به دختران زيبايي و زرق و برق بدهند، مي‌توانند سرمايه‌اي براي آينده آنها نيز باشند. انواع مدل سرويس طلا دخترانه مي‌توانند با دقت و اطمينان از قيمت خريداري شوند و البته بايد به اينكه دقت كرد كه فرزند شما به اين فلز حساسيت و آلرژي نداشته باشد.

گذشته از آلرژي كه ممكن است روي تعدادي از دختران نشان داده شود، بايد مراقب سن دختر خود نيز باشيد و در سن پايين سراغ خريد و انداختن سرويس طلا و گردنبند آن باشيد تا مشكلات دزدي و خفگي براي فرزند شما پيش نيايد. به همين خاطر به طلا غير از جنبه زيبايي و سرمايه گذاري، بايد از اين جنبه‌ها نيز نگاه كرد و موارد مختلفي را هنگام خريد سرويس طلا دخترانه بررسي كرد.

با اين اوصاف، بهتر است از خريد گردنبند و سرويس طلا دخترانه براي فرزند كوچك خود خودداري كنيد چرا كه هم امكان خفگي وجود دارد و هم ممكن است آن را در دهان خود بگذارد. خريد طلا براي كودكان نياز به بررسي‌هاي زيادي دارد، اما در مورد خريد سرويس طلا براي دختران نوجوان خود دست بازتري داريد و مي‌توانيد مدل‌هايي ظريف و بسياري زيبا براي دختر خود بخريد و او را در موقعيت‌هاي مختلف خوشحال كنيد. البته بايد اشاره كنيم كه دختر نوزاد شما روزي بزرگ خواهد شد، بنابراين خريد زودهنگام انواع مدل سرويس طلا دخترانه مي‌تواند آينده نگري شما را نشان دهد.

خريد آنلاين سرويس طلا دخترانه

وب‌سايت كيش طلا در بخش سرويس طلاي خود، سرويس‌هاي بسياري با ظرافت و طراحي دخترانه دارد كه تمامي آنها براي هديه به دختران اين سرزمين بسيار عالي و ايده آل هستند. با مراجعه به وب‌سايت كيش طلا مي‌توانيد به صورت آنلاين آنها را سفارش دهيد و مزاياي خريد اينترنتي طلا بهره ببريد از دردسرهاي خريد حضوري خلاص شويد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۰۴:۱۵ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

آمادگي هاي لازم قبل از متصل كردن ونير دندان

براي اينكه بتوانيد با آمادگي بهتر و در موقعيتي ايده آل به مطب دندانپزشكي زيبايي خود مراجعه كنيد حتما به چند نكته زير كه توسط كلينيك دندانپزشكي جنت آباد يعني تاج دنتال جمع آوري شده توجه كنيد. .

سلامتي دندان و لثه خود را ارتقاء دهيد

دندان و لثه شما بايد پيش از شروع روند روكش دندان حتما و حتما از سلامتي بالايي برخوردار باشد. اگر هر مشكلي متوجه دندان و يا لثه هاي شما باشد (مثلا لثه عفونت كرده باشد) شما بايد با كمك دندانپزشك عمومي خود آن مشكل ها را برطرف كنيد و بعد از سلامتي كامل اقدام به روش كردن دندان كنيد.

ونير دندان هميشه گزينه ايده آلي براي شما نيست

برخي  اوقات اصلا لزومي به روكش دندان نيست و شايد بايد براي محافظت و زيبا كردن دندان ها وطرح لبخند خود از روش هاي ديگري استفاده كنيد. براي مثال اگر شما دندان قروچه داريد و يا عادت داريد كه دندان هايتان را به هم ميسابيد، شايد بهتر باشد از خير ونير بگذريد زيرا ونير دندانپزشكي اصولا لايه هاي نازك و ظريفي هستند و با دندان قروچه ممكن است بشكنند و يا ترك بردارند.

جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون روش هاي اصلاح طرح لبخند به اين صفحه مراجعه كنيد.

ونير دندان روشي غير قابل بازگشت است

دندانپزشك زيبايي براي اينكه بتواند روكش دندان را به سطح دندانتان متصل كند بايد حتما لايه نازكي از ميناي دندانتان را خراش دهد. و از آنجايي كه مينا توانايي رويش و ترميم مجدد ندارد، زماني كه دندان خود را روكش كرديد ديگر نميتوانيد پشيمان شويد و بگوييد من دندان واقعي خودم را ميخواهم. زيرا دندان شما خراش خورده و مثل سابق نميشود. مگر اينكه دوباره روكش ها را عوض كنيد.

بيشتر بخوانيد:

لمينت دندان
ايمپلنت دندان
ممكن است ونير دندانپزشكي شل شود

اگر به  درستي نتوانيد بهداشت دندان و دهان خود را رعايت كنيد و يا حادثه اي رخ دهد ممكن است كه روكش شما شل شود. چاره كار شل شدن ونير دندان چيست؟ ۱۰۰ درصد بايد دوباره به متخصص دندانپزشك زيبايي خود مراجعه كرده و دوباره آن را ترميم كنيد.

به طور مرتب به دندانپزشك زيبايي خودتان مراجعه كنيد

بعد از اينكه كارتان با روكش دندان تمام شد و صاحب يك يا تعدادي از آن ها شديد بايد به طور منظم براي ارزيابي و بررسي به دندانپزشك مراجعه كنيد تا اگر مشكلي در خصوص آن ها وجود داشت سريعا تشخصي داده شده و اصلاح شود.

جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون انواع ونير دندان به اين صفحه مراجعه كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۸:۴۷ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

فوايد نخ دندان : چرا بايد از نخ دندان استفاده كنيم؟

نخ دندان چيست؟ چه كاربردي دارد و چرا اين روزها همه توصيه ميكنند كه حتما بايد در كنار مسواك زدن از نخ دندان هم استفاده كنيم؟ دليل اهميت اين موضوع چيست؟ با كلينيك تخصصي دندانپزشكي ايده‌آل همراه باشيد تا در اين مقاله به بررسي اين سوالات و همچنين برشمردن فوايد نخ دندان بپردازيم.

5 فايده و ميزيت نخ دندان كشيدن

براي درك بهتر كار نخ دندان در ادامه به بررسي دست كم 4 فايده ثابت شده و قابل توجه نخ دندان خواهيم پرداخت.

 1. از بروز بيماري لثه پيشگيري ميكند

مهمترين علت ايجاد بيماي لثه بهداشت ضعيف دهان و دندان است. در نتيجه عدم رسيدگي به بهداشت دهان و دندان، پلاك دندان ميتواند به خط لثه نفوذ كرده و باعث تحريك بافت آن ميشود. اگر پلاك رشد كرده و سخت شود ميتواند به زير لثه رفته و باعث بروز بيماري هاي مربوط به لثه مانند جنجويت و بيماري پريودنتال شود. اما يكي از فوايد نخ دندان پيشگيري از بروز اين بيماري ها است. چگونه؟

بيشتر بدانيد : دندانپزشكي اطفال

2. از بد بو شدن دهان جلوگيري ميكند

همانطور كه در ابتدا هم گفتيم، مسواك زدن نميتواند به تنهايي تضمين كننده بهداشت دهان و دندان باشد. اما نخ دندان مكمل بسيار شايسته و قوي براي مسواك در اين خصوص است. از ديگر فوايد نخ دندان ، كمك به از بين بردن بوي بد دهان است. از آنجا كه يكي از علل بوي بد دهان ذرات ريز مواد غذايي در داخل دهان و فعاليت باكتري ها است، اگر اين ذرات از بين نروند، ميتوانند بوي بدي در داخل دهان ايجاد كنند.

خوشبختانه نخ دندان به  راحتي آب خوردن اين ذرات ريز را از بين برده و تا حد زيادي باعث كاهش بوي بد دهان ميشود. اين امر مخصوصا زماني كه تحت درمان ارتودنسي هستيد بسيار مهم است زيرا با وجود دستگاه هاي ارتودنسي ثابت يا حتي متحرك تميز كردن دندان ها دشوارتر است. در خصوص ايمپلنت دندان نيز همين موضوع صادق است.

(جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون ايمپلنت دندان يكي از بهترين روش هاي جايگزيني دندان از دست رفته به اين صفحه مراجعه كنيد..

3. به كنترل ديابت كمك مي كند.

نخ دندان كشيدن ميتواند به طور مستقيم تاثير مثبتي روي كنترل ديابت در افراد ديابتي داشته باشد. از بين بردن ذرات ريز مواد غذايي و باكتري هاي بد داخل دهان باعث ميشود كه اين باكتري ها با اين وجود ديگر نميتوانند وارد جريان خون شوند. كاهش ورود باكتري به داخل خون ميتواند نقش موثري در كنترل سطح قند خون  داشته باشد.

4. مي تواند خطر ابتلا به بيماري هاي تنفسي را كاهش دهد

باكتري ها با مصرف مواد غذايي در داخل دهان شما ميتوانند به سيستم تنفسي منتقل شود. اين موضوع به طور بالقوه مي تواند منجر به بروز بيماري هاي تنفسي مانند برونشيت، عفونت هاي سينوسي و حتي ذات الريه شود.  اما باز هم به صورت مشابه، نخ دندان كشيدن مي تواند ذرات اضافي مواد غذايي و باكتري هايي كه روي آنها توليد مي شود را از بين ببرد و از بروز اين نوع بيماري ها جلوگيري كند.

بيشتر بدانيد : لمينت دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۲:۳۳ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

ليزر در دندانپزشكي چه كاربردهايي دارد؟

با كمك ليزر مي‌توان طيف گسترده‌اي از درمان‌ها و ترميم‌ها را انجام داد. با اين حال ما به صورت خلاصه مهم‌ترين و رايج‌ترين اقداماتي كه مي‌توانند با كمك ليزر انجام داده شوند را در ادامه ليست كرده‌ايم.

سفيد كردن دندان ها

ليزر، ماده سفيد كننده‌اي كه در طي آفيس بليچينگ دندان روي سطح دندان‌هاي شما قرار مي‌گيرد را تحريك مي‌كند. اينكار باعث فعال شدن آن ماده شده، و روند سفيد شدن دندان‌ها را تسريع مي‌بخشد.

)جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون بليچينگ دندان به اين صفحه مراجعه كنيد.)

عمل جراحي دهان و دندان

در حين درمان‌هاي جراحي دهان مي‌توان از ليزر براي مسدود كردن عروق خونريزي دهنده استفاده كرد. با اينكار جراح دهان، فك و صورت به خوبي و با ديد بهتري عمل را پيش مي‌برد.

ترميم پوسيدگي دندان

مي‌توان از ليزر براي از بين بردن پوسيدگي دندان و آماده سازي آن جهت قرار دادن مواد پر كننده دندان استفاده كرد.

خروپف و آپنه خواب

ليزر مي‌تواند مجاري تنفسي را پاكسازي كند و همچنين مي‌تواند گلو را تغيير شكل داده و مشكلات تنفسي كه به دليل رشد بيش از حد بافت در گلو ايجاد مي‌شود را تسكين دهد. براي همين منظور، مي‌توان براي برطرف كردن آپنه خواب و خروپف از ليزر نيز استفاده كرد.

برطرف كردن حساسيت بيش از حد دندان‌ها

با كمك ليزر در دندانپزشكي مي‌توان دندان‌هايي را كه بيش از حد به گرما يا سرما حساس هستند محافظت كرد.

برطرف كردن لبخند لثه اي

در دندانپزشكي با ليزر، همچنين مي‌توان طي فرآيندهاي اصلاح طرح لبخند لثه اي  و ساير عمل هاي جراحي زيبايي لثه از ليزر استفاده كرد.

(جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون جراحي زيبايي لثه به اين صفحه مراجعه كنيد.)

درمان بيماري‌هاي لثه

پريودنتيت (شديدترين بيماري لثه) مي‌تواند با ليزر درمان شود. با درمان اين بيماري با كمك ليزر مي‌توان اطمينان حاصل كرد كه حداقل آسيب ممكن به بافت لثه سالم وارد مي‌شود.

جراحي دندان عقل نهفته

ليزر مي‌تواند به متخصصان دندانپزشكي در برش بافت لثه كمك كند. اينكار مي‌تواند مخصوصا در طي عمل جراحي دندان هاي نهفته و نيمه نهفته بسيار موثر باشد.

برطرف كردن زخم هاي دهان

اگر زخم يا ضايعه‌اي در دهان داريد كه از بين نمي‌رود، ليزر به كاهش درد يا حتي برداشتن بافت براي بيوپسي از آن ضايعه كمك مي‌كند.

منبع : كلينيك دندانپزشكي آرتمان درمان https://www.artmandarman.com/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۳۵:۰۴ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

مناسب ترين كانديد براي انجام پيوند ريش و سبيل

حال كه با چگونگي انجام كاشت ريش و سبيل طبيعي آشنا شديد بايد بدانيد كه آيا كانديد مناسبي براي انجام عمل زيبايي كاشت ريش و سبيل هستيد و يا خير؟ آيا شرايط لازم يك كانديد مناسب براي پيوند ريش و سبيل  را دارا مي باشيد؟

به دليل استخراج واحدي فوليكول هاي مو، در قدم اول شما به عنوان يك كانديد مناسب بايد داراي تعداد فوليكول هاي لازم و كافي براي انجام كاشت ريش باشيد. فوليكول هاي ناحيه اهدا كننده از نظر رنگ و بافت بايد با ريش مطابقت داشته باشند. اكثريت قريب به اتفاق فوليكول ها مطابقت داشته و مشكلي بوجود نخواهد آمد.

شما كانديد مناسبي براي انجام پيوند ريش طبيعي خواهيد بود اگر داراي شرايط زير باشيد.

1. ريش هاي بيش از حد نازك و يا رشد ناهموار در ناحيه ريش خود داشته باشيد.

2. دچار حادثه سوختگي و يا هر سانحه ي ديگري شده ايد و در نقاطي از ريش شما اين زخم مشخص ميباشد.

3. در حال حاضر ريش داريد اما خواستار ريشي ضخيم تر و پرپشت تر ميباشد.

4. سبيل پرپشت تر و ضخيم تري مي خواهيد.

5. خواستار خط ريش منظم تر و پرپشت تر هستيد.

يكي از نكاتي كه نه تنها براي انجام كاشت ريش بلكه بايد تمامي عمل هاي زيبايي رعايت شوند، واقع گرا بودن بيمار خواهد بود. بسياري از افراد از پزشك خود انتظارات بالايي داشته كه پس از مشاهده نتيجه نهايي موجب ناراحتي خود بيمار و پزشك خواهد شد. به ياد داشته باشيد كه پزشك متخصص كاشت مو خوب قادر به معجزه نخواهد بود در نتيجه انتظارات بالايي از وي نداشته باشيد.

 

رفرنس : https://www.noskhe.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۰۵:۵۴ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

تغذيه نوزاد با شير خشك و آنفولانزا

سن : كودك يك ماهه تا كودك دو ساله

آيا در صورت ابتلا به آنفولانزا مي توانم كودكم را با شيشه شير خشك تغذيه كنم؟

بله، ولي با احتياط. هنگامي كه در اثر آنفولانزا بيمار مي شويد بايد كودك خود را از انتقال ميكروب محافظت كنيد. ايمن ترين راه آن است كه يك نفر ديگر شيشه شير كودك را آماده و او را تغذيه كند. اگر انجام اين كار غيرممكن است سعي كنيد تا به روش هاي ديگري كودكتان را از قرارگرفتن در معرض ميكروب هاي آنفلولانزا حفظ كنيد. مانند:

پيش از تماس و دست زدن با كودك و يا در آغوش گرفتن او با آب گرم و صابون دست هايتان را بشوييد.

از ماسك صورت استفاده كنيد.

اگر نمي توانيد بر صورت خود ماسك بزنيد، در قسمت داخلي آرنج يا دستمال كاغذي عطسه يا سرفه كنيد، نه در برابر صورت كودك. (براي ياد گرفتن بهترين روش از عطسه كردن ويدئوي سازمان Elmo كودك دوست در مورد آنفولانزا را تماشا كنيد.) اگر در دستمال كاغذي عطسه مي كنيد آنرا دور انداخته و دست هايتان را دوباره بشوييد.

در هنگام به آغوش گرفتن يا تغذيه كردن كودك، بين خودتان و او يك پارچه پتو تميز و خشك را قرار دهيد. هميشه از يك پتوي تميز استفاده كنيد.

ظروف غذا، ليوان آب آشاميدني، ليف، حوله، تخت، بالش يا پتو را تا هنگام نبود علائم بيماري در شما حداقل به مدت پنج روز با كودك خود مشترك استفاده نكنيد.

اگر كودكم مبتلا به آنفولانزا باشد مي توانم با شيشه شير خشك او را تغذيه كنم؟

پاسخ مثبت است و بايد اطمينان بيشتري از تغذيه كردن كافي او حاصل كنيد. بچه ها در هنگام بيمار بودن به مايعات بيشتري نياز دارند. به ويژه اگر آنان مبتلا به علائم بيماري دهيدراسيون يا كم آبي بدن نظير تب بالا، استفراغ، يا اسهال باشند. در طول مدت بيماري، مايع دريافتي كودك خود را بالا نگه داشته و نشانه هاي بيماري كم آبي بدن  او را تحت نظر قرار دهيد. هم چنين اگر تغذيه كودك از راه شير مادر صورت مي گيرد مقاله حاضر با موضوع آنفولانزا و تغذيه با شير مادر را مورد مطالعه قرار بدهيد.

اگر هنگام بيمار بودن كودك با تغذيه او مشكل داشتم چه كار كنم؟

در صورتيكه در غذا خوردن كودك با مشكل مواجه شده ايد، سعي كنيد مقادير كمتري از شير خشك را از يك فنجان، سرنگ و يا قطره چكان تهيه كنيد.

بيشتر بدانيد :

·         كودك هفت ماهه

كودك نه ماهه 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۵۴:۲۷ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

دانستني هاي ارتودنسي خفيف

ارتودنسي خفيف چيست؟

ارتودنسي خفيف براي چه كساني مناسب است؟ حركت دادن دندان ها در ارتودنسي خفيف براي حل مشكلاتي است كه فقط تعداد كمي از افراد را درگير مي ‌كند و شدت آن پايين است؛ به طور معمول در ۶ دندان جلويي از بالا، پايين يا هر دو طرف مي ‌توانند تحت درمان ارتودنسي خفيف قرار بگيرند، همچنين يكي از بهترين روش ها براي ارتودنسي هاي خفيف استفاده از روش درمان ارتودنسي نامريي است

ارتودنسي خفيف مناسب كدام بيماران است

اين ارتودنسي براي بيماران زير مناسب است

فاصله ناهموار بين دندان ها

شلوغ بودن دندان ها

دندان هايي كه جابجا شده اند.

مرتب كردن دندان هاي جلويي كه ظاهر زيبايي لبخند را بهبود مي بخشد.

بهبود روش قرار گيري لقمه با روش ‌هاي ارتودنسي خفيف

برطرف كردن مشكلات دنداني خفيف

تراز كننده هاي شفاف يا اينويزالاين يك نوع از درمان ارتودنسي هستند كه از پلاستيك هاي شفاف بي رنگ تهيه شده ند و باعث انتقال دندان ها به موقعيت درست خودشان مي شود. به اين تراز كننده ها، نگهدارنده يا ارتودنسي متحرك گفته مي ‌شود،  اين ارتودنسي مخصوص مشكلات خفيف تا متوسط است و مي تواند ارتودنسي خفيف نام بگيرد.

ارتودنسي ثابت

ارتودنسي ثابت هم معمولا به عنوان بريس شناخته مي‌ شوند. براكت فلزي و شفاف كوچك با سيم هاي ريزي كه براي تشويق حركت روي دندان قرار دارند، به دندان ها متصل مي شوند. مانند تمام موارد در ارتودنسي، ارزيابي صحيح و انتخاب روش درماني صحيح بسيار ضروري و مورد توجه است، يك متخصص ارتودنسي بايد بتواند يك معاينه دقيق را انجام دهد و هر گونه حركت توسط دندان را با خيال راحت و با موفقيت به پايان برساند.( حهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون ارتودنسي ثابت اينجا كليك كنيد.)

چهار عامل اصلي وجود دارد كه در زمان درمان ارتودنسي خفيف براي بيماران تاثير گذار است كه عبارت اند از

سن
پيچيدگي مشكل
نوع بريس هاي استفاده شده
تعداد مشكلات
تمام موارد بالا مهم ترين مواردي هستند كه مي توانند بر زمان بهبودي بيمار تاثيرگذار باشند.

چه كسي بايد درمان ارتودنسي خفيف را انجام دهد

تمام افرادي كه مشكلات و پيچيدگي هاي دندانشان شديد نيست و در گروه خفيف تا متوسط قرار دارند، مي ‌توانند از ارتودنسي خفيف براي برطرف كردن مشكل دندان را استفاده كنند.

رفرنس : http://www.orthoinfo.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۳۰:۰۷ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

آشنايي كامل با ارتودنسي طبيعي و نكات آن

ارتودنسي يكي از مهمترين شاخه هاي رشته دندانپزشكي به شمار مي رود كه به منظور برطرف كردن ناهنجاري هاي فك و دندان و رديف كردن دندان هاي نامنظم به كار برده مي شود. اين امر سلامت دندان ها را ارتقا مي دهد و باعث بهبود طرح لبخند بيمار مي شود. مدت زمان درمان با ارتودنسي طبيعي به عواملي چون نوع ناهنجاري، سن بيمار و نوع ابزار درماني متكي است كه ممكن است ۶ ماه تا ۳ سال طول بكشد.

سن مناسب ارتودنسي طبيعي

در درمان با ارتودنسي طبيعي سن اهميت كمتري دارد؛ زيرا براي انجام ارتودنسي هيچگونه محدوديت سني وجود ندارد، اما در كل بهترين زمان براي ارتودنسي زمان ديده شدن بي نظمي در دندان ها است، يعني زماني كه دندان هاي شيري در حال ريخته شدن هستند و رشد دندان دائمي اتمام يافته است.

انواع ارتودنسي طبيعي

انواع ارتودنسي طبيعي عبارتند از:

ارتودنسي ديمون:

ارتودنسي ديمون به عنوان «ارتودنسي سريع» نيز شناخته مي شود. در اين روش به دليل كوچك شدن سيم هاي ارتودنسي، امكان تميز كردن دندان ها راحت تر شده است؛ همچنين ميزان ملاقات بيمار با ارتودنتيست كاهش يافته است كه اين امر باعث شده است اين روش نسبت به ساير روش هاي ارتودنسي كم هزينه تر و مقرون به صرفه تر باشد.( جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون ارتودنسي سريع اينجا كليك كنيد. )

ارتودنسي فلزي:

بريس هاي ارتودنسي فلزي از جنس فلز ضد استيل هستند كه با كمك سيم هاي ارتودنسي به مرتب شدن دندان ها كمك مي كنند. در اين سيستم ارتودنسي مي توان از بريس ها و كش هاي رنگي نيز استفاده كرد. به طور كلي درمان با بريس هاي فلزي مي تواند ۲سال يا بيشتر طول بكشد.

ارتودنسي سراميكي:

بريس هاي اين سيستم از جنس سراميكي شفاف هستند كه براي افرادي كه نمي خواهند لوازم ارتودنسي بر دندان هايشان ديده شود، گزينه ي مناسبي است اما ايراد ارتودنسي سراميكي اين است كه اين بريس ها نسبت به بريس هاي فلزي بزرگ تر و شكننده تر هستند.

ارتودنسي اينويزيلاين:

ارتودنسي اينويزيلاين از پلاك هاي شفافي تهيه شده است كه بايد به مدت ۲۲ ساعت بر دندان هاي بيمار قرار بگيرند. اين پلاك ها را مي توان در هنگام غذا خوردن يا مسواك زدن از دهان خارج كرد. مزيت اين نوع بريس ها اين است كه به دليل متحرك بودن استفاده از آنها راحت تر است و برخلاف ارتودنسي فلزي باعث ايجاد زخم نمي شود.

ارتودنسي لينگوال:

در اين روش بريس ها به پشت دندان ها و از ناحيه زبان چسبانده مي شوند و چون به راحتي ديده نمي شوند به اين سيستم «ارتودنسي نامرئي» نيز مي گويند. از جمله معايب آن مي توان به گران بودن، ناراحت كردن حركت كردن زبان و دهان و محدوديت در حركات دنداني اشاره كرد.

رفرنس: http://www.orthodr.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۱۳:۴۴ توسط:netware موضوع: نظرات (0)