عصر جديد عصر جديد .

عصر جديد

متخصص ارتودنسي كيست و چگونه براي ما يك لبخند زيبا خلق مي‌كند؟

ارتودنسي چيست؟

ارتودنسي يا (Orthodontic) يك رشته كاملا تخصصي در حوزه دندانپزشكي است. متخصصان دندانپزشكي در اين رشته به ترميم و درمان موقعيت نامناسب دندان ها و فَك مي‌پردازند. دندان‌هاي كج شده و ناصاف كه در موقعيت‌هاي نامنظمي نسبت به هم قرار گرفته‌اند، مشكلات متعددي را براي افراد به وجود مي‌آورند. در برخي از افراد، اين مشكلات مي‌توانند منجر به كاهش قدرت تكلم، كاهش عملكرد جويدن، مشكلات ظاهري در صورت، تميز كردن و مسواك زدن و ... مي‌شوند. در رشته ارتودنسي، متخصصان با دانش و مهارت بالا، تلاش مي‌كنند كه از وقوع چنين مشكلاتي پيشگيري كرده و به درمان‌شان بپردازند.

متخصص ارتودنسي كيست؟

به دندانپزشك متخصصي كه با كمك دستگاه‌هاي مختلف ارتودنسي به درمان مشكلات عدم‌هماهنگي و عدم تراز دندان‌ها و فَك مي‌پردازد، ارتودنتيست يا متخصص ارتودنسي گفته مي‌شود. اين متخصص با شناسايي مشكلات مربوط به بايت و مال‌اُكلوژِن‌هاي مختلف، بهترين درمان‌هاي ممكن را براي بيماران خود در نظر مي‌گيرد. ارتودنتيست ها در نهايت با صاف كردن دندان ها و قرار دادن آن ها در موقعيت طبيعي و مناسب‌شان، لبخندي بي‌نظير و زيبا براي افراد خلق مي‌كنند

بيشتر بخوانيد: راهنماي انتخاب بهترين متخصص ارتودنسي مشهد

تفاوت دندانپزشك عمومي با متخصص ارتودنسي

همانطور كه گفته شد، ارتودنتيست در واقع يك دندانپزشك است. بنابراين تمام كارهايي كه يك دندانپزشك عمومي انجام مي‌دهد را، يك ارتودنتيست مي‌تواند انجام دهد. اما او آموزش‌هاي تخصصي‌تري را پشت سر گذاشته و يك سرو گردن دانش و مهارت بيشتري در خصوص دندان ها، فك و صورت كسب كرده است. هرچند كه محل كار دندانپزشك و متخصص ارتودنسي در واقع كلينيك دندانپزشكي است، اما كلينيك‌ هايشان با هم تفاوت‌هايي زيادي دارد.

دندانپزشك در يك كلينيك دندانپزشكي عادي به مراجعان خدمت رساني مي‌كند و اغلب امكانات لازم جهت انجام كارهاي تخصصي‌تر را ندارد. اما محل كار يك متخصص ارتودنسي  تخصصي است. و اصطلاحا تحت عنوان كلينيك دندانپزشكي تخصصي يا حتي فوق تخصصي شناخته مي‌شود.

متخصص ارتودنسي چه مشكلاتي را حل مي‌كند؟

درمان‌هاي ارتودنسي مي‌توانند تعداد زيادي از مشكلات عدم تراز دندان ها را برطرف كند و حتي از بروز مشكلات سلامتي ديگر در آينده پيشگيري كند. برخي از رايج ترين مشكلات ناصاف بودن دندان ها كه يك متخصص ارتودنسي ميتواند با دستگاه هاي مختلف مانند ارتودنسي ثابت و متحرك درمان كند عبارتند از:

كراودينگ دندان ها، كه به معني شلوغي دندان ها و به ريختگي آن ها است و ميتواند باعث مشكل در تكلم، مشكل در مسواك زدن و جويدن شود.
ناهماهنگي مربوط به فك هاي بالا و پايين كه ميتواند باعث بروز درد در گوش، سر و صورت، مشكلات زيبايي و تداخل در تكلم شود. به اين ناهماهنگي ها اصطلاحا مال اكلوژن گفته ميشود و شامل اوربايت، آندربايت، كراس بايت، ديپ بايت، جت بايت و ... ميشوند.
ايجاد فاصله زيادي و قابل توجه در ميان دندان ها.
بيشتر بخوانيد : راهنماي انتخاب بهترين متخصص ارتودنسي در تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۲۶:۱۰ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

ديسك و صفحه كلاچ خودرو

دلايل و علائم اصلي خرابي ديسك و صفحه كلاچ خودرو

كلاچ يك كلمه انگليسي به معناي اتصال و يا چيزي است كه مسئول برقراري اتصال مي‌باشد.

راننده يك خودرو با استفاده از كلاچ اتصال بين جعبه دنده و موتور را قطع مي‌كند:

موتور روشن است، چرخ دنده‌ها در جعبه دنده نمي‌چرخند و خودروي در حال حركت با شتابي كه دارد به حركت خود ادامه مي‌دهد.

در واقع مي‌توان گفت، وظيفه اصلي كلاچ مديريت انتقال نيرو از موتور به چرخ‌ها مي‌باشد.

براي بررسي ديسك و صفحه كلاچ خودرو و خرابي آن با  استار پارتس نمايندگي فروش قطعات كيا و هيونداي همراه باشيد.

داغ‌ شدن ديسك و صفحه

عملكرد كلاچ خودرو‌ها از نوع اصطكاكي است. اصطكاك نيز با خود حرارت بسيار زياد به همراه دارد.

با افزايش شديد اصطكاك ميان ديسك و صفحه در دراز‌مدت نه‌تنها ميزان مصرف صفحه كلاچ افزايش چشمگيري پيدا مي‌كند بلكه داغ‌شدن ديسك و صفحه موجب كاهش شديد اما موقت اصطكاك ميان ديسك و صفحه شده و انتقال نيرو را با مشكل مواجه مي‌سازد؛

حتي تا جايي كه خودرو ديگر كشش كافي براي عبور از يك شيب با زاويه زياد را ندارد.

تاب برداشتن صفحه كلاچ

سرد شدن ناگهاني صفحه كلاچي كه داغ بوده‌است، موجب ترك و يا تاب برداشتن صفحه مي‌شود. اين مشكل در خودروهاي شاسي بلندي كه مناسب آفرود هستند، بسيار رايج است چراكه ممكن است پس از عبور از يك سربالايي تند و پرفشار خودرو بلافاصله وارد گودال آب شود.

بيشتر بدانيد: راهنماي خريد روغن گيربكس كيا

استفاده بي‌مورد از كلاچ

اين اشتباه از جمله اشتباهاتي است كه مردم اغلب ندانسته و غير عمد آن را انجام مي‌دهند؛ حتي در بين راننده‌هاي باتجربه نيز امري رايج است كه اغلب در ترافيك‌ها رخ مي‌دهد. چيزي كه بايد بدانيد اين است كه وقتي پدال كلاچ كاملا بالا نيامده به معني استفاده از كلاچ است و باعث استهلاك آن مي‌شود.

درست تعويض نكردن دنده

تعويض دنده قبل از كامل فشردن پدال كلاچ و يا برداشتن پا از روي پدال كلاچ پيش از اين كه دنده به صورت كامل جا برود، باعث آسيب ديدن كلاچ مي‌شود.

*تعويض دنده بدون فشردن كلاچ نيز به طور واضح از بدترين روش‌هاست*

اين كار باعث آسيب‌هاي شديدي به كلاچ مي‌شود اما اين موضوع به كلي مسئله‌ ديگري است.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد قطعات كيا و هيونداي اينجا كليك كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۱۲:۳۰ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

سوكرالوز چيست؟ كاربد ان چيست ؟

سوكرالوز يك شيرين كننده و جايگزين قند مصنوعي است كه در اتحاديه اروپا نيز با شماره E955 شناخته مي شود. اين شيرين كننده با كلرينه شدن ساكارز توليد مي شود و حدود ۳۲۰ تا ۱۰۰۰ برابر شيرين تر از ساكارز، سه برابر شيرين تر از پتاسيم آسپارتام و آسولفام و دو برابر شيرين ساخارين سديم است.

در حالي كه سوكرالوز تا حد زيادي ماندگار است و براي استفاده در دماي بالا (مانند كالاهاي پخته شده) ايمن در نظر گرفته شده است ، اما برخي شواهد نشان مي دهد كه در دماي بالاتر از ۱۱۹ درجه سانتي گراد تجزيه مي شود.

موفقيت تجاري محصولات مبتني بر سوكرالوز از مقايسه آن با ساير شيرين كننده هاي كم كالري از نظر طعم ، ثبات و ايمني ناشي مي شود. اين تركيب معمولاً با نام تجاري Splenda به فروش مي رسد.

بيشتر بدانيد:                          

سيترات سديم
كربنات پتاسيم
كاربردهاي سوكرالوز

از سوكرالوز در بسياري از محصولات غذايي و آشاميدني استفاده مي شود زيرا يك شيرين كننده بدون كالري است و باعث ايجاد پوسيدگي دنداني نمي شود. اين تركيب همچنين براي مصرف بيماران ديابتي و غير ديابتي بي خطر است و بر ميزان انسولين تأثيري ندارد.

اگرچه فرم پودر شده اين شيرين كننده مبتني بر سوكرالوز يعني اسپلندا حاوي ۹۵٪ (به صورت حجمي) مواد حجيم كننده دكستروز و مالتودكسترين است كه بر سطح انسولين تأثير مي گذارد.

سوكرالوز به عنوان جايگزين يا در تركيب با ساير شيرين كننده هاي مصنوعي يا طبيعي مانند آسپارتام ، پتاسيم استول سولفام يا شربت ذرت با فروكتوز بالا در خوراكيها استفاده مي شود. اين شيرين كننده در محصولاتي مانند آب نبات ، ميان وعده هاي صبحانه ، قهوه آماده و نوشابه استفاده مي شود و در ميوه هاي كنسرو شده نيز وجود دارد.

اين ماده در نوشيدني هاي مختلف مانند آب ميوه ها ، نوشيدني هاي ورزشي و انرژي زا ، نوشيدني هاي حاوي كافئين و الكلي وجود دارد و معمولا مقدار مصرف آن در اين نوشيدني ها ۸% تا ۱۰% است.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد سوكرالوز و كاربرد هاي آن اينجا كليك كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۹:۳۶ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

چگونه جواهرات خود را با لباس هاي تابستاني ست كنيم؟

خريد طلا و ست كردن آن با با لباس تابستاني مزيتش اين است كه شيك‌تر و جذاب‌تر به نظر مي‌رسيد؛ البته براي اين منظور بايد حتما 4 اصل را مدنظر داشته باشيد كه ما در اين مطلب اين اصول را برايتان آموزش داده‌ايم.

۱- گردنبند درست و مناسب انتخاب كنيد

اولين قدم براي ست كردن جواهرات با لباس در فصل تابستان، انتخاب مدل مناسب گردنبند است. بايد اول از همه به يقه لباس خود توجه داشته باشيد و بر اساس آن گردنبند را انتخاب كنيد.

براي يقه هفت V يا يقه‌هاي قلبي بهترين انتخاب، گردنبند طلاي كوتاه با يك آويز ظريف است. اين نوع گردنبند باعث مي‌شود تا لباس شما در قسمت بالاتنه شيك‌تر به نظر برسد؛ مخصوصا اگر با يك گوشواره ظريف هم آن را ست كنيد كه عالي مي‌شود.

اگر يقه لباستان پوشيده است، پيشنهاد مي‌كنيم اصلا گردنبند استفاده نكنيد. بيشتر تمركز خود را روي گوشواره يا دستبند طلا بگذاريد.

براي يقه‌هاي گرد هم گردنبندهايي كه زنجير متوسط تا بلند استفاده كنيد كه آويزهاي كشيده دارند.

بيشتر بدانيد: دانشنامه طلا

2-يك تكه جواهر خاص با لباس‌هايتان ست كنيد

براي ست كردن زيورآلات با لباس تابستاني مي‌توانيد سراغ يك قطعه طلاي بزرگ برويد. البته اين براي وقتي است كه لباس شما تك رنگ است و فرم و شكل ساده‌اي دارد. مثلا با يك پيراهن نخي سفيد، مي‌توانيد يك انگشتر از جنس پلاتين يا طلاي سفيد ست كنيد كه روي آن پر از نگين‌هاي ريز و سفيد است. يا هر زيورآلات ديگري كه خاص، بزرگ و البته شيك هستند را مي‌توانيد با لباس‌هاي تك رنگ ست كنيد.

3- براي لباس‌هاي گلدار و چندرنگ، طلا و جواهر ساده انتخاب كنيد

فصل تابستان بهترين فصل براي پوشيدن لباس‌هاي رنگي و گل‌دار است؛ از پيراهن‌هاي برگ انجيري گرفته تا گل‌هاي رنگي بزرگ روي پارچه‌هاي نخي و خنك. وقتي از اين تيپ لباس‌ها استفاده مي‌كنيد حتما توجه باشيد كه براي شيك‌پوشي بايد زيورآلات ظريف و ساده استفاده كنيد. يك گردنبند زنجيري بسيار نازك و گوشواره حلقه‌اي كوچك خيلي خوب با لباس‌هاي گل‌دار ست مي‌شود.

4.فقط يك تكه زيورآلات مخصوص فصل تابستان را استفاده كنيد

زيور آلات فصل تابستان چيست؟ پابند.

پابند بيشتر در فصل تابستان مورداستفاده قرار مي‌گيرد زيرا اغلب خانم‌ها شلوار يا دامن كوتاه در اين فصل مي‌پوشند و مچ پاي آنها ديده مي‌شود. پس چه چيزي بهتر از اينكه با يك پابند شيك اين قسمت از پا را زيباتر نشان دهيم!

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد خريد اينترنتي طلا اينجا كليك كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۰۴:۱۲ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

درمان هاي غيراورژانسي دندانپزشكي كدامند؟

بعضي از روش‌هاي دندانپزشكي غير اضطراري يا غيراورژانسي هستند. بعضي وقت‌ها به اين روش‌ها، انتخابي يا الكتيو نيز گفته مي‌شود. يعني ما خودمان انتخاب مي‌كنيم كه براي هدفي جز درمان، به مطب دندانپزشكي مراجعه كنيم و از دندانپزشكي درخواست خدمات مي‌كنيم. هدف از انجام اين روش‌ها، درماني نيست و اگر انجام داده نشوند آسيبي به سلامتي ما وارد نمي‌شود.

بنابراين ما مي‌توانيم آن ها را حتي در شرايط عادي (و غير كرونا يا اپيدمي هاي مشابه) به چند روز يا حتي چند ماه ديگر موكول كنيم. به عنوان مثال موارد زير كه همگي در حيطه دندانپزشكي ترميمي و زيبايي دسته بندي مي‌شوند امورات دندانپزشكي غير اورژانسي هستند كه هيچ لزومي ندارد در طي همه گيري كرونا بابت آن ها به مطب دندانپزشكي مراجعه كنيم و جان خود را به خطر بي اندازيم:

نصب روكش دندان
نصب انواع ونير دندان (شامل لمينت دندان، ونير كامپوزيت و ….)
سفيد كردن يا بليچينگ دندان
ارتودنسي دندان
جراحي ايمپلنت دندان
نصب بريج دندان
افزايش طول تاج دندان
و ساير روش هاي ترميمي و زيبايي

بيشتر بدانيد: دندانپزشكي كودكان

به جز موارد ذكر شده، شرايط و موقعيت هاي زير نيز جزء امورات غير اورژانسي دندانپزشكي محسوب مي شوند كه مي توانيد آن ها را به بعد از پيك كرونا و يا حتي زماني كه واكسن توليد شود موكول كنيد:

ترميم پوسيدگي هاي جزئي دندان
گرفتن تصاوير دندانپزشكي با اشعه ايكس
معاينات روتين و چكاپ هاي دوره اي (مثلا در اين شرايط لازم نيست هر ۶ ماه يكبار حتما به دندانپزشك مراجعه كنيد)
كشيدن دندان (به شرطي كه مشكل جدي نداشته باشيد)
معاينات روتين ارتودنسي دندان
منبع : www.orthodr.ir

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۶:۳۱ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

آشنايي با مزايا و فوايد طراحي لبخند

دندانپزشكي زيبايي چيست؟

دندانپزشكي زيبايي به شاخه اي از دندانپزشكي گفته ميشود كه با هدف بهبود ظاهر دندان هاي افراد جامعه و زيبايي لبخند اقداماتي انجام ميدهد. مهمترين كاري كه دندانپزشكان زيبايي انجام ميدهند عبارتند از:

برطرف كردن كجي دندان ها به روش هاي مختلف
ترميم دندانهاي آسيب ديده
جايگزين كردن دندان هاي از دست رفته
بستن شكاف ها و فواصل بين دندان ها
كاهش يا برطرف كردن ازدحام دندان ها
همسطح كردن دندان هايي كه خلي كوتاه يا بلندتر از ساير دندان ها هستند
سفيد كردن دندان
اين متخصصان با كمك روش هاي بالا و انواع ديگري از پروسه ها اقدام به طراحي لبخند يا اصطلاح طرح لبخند ميكنند
مهمترين پروسه هايي كه براي طراحي و اصلاح طرح لبخند بكار ميروند

دندانپزشك ترميم و زيبايي دندان براي آنكه بتواند به خوبي اقدام به اصلاح طرح لبخند كند از پروسه هاي استفاده ميكند:

نصب ونير دندان
لمينت دندان
تاج دندان
ونير كامپوزيت
ارتودنسي دندان
گاها ايمپلنت دندان
بيشتر بدانيد:

بليچينگ دندان
پركردن دندان
۷ فايده و مزين بزرگ طراحي لبخند

 7 تا از فوايد طراحي لبخند كه از همه قابل توجه تر هستند عبارتند از :

۱. دگرگون شدن زندگي اجتماعي

آيا تا به حال در شرايطي قرار گرفته ايد كه از نحوه نگاه كردن ديگران احساس بدي به شما دست بدهد؟ آيا اين مسئله شما را از لذت بردن از يك روز زيبا (يا بدتر از آن مثل يك رويداد مهم) باز داشته است؟

افرادي كه لبخند زيبايي ندارند معمولا در برخورد با افراد (مخصوصا افراد غريبه) دچار اضطراب ميشوند و مدام به اين فكر ميكنند كه مبادا اشخاص من را مسخره كنند يا از روي لبخندم مرا قضاوت كنند.

تمام اين نگراني ها، ترس ها و اضطراب ها با طراحي لبخند از بين ميرود. تنها كافي است كه پس از سال ها عذاب كشيدن از لبخند كنوني خود، به يك دندانپزشك زيبايي مراجعه كنيد تا با اصطلاح طرح لبخند و ساختن يك لبخند جديد اعتمادبه‌نفس و زندگي دوباره را به شما برگرداند.

2. ارتقاء و بهبود وضعيت سلامتي

ضعف در بهداشت بهداشت دهان و دندان مي تواند منجر به مشكلات ريوي، بيماري قلبي، سكته مغزي و ساير موارد پزشكي ديگر شود.  هرچند كه طراحي لبخند بيشتر براي برطرف كردن عيوب و زيبا ساختن چهره شما است، اما نتيجه تحقيقات نشان داده كساني كه رو به فوايد طراحي لبخند مي آورند بيشتر از ديگران قدر لبخند خود و اجزاي آن را ميدانند. زماني كه برايتان اصطلاح طرح لبخند صورت ميگيرد بيشتر از هر زمان ديگري دوست خواهيد داشت به بهداشت دهان  و دندان برسيد بنابراين از بروز مشكلات احتمالي مربوط به دندان ها پيشگيري خواهيد كرد.

3. كاهش يا از بين رفتن دردهاي دهاني

مشكلات بايت (مشكلات مربو به عدم هماهنگي دندان ها و فك ها) و لثه هاي ناسالم مي تواند باعث درد بزرگ و قابل توجهي در افراد شود. اگر در حين غذا خوردن يا صحبت كردن متوجه يك درد در بخش هاي مختلف دهان خود ميشويد احتمالا علاوه بر دندانپزشكي زيبايي به درمان هاي ديگر نيز نياز خواهيد داشت. دندانپزشكي زيبايي در كنار ساير تخصص هاي دندانپزشكي ميتوانند به بهبود اين درد ها يا حتي پيشگيري از آن كمك كند.

منبع : www.orthoinfo.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۰۱:۴۴ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

آشنايي با انواع روش دندانپزشكي زيبايي

درست مانند جراحي پلاستيك صورت كه در اغلب اوقات به جهت بهبود ظاهر و ارتقاء زيبايي انجام ميشود، دندانپزشكي زيبايي نيز يكي از شاخه هاي دندانپزشكي است كه تلاش ميكند براي افراد لبخندي زيباي تري بسازد. دندانپزشكان زيبايي دندان با پنهان كردن عيوب، ترميم و يا رفع مشكلات دندان افراد، اقدام به طراحي لبخندي ميكنند كه بيشتر به چهره افراد بي‌‌آيد. برخلاف اعمال جراحي دندان و ساير روش هاي ديگر، انواع روش دندانپزشكي زيبايي مانند ارتودنسي دندان لزوما جنبه درماني ندارد و بيشتر بر سفيد كردن دندان ها و ايجاد تغييرات زيبايي شناختي بر روي اجزاي لبخند تمركز دارد.

تفاوت بين دندانپزشكي ترميمي و دندانپزشكي زيبايي دندان چيست؟

دندانپزشكي زيبايي دندان اين روزها سر زبان ها افتاده و نقل محافل است. متاسفانه برخي از افراد انواع روش دندانپزشكي زيبايي را با دندانپزشكي ترميم دندان اشتباه ميگيرند يا به جاي هم بكار ميبرند. همانطور كه در بالا هم گفتيم در زيبايي دندان ما با برطرف كردن مشكلات ظاهري كه صرفا زيبايي لبخند را به خطر مياندازند سروكار داريم. اين مشكلات ظاهري معمولا عملكرد دندان را با مشكل مواجه نميكنند. بنابراين ما معمولا در اين رشته براي بهبود عملكرد، پروسه اي انجام نميدهيم. هرچند كه در كنار آن، احتمالا برخي مشكلات ساختاري را نيز تشخيص داده و اصلاح ميكنيم.

انواع روش زيبايي دندان

۱. سفيد كردن دندان ها

سفيد كردن دندانها رايج ترين روش دندانپزشكي زيبايي است. اگر براي رفع بدرنگي دندان ها محصولات سفيد كننده بدون نسخه اي مانند خميردندان براي شما مؤثر نيستند، مي توانيد به يك كلينيك دندانپزشكي  يا مطب خوب كه خدمات زيبايي دندان ارائه ميدهد مراجعه كنيد و كار سفيد كردن تضميني دندان هاي خودتان را به دندانپزشكان زيبايي آن كلينيك واگذار كنيد

۲. اينله و انله

اينله و انله يا (Inlays و Onlays) تحت عنوان روش هاي پر كردن غيرمستقيم دندان شناخته ميشوند. در اين دو روش، دندانپزشك زيبايي دندان، از موادي خاص (معمولا همرنگ دندان مانند پرسلين) براي پر كردن دندان ها به منظور رفع آسيب هاي ساختاري استفاده مي كند. نتيجه نهايي چنين روشي حفظ سلامتي و زيبايي دندان آسيب ديده است.

در اينله و انله برخلاف عمل پر كردن دندان كه معمولا به دنبال پوسيدگي دندان انجام داده ميشود، مواد پركننده خاص در لابراتوار ساخته شده و توسط دندانپزشك زيبايي دندان به روي دندان هاي مشكل دار شما چسپانده ميشوند.

3.ونير دندان

ونيرها انواع از روكش هاي دنداني هستند كه به منظور پوشاندن، پنهان كردن و يا ترميم مشكلات و عيوب زيبايي شناختي دندان مورد استفاده قرار ميگيرند. ما دو نوع ونير دندان مشهور تحت عنوان ونير كامپوزيت و لمينت دندان داريم. دندانپزشك زيبايي دندان مواد كامپوزيتي و لمينت دندان را روي سطح دندان ها ميچسپانند و براي اينكار بخشي از ميناي دندان را ميتراشند. كساني كه دچار تغيير رنگ دندان شده اند و يا دندان آن ها كج، كوتاه، فاصله دار، شكسته يا لب پر شده است ميتوانند با كمك ونير دندان كه از انواع روش دندانپزشكي زيبايي هستند به لبخندي زيباتر  دست پيدا كنند.

4.ايمپلنت هاي دنداني

ايمپلنت دندان را شايد بتواند علاوه بر اينكه يكي از انواع روش دندانپزشكي زيبايي دندان دانست بلكه آن را يكي از مهمترين پروسه هاي ترميم دندان نيز دانست. زيرا در اصل براي جايگزيني دندان مورد استفاده قرار ميگيرد. از اين حيث و به خاطر اينكه عملكرد دندان باز ميگردد، ايمپلنت ها ترميمي هستند. و از اين جهت كه زيبايي را به لبخند شما باز ميگردانند جزء روش هايي زيبايي دندان نيز به شمار ميروند.

منبع : www.orthodoctor.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۳:۰۱ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

علائم نشان دهنده ي نياز به مراجعه به متخصص ارتودنسي كدام اند ؟

اگر با لبخند زدن جلو آينه احساس مي كنيد وضعيت ظاهري قرار گيري فك، يا قرارگيري دندن‌هايتان نامرتب است، احتمالا شما به زودي يكي از متقاضيان درمان ارتودنسي خواهيد شد.

درمان ارتودنسي مي‌تواند نظم و زيبايي را به دندان‌هاي شما هديه كند، همچنين وضعيت قرار گيري فك بالا و پايين را به نسبت همديگر به خوبي جا بياندازد و چهره‌اي زيباتر و لبخندي دلنشين‌تر را براي شما به ارمغان بياورد.

وقتي كه دندان ها به طور منظم كنار هم قرار نمي‌گيرند، موجب ايجاد درد و فشار بر روي ماهيچه هاي فك شده و گاهي اوقات باعث به وجود آمدن مشكلاتي در مفاصل فك و سر درد ميشود.

ارتودنسي دندان مي‌تواند به قرار گرفتن صاف و متناسب فك بالا و پايين و همچنين كاهش دردهاي مزمن ناشي از ناهنجاري‌هاي فك و دندان مي‌تواند كمك كند.

از كجا بفهميم به متخصص ارتودنسي نياز داريم ؟ علائم نياز به ارتودنسي دندان

برخي از علائمي كه به احتمال زياد، نشان دهنده‌ي زمان مراجعه به متخصص ارتودنسي است، در زير فهرست شده اند.

دندان‌‌هاي رديف پايين توسط دندان‌هاي رديف بالا كامل پوشيده شده است
داشتن دندان اضافي
دندان‌هاي نامرتب و شلوغ، يا كج و كوله بودن دندان‌‎ها
مشكل دندان قروچه و بهم ساييدن دندان‌ها
عدم صحيح قرار گرفتن دندان‌ها بر روي هم
عدم تقارن صورت و بهم ريختگي نسبت‌هاي زيبايي صورت
فاصله بين دندان‌ها
عقب يا جلو بودن نامتعارف فك پايين و بالا
گاز گرفتن مداوم و بيش از حد گونه و لثه دندان
انحراف خط وسط دندان با وسط لب
لبخند كج
مشكلات تكلم و تلفظ برخي صداها
مشكل موقع جويدن غذا
همه مواردي كه در بالا اشاره كرديم مي‌تواند علائمي باشد كه نياز به رفتن پيش يك دكتر متخصص ارتودنسي خوب را قوت بخشد.

اما در نهايت اين متخصص ارتودنسي است كه به كمك ابزارها و دانش تخصصي خودش، در مورد بهترين طرح درماني صحيح و اصولي نظر نهايي را مي‌دهد.

برخي از مواردي كه در معاينه اوليه توسط متخصص ارتودنتيست بررسي مي شود:

تاريخچه كامل پزشكي و دندانپزشكي شما
معاينه باليني اوليه
قالب گيري و تصوير برداري اختصاصي از وضعيت فك و دندان شما
بيشتر بدانيد: راهنماي انتخاب متخصص ارتودنسي مشهد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۵۸:۲۶ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

انتخاب متخصص ارتودنسي در كرج

بهترين متخصص ارتودنسي ميتواند در بخشيدن لبخندي زيبا به ما كمك كند. براي درمان دائمي مشكلات دندان لازم است كه به يك متخصص ارتودنسي ماهر مراجعه كنيم. اما در ميان اين همه پزشك چگونه مي توانيد يك متخصص ماهر و متعهد پيدا كنيد.

انجام ارتودنسي دندان مناسب چه كساني است؟

اگر احساس مي كنيد كه دندان هايتان كامل روي هم قرار نمي گيرد، اگر احساس مي كنيد كه هنگام لبخند دهانتان كج مي شود، اگر اگاهي اوقات در دندان هاي آسياب خود احساس درد مي كنيد، شما نياز داريد تا توسط يك متخصص ارتودنسي معاينه شويد.

ارتودنسي علاوه بر اثرات درماني مانند منظم كردن دندان ها، تاثير مستقيم در زيبايي صورت نيز دارد. گاها درمان ارتودنسي براي اصلاح طرح لبخند انجام مي گيرد.

زمان مناسب براي مراجعه به متخصص ارتودنسي

اگر يكي يا چند مورد از علائم پايين را داريد، لازم است تا سريعا توسط متخصص معاينه شويد. به ياد داشته باشيد كه هر چه سريع تر به پزشك مراجعه كنيد هم نتيجه بهتري خواهيد گرفت هم دوره درمان به زمان كمتري نياز دارد.

• دندان‌‌هاي رديف پايين توسط دندان‌هاي رديف بالا كامل پوشيده شده است

• داشتن دندان اضافي

• دندان‌هاي نامرتب و شلوغ، يا كج و كوله بودن دندان‌‎ها

• مشكل دندان قروچه و بهم ساييدن دندان‌ها

• عدم صحيح قرار گرفتن دندان‌ها بر روي هم

• عدم تقارن صورت و بهم ريختگي نسبت‌هاي زيبايي صورت

• فاصله بين دندان‌ها

• عقب يا جلو بودن نامتعارف فك پايين و بالا

• گاز گرفتن مداوم و بيش از حد گونه و لثه دندان

• انحراف خط وسط دندان با وسط لب

• لبخند كج

• مشكلات تكلم و تلفظ برخي صداها

• مشكل موقع جويدن غذا

بيشتر بدانيد: راهنماي انتخاب متخصص ارتودنسي در تهران

متخصص ارتودنسي چگونه مي تواند به شما كمك كند؟

قبل از انجام هر كاري، نياز است تا متخصص ارتودنسي تاريخچه سلامت دندان و سوابق پزشكي شما را مطالعه كند. سپس معاينات باليني صورت مي گيرد و در انتها به كمك قالب گيري و عكس برداري، مسير درمان شما كاملا مشخص خواهد شد.

در روند درماني ارتودنسي هم بيمار و هم پزشك بايد صبور باشند. چرا اثر تغييرات در دراز مدت نمايان خواهد شد. لازمه تصميم درست توسط متخصص ارتودنسي ، انجام معاينات طولاني و مشاوره هاي لازم است. در ضمن قبل از انجام درمان ارتودنسي بايد حتما توسط متخصص لثه، سلامت لثه ها چك شوند.

در انتخاب يك متخصص ارتودنسي خوب بايد چه نكاتي را مد نظر داشته باشيم؟

مهمترين فاكتور در انتخاب دندانپزشك ارتودنتيست مهارت ايشان است. مهارت و تجربه كه نيازمند دانش بالايي است. سابقه كار مناسب و نمونه درمان هاي موفق از جمله مواردي است كه توانايي يك متخصص را در انجام ارتودنسي مشخص مي كند.

از آنجايي كه درمان ارتودنسي زمانبر است، يكي ديگر از فاكتورهاي مهم در انتخاب يك متخصص ارتودنسي خوب، اخلاق و شخصيت ايشان است.

پس از انجام درمان ارتودنسي لازم است كه براي معاينات و چكاب هاي ماهانه به پزشك معالج مراجعه نماييد. فاكتور اخلاق و شخصيت زماني پر رنگ تر مي شود كه بخواهيد درمان ارتودنسي را براي كودكان انجام دهيد.

بهترين متخصص ارتودنسي در كرج

بدون شك در شهر كرج متخصصان و پزشكان بسيار ماهري مشغول به فعاليت و خدمت رساني هستند. اما ترافيك شهر كرج و ازدحام جمعيت براي بسيار محدوديت هايي را ايجاد مي كند و هر كسي به دنبال بهترين متخصص ارتودنسي كرج و منطقه زندگي خود است.

بيشتر بدانيد: راهنماي انتخاب بهترين متخصص ارتودنسي مشهد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۱۷:۰۷ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

متخصص ارتودنسي خوب در روند درمان ارتودنسي چه تاثيري دارد؟

متخصص ارتودنسي خوب در تهران و يافتن يك مطب خوب و عالي يكي از دغدغه هاي كساني هست كه به دنبال انجام درمان ارتودنسي هستند. اين مقاله حاوي اطلاعاتي است كه به شما كمك مي كند نه تنها يك متخصص ارتودنسي خوب بلكه بهترين متخصص ارتودنسي در شهر خودتان را انتخاب كنيد.

انتخاب متخصص ارتودنسي خوب چه اهميتي دارد؟

چرا بدنبال بهترين متخصص ارتودنسي هستيم؟ مي دانيم كه مشكلات مال‌اكلوژن از جمله نگراني هاي دندانپزشكي شايع در ميان افراد مختلف است. كساني كه از اين مشكلات رنج مي برند نياز به درمان ارتودنسي دارند. اين افراد بايد حتما يك متخصص ارتودنسي خوب پيدا كنند تا بتوانند طي دوره درمان از مهارت ها، تجربه و همچنين مشاوره چنين متخصصي جهت رفع مال اكلوژن خود كمك بگيرند.

درمان ارتودنسي خود را به چه كدام متخصص ارتودنسي در شهر بسپاريم؟

بسياري از افراد بدون داشتن هيچ معيار يا ملاكي به اولين متخصص ارتودنسي دنداني كه مي رسند او را به عنوان متخصص خود انتخاب مي كنند. هرچند كه معيارهاي خاصي براي انتخاب يك متخصص ارتودنسي خوب وجود ندارد اما به نظر مي رسد كه داشتن حداقل چند معيار انتخابي مي تواند به شما در انتخاب يك متخصص ارتودنسي كمك كرده و دوره درمان موفقي را برايتان رقم بزند.

در ادامه با چند معيار و فاكتور موثر در انتخاب بهترين متخصص ارتودنسي دندان آشنا خواهيد شد. اگر دوست نداريد درمان خود را به هر كسي واگذار نكنيد حتما براي خود چند معيار داشته باشيد يا چند فاكتور زير را در هنگام انتخاب متخصص در نظر بگيريد.

تجربه و تخصص

قبل از هر چيز مهم است بدانيد كه يك متخصص ارتودنسي خوب براي ارائه خدمات با كيفيت داراي دانش و تجربه بسيار بالايي است.

ارتودنسي يك رشته تخصصي است كه نياز به آموزش گسترده دارد. متخصصي كه انتخاب مي كنيد بايد علاوه بر اينكه حتما فارغ التحصيل تخصص ارتودنسي دندان باشد، بلكه بايد تجربه بسيار بالايي در اين زمينه داشته باشد.

بيشتر بدانيد: راهنماي انتخاب بهترين متخصص ارتودنسي در كرج

اخلاق، پيگيري و صبوري         

داشتن تخصص و تجربه براي موفقيت درمان ارتودنسي بسيار مهم است، اما پيگيري منظم، اخلاق، و صبوري متخصص از جمله فاكتورها يا معيارهاي يك متخصص ارتودنسي خوب است كه مي تواند يك تجربه درمان عالي براي افراد رقم بزند.

فراموش نكنيم كه به طور متوسط درمان ارتودنسي حدود 18 ماه زمان نياز دارد. بنابراين اگر متخصص شما چنين ويژگي هايي نداشته باشد، چطور ميتوان از روند درمان مطمئن بود و يا يك نتيجه ايده آل را انتظار داشت.

برنامه هاي پرداخت قسطي هزينه ارتودنسي

در نظر گرفتن جنبه هاي مالي يكي از مهمترين عوامل، ملاك ها يا معيارهايي است كه بايد هنگام انتخاب بهترين متخصص ارتودنسي دندان مورد توجه قرار گيرد. اگر توان مالي خوبي داريد اين معيار را خط بزنيد زيرا اگر هزينه ارتودنسي دندان را يكجا پرداخت كنيد براي شما به صرفه تر است وممكن است برايتان كمتر حساب شود.

بيشتر بدانيد:  راهنماي انتخاب بهترين متخصص ارتودنسي اصفهان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۳۸:۴۷ توسط:netware موضوع: نظرات (0)