عصر جديد عصر جديد .

عصر جديد

دندانپزشكي پيشگيرانه چيست؟

اين اصطلاح در واقع به تمام راهكارها و روش هاي مراقبت از بهداشت دهان و دندان اشاره دارد كه به منظور پيشگيري از بروز بيماري هاي دهان و دندان مورد استفاده قرار ميگيرند. مهمترين مباحث مطرح شده در اين حوزه دندانپزشكي، مراجعه منظم به دندانپزشك و عمل به توصيه هاي لازم جهت حفظ بهداشت دهان و دندان است.

دستورالعمل هاي پيشگيرانه براي شما هيچ هزينه اي ندارند و اساسا يكي از مزاياي دنبال كردن دندانپزشكي پيشگيرانه كاهش هزينه و صرفه جويي در زمان و هزينه ها است.

دندانپزشكي پيشگيرانه براي شما چه كاري انجام ميدهد؟

همانطور كه از نامش پيداست، دندانپزشكان در اين حوزه تلاش ميكنند كه از بروز مشكلات،  بيماري ها و ناخوش احوالي هاي دهان و دندان در آينده پيشگيري كنند. آن ها ميخواهند كه هيچ كودك و بزرگسالي به مرحله بيماري و عوارض بهداشت ضعيف دهان و دندان نرسند. با رعايت برخي نكات و توصيه هاي ساده و مراجعه منظم به مطب اين دندانپزشكان ميتوان تا ابد سلامتي دهان و دندان خود را تضمين كرد. اما به طور كلي در اين حوزه، مردم ياد ميگيرند كه چطور و با چه اقداماتي از بروز مشكلات دندان، لثه، استخوان فك و ساير ساختارهاي داخل دهان پيشگيري كنند. متخصصان در اين حوزه ميكوشند به طور اختصاصي از بروز مشكلات زير پيشگيري كنند:

حفره دندان
التهاب و آماس لثه
فرسايش و از بين رفتن ميناي دندان
پريودنتيت
مشكلات ارتودنسي دندان
عدم تغيير رنگ دندان (كه شما را از نصب روكش و يا ونير دندان بازميدار)
ريزش يا افتادن دندان (كه شما را از نياز به جايزگين دنداني مانند ايمپلنت دندان، بريج و يا تاج دندان بازميدارد)
بيشتر بدانيد:

دندانپزشكي كودكان
دندانپزشكي بارداري
برخي از مهمترين اقداماتي كه در دندانپزشكي پيشگيرانه روي آن ها تاكيد ميشود

۱. هر روز دندان هاي خود را مسواك بزنيد

مهمترين بخش دندانپزشكي پيشگيرانه ، مسواك زدن آن هم به صورت منظم در طول شبانه روز است. بهتر است كه براي مسواك زدن از خمير دندان هاي حاوي فلورايد استفاده كنيد كه مورد تاييد دندانپزشك شما باشد. سعي كنيد كه سالانه ۳ تا ۴ بار مسواك خودتان را تعويض كنيد. هر بار كه مسواك ميزنيد فراموش نكنيد كه زبان خود را هم تميز كنيد. زيرا زبان محل تجمع ميليونها باكتري است كه ميتوانند برايتان دردسرهاي بيشماري ايجاد كنند. با تميز كردن زبان، خطر بروز بيماري ها و مشلات دندان را به شدن كاهش خواهيد داد.

۲. روزانه از نخ دندان استفاده كنيد

براي تميز كردن دندان ها علاوه بر مسواك به نخ دندان كشيدن هم نياز داريد. زيرا اساسا با مسواك نميتوان به تنهايي تمام بخش هاي دهان و دندان را تميز كرد. نخ دندان به تميز كردن فضاهاي باريك بين دندان ها كمك مي كند. اگر بريس ارتودنسي داشته باشيد كه احتمالا بيشتر از هر موقعي بايد از نخ دنان كمك بگيريد.

۳. به دندانپزشك خود مراجعه كنيد

توصيه ميشود كه هر ۶ ماه يكبار به مطب دندانپزشك خود مراجعه كنيد. اما اگر برايتان مقدرو نيست ميتوانيد به جاي هر ۶ ماه يكبار، سالي ۱ بار اينكار را انجام دهيد. دندانپزشك در طول اين جلسه تمام ساختارهاي دهان و دندان شما را بررسي كرده تا وجود هرگونه مشكل احتمالي در هر كدام از ساختارها، مخصوصا دندان، لثه، زبان و استخوان فك را تشخيص داده و در درمان آن به شما كمك كند.

منبع : www.tajdentalclinic.com

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۱۰:۵۹ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

فوايد جرم گيري دندان و تميز كردن دندان ها توسط دندانپزشك

روشهاي جرم گيري دندان و تميز كردن دندان ممكن است در نگاه اول براي بيماران پيچيده به نظر برسد، اما همه آن ها بسيار ساده هستند. دندانپزشكان از دستگاه ها و تكنيك هاي خود براي پاك كردن پلاك هاي پشت دندان بيمار به شيوه اي كارآمد استفاده خواهند كرد. اين پلاك گاهي در مناطقي ايجاد مي شود كه دسترسي به آنها دشوار است، حتي وقتي كه بيماران به طور مرتب دندان هاي خود را مسواك زده و نخ دندان مي كشند نيز از بين بردن اين پلاك ها سخت است. به همين دليل است كه دندانپزشكان توصيه مي كنند دندان ها را حداقل دو بار در سال به صورت حرفه اي تميز كرده يا جرم گيري كنيد تا از فوايد جرم گيري دندان بهره مند شويد. با اينكار مراجعان و بيمارن مي توانند از بروز حفره دندان، پوسيدگي دندان، بيماري لثه و .. در امان باشند.

در ادامه به بررسي تعدادي از فوايد جرم گيري دندان، تميز كردن دندان ها و حتي سفيد كردن آن ها خواهيم پرداخت. اگر تا كنون با روش هايي تميز كردن دندان مثل بليچينگ اقدام به برق انداختن دندان هاي خود نكرده ايد با خواندن اين مقاله احتمالا ترغيب خواهيد شد كه اينكار را انجام دهيد.

(اگر قصد بليچينگ دندان هاي خود را داريد براي كسب اطلاعات بيشتر حتما به اين صفحه مراجعه كنيد.)

۱. پيشگيري از بيماري لثه

طبق مطالعات انجام شده توسط مركز كنترل و پيشگيري از بيماري هاي آمريكا، تقريباً نيمي از آمريكايي ها داراي بيماري پريودنتال هستند كه به بيماري لثه نيز معروف است. اين يك بيماري قابل پيشگيري و قابل درمان است كه به دليل عدم رعايت بهداشت دهان و دندان ايجاد مي شود. اگر براي جرم گيري به دندانپزشك مراجعه كنيد ميتوانيد از بروز بيماري لثه به راحتي پيشگيري كنيد.

۲. پيشگيري از ايجاد پوسيدگي دندان و حفره در آن

معاينات انجام شده در طي مراحل تميز كردن دندان مي تواند به دندانپزشكان كمك كند تا مناطقي كه ممكن است نياز به درمان داشته باشند را پيدا كنند. دندانپزشكان مي توانند با استفاده از اشعه ايكس صدمات، ترك ها يا ريزش دندان را به راحتي بررسي كنند. آنها حتي ممكن است با دقت دندان را با كمك دستگاه هاي نوري دندانپزشكي بررسي كنند تا مطمئن شوند تمام دندان را بررسي كرده اند و هرگونه اختلال احتمالي را نيز سريعا تشخيص ميدهند.

بيشتر بدانيد:

ايمپلنت دندان
لمينت دندان
۳. سفيد كردن دندان ها و از بين بردن لكه هاي مزاحم و بدريخت

به عنوان بخشي از جرم گيري و تميز كردن دندان ها، دندانپزشكان معمولاً از يك ابزار صيقل دهنده استفاده مي كنند تا لكه هاي مزاحم و بدرنگ روي دندان را از بين ببرند و آن ها را سفيد تر كنند. اين روش نه تنها باعث ميشود كه از شر اين لكه هاي قهوه اي مزاحم خلاص  شويد، بلكه موجب ميشود پلاك و تارتار روي سطح دندانهاي بيمار سخت تر نشود. اين بدان معني است كه دندانهاي بيمار كمتر مستعد لكه دار شدن هستند. يعني يكي از فوايد جرم گيري دندان جلوگيري از تشكيل لكه، پلاك و تارتار روي دندان است.

4. افزايش اطلاعات دندانپزشكي

يكي از مهمترين جنبه هاي روش هاي تميز كردن دندان، صحبت با دندانپزشك است. متخصص بهداشت دهان و دندان، دندانپزشك و حتي كادر داخل مطب مي توانند اطلاعات ارزشمند درباره سلامتي دهان و دندان در اختيار مراجعان قرار دهند.

منبع : https://www.ideal.clinic/

 


برچسب: فوايد جرم گيري دندان و تميز كردن دندان ها توسط دندانپزشك،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۵:۳۹ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

علت حساسيت و درد دندان پر شده چيست؟

پركردن دندان يك روش معمول براي درمان و ترميم پوسيدگي دندان يا حفرات آن است. در طي فرآيند پر كردن، يك دندانپزشك ترميمي خوب  يا عمومي اين پوسيدگي ها را برداشته و حفرات دنداني را با ماده اي مانند آمالگام يا كامپوزيت پر مي كند. گرچه اين يك پروسه ساده و معمول است، اما پس از آن بسياري از افراد با حساسيت دندان و همچنين درد روبرو مي شوند. در اكثر موارد، حساسيت و درد دندان پر شده بسته به علت آن به خودي خود طي چند روز يا چند هفته از بين مي رود. درباره علت و تسكين درد و حساسيت دندان بعد از پر شدن در ادامه مطالبي براي شما آماده شده است.

طي فرآيند پر كردن دندان چه اتفاقي مي افتد؟

دندانپزشكان اغلب قبل از پر كردن دندان، اطراف دندان آسيب ديده را بي حس مي كنند. در نتيجه، احتمالاً در طي يكي دو ساعت بعد از فرآيند چيزي احساس نخواهيد كرد. بعد از آن بخش آسيب ديده يا دچار پوسيدگي دندان تراشيده ميشود و سپس با مواد پر كننده مانند كامپوزيت دندان ترميم مي شود. به محض از بين رفتن اثر بي حسي، ممكن است احساسات غيرمعمولي را در دهان خود مشاهده كنيد.

)  جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامو پوسيدگي دندان اينجا كليك كنيد.)

چه عواملي باعث حساسيت دندان بعد از پر شدن مي شود؟

چندين مورد مي تواند باعث حساسيت دندان بعد از پر شدن شود. اين عوامل به صورت خلاصه در ادامه توضيح داده شده اند.

پالپيت يا التهاب پالپ دندان (مغز دندان)

قبل از پر كردن حفرات دنداني، دندانپزشك با مته نازك و كوچك دندانپزشكي قسمت پوسيده دندان شما را بر مي دارد. در موارد نادر، خرارت ناشي از چرخش مته پالپ يا بافت نرم داخل ريشه دندان را دچار التهاب ميكند. پالپ بافت همبندي است كه مركز دندان هاي شما را تشكيل مي دهد.

تغيير در موقعيت دندان ها و بايت دهان

بعضي اوقات پر كردن دندان باعث مي شود كه دندان آسيب ديده بلندتر از دندانهاي ديگر باشد. اين موضوع باعث مي شود كه بسته شدن دهان به دليل فشار بيشتر بر روي دندان آسيب ديده دردناك باشد. در برخي موارد، گاز گرفتن و جويدن غذا مي تواند حتي باعث كنده شدن پركردگي دندان شود. بنابراين كنده شدن پر كردگي و تغيير موقيت بايت ميتواند علت درد دندان پر شده باشد.

برخورد پركردگي هاي ناهمجنس

ممكن است دو دندان پر شده در مجاورت هم يا روبروي هم (يكي در فك بالا و يكي در فك پايين) قرار كرفته باشند. اگر اين دو دندان از مواد مختلف و ناهم جنسي باشند با برحرود آن ها با هم حس ناخوشايندي مانند حساسيت و درد تجربه خواهيد كرد. همچنين اگر روكش دندان هاي مجاور يا بالا و پايين هم يكسان نباشد با همين مشكل مواجه خواهيد شد.( اگر قصد آشنايي با روكش هاي تمام سراميك دندان را داريد اينجا كليك كنيد.)

درد در بخش هاي ديگر دهان و دندان

همچنين احساس درد دندان پر شده بعد از ترميم ممكن است از ساير بخش هاي دهان يا از دندان هاي ديگر باشد. به اين دردها دردهاي ارجاعي گفته ميشود يعني منبع آن ها جاي ديگري است اما در جاي ديگري حس ميشوند.

واكنش آلرژيك

حساسيت بعد از پر كردن دندان مي تواند يك واكنش آلرژيك به مواد استفاده شده در پر كردن باشد. همچنين ممكن است در همان حوالي متوجه بثورات يا خارش شويد. اگر فكر مي كنيد ممكن است واكنش آلرژيك داشته باشيد با دندانپزشك خود تماس بگيريد. او مي تواند پر كردگي را با مواد ديگري جايگزين كند.

بيشتر بخوانيد: بليچينگ دندان

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۵:۴۸ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

بهترين متخصص ارتودنسي تبريز (ليست ۵ تايي)

اگر ساكن تبريز هستيد و به درمان هاي ارتودنسي نياز داريد حتما قبل از هر كاري محتويات اين صفحه را بخوانيد. ما در اين صفحه يك ليست ۵ تايي از بهترين متخصصان ارتودنسي تبريز گردآوري كرده ايم كه ميتوانيد يكي از آن ها را جهت انجام درمان خود انتخاب كنيد. اين شما و اين ليست بهترين متخصص ارتودنسي تبريز به همراه شماره تماس و آدرس هاي آن ها.

دكتر رضا شرقي

آدرس     تبريز، آبرسان، جنب برج سفيد ۱، مهرگان سوم پلاك ۲۸، ساختمان دانش طبقه سوم

شماره تماس          ۰۴۱-۳۳۳۵۵۹۰۸

سايت      www.drrezasharghi.com

دكتر احمد بهروزيان

آدرس     تبريز -چهارراه آبرسان -ساختمان اسكان -طبقه ۳

شماره تماس          ۰۴۱-۳۳۳۶۲۰۵۵

سايت      www.drbehroozian.com

دكتر آيدين سهرابي

آدرس     تبريز – ولي عصر – چهارراه شريعتي – ساختمان كاج – طبقه اول

شماره تماس          ۰۴۱-۳۳۳۱۱۰۰۰ | ۰۴۱-۳۳۳۰۹۲۱۴

سايت      www.orthopage.ir

دكتر سعيد فروغي

آدرس     خيابان ۱۷ شهريور جديد – نبش تقاطع طالقاني – جنب ساختمان امروز – ساختمان شيشه اي – طبقه دوم

شماره تماس          ۰۴۱-۳۵۵۷۵۷۵۵

سايت      www.ortho-foroughi.com

دكتر مهدي روادگر

آدرس     چهارراه آبرسان – جنب هتل گسترش – بين بانك صادرات و پاسارگاد – ساختمان ايران كلينيك – طبقه ۶ – واحد ۱

شماره تماس          ۰۴۱-۳۳۲۵۰۶۷۴

سايت      –

بيشتر بخوانيد: متخصص ارتودنسي مشهد

چرا براي انتخاب متخصص ارتودنسي بايد حساسيت به خرج داد؟

به دو دليل بايد در انتخاب متخصص ارتودنسي دقت كرد.

اول اينكه درمان ارتودنسي جزء پرهزينه ترين درمان هاي دندانپزشكي است و در هر صورت براي اينكه دندان هاي صاف و يكدست داشته باشيد لاجرم بايد يك هزينه اي هم بپردازيد.

دوم اينكه، شما، چه نزد بهترين متخصص ارتودنسي در شمال تهران يا بهترين نقطه تهران برويد و چه در مجهزترين كشور دنيا در حوزه دندانپزشكي، درمان ارتودنسي يك پروسه زمانبر و طولاني است.

بنابراين:

چون هزينه ارتودنسي زياد است، بايد براي حصول نتايج بهترين متخصص را انتخاب كرد

و چون قرار است براي يك مدت زمان طولاني (6 ماه تا 3 سال) به صورت مكرر به مطب متخصص خود مراجعه كنيد، بايد حتما با متخصص و پرسنل او رابطه خوبي برقرار كنيد. نه تنها جو مطب بايد مناسب باشد، كه رفتار، كردار و منش پرسنل مطب بايد خوب باشد تا شما بتوانيد درمان خود را بدون حاشيه و به خوبي سپري كنيد.

منبع:  www.orthoinfo.ir

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۳۷:۱۵ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

ارتقا رتبه سايت بصورت طبيعي و قانوني

با پكيج هاي افزايش رتبه سايت خود را بصورت قانوني و طبيعي ارتقا دهيد .
همين امروز با شيك رنك شروع كنيد و وارد 10رديف آغازين گوگل شويد .
 
 
 
 
 
 
شيك رنك داراي نماد اعتماد الكترونيك و لوگوي ديجيتال
منبع: chicrank.com

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۶:۳۴ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

بهترين متخصص ارتودنسي كودكان براي كودك 7 ساله شما چه كاري ميتونه انجام بده؟

اين متخصصان ميتوانند هم پيشگيري كنند و هم انواع درمان ارتودنسي ثابت، ارتودنسي متحرك، ارتودنسي نامرئي (با اولويت خيلي پايينتر) را براي كودكان در نظر ميگيرند. اما اجازه بدهيد چگونگي اين كار را در ادامه توضيح دهيم.

ارتودنسي پيشگيرانه: پيش بيني مشكلات ارتودنسي كودكان و پيشگيري از آن ها

همانطور كه چند خط پيش هم گفتيم، برخي از والدين ممكن است به خاطر مسائلي (كه اغلب ناشي از نا آگاهي است) نخواهند در 7 ساگي فرزند خود را به مطب يك متخصص ارتودنتيست كودكان ببرند و از اهميت اين موضوع هم مطلع نباشند. اما حتي اگر فرزند اين اشخاص مشكلي نداشته باشد دست كم فكري به حال آينده دندان هاي آن ها خواهد شد.

جالب اينجاست كه با ارزيابي هاي تخصصي، متخصصان ارتودنسي دندان ميتوانند پيش بيني كنند كه قرار است دندان هاي دائمي كودك دقيقا چگونه در بيايند و از چه الگويي پيروي ميكنند. بعد از پيش بيني، متخصص به شما ميگويد كه براي حل مشكل در آينده بايد از چه دستگاه هايي جهت اصلاح مشكل استفاده كرد. مثلا ممكن است ارتودنسي ثابت با بريس معمولي، ارتودنسي نامرئي با اينويزيلاين، وسيع كننده كام، نگهدارنده يا رتينر و … را براي اصلاح مشكل دندان هاي كودكان در آينده توصيه كنند و هزينه ارتودنسي دندان را نيز از قبل به شما اطلاع دهند كه خودتان را براي آن آماده كنيد.

بيشتر بدانيد :

متخصص ارتودنسي اصفهان
متخصص ارتودنسي مشهد

درمان مشكلات ارتودنسي كودكان

اگر فرزند شما كوچكترين مشكلي در رابطه با تراز دندان هايش داشته باشد، متخصص ارتودنسي كودكان در اولين جلسه آن را تشخيص ميدهد و نحوه درمان را براي شما توضيح خواهد داد. به عنوان مثال، اگر اندازه دهان يا فك فرزند شما كوچك باشد متخصصان از وسيع كننده هاي كام يا پالاتال اكسپندر استفاده ميكنند تا مشكل فك كودك حل شود. از اين وسيله براي بزرگتر كردن فك فوقاني استفاده مي شود تا دندان هاي بالا و پايين بتوانند در كنار هم بهتر قرار بگيرند. به عنوان يك مثال ديگر اگر برخي از دندان هاي دائمي كودك در آمده باشند و يكي از آن ها كج باشد در آينده باعث كج شدن ساير دندان هاي مجاور ميشود. متخصص ارتودنسي كودكان با دستگاه ارتودنسي همان دندان را در اولين فرصت صاف ميكند كه مشكلي براي دندان هاي ديگر پيش نيايد و قيمت ارتودنسي كودكان در آينده چند برابر نشود.

دقت كنيد اگر به متخصص ارتودنسي كودكان مراجعه نكنيد مشكل حل نميشود و دندان هاي فرزند شما كج، ناصاف و شلوغ ميشود و در آينده مجبوريد هزينه ارتودنسي دندان به مراتب بالاتري براي اصلاح مشكل پرداخت كنيد. ميبينيد كه شما به عنوان والدين دانش زيادي در رابطه با ارتودنسي نداريد و در اغلب موارد نميتوانيد مشكل دندان هاي فرزندان خود را تشخيص دهيد. بنابراين بهترين راه حل اين است كه حتما به يك متخصص ارتودنسي خوب مراجعه كنيد.

منبع : www.orthodr.ir

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۶:۵۴ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

روش كاشت مو طبيعي با استخراج واحد فوليكولي

در استخراج واحد فوليكولي كه در گذشته به نام كاشت مو به روش FIT (Follicular Isolation Technique) و امروزه به نام كاشت مو به روش FUE (Follicular Unit Extraction) شناخته مي‌شود، يك متخصص كاشت مو خوب  از يك پانچ مخصوص براي برداشت فوليكول‌هاي مو استفاده مي‌كند. با اين تكنيك فوليكول‌هاي مو به صورت تك به تك از بانك مو برداشت شده و دسته بندي مي‌شوند. سپس فوليكول‌ها با تكنيكي مشابه روش FUT در ناحيه گيرنده كاشته مي‌شوند. كاشت مو به روش FIT يك جراحي كم‌تهاجمي است و به همين دليل برخلاف روش برداشت نواري خبري از برش، بخيه و جاي زخم نخواهد بود. به علاوه دوره نقاهت اين روش هم كمتر از روش قبل است و بيمار به سرعت مي‌تواند فعاليت‌هاي عادي خود را از سر گيرد. در طرف مقابل طولاني بودن جلسه كاشت مو، دستيابي به تراكم پايين و همچنين افزايش ميزان آسيب به فوليكول‌هاي مو، از مهمترين معايب روش FIT در مقايسه با روش برداشت نواري است. البته روش استخراج واحد فوليكولي به دليل عوارض جانبي كمتر، بيشتر مورد استقبال است. به همين جهت اين شاخه از روش‌ها به سرعت در حال توسعه است. از جمله روش‌هاي بهبوديافته براي تكنيك استخراج واحد فوليكولي مي‌توان به مواردي نظير كاشت مو به روش SUT، كاشت مو به روش BHT (پيوند مو از بدن به سر)، كاشت مو به روش Micro FIT و كاشت مو به روشSuper FUE اشاره كرد.

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۲۳:۱۴ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

رنگ مدفوع نوزاد چه اطلاعاتي درباره سلامتي او به ما مي‌دهد؟

سن : كودك يك ماهه تا كودك يك ساله

رنگ مدفوع نوزاد مي تواند يكي از شاخص هاي سلامتي كودك شما باشد. كودك شما به ويژه در سال اول زندگي با تغييرات رژيم غذايي، طيف مختلفي از رنگ مدفوع را تجربه خواهد كرد. وبسايت نسخه در ادامه به بررسي رنگ هاي مختلف مدفوع در نوزادان و ارتباط آن ها با سلامتي شان خواهد پرداخت.

سياه

احتمالاً اولين مدفوع يك نوزاد، سياه رنگ و با رگه هاي تار مانند باشد. اولين مدفوع نوزاد در واقع مكونيوم نام دارد و حاوي مخاط، سلولهاي پوستي و مايع آمنيوتيك است. مدفوع سياه بيش از چند روز توليد نمي شود.

زرد خردلي

پس از گذر از مكونيوم، مدفوع يك نوزاد ممكن است به رنگ زرد خردلي باشد. مدفوعي با اين رنگ بيشتر در نوزادان شيرده ديده مي شود.

زرد روشن

در نوزاداني كه با شير مادر تغذيه مي شوند (و گاهي اوقات نوزاداني كه با شير خشك تغذيه مي كنند) مدفوعي به رنگ زرد روشن ديده شود. اين آبكي است و به صورت مكرر ممكن است از نوزاد دفع شود. بهتر است نگران كم آبي بدن نوزاد باشيد.

نارنجي

مدفوع نارنجي از رنگدانه هايي كه در دستگاه گوارش كودك شما جمع مي شود تشكيل مي شود. اين وضعيت در هر دو نوزادي كه با شير مادر و يا شير خشك تغذيه ميشوند ديده ميشود.

قرمز

گاهي اوقات، به خاطر مصرف مواد غذايي قرمز رنگ و تيره، مانند آب گوجه فرنگي يا چغندر قرمز مدفوع قرمز دفع ميشود. مدفوع قرمز همچنين مي تواند به اين معنا باشد كه مشكلي در سيستم گوارش كودك (روده ها) ايجاد شده است كه منجر به خونريزي در مدفوع ميشود.

علاوه بر اين، وجود خون در مدفوع مي تواند ناشي از حساسيت به شير يا شكاف و فيشر مقعدي باشد.

اگر كودك شما مدفوعي قرمز رنگ دارد، بهتر است كه با پزشك متخصص اطفال خود تماس بگيريد. اگر آنها به تازگي غذاي قرمز خورده اند، بعد از دفع مواد اضافي غذا مدفوع به رنگ اصلي خودش باز ميگردد.

سبز برنزه

نوزاداني كه با شير خشك تغذيه ميشوند  ممكن است  مدفوعي داشته باشند كه رنگي بين سبز و زرد دارد. اين مدفوع معمولا از مدفوع عادي يك شيرخوار سفت تر است.

سبز تيره

مدفوعي به رنگ سبز تيره بيشتر در نوزاداني كه به تازگي شروع به مصرف غذاهاي جامد و به رنگ سبز مانند اسفناج و نخود فرنگي كرده اند شايع است. علاوه بر اين ها، مكمل هاي آهن نيز مي توانند باعث ناراحتي كودك و تغيير رنگ مواد دفع شده از آن ها شود.

سفيد

مدفوع سفيد رنگ نشان مي دهد كه كودك شما به اندازه كافي ماده صفراوي در كبد خود توليد نمي كند. صفرا به هضم غذا كمك ميكند. اگر اين ماده ترشح نشود رنگ مدفوع روشنتر و مايل به سفيد ميشود. اين وضعيت يك مشكل جدي است. چنانچه رنگ مدفوع نوازد شما مايل به سفيد است حتما با متخصص اطفال صحبت كنيد.

بيشتر بدانيد :

·        كودك هجده ماهه

·         كودك پانزده ماهه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۰۹:۳۰ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

اسليو معده و حاملگي

اسليو معده و حاملگي يكي از داغ ترين مسائل امروزه شده است. در دنياي امروز، چاقي در سرتاسر جهان و ايران مشكلي ناراحت كننده محسوب مي شود. از علل عمده آن مي توان به پرخوري، سبك نادرست غذا خوردن، عدم فعاليت، وراثت، كم كاري تيروئيد، سن، بارداري و كمبود خواب اشاره كرد. با ما همراه باشيد.راههاي زيادي براي درمان چاقي وجود دارد كه اسليو معده يكي از آن راه هااست. اين عمل بخاطر دائمي بودن، در سالهاي اخير توانسته توجه افراد زيادي را به خود جلب نمايد.در اينجا قصد داريم شما را با عمل اسليو معده آشنا كرده و توضيحاتي را در خصوص آن ارائه كنيم.

عمل اسليو معده

در جراحي اسليو، بيش از نيمي از معده يعني چيزي حدود ۸۰ درصد از آن برش خورده و برداشته مي شود. اين امر سبب مي گردد كه از اشتهاي بيمار كاسته شده و بيمار شديداً اشتهاي خود را از دست بدهد. اين از دست رفتن اشتها، موجب كاهش وزن شده و فرد ديگر دچار اضافه وزن نخواهد گرديد.بخشي از معده كه برش زده مي شود فوندوس نام دارد و عامل توليد هورمون گرلين است. اين هورمون مهم ترين فاكتور در چاقي بوده و عدم وجود آن، سبب از بين رفتن چاقي مي شود.در اسليو معده، بخشي از معده براي جذب كمتر مواد غذايي خارج شده و معده همانند لوله باريكي مي شود كه شباهت زيادي به موز دارد.

بيشتر بدانيد : جراحي ساسي معده 

انواع عمل اسليو معده

عمل اسليو معده دو نوع است:

اسليو معده به حالت گشاد:  كه در آن تقريباً ۶۰ درصد از معده حذف مي شود و براي افراد با شاخص توده بدني ۳۰-۳۵ مناسب است. يعني افرادي كه وزني حدود ۱۵۰ كيلو دارند.

اسليو معده به حالت تنگ: در اين نوع روش، تقريباً ۸۰ درصد ازمعده برداشته مي شود كه براي افراد با توده بدني ۳۵-۴۵ مناسب است.

آيا بعد از اين نوع جراحي ها، امكان باردار شدن وجود دارد؟

در پاسخ بايد گفت طبق تحقيقات صورت گرفته، ثابت شده است كه بارداري بعد از اسليو معده بسيار بهتر از بارداري در چاقي بيش از حد است.  زماني كه فرد اضافه وزن شديد دارد، ممكن است به علت غيرطبيعي بودن هورمون ها، در بارداري با مشكل مواجه شود. كيست هاي تخمدان نيز با كاهش وزن بهبود يافته و احتمال بارداري افزايش مي يابد.

از آنجا كه پس از اسليو معده تحولات و تغييرات تغذيه اي در بدن رخ مي دهد، مي تواند موجب اختلال در رشد جنين شود و جنين و مادر را مبتلا به سوء تغذيه كند. اگر فردي قصد باردار شدن داشته باشد بايد ۱۸ ماه صبر كرده و سپس اقدام به بارداري نمايد. چون بارداري مي تواند در اين شرايط براي وي مشكل ساز و دردسرآفرين باشد.

بعد از جراحي اسليو معده، فرد در معرض كم آبي بدن، كمبود پروتئين و ديگر مواد مغذي قرار مي گيرد. اين امر مي تواند شرايط خطرناكي براي جنين در حال رشد فراهم آورد. البته اگر شخص باردار باشد و قصد انجام اين عمل را داشته باشد، بهتر است منتظر بماند و پس از گذشت يكسال و نيم در صدد انجام آن برآيد.

همچنين اگر مادر پيش از بارداري داراي وزني ثابت باشد، قادر خواهد بود مواد غذايي مورد نياز را براي جنين خود تامين كند.

 

جهت كسب اطلاعات بيشتر بهتر است با يك متخصص جراحي لاغري مشورت كنيد. 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۵۱:۰۲ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

آسپارتام؛ بحث‌برانگيزترين شيرين‌كننده مصنوعي دقيقا چيست؟

منتها آسپارتام باوجود كاربرد گسترده‌ در صنايع غذايي از لحاظ سلامتي محل مناقشه است. برخي پژوهشگران معتقدند اين شيرين‌كننده مصنوعي مي‌تواند براي سلامتي خطرناك باشد. اين درحالي است كه به‌عقيده عده‌اي ديگر مصرف آن در مقادير مجاز تهديدي براي سلامتي نيست.

ما كه خودمان دراين‌باره صاحب‌نظر نيستيم. اما با رجوع به منابعي همچون MNT و healthline دست به گردآوري اطلاعاتي زديم كه در ادامه با شما در ميان مي‌گذاريم.

آسپارتام در كدام محصولات غذايي يافت مي‌شود؟

شايد برايتان سؤال پيش آمده باشد كه به‌ غير از نوشابه‌هاي رژيمي چه محصولات ديگري ممكن است حاوي اين شيرين‌كننده باشند؟

اگر به عبارت «فاقد/بدون قند» روي بسته‌بندي هر محصولي برخورديد، بدانيد كه احتمالا حاوي يكي از شيرين‌كننده‌هاي مصنوعي است. همه محصولات فاقد قند حاوي آسپارتام نيستند. اما در بين شيرين‌كننده‌هاي مصنوعي (سوربيتول ، سوكرالوز ) آسپارتام معروف‌ترين‌شان است و در طيف وسيعي از محصولات غذايي استفاده مي‌شود.

از جمله محصولاتي كه احتمالا حاوي اين‌ شيرين‌كننده باشند مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

آدامس؛
شكلات‌ بدون قند؛
بستني بدون قند؛
ماست كم‌كالري؛
آب‌ميوه كم‌كالري.
چه گمانه‌زني‌هايي درمورد خطرات آسپارتام وجود دارد؟

آسپارتام در برخي تحقيقات به ايجاد اختلال در وزن، اشتها و متابوليسم ربط داده شده است. ساير عوارضي كه ادعا مي‌شود در ايجاد يا افزايش خطر بروزشان نقش دارد، عبارت‌اند از:

سردرد؛                                    

گيجي؛

تشنج؛

افسردگي؛

اختلال كم‌توجهي-بيش‌فعالي (ADHD)؛

آلزايمر؛

اِسكلِروز چندگانه (همان اِم‌اِس)؛

سرطان؛

لوپوس؛

ناتواني‌هاي مادرزادي.

بيشتر بدانيد: سيترات سديم

مصرف آسپارتام براي چه كساني ممنوع است؟

در پايگاه اطلاعاتي هِلث‌لاين (healthline) آمده است كه مبتلايان به فِنيل‌كِتونوري (PKU) و هم كساني كه داروهاي اسكيزوفرني مصرف مي‌كنند بايد از خريد محصولات غذايي حاوي آسپارتام برحذر باشند.

فِنيل‌كِتونوري: مبتلايان به فِنيل‌كِتونوري فِنيل‌آلانين خون‌شان بالا است. فِنيل‌آلانين جزو اسيدآمينه‌هاي ضروري به‌شمار مي‌رود و در منابع پروتئيني ازجمله گوشت، ماهي، تخم‌مرغ و لبنيات يافت مي‌شود. آسپارتام هم يكي از اجزاي سازنده‌اش فِنيل‌آلانين است. ازآنجاكه بدن مبتلايان به اين بيماري در پردازش فِنيل‌آلانين مشكل دارد بايد در مصرف مواد غذايي آسپارتام‌دار احتياط كنند.

ديسكينزيِ تاردي (TD): ديسكينزيِ تاردي نوعي اختلال عصبي است كه موجب حركات لرزشي ناگهاني و غيرقابل‌كنترل در صورت و بدن مي‌شود. اين بيماري غالب اوقات براثر مصرف بلندمدت داروهاي ضدروان‌پريشي بروز مي‌كند. برخي تحقيقات انجام‌شده نشان داده‌اند كه فِنيل‌آلانين ممكن است موجب تحريك علائم اين بيماري شود.

جهت كسب اطلاعات بيشتر درمورد آسپارتام اين شيرين كننده مصنوعي به اين صفحه مراجعه كنيد. .

جمع‌بندي

بااينكه مراجع مختلفي استفاده از آسپارتام را در محصولا غذايي تأييد كرده‌اند، مناقشات پيرامون اثرات آسپارتام روي سلامتي همچنان به‌داغي ادامه دارد.

حتما مي‌پرسيد كه دراين‌ميان تكليف منِ مشتري چيست؟ راستش تصميم با خودتان است. مي‌توانيد تحت تأثير تحقيقاتي كه به جنبه‌هاي منفي آسپارتام اشاره داشته‌اند مواد غذايي آسپارتام‌دار را از سبد خريدتان حذف يا مصرف‌شان را محدودتر كنيد. اگر هم تحقيقاتي كه اين شيرين‌كننده را بي‌خطر دانسته‌اند برايتان قابل‌باورترند كه ديگر هيچ، منتها رعايت اعتدال در مصرف فراموش‌تان نشود.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۵۵:۲۹ توسط:netware موضوع: نظرات (0)