عصر جديد عصر جديد .

عصر جديد

افراد چاق چگونه بايد شاخص بي ام آي خود را كاهش دهند؟

هرچقدر اين شاخص بيشتر شود خطر افزايش عوارض و خطرات ناشي از چاقي نيز بيشتر  مي‌شود. كار تا جايي پيش مي‌رود كه حتي ممكن است درصد مرگ و مير در اين افراد نيز بالا برود.

بنابراين كساني كه شاخص توده بدني بالا دارند، حتما بايد با راهكارهايي وزن خود را كاهش داده و به محدوده وزني سالم برگردند.

افرادي كه تنها اضافه وزن دارند مي‌توانند با راهكارهاي زير وزن كم كنند. و افرادي كه BMI بالاي ۳۰ دارند يا به اصطلاح چاق هستند حتما بايد علاوه بر روش هاي زير نيم نگاهي هم به عمل جراحي لاغري داشته باشند كه در انتهاي مقاله به آن پرداخته شده است.

روش هاي كاهش bmi شاخص توده بدن

بهترين روش براي مطمئن شدن از وضعيت سلامتي مراجعه و مشاوره با پزشك است، ما در اينجا با توجه به پيشنهادات ارائه شده توسط دكتر عنبرا متخصص جراحي لاغري و عمل اسليو در تهران نكاتي را براي بهبود bmi بدن بررسي مي كنيم:

·         انتخاب هوشمندانه غذاها

·         برنامه ورزشي منظم

·         خواب كافي

·         كنترل استرس و اضطراب

·         مصرف غذاهاي خانگي

بيشتر بدانيد : ساسي باي پس چيست ؟

انتخاب هوشمندانه غذاها

داشتن يك رژيم لاغري مناسب و خوردن غذاهاي كم كالري و پر فيبر مانند  ميوه‌ها و سبزيجات، لوبيا ها و غلات كامل به كاهش وزن كمك مي كند. طبق گفته سازمان كشاورزي آمريكا، تنوع، تراكم مواد غذايي و ميزان مصرفي هر وعده در كاهش وزن اهميت فراواني دارند.

براي برخورداري از سلامت كامل، بهتر است اضافه كردن شكر، چربي هاي ناسالم و نمك را  به غذاهاي خود كاهش دهيد. به طور كلي، مصرف نمك را به ۲۳۰۰ ميلي گرم، شكر و چربي هاي فرآوري شده را به كمتر از ۱۰ درصد از كل كالري دريافتي روزانه خود محدود كنيد.

برنامه ورزشي منظم

سازمان پيشگيري از بيماري ها و ارتقاء سلامت پيشنهاد مي كند كه هفته اي ۱۵۰ دقيقه فعاليت هاي ايروبيكي با شدت متوسط( مانند تنيس يا پياده روي) يا ۷۵ دقيقه فعاليت هاي شديد ايروبيكي (مانند دوچرخه سواري، شنا، دو يا پياده روي سريع) براي هر شخص لازم است.

خواب كافي

اغلب بزرگسالان روزانه به هفت تا نه ساعت خواب نياز دارند. كمبود خواب مزمن يا كيفيت پايين خواب مي تواند احتمال ابتلا به بيماري هايي مانند فشار خون بالا، بيماري هاي قلبي عروقي، ديابت، افسردگي و چاقي مفرط را افزايش دهد. به طور كلي مي توان گفت كه كم خوابي و چاقي رابطه مستقيمي با هم دارند.

كنترل استرس و اضطراب

نمي توان به طور كلي از استرس جلوگيري كرد و تمام استرس ها مضر نيستند. اما استرس حاد به بدن فشار وارد مي كند و موجب افزايش احتمال چاقي، فشار خون بالا، بيماري هاي قلبي، ديابت نوع ۲ و همچنين اختلالات رواني مانند اضطراب و افسردگي مي شود.

بيشتر غذاهاي خانگي مصرف كنيد

غذا خوردن در خانه موجب كاهش مصرف شكر، چربي و كربوهيدرات مي شود. هدف واقع گرايانه اي براي خود تعيين كنيد و فقط يك تا دو روز بيش از گذشته، در خانه آشپزي كنيد. سعي كنيد از غذاهاي ساده  استفاده كنيد و حداقل سه نوع گروه غذايي (مانند غلات كامل، پروتيئن سبك و سبزيجات) در هر وعده بگنجانيد.

 

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد شاخص توده بدني و هم چنين محاسبه bmi  خود كليك كنيد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۳۵:۲۸ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

سنسور موقعيت دريچه گاز خودرو

سنسور موقعيت دريچه گاز (TPS) وظيفه دارد كه درصد باز بودن دريچه گاز را اندازه‌گيري كرده و به واحد كنترل الكترونيكي (ECU) ارسال كند و ECU نيز بر اساس اطلاعات دريافتي از اين سنسور، مقدار پاشش سوخت را نسبت به مقدار باز بودن دريچه گاز (مقدار هواي ورودي به موتور) تغيير مي دهد. براي كسب از اطلاعات بيشتر در مورد اين قطعه در خئدرو خود با استارپارتس نمايندگي فروش قطعات كيا و هيونداي همراه باشيد.

سنسور TPS در واقع يك مقاومت متغير است كه با باز شدن دريچه گاز مقاومتش تغيير مي كند. با اطلاع دادن به ECU درباره باز شدن دريچه گاز، ECU مي تواند به منظور حفظ نسبت مخلوط بنزين و هوا سوخت را غني كند. تنظيم اوليه سنسور TPS بسيار مهم است زيرا سيگنال ولتاژي كه ECU از آن دريافت مي‌كند موقعيت دقيق دريچه گاز را به آن گزارش مي كند.

بنابراين تنظيم اوليه بايد تا حد امكان به مشخصات كارخانه (در دفترچه خودرو) نزديك باشد. اين تنظيم با استفاده از اهم متر ديجيتال و خواندن ولتاژ سنسور انجام مي شود.

در خودروهايي كه دريچه گاز برقي دارند يك موتور برقي كوچك براي فعال كردن آن استفاده مي شود كه اطلاعاتش را از سنسورهاي موقعيت روي پدال گاز مي گيرد. وقتي پدال گاز فشرده شود مقاومت برقي پتانسيومتر داخل سنسورهاي پدال تغيير مي كند. واحد كنترل متوجه اين تغيير در موقعيت شده و بر اساس آن به دريچه گاز فرمان باز شدن را صادر مي كند.

يك جفت سنسور موقعيت روي شافت دريچه گاز متوجه تغيير موقعيت دريچه گاز شده و در واكنش به آن سيگنال هايي به واحد كنترل مي فرستند تا اينكه واحد كنترل موقعيت دقيق دريچه گاز را بداند و همه چيز به درستي كار كند.

بيشتر بدانيد: راهنماي خريد اويل پمپ هيونداي

عملكرد سنسور موقعيت دريچه گاز

قبل از اينكه بخواهيم بيشتر راجع به عملكرد اين سنسور بدانيم، بهتر است اجزاي اصلي آن را بشناسيم.

سنسور دريچه گاز شامل ۳ پين مختلف است:

پين ۱: مثبت ۵ ولت

پين ۲: سيگنال

پين ۳: اتصال منفي

زماني كه راننده سوئيچ را باز مي‌كند اطلاعاتي از پين ۱ يعني پين مثبت ۵ ولت و پين اتصال منفي براي سنسور ارسال مي‌گردد. هنگامي‌كه خودرو روشن است و راننده پاي خود را روي پدال گذاشته و گاز مي‌دهد، مقاومت متغير، ميزان باز شدن دريچه گاز توسط پولكي را به ولتاژ تبديل مي‌كند. اين ولتاژ توسط پين ۲ براي كامپيوتر خودرو ارسال مي‌گردد.

سنسور دريچه گاز در مصرف سوخت تأثيرگذار است. هنگامي‌كه راننده به خودرو گاز مي‌دهد وضعيت باز و بسته بودن، ولتاژ و زاويه سنسور تغيير مي‌كند. در اين شرايط كامپيوتر مقدار هواي ورودي به منيفولد را توسط سنسور مپ (سنسور فشار و دماي هواي ورودي) اندازه‌گيري كرده و ميزان پاشش بنزين را تنظيم مي‌كند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد لوازم يدكي خودرو خود و هم چنين خريد اينترنتي قطعات كيا و هيونداي اينجا كليك كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۰۱:۱۸ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

بهبود دهنده نان چيست ؟( آشنايي با ساختار ، مزايا و معايب آن)

در پاسخ به سوال ” بهبود دهنده نان چيست” بايد عنوان كرد كه با توجه به اينك در كشور ايران كيفيت نان هاي مصرفي خوب نمي باشد، لذا بايد به نحوي اين مورد را ارتقا داد. بهبود دهنده هاي نان كمك مي نمايند كه ويتامين هاي لازم به نان اضافه شوند. جالب است در نظر داشته باشيد كه كه ميزان مصرف سرانه نان در كشور ايران حدود ۱۷۰ كيلوگرم است. اين در حالي است كه در كشور هاي اروپايي سرانه مصرفي نان در حدود ۷۰ كيلوگرم تخمين زده مي شود.امروزه از بهبود دهنده ها در صنعت شيريني و نان پزي استفاده مي شود. از جمله مزايا بهبود دهنده نان مي توان به افزايش كيفيت و ماندگاري نان اشاره نمود. جالب است در نظر داشته باشيد كه در گذشته براي اينكه بتوانند طول عمر نگهداري نان را افزايش دهند به آن روغن مي زدند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد بهبود دهنده  كليك كنيد.

آشنايي با ساختار بهبود دهنده نان

در ساختار بهبود دهنده نان از flour improver استفاده مي شود كه به خمير خاصيت انعطاف پذيري و كشساني مي دهد. اين خاصيت منجر مي شود تا تحمل خمير افزايش يابد و نانوا در زمان توليد نان با چالش كمتري روبرو شود.بهبود دهنده ها در زمان ميكس كردن خمير، چانه گرفتن، پخت و … به حفظ تراكم نان كمك مي نمايند. همچنين در منزل نيز نان ها را مي توان به مدت طولاني تري نگهداري كرد

بيشتر بدانيد :

پودر كاكائو
كافئين
چرا نياز است تا در نانوايي ها از بهبود دهنده ها استفاده شود؟

متاسفانه اين مورد را بايد قبول كرد كه در كشور ايران دستگاه هاي توليد آرد داراي تكنولوژي قديمي ي باشند. لذا آرد ها داراي كيفيت مناسب و مرغوبي نيست. البته اين مورد در حال رشد است وليكن وضعيت فعلي نشان دهنده اين مهم است كه اكثر آرد هاي توليد شده داراي كيفيت مناسبي نيستند. البته از سوي ديگر نوع گندم نيز در كيفيت آرد ها بسيار مهم است. اگر گندم مورد استفاده تلرانس كيفيتي خوبي نداشته باشد قطعا در كيفيت آرد تاثير مستقيمي دارد.

اگر قصد داشته باشيد كه به اين سوال پاسخ دهيد، بهبود دهنده نان چيست و چگونه در بازار يافت مي شود، بايد مطلع باشيد كه از تمام مراكزي كه وسايل شيريني فروشي ارائه  مي دهند مي توان اين مورد را دريافت كرد.

مزاياي استفاده از بهبود دهنده نان

تا به اينجا تلاش شد تا به سوال بهبود دهنده نان چيست، پاسخ داده شود. اما در ادامه برخي از مزاياي استفاده از بهبود دهنده ها عنوان شده است:

به عمل آمدن سريع خمير نان با انجام فرآيند مالت يا آميلاز
ايجاد گاز همانند غذاهاي مخمري
محافظت از گاز توليد شده به جهت پف كردن خمير
نرمي و لطافت نان
شفاف بودن رنگ نان
منبع : https://www.jahanshimi.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۲۲ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

همه چيز در مورد طلاي 18 عيار

طلاي ۱۸ عيار بهترين فرم طلا به لحاظ پايداري و خلوص است. براي اينكه دقيقا بدانيد طلاي ۱۸ قطراتي چيست و چرا بايد براي خريد طلا اين عيار را در اولويت قرار دهيد از شما دعوت مي‌كنيم در ادامه مطلب با گالري طلا كيش طلا همراه باشيد.

طلا ۱۸ عيار چه مقدار طلا در خود دارد؟

عيار طلا در واقع تعيين كننده ميزان طلاي موجود در مصنوعاتي است كه خريداري مي‌كنيد.

به زبان ديگر بايد گفت، طلاي ۱۸ عيار يعني ۱۸ بخش از ۲۴ بخش يك قطعه طلا از اين فلز گرانبها تهيه شده است و ۶ بخش ديگر آن از فلزات ديگر ساخته شده است. افزودن فلزات ديگر به مصنوعات طلايي براي افزايش استحكام و پايداري آن جواهر است زيرا طلاي خالص بسيار نرم است و نمي‌توان به تنهايي از آن در ساخت مصنوعات طلايي استفاده كرد. بد نيست بدانيد كه طلاي ۲۴ عيار بسيار نرم است.

اگر بخواهيم به صورت درصدي اين مقوله را توضيح دهيم، طلا ۱۸ عيار يعني جواهر موردنظر ۷۵ درصد طلاي خالص در خود دارد. ۲۵ درصد باقي‌مانده آن حاوي فلزات ديگري همچون زينك، مس، نيكل و … است.

بيشتر بدانيد: خريد طلا كودك

معايب و مزاياي طلاي ۱۸ عيار: طلا ۱۸ عيار در مقابل طلاي ۱۴ عيار و ۱۰ عيار

اگر بخواهيم طلاي ۱۸ عيار را با عيارهاي پايين‌تر مقايسه كنيم، بدون شك مزاياي بسيار زيادي دارد. ساده‌ترين مثال اين ادعا اين است كه هر چه طلا خالص‌تر باشد، حساسيت‌زا بودن آن كمتر است. برخي از مردم به نيكل حساسيت زيادي دارند و اگر طلايي با عيار پايين استفاده كنند، دچار ناراحتي پوستي مي‌شوند. پس بهتر است از طلاهايي با قيراط بالاتر استفاده كنند.

طلايي كه عيار ۱۰ دارد حاوي نيكل است و احتمال بروز حساسيت در فردي كه از اين جواهرات استفاده مي‌كند، بيشتر خواهد بود.

از ديگر مزيت‌هاي خريد طلا ۱۸ عيار اين است كه رنگ آن به رنگ طلاي معمولي نزديك‌تر است. اين در حاليست است كه عيارهاي ۱۰ يا ۱۴ زردي كمتري دارند.

طلاي عيار ۱۰ حاوي ۴۱٫۷ درصد طلاست. يعني وقتي اين مصنوعات يا جواهرات را خريداري مي‌كنيد، يعني در واقع پول ديگر فلزات – غير از طلا – را مي‌دهيد.

از معايب ۱۸ عيار بودن طلا، پايداري كم آن نسبت به طلاهايي است كه عيار پايين‌تري دارند. اين طلا در مقابل خراش يا ضربه مقاومت كمتري دارد و بنابراين توصيه مي‌شود براي استفاده روزمره از طلاهاي ۱۰ يا ۱۴ عيار بهره بگيريد.

چگونه مي‌توان عيار طلا را تشخيص داد؟

بدون شك با مهري كه روي طلا حك مي‌شود مي‌توان اين موضوع را تشخيص داد. عيار طلا به صورت ۱۸K ،۱۸Kt 18ctيا ۱۸k مشخص مي‌شود. البته بعضا با علامت‌هاي ۷۵۰ يا ۰٫۷۵ هم نمايش داده مي‌شود. به اين معني كه اين قطعه حاوي ۷۵ درصد طلاي خالص است.

چه زماني بهتر است عيار ۱۸ خريداري كنيم؟

اين نوع طلا يك انتخاب خوب براي خريد طلا بشمار مي‌رود. مصنوعاتي كه با عيار ۱۸ ساخته مي‌شوند اغلب دوام و استحكام بسيار خوبي دارند. همچنين ارزش قيمتي بالايي نيز دارند. البته، طلاي ۱۴ عيار از نظر استحكام بسيار بهتر از ۱۸ عيار است. اما در عوض، بهاي كمتري دارد و خطر حساسيت‌زا بودنش نيز بالاتر است.

جهت كسب اطلاعات جامع در مورد خريد اينترنتي طلا كليك كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۲۷:۲۰ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

باندينگ دندان روشي ارزان و عالي براي ترميم دندان

باندينگ دندان يك روش با پروسه رايج  دندونپزشكي هستش كه در آن از مواد كامپوزيتي هم رنگ دندان براي ترميم برخي از مشكلات در سطوح دندان ها استفاده ميشه. كامپوزيت دندان ظاهر بسيار طبيعي داره چون براي ساختنش از تركيب ذرات پلاستيكي همرنگ دندان و همچنين ذرات و مواد بسيار ريز و ميكروسكوپي شيشه مانند استفاده شده. باندينگ كامپوزيت دندان نه خيلي براقه و نه خيلي مات. به عبارتي براقيتش در حد دندان هاي طبيعي خودمونه و نور رو دقيقا مشابه ميناي دندان خودمون ساطع ميكنه. براي همين موادي كه براي باندينگ دندان استفاده ميشه پر طرفداره.

براي كسب اطلاعات بيشت در مورد باندينگ دندان با كلينيك دندانپزشكي جنت اباد يعني تاج دنتال همراه باشيد:  

چرا كامپوزيت دندان يك پروسه محبوب در دندانپزشكي ترميم دندان است؟

پروسه باندينگ دندان طي چند سال گذشته به طرز عجيبي محبوب شده و تعداد كساني كه براي اين پروسه  به دندانپزشك زيبايي مراجعه  ميكنند زياد شده. چرا؟ چون به نظر ميرسه قيمت باندينگ دندان به نسبت ساير روش هاي زيبايي دندان كمتره و مدت زمان انجام كل پرووسه هم نسبتا كمتره. علاوه بر اين، ترميم دندان با اين روش يك گام مهم براي اصلاج طرح لبخند به شمار ميره.

اگه بخواييم يه مقايسه كوچيك بين بانديگ دندون و ساير روش هاي اصلاح طرح لبخند مثل ارتودنسي دندان، ايمپلنت دندان، ونير ها، تاج دندان و … داشته باشيم ميبينيم كه كامپوزيت دنداني كه به سطح دندن باند ميشه واقعا به صرفه تر هستش و طبيعيه كه در اين شرايط بد اقتصادي طرفدار زيادي داشته  باشه

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد كامپوزيت دندان كليك كنيد.

كاربرد باندينگ دندان چيست؟

كار باند كردن يا چسپاندن مواد كامپوزيتي به سطح دندان ها رو متخصص دندانپزشكي زيبايي دندان يا متخصص ترميم دندان انجام ميده. اين متخصصان براي طيف وسيعي از مشكلات دندن اقدام به باندينگ دندون ميكنند. مهمترين مشكلاتي كه توسط مواد كامپوزيت دندان برطرف، ترميم يا اصلاح ميشوند عبارتند از:

دندون هايي كه لب پر هستند (يك لبه اون ها كنده شده)

فاصله بين دندان ها
كج بودن يك يا چند دندون
تغيير رنگ دائمي چندتا از دندان ها
ترميم هاي كوچك و جزئي بر روي دندون ها
يكي از مهمترين مزاياي باندينگ دندان

يك نكته مثبت ديگه در خصوص باندينگ دندان وجود داره. در واقع ميخوام يكي از مهمترين مزاياي باندينگ دندون رو بهتون بگم و اونم اينه كه اين پروسه دندونپزشكي تنها يك جلسه طول ميكشه و هيچ لزومي نداره كه چند جلسه رو صرف اين كار كنيد. اين رو مقايسه كنيد با ونير دنداني مثل لمينت دندان يا ونير كامپوزيت كه ممكنه بيش از يك جلسه نياز داشته باشن تا نصب بشن.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۰۸:۲۰ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

هزينه ايمپلنت دندان چقدر است؟ (قيمت ايمپلنت در سال ۹۹)

ايمپلنت دندان مهمترين و البته بهترين روش جايگزين دندان كشيده شده يا از دست رفته است و مانند ارتودنسي دندان از پروسه هاي گرانقيمت دندانپزشكي است. ايمپلنت ها ميتوانند جاي دندان را گرفته و دقيقا همان عملكرد و همان ظاهري كه دندان طبيعي دارد را داشته باشند. در اين مقاله با هزينه ايمپلنت دندان مطابق تعرفه سال ۹۹ آشنا خواهيد شد.

اگه وقت خوندن همه مقاله رو نداري براي دسترسي سريعتر، روي عنوان هاي مدنظرت كليك كن

قيمت ايمپلنت دندان در سال ۹۹ براساس كشور سازنده

هزينه ايمپلنت آمريكايي
هزينه ايمپلنت اروپايي
تعرفه ايمپلنت آسيايي
ساير تعرفه هاي ايمپلنت دندان در سال ۹۹
َفكر ميكنيم از اين نوشته ها هم خوشت بياد
بيشتر بدانيد:

لمينت دندان
كامپوزيت دندان
من ميخواهم ايمپلنت بكارم بايد چكار كنم؟

قيمت ايمپلنت دندان در سال ۹۹ براساس كشور سازنده

در ايران از برندهاي مختلفي براي كاشت ايمپلنت استفاده مي شود. مهمترين برندها آمريكايي، آلماني و كره اي است. هزينه ايمپلنت دندان به طور خلاصه به ازاي هر واحد ايمپلنت در جدول زير درج شده است.

هزينه ايمپلنت آمريكايي

ايمپلنت هاي ساخته شده در كشور آمريكا از بهترين جنس و مشخصات هستند. قيمت ايمپلنت آمريكايي مانند زيمر و بايو همانطور كه در جدول بالا ميبينيد بين ۵ تا ۷ ميليون تومان متغير است. ايمپلنت هايي كه در كشورهاي اروپايي ساخته ميشوند بسيار باكيفيت هستند و به طور ميانگين هزينه اي بين ۴ تا ۸ ميليون تومان به ازاي هر واحد دارند. در جدول زير قيمت ايمپلنت اروپايي را مشاهده ميكنيد.

كشور سازنده        قيمت ايمپلنت دندان در سال ۹۹

آمريكايي ۵,۰۰۰,۰۰۰ تا ۷,۰۰۰,۰۰۰ تومان

هزينه ايمپلنت اروپايي

كشور سازنده                                قيمت ايمپلنت دندان در سال ۹۹

قيمت ايمپلنت آلماني (با كمترين ميزان تغيير قيمت)                                   ۴,۰۰۰,۰۰۰ تا ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان

هزينه ايمپلنت سوئيسي                                ۲,۵۰۰,۰۰۰ تا ۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان

قيمت ايمپلنت فرانسوي                                ۴,۵۰۰,۰۰۰ تا ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان

قيمت ايمپلنت ايتاليايي                                  ۳,۰۰۰,۰۰۰ تا ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان

قيمت ايمپلنت اسپانيايي (درجه دوم)                             ۳,۰۰۰,۰۰۰ تا ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان

تعرفه ايمپلنت دندان اروپايي

تعرفه ايمپلنت آسيايي

ايمپلنتهاي ساخت كشورهاي آسيايي به دو دسته تقسيم ميشوند. اول نمونه هاي باكيفيت مانند انواع كره اي كه هم پاي ايمپلنت هاي آمريكايي و اروپايي هستند و دوم نمونه هاي بيكيفيت يا با كيفيت كمتر مانند ايمپلنت ايراني و چيني كه جزء ايمپلنت ارزان قيمت هستند و بايد حين انتخاب آن ها هوشيار باشيد.

 


كشور سازنده                                قيمت ايمپلنت دندان در سال ۹۹

قيمت ايمپلنت كره اي در سال ۹۹                                ۳,۰۰۰,۰۰۰ تا ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان

هزينه ايمپلنت ايراني                                   ۲,۰۰۰,۰۰۰ تا ۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان

قيمت ايمپلنت چيني (بيكيفيت ترين ايمپلنت ها با هزينه پايين. اينا اصلا توصيه نميشن)                           ۲,۰۰۰,۰۰۰ تا ۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان

براي كسب ازلاعات بيشتر در مورد ايمپلنت دندان اينجا كليك كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۱:۰۹ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

هزينه روكش دندان در سال ۹۹ چقدر است؟

هزينه روكش پي ام اف

هزينه روكش دندان پي‌ام‌اف در سال ۹۹ همراه با هزينه لابراتوار      ۶۰۰,۰۰۰ تا ۸۰۰,۰۰۰ تومان

روكش هايي كه تحت عنوان PMF يا به زبان خودمان پي ام اف شناخته مي شوند، از رايج ترين و پراستفاده ترين تاج دندان يا روكش هاي دندانپزشكي هستند كه طرفداران زيادي نيز دارند. اين روكش ها تركيبي از سراميك و فلز هستند. بخش خارجي اين روكش ها چيني يا پرسلين (همان سراميكي) است كه همرنگ دندان هاست و بخش داخلي آن نيز از جنس فلز است كه استحكام زيادي به آن مي بخشد. قيمت روكش دندان پي ام اف تقريبا مشابه قيمت روكش دندان كامپوزيت ونير است.

هزينه روكش دندان تمام سراميك در سال ۹۹

هزينه روكش تمام سراميك به همراه هزينه لابراتوار        ۹۵۰,۰۰۰ تا ۱,۲۵۰,۰۰۰ تومان

همانطور كه از نامشان پيداست روكش دندان فول سراميك تماما از جنس سراميك هستند و در ساختار آن ها فلز يا ماده ديگري وجود ندارد. اگر بخواهيم كمي حرفه اي تر در اين خصوص صحبت كنيم بايد بگوييم كه اين روكش دندون معمولا از جنس پرسلين است. ظاهر طبيعي اين روكش ها باعث شده كه افرادي كه شيفته ظاهر طبيعي دندان هستند رو به سوي نصب اين روكش ها بياورند. اما به نسبت روكش هاي پي ام اف استحكام كمتري دارند زيرا فلز در ساختار آن ها بكار نرفته. براي اتصال اين روكش بايد ضخامت نسبتا زيادي از دندون را تراشيد. قيمت اين روكش دندان نسبتا بالا است زيرا شباهت بسيار زيادي به دندان واقعي خودتان دارد.

جهت كسب اطلاعات بيشتر در مورد روكش هاي تمام سراميك اينجا كليك كنيد.

روكش لامينيت يا لمينت دندان

هزينه روكش دندان در سال ۹۹ لامينيت همراه با هزينه لابراتوار      ۱,۴۰۰,۰۰۰ تا ۱,۶۰۰,۰۰۰ تومان

لمينت ها اين روزها بسيار شناخته شده و البته پر استفاده هستند. لمينت دندان در اصل روكش دندان نيستند بلكه نوعي ونير دندان هستند. اما چون برخي فكر ميكنند كه لمينت روكش است ما تنها قيمت آن ررا به صورت يك محدوده درج كرده ايم. از اين ونيرها براي طراحي يا اصطلاح طرح لبخند استفاده ميشود. لمينت ها بخش جلويي دندان ها را مي پوشانند و كاري به سطح پشتي آن ها ندارند. معمولا از اين روكش ها برايي پشتيباني و تغييرات ظاهري جلوي دهان استفاده ميشود. قيمت لمينت دندان در مقايسه با ساير روكش ها بيشتر و هم‌رده زيركونيا است.

هزينه روكش زيركونيا

هزينه روكش دندان زيركونيا در سال ۹۹           ۱,۴۰۰,۰۰۰ تا ۱,۶۵۰,۰۰۰ تومان

اين روكش ها از جمله گرانترين ها هستند. در ساخت اسن روكش نيز از فلز خبري نيست. حنس آن ها تمام سراميك است با اين تفاوت كه با كمك يك لايه زيركونيا تقويت شده است و از استحكام نسسبتا زيادي برخوردار است. متخصصان بر اين باورند كه استحكام روكش دندان زيركونيا حتي از روكش پي ام اف هم بيشتر است. ظاهر زيباي آن ها باعث شده هواداران زيادي داشته باشند اما معمولا هر كسي اقدام به نصب آن ها نميكند.

بيشتر بدانيد:

بليچينگ دندان
بستن فاصله بين دندان ها


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۰۴:۴۷ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

ويژگي‌هاي بهترين متخصص ارتودنسي مشهد

-متخصص ارتودنسي در مشهد

ارتودنسي يكي از شاخه هاي بسيار تخصصي در علم دندانپزشكي است. ارتودنسي اولين و قديمي ترين  تخصص ايجاد شده در علم دندانپزشكي است.متخصص ارتودنسي پس از گذراندن دوره ي ۶ ساله ي دكتراي عمومي دندانپزشكي در امتحان پذيرش متخصص  بهترين نمره و رتبه را كسب نموده تا بتواند وارد دوره ي تخصصي ارتودنسي شود.دوره ي تخصصي ارتودنسي ۳ تا ۴ سال ميباشد. به همين علت متخصص ارتودنسي تجربه، دانش و مهارت بيشتري، نسبت به دندانپزشك عمومي، براي درمان‌هاي ارتودنسي و بررسي عوارض احتمالي و برطرف كردن مشكلات پيش رو و به خصوص درمان‌هاي پيچيده دارد. متخصص ارتودنسي پس از پايان دوره ي تخصص، در امتحان كشوري متخصصين شركت ميكند و در صورت كسب نمره ي علمي و عملي، در مهر و كارت ويزيت خود از عبارت "داراي بورد تخصصي" استفاده ميكند. فقط متخصص ارتودنسي داراي بورد تخصصي ميتواند عضو هيئت علمي دانشگاه باشد.

2-گزينه‌ هاي درماني پيشرفته و متنوع ارتودنسي توسط بهترين متخصص ارتودنسي مشهد

امروزه روش‌هاي متنوع و جديدي براي اصلاح مشكلات بايت، فاصله بين دندان‌ها، نامنظمي دندانها، نهفتگي دندانها، بيرون زدگي دندانها، بزرگي يا كوچكي فكين و ديگرمشكلات ارتودنسي وجود دارد. انتخاب روش درماني بستگي به فاكتورهايي مانند سن، زيبايي، طول دوره درمان ارتودنسي، هزينه و ترجيح شخصي بيمار و متخصص ارتودنسي دارد. با اين حال در صورتي كه به يك متخصص ارتودنسي مراجعه كنيد كه تنها يك روش درماني را انجام مي‌دهد، مسلماً حق انتخاب نخواهيد داشت. استفاده از تكنولوژي‌هاي پيشرفته مانند اسكن ديجيتالي كه نياز به قالب‌ گيري سنتي را برطرف مي‌نمايد، ارتوپدي فك، ليزر، ارتودنسي نامرئي، ارتودنسي شفاف، ارتودنسي اينويزالاين، ارتودنسي لينگوال و ساير روش‌هاي پيشرفته دقت و راحتي بيشتري براي بيمار و متخصص ارتودنسي به ارمغان مي‌آورد.

3-هزينه انجام ارتودنسي مناسب توسط بهترين متخصص ارتودنسي مشهد

يكي از فاكتورهاي بسيار مهم براي اكثر بيماران از جمله متقاضيان درمان ارتودنسي، هزينه درمان است. پيش از انتخاب كلينيك ارتودنسي، بهتر است  از هزينه تقريبي درمان ارتودنسي اطلاع پيدا كنيد تا بهتر تصميم ‌گيري نماييد. هزينه درمان ارتودنسي بسته به مواد مورد استفاده و روش درماني و همچنين پيچيدگي‌هاي درماني متغير است. تمام برندهاي معتبر ارتودنسي در اروپا و آمريكا توليد مي شوند  و محصولات وارداتي هستند. يكي از دلائل هزينه‌بر بودن درمان ارتودنسي اين مسأله ميباشد. هر چند هزينه ي درمان ارتودنسي به صورت اقساطي ميباشد  و در مقايسه با بسياري درمانها كه تمام هزينه يكجا دريافت ميشود، ارتودنسي درمان ارزاني مي باشد. هزينه ي ارتودنسي در طي 1 تا 2 سال كه برابر با طول درمان ارتودنسي است، پرداخت مي شود.

4-عدم سردرگمي بيمار

 پيش از آغاز درمان ارتودنسي نياز است بيمار اقدامات دندانپزشكي لازم روي دندانهايش مانند جرمگيري و پركردن و عصب كشي را انجام دهد و همچنين نياز به تهيه عكس دارد. تمام اين اقدامات توسط همكاران متخصص مربوطه در مطب ارتودنسي ما انجام ميشود و بيمار بين مطب هاي مختلف رفت و آمد نميكند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد درمان هاي ارتودنسي اينجا كليك كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۳۵:۰۸ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

مشخصات يك متخصص ارتودنسي خوب چيست ؟

يك متخصص ارتودنسي خوب بايد علاوه بر داشتن دانش كافي و مرتبط، حتما طيف وسيعي از مهارت هاي لازم جهت نظم دهي و برطرف كردن مشكلات دهان و دندان و فك مراجعان را داشته باشد. چنين متخصصي بايد متناسب با مشكل بيماران و پيشرفت هاي دندانپزشكي، انواع درمان هاي ارتودنسي شامل ارتودنسي ثابت، ارتودنسي متحرك، ارتودنسي نامرئي و ... را ارائه دهد. اگر واقعا به دنبال بهترين متخصص ارتودنسي شهر خود هستيد حتما اين مقاله را بخوانيد تا زودتر چنين متخصصي را پيدا كنيد.

5 علامت و نشانه يك ارتودنتيست خوب

به خوبي با همه مراجعان ارتباط ميگيرد

متخصص ارتودنسي نه تنها در مورد هر بخشي از گزينه هاي درماني و برنامه هاي پرداخت به مراجعانش توضيح مي دهد، بلكه به هرگونه نگراني يا سوال از بيمار نيز گوش مي دهد. آنها مطمئن خواهند شد كه به سؤال مراجع كاملاً پاسخ خواهند داد و مطمئن خواهند شد كه همه چيز براي بيماران تفهيم شده است. يك متخصص ارتودنسي خوب خوب همچنين در صورت تغيير هر بخشي از برنامه درماني يا آنچه بايد در خانه انجام شود با مراجعش ارتباط برقرار مي كند تا راحتي او را فراهم كنند.

بيشتر بدانيد: راهنماي انتخاب بهترين متخصص ارتودنسي مشهد

بازخوردهاي مثبت زيادي دارد

يكي از راه هاي تشخيص يا پيدا كردن بهترين متخصص ارتودنسي شهرتان شنيدن يا ديدن بازخوردهاي مراجعان و بيماران آن متخصص است. براي مثال اگر ميخواهيد بهترين متخصص ارتودنسي تهران را پيدا كنيد. ميتوانيد با جستجو در اينترنت و خواندن يا شنيدن بازخوردهاي مراجعان متخصصان، بهترين آن ها را انتخاب كنيد. زيرا مراجعان براي يك مدت طولاني با آن متخصص برخورد داشته اند و او را ميشناسند.

تمام پرسنل و دستيارانش آگاه، حرفه اي و مجرب هستند

كارمندان مطب يك متخصص ارتودنسي خوب بايد همگي آگاه باشند و وظايف خود را بدانند. آن ها بايد رفتار دوستانه اي با مراجعان داشته باشند و احترام تمام مراجعان از كودكان گرفته تا بزرگسالان را نگاه دارند. مناسب بودن دانش و نحوه كار پرسنل نشان دهنده ايده آل بودن مطب متخصص ارتودنسي است.

هميشه به روز بوده و تحصيلات خود را ادامه ميدهد

ارتودنتيست هاي خوب هميشه آموزش خود را ادامه داده و به روزترين اطلاعات را ياد مي گيرند. آنها هميشه به دنبال راه هايي براي آسانتر ، سريعتر و بي درد شدن روند درمان خواهند بود.

هميشه در دسترس است

كساني كه ارتودنسي دندان انجام داده اند ميدانند كه ممكن است موارد اورژانسي در طول درمان را تجربه كنند. براي مثال ممكن است براكت ارتودنسي ثابت شكسته شود، الاستيك پاره شود و يا اينكه براكت شل شده و كنده شود. اين مشكلات نيازمند توجه فوري متخصص ارتودنسي دندان هستند.

براي دريافت هزينه ها برنامه هاي متنوعي دارد

همه ميدانيم كه  هزينه ارتودنسي نسبتا بالا است و جزء پروسه هاي طولاني و گران دندانپزشكي است. با اين حال لازم است و كساني كه دندان هاي كج و ناهماهنگ دارند لاجرم بايد به اين درمان تن دهند. يك متخصص ارتودنسي خوب قدرت درك بالايي دارد و به وضعيت مراجعانش توجه ويژه دارد.

بيشتر بدانيد: راهنماي انتخاب بهترين متخصص ارتودنسي اصفهان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۳:۰۷ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

اهميت تجربه ، شخصيت و اخلاق در انتخاب بهترين متخصص ارتودنسي

تجربه

وقتي مراجعه نزد متخصص ارتودنسي فكر مي‌كنيم، مسئله فقط رفتن و ويزيت شدن براي دو سه بار نيست، طول درمان ارتودنسي گاها به بيشتر از دو سال هم مي رسد.

بنابراين ارتودنسي علاوه برهزينه‌هاي مالي، سرمايه عمر شما را نيز با خود درگير مي‌كند. و شما عملا يك تا دوسال از عمر خود را صرف سرمايه گذاري بر روي بهبود وضعيت فك و دندان هاي خود ميكنيد.

همين امر لزوما دقت در انتخاب يك متخصص ارتودنسي خوب و با تجربه را روشن مي سازد.

اگر خداي ناكرده، درمان ارتودنسي به درستي طرح ريزي نشود و يا به طور نامناسب در دهان نصب شده باشد ممكن است به بافت دهان آسيب برساند.

حتي در برخي موارد باعث پارگي لثه شود، در اين صورت بيمار به ويزيت هاي اورژانسي توسط متخصص ارتودنسي خود نياز پيدا مي كند.

اتفاق افتادن مكرر چنين حوادث ناخوشايندي باعث مي‌شود كه متقاضي ارتودنسي دچار استرس و نگراني شود و طول دوره درمان ارتودنسي خود را به خوبي و آرامش پشت سر نگذارد.

بيشتر بدانيد راهنماي انتخاب بهترين متخصص ارتودنسي در كرج

نكات مهم براي انتخاب يك متخصص ارتودنسي خوب و با تجربه:

نظرات متقاضيان قبلي
دانش و تخصص حرفه‌اي ارتودنسي
مشاهده نمونه كارهاي مختلف
بيشتر بدانيد:  راهنماي انتخل بهترين متخصص ارتودنسي در تهران

شخصيت و اخلاق

اشاره به اين مورد هم نيازي به توضيح و تفسير ندارد، طبيعتا براي كسي كه متقاضي انجام ارتودنسي است، با توجه به زمان بر بودن انجام ارتودنسي و لزوم معاينه هاي دوره اي اخلاق و شخصيت متخصص ارتودنسي بسيار اهميت پيدا مي كند.

ارتباط موثر و اخلاق‌مدارانه بين بيمار و پزشك همواره جزو شروط الزامي در درمان موثر بيماري‌هاي مختلف مي باشد، كه البته ارتودنسي نيز از اين قاعده اساسي مستثنا نيست.

بنابراين اگر در شهرهاي مختلفي زندگي مي‌كنيد همواره قبل از انجام ارتودنسي و تحقيق در مورد دانش و تجربه متخصص ارتودنسي، حتما در معاينات اوليه و نظرات ديگر مراجعين مطب ايشان، به اخلاق و شخصيت متخصص خود دقت كنيد.

تجربه ارتودنسي با متخصص ارتودنسي باتجربه‌اي كه داراي اخلاق، شخصيت و روابط اجتماعي خوب است، مي‌تواند طول درمان ارتودنسي شما را به دوران خوشآيندي تبديل كند.

البته در درمان ارتودنسي كودك، خوش اخلاقي و شناخت روانشناسي رفتار كودك اهميتي دو چندان پيدا مي كند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد درمان هاي ارتودنسي اينجا كليك كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۲۱:۲۵ توسط:netware موضوع: نظرات (0)