عصر جديد عصر جديد .

عصر جديد

اسيد استيك، يك اسيد آلي با كاربردهاي متنوع در صنعت

استيك اسيد با نام هاي متداول اتيليك اسيد، جوهر سركه، اسيد اتانوئيك و متانوكربوكسيليك اسيد شناخته مي شود. اين اسيد در آب حل مي شود و محلولي با PH حدود 4 را تشكيل مي دهد. اين اسيد در صنايع مختلف مانند توليد انواع رنگ هاي نساجي، صنايع غذايي، توليد محصولات پلاستيكي، سنتز تركيبات آلي و ... مورد استفاده قرار مي گيرد.

اسيد استيك يكي از اسيدهايي است كه به طور طبيعي در برخي از مواد غذايي يافت مي شود اما براي كاربردهاي صنعتي از گريد تجاري آب استفاده مي گردد. فروش اسيد استيك در بشكه هاي 30، 35 و 50 ليتري بسته بندي و انجام مي شود. درصد خلوص اين محصول حدود 8/99 % است. براي كارخانه هاي مصرف كننده، سفارش خريد اين اسيد در مقادير تناژ ثبت مي گردد.

بيشتر بخوانيد :

اسيد سيتريك
اسيد فسفريك
نقش بيوشيميايي اسيد استيك

گروه عاملي استات، كربوكسيليك در تركيب شيميايي اسيد استيك نقش بسيار مهمي در واكنش هاي زيستي و بيوشيمي ايفا مي كند. يكي از تركيبات زيستي بسيار مهم در بدن جانداران، كوآنزيم A است. اين ماده جزو فرآيند متابوليسم كربوهيدرات ها و چربي ها محسوب مي شود. اسيد استيك علاوه بر اينكه در اين چرخه شركت مي كند، PH محيط را براي انجام واكنش هاي شيميايي ثابت نگه مي دارد. استيك اسيد در تركيبات تري گليسيريد طبيعي وجود ندارد اما در تري گليسيريد مصنوعي با نام گليسيرين تري استات كه براي توليد انواع محصولات آرايشي و داروهاي موضعي به كار مي رود، وجود دارد.

بررسي انواع واكنش هاي شيميايي اسيد استيك

اسيد استيك داراي گروه كربوكسيليك است و به همين دليل تمام خواص يك اسيد را دارد. اين ماده مي تواند با اكثر فلزات مانند آهن، منيزيم، روي و ...، وارد واكنش شود؛ نتيجه اين واكنش، پديده خوردگي خواهد بود. محصولاتي كه از واكنش استيك اسيد و فلزات توليد مي شوند، نمك استات فلز و گاز هيدروژن هستند. از اين خاصيت براي انتخاب فلز مناسب براي مخازن حمل و نقل اين اسيد در صنعت استفاده مي شود.

فلز آلومينيوم يكي از فلزاتي است كه براي ساخت مخازن حمل اسيد استيك مناسب است؛ آلومينيوم در اثر تماس با اكسيژن هوا، لايه اي از اكسيد آلومينيوم را بر روي سطح تشكيل مي دهد؛ اين لايه به عنوان محافظت كننده سطح در برابر خوردگي عمل مي كند و به اين ترتيب مي توان به راحتي اسيد استيك را وارد مخازن كرد.

بيشتر بخوانيد : بهبود دهنده نان

كاربرد اسيد استيك به عنوان يك حلال

علي رغم ساختار مولكولي آلي اسيد استيك، اين تركيب به عنوان يك حلال شيميايي نيز به كار مي رود. اين اسيد مانند اتانول، يك حلال آبدوست است و قادر است تركيبات قطبي مانند نمك هاي معدني و تركيبات غير قطبي مانند روغن ها را در خود حل كند. امكان امتزاج اسيد استيك با تركيباتي نظير آب، كلروفرم و هگزان نيز وجود دارد. همين خاصيت باعث شده است براي توليد انواع دارو و محصولات صنعتي نظير رنگ و پوشش از اين اسيد آلي به عنوان يك حلال مناسب استفاده شود.

منبع: https://www.jahanshimi.com/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۲۳:۰۷ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

چگونه طلاي دست دوم خود را بفروشيم؟

طلا و جواهر از كادوهاي زيبا و متداول‌ است، اما مانند ديگر انواع كادو، لزوماً چيزي نيست كه بخواهيد تا ابد براي خود نگه داريد. هم‌چنين ممكن است به كمي پول اضافه نياز داشته باشيد و كندوكاو كردن در جعبه‌ي جواهرات‌تان نقطه‌ي خوبي براي شروع باشد و به اين فكر خواهيد كرد كه سراغ فروش طلاي دست دوم خود برويد. اما آيا بهتر است به سراغ يك خريدار طلا برويد يا سمسار؟‌ از كجا مي‌دانيد كه قيمت خوبي نصيبتان شده يا سرتان كلاه رفته‌است؟‌ در اين مقاله  از طلا فروشي اينترنتي كيش طلا روش پي بردن به بهترين قيمت را به ازاي اجناس پرزرق‌وبرق خود و همچنين نحوه فروش طلاي دست دوم را پيدا كنيد.

نحوه فروش طلاي دست دوم

مديريت انتظارات‌

قبل از اينكه براي به دست آوردن اين پول بيش از حد ذوق كنيد، خيلي مهم است كه انتظاراتتان را در واقعيت به حداقل برسانيد. شايد يك گردن‌بند الماس داريد كه يادگاري خانوادگي‌ و براي خاله‌بزرگ عجيب و غريب‌تان، صديقه خانم، است؛ ولي از نظر كسي كه داريد جواهر را به او مي‌فروشيد و كسي كه قصد خريد طلا ي دست دوم را دارد، يك گردن‌بند خشك و خالي باشد البته مي‌توانيد با چند روش تشخيص تقلبي و اصل بودن الماس را انجام دهيد. خيلي كم پيش مي‌آيد كه جنس دست‌دومي نزديك قيمت خريدش به فروش برسد.‌  

طلا و جواهر خود را ارزش گذاري كنيد

براي تعيين ارزش حدودي طلا و جواهرتان، بايد بدون تعصب به آن نگاه كنيد. به طور مثال به شما توصيه مي‌كنيم كه به كالاي‌تان مثل يك خودروي كاركرده نگاه كنيد:

وقتي به سراغ قيمت‌گذاري ماشين كاركرده مي‌رويد، براي شروع بايد اسم ماشين، مدل، سال توليد و كيلومترش را بدانيد. همين قضيه در مورد طلا و جواهر نيز هم صدق مي‌كند – بايد وزن، رنگ، شفافيت و برش سنگ آن را بدانيد تا ارزشش را تعيين كنيد.

با جستجوي كالاهاي مشابه در فروشگاه‌هاي آنلاين و يا با مشاهده‌ي قيمت طلاي دست‌دوم اشخاص ديگر با ويژگي‌هاي مشابه، ارزش حدودي كالا دست‌تان مي‌آيد. به آنچه مي‌بينيد تخفيف هم اضافه كنيد، زيرا خريدار شما به دنبال كسب سود است.

بيتر بخوانيد : دانشنامه طلا

به طلا و جواهر فروشان بفروشيد

در همان حين كه طلا و جواهر خود را براي ارزيابي به جواهرفروش‌ها مي‌دهيد، خوب است پيشنهاداتي را كه به شما مي‌دهند را مدنظر داشته باشيد. طلافروش‌هاي قديمي و معتبر بازار بهترين قيمت را به شما پيشنهاد مي‌دهند، چرا كه به چشم يك مشتري احتمالي [در آينده] به شما نگاه مي‌كنند و دوست ندارند تا اعتبار خود را خدشه‌دار كنند. خريد طلاي دست دوم براي هر كسي ممكن است پيش بيايد، بنابراين مي‌توانيد طلا و جواهر خود را به بهترين قيمت به طلافروشان بفرشيد و هم شما سود كنيد و هم طلافروش كار خود را انجام دهد.

بيشتر بخوانيد :

طلاي كم اجرت
راهنماي خريد حلقه طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۲:۱۰ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

خواب طبيعي در ساعات نادرست: ۱ تا ۲ سالگي

سن : كودك يك ساله تا كودك دو ساله

آيا كودك نوپايتان چهار ساعت خواب انرژي دهنده روز را دريافت مي كند، اما هنوز شب از خواب بيدار مي شود؟ اگر اين چنين است، بايد به او كمك كنيد برنامه خوابش را تغيير دهد، تا بتواند بيشترِ خوابش را در زمان مناسب-يعني در شب، دريافت كند.

متخصصان معتقدند كه شما بايد ساعت خواب اش را با بيدار كردن او از خواب نيمروز براي زمانِ بازي، با اطمينان از اينكه خواب كوتاه بعد از ظهر را طولاني نمي كند و با تاريك نگه داشتن اتاقش در شب و روشن نگه داشتن آن در روز، ساعت خوابش را دوباره تنظيم كنيد.

ما براي راهنمايي بيشتر به پنج منبع برجسته مراجعه كرديم: روانشناس و كارشناس خواب، جودي ميندل، كارشناسان آكادمي امريكايي كودكان و متخصصان كودك ريچارد فربر، تي. بري برازلتون و ويليام سيرز.

نظرميندل

يك مجموعه از كارهاي عادي براي زمان خواب تعيين كنيد. كودكان ثبات را دوست دارند و يك روال عادي، به آنها كمك خواهد كرد، كه در ساعت درست خواب آلود شوند. يك روال عادي ۳-مرحله ايي، شامل حمام كردن، يك ماساژ آرام بخش با لوسيون و يك داستان، براي كمك به فرزندتان، براي به خواب رفتن و مدت طولاني تري در خواب ماندن، يافت شده است.

نظر فربر

مطمئن شويد فرزندتان يك برنامه منظم روزانه، شامل خواب هاي نيمروز و وعده هاي غذايي در زمان هاي مناسب دارد. اگر در ساعات آخر روز مي خوابد، يا مدتي طولاني مي خوابد و بعد براي خوابيدن در شب دچار مشكل مي شود، با تغيير تدريجي زمان وعده هاي غذايي اش به زمان هاي زودتر و كوتاه كردن خواب نيمروزي اش، به او در تنظيم دوباره برنامه خوابش كمك كنيد. اگر زود از خواب بيدار مي شود، به آرامي خواب هاي نيمروزي و وعده هاي غذايي اش را به ساعات ديرتري موكول كنيد، سپس ساعت بيدار شدن و به خواب رفتنش را تنظيم كنيد.

نظر برازلتون

برنامه روزانه فرزندتان را بررسي كنيد: خواب هاي نيمروز بعد از ساعت ۳ بعد از ظهر، چرخه فعاليت او را مختل مي كند و نياز او به خواب شب را كم مي كند، بنابراين مطمئن شويد قبل از اين ساعت از خواب بيدار مي شود. اگر هم خواب نيمروزي صبح و هم بعد از ظهر را دريافت مي كند، به كوتاه كردن يا حذف خواب صبحش فكر كنيد.

نظر سيرز

يك ساعت مشخص براي خواب نيمروز انتخاب كنيد و بر اين ساعت تاكيد كنيد. براي انجام اين كار، دو زمان كه خيلي خسته هستيد را انتخاب كنيد –ساعات پاياني صبح و ساعات مياني عصر، وقت هاي رايج خواب نيمروزي هستند – و با كودكتان دراز بكشيد. اين كار را هر روز در ساعت مشابه انجام دهيد و يك تشريفات زمان خواب معين تنظيم كنيد. اين تكنيك ها بايد به كودكتان در تنظيم برنامه خوابش، كمك كند.

حدس ميزنيم از اين مطالب هم خوشتان بيايد :

كودك پانزده ماهه
كودك هجده ماهه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۵۲:۴۳ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

جراحي لاغري به روش لاپاراسكوپي چگونه به درمان چاقي كمك مي كند؟

بر اساس فرمول محاسبه شاخص توده بدني افرادي كه BMI آن ها بيشتر از ۳۵ و ۴۰ است چاقي دارند و بايد براي درمان چاقي خود اقدام كنند. صرف نظر از علت چاقي، يكي از بهترين روش هاي لاغري براي افرادي كه چاقي و چاقي مفرط دارند (و با روش هاي معمول كاهش وزن موفق به از بين بردن وزن زياد خود نشده اند) انجام عمل جراحي لاغري به روش لاپاراسكوپي است. آنچه در اين مقاله مي خوانيد اطلاعاتي درباره انجام اين عمل در افراد چاق و نحوه درمان چاقي با اين روش است.

جراحي لاپاراسكوپي چيست؟

پيش‌تر مقاله‌اي با عنوان “جراحي لاپاراسكوپي چيست؟ همه چيز درمورد جراحي لاپاراسكوپي” در سايت منتشر شده كه در آن مقاله به طور مفصل تمام آنچه كه بايد درباره عمل جراحي لاغري به اين روش بدانيد را به زبان ساده توضيح داده ايم.

سيستم دستگاه گوارش افراد چاق كمي متفاوت از افراد ديگر است. در اين افراد سايز و حجم معده بسيار زياد است. تحركات روده سريع تر و همچنين ترشح و كنترل هورمون ها فرق مي كند.

اشتها بسيار زياد است، دريافت كالري بيش از اندازه و ميزان سيري بسيار كم است. به طوري كه افراد خيلي زود دوباره گرسنه مي شوند.

طي عمل جراحي لاغري با روش لاپاراسكوپيك، يك جراح لاغري در تلاش است تا با ايجاد تغييرات اساسي در بخش هاي مختلف دستگاه گوارش شامل معده و روده  ها، به كاهش وزن موثر و سريع كمك كند.

براي مثال، جراح لاغري حجم معده را در عمل اسليو معده تا ۸۰ درصد كاهش مي دهد تا ميزان غذاي دريافتي و همچنين هورمون گرسنگي كاهش يابد. و يا در باي پس معده، جراح كاري مي كند تا غذاي وارد شده به معده كاهش يابد و بيشتر غذا مستقيما وارد روده ها شود. در اين حالت نه تنها غذاي كمتري مصرف مي شود كه ميزان كالري كاهش يافته و اغلب غذايي كه مورد نياز نيست دفع مي شود.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۰:۳۴ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

جديدترين روش كاشت مو (ميكرو MFIT (FIT

در ميان روش هاي متنوع كاشت مو هميشه دغدغه يافتن بهترين روش مطرح است. كاشت مو از جراحي هايي زيبايي محسوب ميشود كه هر ساله متد و روش جديدتر و كاملا تري به روش هاي قبلي اضافه ميشود. تا چندي پيش روش كاشت مو SUT جديدترين روش محسوب ميشد اما اخيرا جديدترين روش كاشت مو MFIT يا همان MICRO FIT است، MICRO FIT در اصل تلفيق كنترل شده و استانداردي از چند روش كاشت مو است.

مزاياي كاشت مو به روش MFIT

آخرين و جديدترين روش كاشت مو  متد تست شده در ايران و جهان، عمل جراحي كاشت مو به روش MICRO FIT است، كه كمترين ميزان تهاجمي بودن را در بين ساير روش هاي كاشت مو دارد.

نتيجه بدست آمده از اين روش رويش موها بصورت كاملا طبيعي است.

همچنين جاي جراحي نامحسوس بوده و اثر مخربي روي سر برجاي نميگذارد.

مناسب براي متقاضيان خانم براي عمل كاشت مو

استفاده از اين روش براي كاشت مو در نقاط ديگر بدن

در اين روش گامي موثر در جهت  طبيعي تر و زيبا تر شدن رشد مجدد موها برداشته اند.

مرحله استخراج گرافت از بانك مو ساده و بدون درد انجام ميشود و جاي آن طي مدت زمان كوتاهي بهبود مي ­يابد.

اكثر افراد تحت جراحي يك يا دو روز بعد انجام كاشت مو به اين روش، به فعاليت هاي روزمره خود برميگردند.

همچنين اگر روش UFIT كاشت مو بدون تراشيدن سر را انجام دهند، در اين صورت،اثرات عمل جراحي روي­ سر آن­ ها نامحسوس خواهد بود.

روش MFIT بدون درد است كه تحت بي­ حسي موضعي انجام مي­گيرد.

استفاده از تجهيزات يك­­بار مصرف؛

در روش ميكرو FIT مي ­توان عمل­ ترميمي نيز انجام داد.

ايده ­آل براي ابرو­ها، عمل ­هاي كوچك و موهاي صورت

اين روش براي بيماراني با موهاي آفريقايي كارائيبي بسيار منسب است.

تفاوت روش MICRO FIT با ساير روش هاي كاشت مو

تفاوت روش MFIT با ساير تكنيك‌هاي FIT در اين است كه براي برداشت و كاشت موها از ابزار دقيق ميكروسكوپي استفاده مي‌شود تا آسيب‌ها و خونريزي به حداقل ممكن برسد، زخم‌ها در عرض چند روز بهبود مي‌يابند و پس از خوب شدن، اسكار يا جاي زخمي برجاي نمي‌گذارند.

براي كسب اطلاعات بيشتر بهتر است با يك متخصص كاشت مو مشورت كنيد.

 

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۱۶:۵۹ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

سيترات سديم در صنايع غذايي

كاربرد سيترات سديم در صنايع غذايي

تري سديم سيترات دي هيدرات، به عنوان سديم سيترات شناخته مي شود، يك تركيب آلي است و داراي بلورهاي سفيد، بي بو، طعم و مزه ترش است. به راحتي در آب، گليسرول، الكل و ساير حلال هاي آلي قابل حل است. با گرم شدن بيش از حد تجزيه مي شود، در هواي گرم و مرطوب به وجود مي آيد. در اينجا به برخي از كاربرد هاي سيترات سديم در صنايع غذايي اشاره مي كنيم.

كاربرد غذايي سيترات سديم

سيترات سديم در نوشيدني ها به عنوان كاهش طعم ترش استفاده مي شود. افزودن اين محصول به مواد مي تواند باعث تغيير در شيريني محصولات شود و مقدار مصرف آن حدود 0.3٪ است. در ساخت سوربيت و بستني از سديم سيترات به عنوان امولسيفاير و تثبيت كننده به مقدار 0.2 تا 0.3 درصد استفاده مي شود. اين محصول همچنين مي تواند به عنوان يك ماده جلوگيري كننده از اسيدهاي چرب در لبنيات، پنير فرآوري شده و محصولات ماهي و ماده اصلاح كننده شيريني براي غذاها مورد استفاده قرار گيرد. سيترات سديم همانطور كه در بالا توضيح داده شد، داراي بسياري از خواص عالي است، كه اين خواص آن را به يك محصول پر كاربرد تبديل مي كند. سيترات سديم غير سمي است، داراي خواص تنظيم كننده pH و پايداري خوبي است، بنابراين مي توان از آن در صنايع غذايي استفاده كرد. سيترات سديم به عنوان يك افزودني غذايي استفاده مي شود و در صنايع غذايي كاربرد بسياري دارد. اين ماده عمدتا به عنوان ماده طعم دهنده، يك عامل بافر، يك امولسيفاير، يك تثبيت كننده و ماده نگهدارنده استفاده مي شود. علاوه بر اين، سديم سيترات با اسيد سيتريك سازگار است و از آن در انواع مرباها، مكمل هاي غذايي و مواد طعم دهنده براي ژله، آب ميوه، نوشيدني ها، نوشيدني هاي سرد، لبنيات و شيريني استفاده مي شود.

بيشتر بخوانيد:

بهبود دهنده نان
پودر كاكائو
آيا سيترات سديم براي خوردن بي خطر است؟

بله، توسط سازمان غذا و داروي ايالات متحده (FDA) و سازمان ايمني مواد غذايي اروپا (EFSA)، و همچنين كميته مشترك FAO / WHO به عنوان مواد افزودني در مواد غذايي (JECFA) تأييد شده است.طبيعي است؟نه، مركبات سديم سيترات مصنوعي است، اگرچه به طور طبيعي در مركبات نيز يافت مي شود.

گياهي است؟بله، اين اسيد به عنوان ماده خام مورد استفاده قرار مي گيرد. و فرآيند توليد آن بدون محصول حيواني گياهي است، بنابراين مي توان آن را در مواد غذايي گياه خواران اضافه كرد.

فاقد گلوتن است؟بله، فاقد گلوتن است و حاوي گندم، چاودار، سويا وغلات نيست، بنابراين مي تواند براي افرادي كه مبتلا به بيماري سلياك هستند، استفاده شود.

نتيجه گيري

سيترات سديم حاوي طعم ترش و شور است. اين ماده غير سمي است و در بسياري از محصولات آرايشي و بهداشتي مورد استفاده قرار مي گيرد. در صنايع غذايي كاربرد هاي فراواني دارد و به عنوان يك ماده نگهدارنده به نوشيدني ها و مواد غذايي اضافه مي شود.

رفرنس : www.jahanshimi.com


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۷:۰۹ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

آيا خريد جواهر به صرفه است و سرمايه گذاري خوبي است؟

طلا وسيله‌اي است كه در طول زمان ارزش خود را حفظ مي‌كند. حتي در بعضي مواقع، ارزش آن افزايش مي‌يابد و مي‌توانيد بعد از چند سال از خريد آن سود نيز بكنيد. اگر مي‌خواهيد بعداً پول نقد را داشته باشيد و در حال حاضر امكان نگه داشتن آن را نداريد، مي‌توانيد روي طلا و جواهرات قيمت بالاتر سرمايه گذاري كنيد.

بر اساس اعلام بانك مركزي جهان،  خريد طلا در دسته بندي A سرمايه گذاري‌ها قرار مي‌گيرد. اين بدان معني است كه آنها آن را به عنوان يك سرمايه گذاري خوب به شدت توصيه مي‌كنند، زيرا ارزش آن با گذشت زمان يا با تورم كاهش نمي‌يابد.

مردم منطقه شرقي جهان مانند ما ايرانيان، هندي‌ها و چيني‌ها علاقه و ارادت خاصي به جواهرات و انواع طلا دارند. اين بخش از جهان مدت‌هاست كه به سرمايه گذاري در جواهر و طلا اعتقاد دارند و اين فلز گرانبها را مي‌خرند تا روزي در آينده از سود آن استفاده كنند.

فقط بايد مراقب باشيد كه در فصولي كه قيمت جواهر و طلا بسيار بالا است و حالت حبابي دارد، سراغ خريد نرويد. اين زمان، همان زماني كه صفوف و هجوم مردم براي خريد بسيار زياد مي‌شود و به همين خاطر، قيمت در آن زمان قيمت واقعي نخواهد بود و حباب است.

خريد اينترنتي طلا به اين صورت تنها تفاوتي كه با خريد طلاي دست دوم دارد اين است، كه از نظر كيفيت و ظاهر آن تميزتر و زيباتر است. براي كساني كه قصد استفاده از طلا و جواهر را ندارند، خريد طلاي دست دوم و طلا كم اجرت مي‌تواند گزينه خوبي باشد و به راحتي به جواب سوال آيا طلاي دست دوم بخريم مي‌رسند. وقتي صحبت از فروش جواهر مي‌شود، شما متوجه كمي تفاوت قيمت با آن قيمتي كه خريديد مي‌شويد. به اين نكته حتما توجه كنيد كه جواهر و طلاي گران قيمت به معناي ارزشمند بودن آن نيست.

جوانب مثبت و منفي سرمايه گذاري در جواهر

جوانب مثبت

اين فلز در جهان ارزش دارد و مي‌توانيد به جاي پول نقد در مواقع سخت از آن استفاده كنيد.

اين يك سرمايه گذاري است كه مي‌توانيد آن را استفاده كنيد و همچنين با سود آن را بفروشيد.

جواهرات از طلا درست شدند كه فلز آن ماندگار است و زنگ نمي‌خورد.

هميشه مد است.

جوانب منفي

اين فلز گرانبها مشكل در مورد نگهداري دارد. براي نگه داشتن آنها بايد وسيله‌ي مناسب داشت و يا آن را در صندوق‌هاي امانات گذاشت كه خب هزينه‌بر هستند.

جواهر و طلا مانند ديگر سرمايه گذاري‌ها مانند طلا درآمد ماهانه براي شخص به همراه ندارد. جواهر فقط وسيله‌اي ارزشمند است كه از فروش آن مي‌توانيد سود كنيد.

وجود سنگ و نگين در جواهر باعث كاهش قيمت آن هنگام فروش مي‌شود و مانند طلاي خام سود ندارد.

اگر طلا را دست اول بخريد بايد هزينه اجرت ساخت بدهيد كه خب اين براي شما به صرفه نخواهد بود.

بيشتر بخوانيد :

طلاي 18 عيار
طلاي رزگلد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۲:۱۳ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

پاسخ به برخي سوالات كاربران كلينيك دندانپزشكي جنت اباد درباره لمينت دندان

در اين مقاله با كلينيك دندانپزشكي جنت آباد يعني تاج دنتال هممراه باشيد تا پاسخ سوالات خود پيرامون لمينت دندان را دريافت كنيد.

شرايط لامينت دندان چيست؟ لمينت دندان براي چه كساني توصيه مي شود؟

پاسخ :

بسته به شرايط دندانهاي شما دندانپزشك شما شرايط لازم براي لمينيت دندانهاي شما را مشخص خواهد كرد. اما در حالت كلي لامينيت دندان براي اكثر دندانها قابل انجام است.

ارتودنسي كنم يا لمينت؟ ( ونيركامپوزيت بهتر است يا ارتودنسي)

اين سوالي است كه براي خيلي از مراجعين مطرح است. جواب اين سوال را حتما بايد در مشورت با دندانپزشك خود بيابيد. اما لمينت دندان اين مزيت را دارد كه براي كساني كه انجام ارتودنسي براي آنها غير قابل انجام است، ميتواند براي رفع كجي احتمالي دندانها مورد استفاده قرار گيرد.

(اگر هنوز درباره انواع ونير هاي دندان اطلاعات كاملي نداريد كليك كنيد. )

لمينيت سراميكي بهتر است يا كامپوزيتي؟

اين سوال يكي از سوالات متداولي است كه مطرح مي شود ، لمينيت سراميكي و كامپوزيتي هر يك مزايا و معايب خود را دارد در نوع سراميكي دندان تراش داده مي شود اما در نوع كامپوزيتي تراشي بروي دندان داده نمي شود يا تراش دندان كم است استحكام و مقاومت لمينيت هاي سراميكي بسيار بيشتر از لمينيت هاي كامپوزيتي مي باشد . با بكارگيري هر دو اين لمينيت ها مي توان در خشندگي و زيبايي منحصر به فردي را بروي دندان ها بوجود آورد

حدس ميزنيم از اين مطلب هم خوشتان مي آيد ...! ايمپلنت دندان

مواد لمينيت از چه جنسي ساخته شده است؟

لمينيت پوسته نازك از نوع كامپوزيت يا سراميكي است كه داراي استحكام بسيار بالايي مي باشد و با قرار گيري اين پوسته بروي دندان فرم زيبايي در دندان ها ايجاد مي شود.

رفرنس : https://www.artmandarman.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۲۲:۵۲ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

آيا امكان انجام ارتودنسي فوري هست؟

همان طور كه مي دانيد، انجام ارتودنسي روي دندان ها بهترين روش براي مرتب كردن دندان هاي به هم ريخته و زيباتر نشان دادن دندان ها است. با انجام ارتودنسي مي توان حتي شديدترين مشكلات را دنداني را درمان كرد و ظاهر زيباتر و بهتري به دندان ها و لبخند افراد بخشيد. در عين حال انجام ارتودنسي روي دندان ها يك روش زمان بر و طولاني مدت است و در تمام طول دوره اي كه درمان ارتودنسي انجام مي شود، بيمار بريس هاي ارتودنسي را روي دندان هاي خود خواهد داشت.

به همين دليل ممكن است تعداد زيادي از بيماران بخواهند كه اين درمان را دور بزنند و از راه هاي سريع تري دندان هاي خود را زيبا كنند. بيماران ممكن است از تغييرات ظاهري كه در اثر قرارگيري بريس هاي ارتودنسي روي دندان هاي آن ها ممكن است ايجاد شود واهمه داشته باشند.

ارتودنسي فوري چيست؟

ارتودنسي فوري يك راه حل دندانپزشكي است كه مي تواند برخلاف ارتودنسي هاي معمولي كه نيازمند صرف مدت زمان چندماه تا چندسال براي تكميل درمان هستند، تنها در مدت چند دقيقه تا چند روز دندان هاي شما را مرتب و زيبا كند. در انجام ارتودنسي فوري ممكن است از روش هاي مختلفي مانند روكش هاي دنداني، لمينت دندان ، باندينگ، كامپوزيت دندان  و… استفاده شود.

ارتودنسي فوري براي درمان چه ناهنجاري هايي مناسب است؟

روش هاي ارتودنسي فوري در درمان و رفع مشكلات و ناهنجاري هاي شديد دنداني كاربرد ندارند و تنها در صورتي كه درجات خفيفي از به هم ريختگي هاي دنداني، فاصله افتادن بين دندان ها، دندان هاي كج، بيرون زدگي يك يا تعدادي دندان و… را داشته باشيد مي توانيد از اين درمان ها استفاده كنيد. براي درمان ناهنجاري هاي شديد و مشكلات بايت بهتر است كه از انجام ارتودنسي با كمك بريس ها روي دندان هايتان استفاده كنيد تا يك نتيجه درماني مناسب و مطمئن بگيريد.

اگر هنوز با انواع درمان هاي ارتودنسي آشنايي نداريد اينجا كليك كنيد.

انجام ارتودنسي سريع چه فوايدي دارد؟

ارتودنسي سريع همانند ساير روش هاي زيبايي و درماني، نقاط ضعف و نقاط قوت خاص خود را دارد. بعضي از مزاياي انجام ارتودنسي سريع عبارتند از:

در طول يك دوره درماني كوتاه تر نسبت به ساير روش هاي ارتودنسي، دندان هاي شما مرتب و زيبا خواهند شد.

اين روش ها به صورت غير تهاجمي يا كم تهاجمي انجام مي شوند و درد و ناراحتي كمي را همراه خواهند داشت.

طي يك يا دو جلسه درماني، روند آن ها كامل مي شود و لازم نيست مرتبا به كلينيك دندانپزشكي مراجعه كنيد.

معايب و عوارض جانبي انجام ارتودنسي فوري

ارتودنسي هاي سريع، عوارض جانبي بسيار كمي دارند و در بعضي از موارد ممكن است عفونت هاي باكتريايي ايجاد كنند كه به راحتي با كمك آنتي بيوتيك ها قابل درمان هستند. بعضي از معايب ارتودنسي هاي فوري عبارتند از:

اين روش ها دائمي و هميشگي نيستند و پس از اتمام طول عمر مفيد آن ها بايد نسبت به ترميم يا تمديدشان اقدام كنيد.

با كمك اين روش ها نمي توان تمام ناهنجاري هاي دنداني را درمان و رفع كرد و تنها در موارد كمي كاربرد دارند.

رفرنس : https://www.artmandarman.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۷:۱۱ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

تفاوت ترميم مو با كاشت مو در چيست؟

ترميم مو چگونه انجام ميشود؟

تفاوت ترميم مو با كاشت مو در اين است كه ترميم مو روشي مناسب براي افرادي است كه ريزش مو شديد داشته و دچار طالسي شده اند و از طرفي بانك مو مناسبي براي انجام عمل كاشت مو ندارند.

اين افراد براي انجام عمل كاشت مو با مشكلاتي همچون بانك مو و ريزش مجدد موهاي كاشته شده مواجه هستند.

در ترميم مو كاري روي پوست سر انجام نميشود. در واقع پوست ير توسط موادي مشابه سازي ميشوند و موهايي كه در نظر گرفته شده روي پوست مشابه سازي شده پيوند ميشود.

موهاي بكار رفته در ترميم مو ميتواند از موهاي طبيعي خود فرد و يا مو افراد ديگر استفاده شود.

همچنين از موهاي مصنوعي نيز در اين روش ميتوانند استفاده كنند. البته استفاده از موهاي طبيعي بسيار كاربردي تر است.

كاشت مو روشي موثر و دائمي براي رفع كچلي و موهاي از دست رفته فرد ميباشد. كه در آن از جراحي استفاده ميشود. براي كاشت مو روش هاي متعددي بكار رفته ميشود.

مزيت هاي كاشت مو نسبت به ترميم مو

مهمترين مزيت و  تفاوت ترميم مو با كاشت مو ، دائمي بودن آن است. و با يك بار نهايتا دو با جراحي براي هميشه كچلي در فرد برطرف ميشود.

از ديگر مزيت هاي كاشت مو طبيعي تر بودن موها پس از رويش است.

فرد تنها يكبار براي هميشه هزينه ميكند و نيازي بههزينه هاي مداوم براي بازيابي موهاي از دست رفته خود نميكند.

داشتن حس بهتر از رويش مجدد مو روي سر از ديگر مزيت هاي بارز كاشت مو است.

بازيابي اعتماد به نفس و زيبايي داشتن موها به شكل طبيبعي بسيار حائز اهميت است.

معايب كاشت مو نسبت به ترميم مو

نياز به جراحي دارد و پوست سر دچار آسيب ميشود.

ممكن است با توجه به روش انتخابي جاي زخم و بخيه بماند

تراكم مو ها پس از كاشت در حد انتظار نباشد

عوامل زيادي در نتيجه بدست آمده تاثيرگذارند.

امكانات و تجهيزات همچنين مهارت پزشك متخصص كاشت مو و كادر جراحي بسيار حائز اهميت است.

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۴۰:۴۹ توسط:netware موضوع: نظرات (0)