عصر جديد عصر جديد .

عصر جديد

آيا مي توان از ارتودنسي طرح دار استفاده كرد؟

ارتودنسي طرح دار يكي از شاخه هاي رشته دندانپزشكي است كه براي درمان ناهنجاري هاي فك و دندان به كار مي رود. دستگاه ارتودنسي به آرامي روي دندان ها فشار ايجاد مي كند تا دندان ها به سمت جايگاه صحيح خود هدايت شوند. ارتودنسي طرح دار يكي از روش هاي جديد ارتودنسي است كه براي ترغيب كودكان و نوجوانان به استفاده از ارتودنسي، در طرح ها و رنگ هاي مختلفي عرضه شده است.

درمان با ارتودنسي طرح دار به سن بيمار، شدت عارضه و تكنيك درماني بستگي دارد كه اگر در سنين قبل از بلوغ انجام شود، به دليل رشد فك سريع تر و راحت تر انجام مي شود. مدت زمان درمان با ارتودنسي طرح دار مي تواند حدود ۱ الي ۳ سال طول بكشد.

بيشتر بخوانيد:

ارتودنسي تك دندان

ارتودنسي با ليزر

انواع ارتودنسي طرح دار عبارتند از:

ارتودنسي ثابت:

منظور از ارتودنسي ثابت آن دسته از لوازم ارتودنسي است كه به صورت ثابت روي دندان ها قرار مي گيرند و به همكاري بيمار با ارتودنتيست متكي نيستند. استفاده از براكت ها يا ارتودنسي ثابت يكي از قديمي ترين روش هاي درمان با ارتودنسي شناخته مي شود.

براكت هاي طرح دار در ارتودنسي ثابت، با چسب روي دندان ها چسبانده مي شوند و سيم هاي فلزي به وسيله كش هاي ارتودنسي به براكت ها وصل مي شوند. براكت هاي طرح دار تا پايان دوره درماني بر روي دندان ها باقي مي مانند اما امكان تعويض رنگ كش هاي ارتودنسي وجود دارد.

ارتودنسي ثابت براي درمان ناهنجاري هاي گوناگون مناسب است و دندان ها در اين روش، ماهانه حدود يك ميلي متر حركت مي كنند.

بعد از نصب براكت ها بر روي دندان ها يا در هر جلسه تنظيم براكت و سيم ها، بيمار ممكن است كمي درد احساس كند كه براي كاهش درد مي توان از داروهاي مسكن يا موم ارتودنسي استفاده كرد.

ريتينر يا نگه دارنده:

بعد از درمان با اين ارتودنسي براي ثابت ماندن ارتودنسي، بيمار بايد از ريتينر ثابت يا متحرك استفاده كند كه مدت زمان استفاده از ريتينر مي تواند چند ماه الي چند سال به طول انجامد.

ريتينر ثابت از يك سيم فلزي تشكيل شده است كه بر پشت دندان ها چسبانده مي شود.

ريتينر هالي، يك ريتينر  ارتودنسي متحرك طرح دار است و يك سيم فلزي دارد كه در جلوي دندان ها قرار مي گيرد كه هر زمان كه بخواهيد مي توانيد آن را از  دهان خود خارج كنيد. از اين ريتينر براي اصلاح موقعيت دندان ها يا  ايجاد حركات جزئي مي توان استفاده كرد.

جنبه هاي مثبت ارتودنسي ثابت طرح دار

فوايد و مزاياي استفاده از اين ارتودنسي ثابت  عبارتند از:

طول دوره درمان با ارتودنسي ثابت طرح دار كمتر از ساير روش هاي درماني است.

به دليل ثابت بودن، نتيجه مورد نظر ارتودنتيست سريع تر حاصل مي شود.

اين روش درماني دوام بالايي دارد.

جنبه هاي منفي ارتودنسي ثابت طرح دار

اگر روش هاي مراقبت و نگهداري از ارتودنسي طرح دار به خوبي رعايت نشود ممكن است مشكلاتي براي بيمار به وجود آيد، از جمله:

در صورت شل شدن ارتودنسي ثابت، احتمال آسيب به لثه ها وجود دارد.

تميزكردن دندان ها در اين روش كمي سخت تر است.

بيمار بايد براي مدت طولاني از اين روش استفاده كند.

رفرنس : http://www.orthodr.ir/

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۴۴:۱۳ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

ارتودنسي نگين دار مناسب چه افرادي است؟

ارتودنسي نگين دار

ارتودنسي براي رفع ناهنجاري هاي دهان و دندان ممكن است در هر سني ضروري به نظر برسد، اما از آن جايي كه طول درمان ارتودنسي طولاني است پس بايد در انتخاب نوع، رنگ و چگونگي ارتودنسي دقت لازم توسط متخصص ارتودنسي و بيمار به عمل آيد. در اين مقاله ما قصد دارم يكي از مهم ترين قسمت هاي ارتودنسي با انواع آن را به طور كامل توضح دهيم، اين قسمت نگين ارتودنسي يا همان براكت ارتودنسي است كه از قطعات مربعي شكل از جنس فلز يا سراميك مي باشند كه با استفاده از چسب مخصوص ارتودنسي روي دندان مي چسبانند.

بيشتر بخوانيد :

ارتودنسي فاصله دندان جلو

ارتودنسي دندان نيش

نگين ارتودنسي

نگين ارتودنسي يا همان براكت ارتودنسي  نگين ارتودنسي قسمتي است كه از قطعات مربعي شكل از جنس فلز يا سراميك و… است، كه با استفاده از چسب مخصوص ارتودنسي روي دندان مي چسبانند.

چسپ هاي ارتودنسي

استحكام چسب هاي ارتودنسي به گونه اي تنظيم شده است كه در عين محكم بودن براي تغذيه عادي در انتهاي درمان و زمان جداسازي نگين ها آسيبي به دندان وارد نمي شود و به همين دليل بايد در حين درمان از جويدن غذاهاي سفت همچون ته ديگ،ميوه هاي سفت و .. اجتناب كرد. بعد از اتمام ارتودنسي متخصص نگين ها را از روي سطح دندان جدا مي كند و چسپ باقي مانده را از روي سطح دندان بر مي دارد، و دندان پاليش مي شود.

وظايف اصلي نگين ارتودنسي

از وظايف اصلي نگين ارتودنسي مي توان به اتصال موارد مختلف به دندان اشاره كرد، نگين ارتودنسي، همانند دستگيره عمل مي كند كه به بيان ديگر نگين ارتودنسي در ارتودنسي ثابت دندان ها مي چشپد و آنها را به جايگاه مناسب هدايت مي كند، براي هر دندان، نگين ارتودنسي خاصي طراحي مي شود كه به نوع دندان وابسته است. روي بعضي از نگين هاي ارتودنسي قلاب وجود دارد و بعضي از نگين هاي ارتودنسي نيز هر شياري دارند كه سيم ارتودنسي از داخل آن عبور مي كند.

براكت ارتودنسي

هر دندان براكت خاصي دارد كه فرم آن از آناتومي سطح دندان تبعيت مي كند و زواياي خاصي در آن تعبيه شده است. روي بعضي از براكت ها هوك يا قلاب وجود دارد همچنين هر براكت شياري دارد كه سيم ارتودنسي  داخل آن قرار مي گيرد. امروزه با پيشرفت هاي فراواني كه در درمان ارتودنسي و  دستگاه هاي به كار رفته در اين درمان صورت گرفته، براكت ها شامل انواع و اقسام مختلفي مي باشند.

براكت هاي فلزي سنتي

 اين نوع براكت ها كه از اولين نوع براكت هاي به كار رفته در درمان هاي ارتودنسي  هستند از جنس  فولاد ضد زنگ هستند و گاهي همراه با تيتانيوم به كار مي روند. براكت هاي فلزي رايج ترين نوع براكت ها هستند. دستگاه هاي ارتودنسي قديمي شامل براكت هاي كوچكي هستند كه روي دندان ها چسبانده مي شوند و همچنين بند هايي كه روي دندان هاي آسيا قرار مي گيرند. گره هاي الاستيك،اورينگ و سيم را روي براكت هاي فلزي نگه مي دارد . يكي از مزاياي براكت هاي فلزي اين است كه اورينگ هاي رنگي به كودكان فرصت خودنمايي مي دهند.

رفرنس : https://www.orthodentist.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۳۸:۱۹ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

ارتودنسي شامل چه مواردي است؟

توضيحات دكتر درويش پور بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران در اين باره :

تكه هاي كوچك فلزي كه مستقيما به دندان متصل مي شوند. آن ها معمولا از داخل توخالي هستند و داراي يك قلاب قابل باز شدن هستند.

يك سيم فلزي در وسط قطعات فلزي متصل به دندان قرار داده مي شود تا تمام مهار بند هاي متصل به دندان هاي فك به هم متصل شوند و هر از گاهي اين سيم محكم مي شود تا دندان ها به هم نزديك شوند.

انواع ارتودنسي

اگر مي خواهيد به بريس متوسل شويد يا مي خواهيد براي كودك خود بريس داشته باشيد، در اينجا ليستي از انواع ارتودنسي آورده شده است كه مي توانيد با توجه به شرايط و توافق با دندانپزشك انتخاب كنيد كه عبارت اند از:

ارتودنسي سراميكي

مشخصه اين نوع ارتودنسي اين است كه بريس هايي كه به دندان متصل مي شوند از ماده سراميكي رنگ روشن ساخته شده اند و يا حتي رنگ دندان ها را مي گيرند و سيم هاي مورد استفاده معمولا فلزي هستند يا از مواد خاص رنگ روشن ساخته شده اند. رنگ متمايز ارتودنسي سراميكي آن را به يكي از انواع ارتودنسي تبديل مي كند كه به راحتي روي دندان مشاهده نمي شود، اما اين امر با هزينه همراه است. بريس هاي سراميكي گران هستند و بايد با دقت تميز شوند تا تغيير رنگ ندهند. در اينجا لازم به ذكر است كه ارتودنسي سراميكي به حركت سريع دندان ها نسبت به بريس هاي شفاف كمك مي كند.

ارتودنسي داخلي

از جمله انواع ارتودنسي است كه برخي ممكن است ترجيح دهند؛ زيرا كاملا در پشت دندان ها پنهان هستند، اصطلاحا ارتودنسي لينگوال يا ارتودنسي داخلي هستند. در اينجا بريس ها به قسمت داخلي دندان متصل مي شوند و قابل مشاهده نيستند، همچنين سيم از پشت دندان ها از طريق اين بريس ها عبور مي كند؛ اما اين نوع معايبي را به همراه دارد كه بايد قبل از فكر كردن در مورد انتخاب آن بدانيد، زيرا ارتودنسي داخلي به سختي تميز مي شود و گران است و براي همه موارد مناسب نيست و اگر مناسب پرونده باشد، رسيدن به نتايج مطلوب ممكن است بيشتر طول بكشد.

ارتودنسي شفاف

اين نوع از يك گچ كاملا شفاف تشكيل شده است كه مخصوص دندان هاي بيمار طراحي شده است و هر دو هفته يكبار تعويض مي شود و تقريبا سفر كامل ارتودنسي در اينجا به حدود 18-30 قالب مختلف نياز دارد كه هر چند هفته با تغيير فاصله بين دندان ها و تغيير انسداد با حركت دندانها از جاي خود، تغيير مي يابد. اگرچه اين نوع ارزيابي تقريبا شفاف است و مورد توجه ديگران نيست، اما ممكن است گران باشد و براي همه موارد مناسب نباشد و دستيابي به نتايج مطلوب ممكن است مدت زمان زيادي طول بكشد.

  ارتودنسي فلزي سنتي

اين نوع ارتودنسي متداول ترين نوع است و بريس ها در اينجا كاملا از فلز ساخته شده اند. از بين انواع ارتودنسي، بريس هاي فلزي كمترين هزينه و اغلب سريع ترين و موثرترين هستند.

ارتودنسي و جراحي فك

افرادي كه نياز به جراحي فك دارند، حتما بايد تحت درمان ارتودنسي ثابت و فك قرار بگيرند. سپس جراحي فك توسط متخصص جراحي فك و با تعامل با متخصص ارتودنسي صورت مي گيرد. طي جراحي دستگاه ارتودنسي ثابت در دهان بيمار قرار دارد و به عنوان كمك و راهنماي جراحي فك عمل مي كند. پس از جراحي فك، درمان ارتودنسي ثابت به مدت ۶ تا ۱۲ ماه ادامه مي يابد تا دندانها به وضعيت ايده آل خود دست يابند؛ مانند ساير انواع درمان ارتودنسي ثابت، پس از خاتمه درمان و برداشتن دستگاه ثابت به درمان ارتودنسي نگهدارنده هم نياز است. روند درمان اين ارتودنسي بين 1 تا 1 و نيم سال طول مي كشد.

رفرنس : https://www.orthoblog.ir/

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۰:۲۴ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

كاشت مو تركيبي روش كامل كاشت مو

در بين روش هاي كاشت مو و متد هاي رايج ، بيشترين تراكم مو پس از جراحي را در روش تركيبي ( fit , fut ) ميتوان شاهد بود. زيرا در روش تركيبي، استفاده بهينه و كاربردي از هر دو روش fit , fut در اين جراحي جاي داده شده است . البته اين روش نيز بي عارضه نيست ولي مزاياي متعددي دارد كه ميتوان گفت كامل ترين روش كاشت مو محسوب ميشود. در اين روش مي توان تا ۵۰۰۰ گرافت مو را حتي در يك جلسه برداشت كرد و در ناحيه مورد نياز كاشت. اولين مزيت اين روش برداشت بسيار بالاي تعداد گرافت در يك جلسه مي باشد.

مزاياي روش تركيبي كاشت مو (fit , fut)

بيشترين تراكم مو پس از كاشت رادر در محل پيوند مو شاهد خواهيم بود.

انجام كاشت مو در يك جلسه انجام ميگيرد. صرفه جويي زيادي در زمان محسوب ميشود.

برداشت گرافت به تعداد زيادي قابل انجام است و تا ۹۰۰۰ فوليكول مو را مي تواند در دسترس پزشك قرار دهد.

كمترين ميزان خالي ماندن سر از مو پس از كاشت مهمترين ويژگي اين روش محسوب ميشود.

مقرون به صرفه بودن به دليل تك مرحله اي بودن آن نيز صرفه جويي در هزينه است.

افزايش تعداد فوليكول هاي فعال در ناحيه پيوند مو نيز از ديگر مزاياي اين روش است.

معايب كاشت مو تركيبي

در كلينيك كاشت مو مانند هر جراحي ديگري داراي معايب و عوارضي است كه بايد قبل از انجام آن در نظر گرفته شود.  مشاوره قبل از انجام كاشت مو از ملزومات اين جراحي ميباشد. از معايب روش تركيبي كاشت مو به چند مورد به اختصار ميپردازيم:

از مهم ترين معايب اين روش ميتوان به باقي ماندن جاي بخيه اشاره كرد. در كاشت مو به روش تركيبي جاي زخم به دليل استفاده از هر دو روش بيشتر و عميق تر است.

ديگر معايب اين روش درد بيشتري است كه فرد پس از جراحي متحمل ميشود. بيشترين درد حاصل از اين روش به دليل برداشتن تعداد بيشتري از فوليكول هاي مو و عمق بيشتر برش محل برداشت مو است.

رويش مجدد مو در ناحيه نوار بانك مو معمولا به دليل وجود بخيه امكان ندارد . اين نوار باريك به دليل ماندن جاي بخيه شرايط رشد مو را ندارد و براي پوشاندن اين نوار موهاي بالايي اين نوار بلند ميشود و اين ناحيه پوشيده ميشود.

لزوم بانك موي پرپشت براي اين روش الزامي است و در صورت نبود آن با مشكل مواجه ميشويم.

جهت كسب اطلاعات بيشتر بهتر است با يك متخصص كاشت مو خوب مشورت كنيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۱:۳۸ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

انگشتان پاي به داخل جمع شده نوزاد

سن : كودك يك ماهه تا كودك يك ساله

انگشتان پاي كودك من به داخل خم شده اند. آيا بايد نگران اين مسئله باشم؟

خوب است كه “انگشتان پاي به داخل جمع شده”  را به پزشك فرزندتان بگوييد، اما احتمالا دليلي براي نگراني نيست. اين در كودكان بسيار معمول است كه پا كفتري ( كه انگشتانِ داخل نيز ناميده مي شود) باشند.

چه چيزي باعث مي شود يك كودك پا كفتري شود؟

انگشتانِ روبه داخل، معمولا وقتي يك پا، ساق پا، يا ران به داخل مي پيچد، و باعث مي شود انگشتان هم به داخل خم شود. با اينكه پاهاي رو به داخل مي تواند ژنتيكي باشد، اغلب تورفتگي، وقتي پاها يا ساق پاهاي كودك براي جا گرفتن در فضاي محدود رحم خم مي شوند، اتفاق مي افتد.

وقتي كودكتان روي پشتش خوابيده است، به پاهايش نگاهي بياندازيد.  اگر قسمت فوقاني (از قسمت مياني پا تا انگشتان)، به داخل خم مي شود و لبه بيروني مثل نيمه ماه هلالي مي شود، پس انگشت هاي رو به داخل كودكتان، احتمالا به خاطر پاهاي منحني اش به وجود آمده است.

پزشكان اين را عضلات كف پا مي نامند، و اين قسمت مي تواند نرم و انعطاف پذير يا سخت تر و محكم تر باشد. اين حالت معمولا قبل از اينكه يك كودك شش ماهه شود، خود به خود بهتر مي شود.

اگر پاي كودكتان منحني نيست، اما ساق پايش (يا درشت ني) به داخل مي پيچد، اين اختلال، چرخش درشت ني نام دارد. ساق پا بايد بعد از تولد خودش واتابيده شود. وقتي درشت ني بلندتر مي شود، معمولا به بيرون مي چرخد و به درستي صاف مي شود.

والدين معمولا پيچش درشت ني را تقريبا زماني كه يك كودك شروع به راه رفتن مي كند، متوجه مي شوند، و قبل از اينكه يك كودك به مدرسه برود، خود به خود درست مي شود.

سومين علت رايج پاهاي رو به داخل، يك استخوان بالايي (يا استخوان ران) است، كه پيچش استخوان ران نام دارد. اين وضعيت اغلب تا وقتي يك كودك پيش دبستاني شود، مشهود نيست، و معمولا وقتي كه او بين ۶ و ۸ سال دارد، بهتر مي شود.

آيا پاهاي رو به داخل نياز به درمان دارد؟

احتمالا خير. پزشكان قالب گرفتن، مهاربندها، كفش هاي مخصوص و حتي جراحي را توصيه مي كنند، اما در بسياري موارد، پاهاي رو به داخل بدون هيچ درماني خودش اصلاح مي شود. در واقع، اكنون متخصصان اشاره مي كنند كه معالجه، مي تواند توانايي كودك براي بازي را محدود كند و در بعضي موارد، حتي مشكلات فيزيكي ديگري را بوجود آورد.

اگر به هر حال درباره پاهاي رو به داخل كودكتان نگران هستيد، با پزشكش صحبت كنيد. او به شما خواهد گفت كه آيا اين چيزي هست كه محتمل باشد خودش رفع شود. اگر او فكر مي كند مسئله به قدري جدي ست كه نياز به بررسي تخصصي دارد- يا اينكه كودكتان ممكن است وضعيت جدي تري داشته باشد- او ممكن است شما را به يك متخصص ارتوپد معرفي كند.

بيشتر بخوانيد :

كودك شش ماهه
كودك نه ماهه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۲۵:۳۸ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

زندگي پس از عمل جراحي دئودنال سوئيچ يا باي پس روده

هرچند كه عمل جراحي نسبتا سنگيني پيش روي كساني كه اضافه وزن دارند خواهد بود، اما نتايج فوق‌العاده چشمگيري در انتظار اين اشخاص است. پس از عمل جراحي چاقي دئودنال سوئيچ بيمار قادر خواهد بود ۷۰ تا ۸۰ درصد اضافه وزن خود را طي يك يا كمتر از دو سال از دست بدهد.

هر چند ميزان كاهش وزن در اين عمل زياد است، اما برخي معايب نيز متوجه اين تكنيك جراحي است. نسبت به ساير روش‌هاي درمان چاقي افرادي كه تحت عمل جراحي باي پس روده قرار مي گيرند بيشتر با سوء تغذيه يا كمبود تغذيه اي روبرو مي شوند.

بيشتر بخوانيد : ساسي باي پس چيست؟

جراح با حفظ اسفنكتر انتهاي معده (اسفنكتر پيلور كه مانع از تخليه زودهنگام معده مي شود) باعث ميشود كه هضم غذا براي مدت بيشتر در معده صورت بگيرد و مواد هضم شده سريعتر در طول قسمت هاي باقي مانده روده جذب شود. در اين حالت نيز از سوء تغذيه ناشي از كاهش جذب جلوگيري خواهد شد. با اين حال مطالعات نشان مي دهد درصد هر چند ناچيز از سوء تغذيه در انتظار افراد جراحي شده خواهد بود.

البته با روش هاي مختلفي ميتوان از كمبود جذب مواد غذايي پيشگيري كرد. و حتي براي دريافت مقدار كافي ويتامين ها و مواد معدني ممكن است شخص تا آخر عمر مكمل هاي اين مواد مغذي را دريافت كند.

در اين روش بيماران بيشتر از ساير روش هاي جراحي قادر به خوردن غذا هستند. به اين شكل كه هم غذاي كافي دريافت ميكنند و هم وزن كم ميكنند. درحالي كه در روش هاي ديگر غذا به پايين ترن حد خود مي رسد (با خوردن مقدار كمي سير مي شوند.)

اكثر بيماران در دراز مدت نتايج عمل جراحي لاغري را تجربه خواهند كرد. اما بايد مراقبت هاي لازم پس از عمل را به خوبي در نظر بگيرند. داشتن رژيم غذايي مناسب و سالم و استفاده به موقع و منظم از مكمل ها ميتواند نتيجه عمل را بهتر كند.

پس از اينكه خود را متقاعد كرديد كه عمل جراحي چاقي انجام دهيد آنگاه نوبت به پيدا كردن جراح مناسب ميرسد. جراحي كه بتواند متعهد باشد و از تجربه زيادي برخوردار باشد. براي پيدا كردن جراح عجله نكنيد و از ميان جراحان و متخصصان چاقي بهترين را انتخاب كنيد. با دنبال كردن اشخاصي كه تحت عمل جراحي چاقي قرار گرفته اند نتايج عمل جراحي پزشك متخصص جراحي لاغري را مشاهده و ارزيابي كنيد.

البته ذكر اين نكته ضروري است كه قبل از اقدام به هر عمل جراحي لاغري محاسبه شاخص توده بدني امري ضروري است

منبع : https://www.dr-abdo.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۱۰:۳۸ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

شناسايي قطعات اصلي يا جنيون

براي تشخيص خريد لوازم يدكي اصلي و قطعات كيا و هيونداي  زير توجه كنيد :

1 – بررسي نوع بسته بندي

طراحي و بسته بندي قطعات ساده ترين راه شناسايي اصلي از تقلبي مي باشد، قطعات اصلي يا جنيون در بسته بندي هاي مشخصي از نظر رنگ و كيفيت ارائه خواهند شد . حتي از نوع رنگ بسته بندي ، قطعه اصلي از غير اصلي قابل تشخيص مي باشد. رنگ بسته بندي تقلبي تيره تر و يا كم رنگ تر از رنگ بسته بندي اصلي مي باشد. همچنين  معمولاٌ‌ موادي كه در بسته بندي اصلي به كار مي رود مرغوب بوده و اين مسئله منجر به كيفيت ظاهري بالاتر بسته بندي اصلي نسبت به تقلبي و همچنين استحكام بيشتر آن خواهد شد.

2 – بررسي لوگوي چاپ شده يا حك شده ي توليدكننده روي قطعات

بررسي لوگوي چاپ شده يا هك شده بر روي قطعات نشانگر اصلي بودن يا غير اصلي بودن مي باشد .اگر قطعه خريداري شده معيوب بوده يا داراي مشكلي باشد ، مشتري ميتواند با مراجعه به نمايندگي ها درخواست تعمير يا تعويض قطعه خريداري شده را بدهد .

بيشتر بخوانيد :

راهنماي خريد روغن گير بكس هيونداي
راهنماي خريد ترموستات كيا
3 – كيفيت ساخت قطعات

كيفيت ساخت قطعات اصلي  تا حدي زيادي با قطعات غيراصلي يا تقلبي فرق دارد و كاملا قابل تشخيص مي باشد.توليدكنندگان قطعات تقلبي بيشتر روي موارد مصرفي مثل لنت ترمز ، فيلتر روغن و شمع خودرو سرمايه گذاري خواهند كرد .بررسي دو قطعه اصلي و تقلبي زير را مشاهده كنيد:

▪ وزن قطعات : بديهي است كه وزن يكساني ندارند و با بررسي وزن قطعات ميشود اصلي بودن يا نبودن آن را درك كرد .

▪ نوع آلياژ كاربردي :  نوع مواد و آلياژي كه در ساخت قطعات اصلي به كار مي رود بسيار مرغوب مي باشد و به واسطه همين مرغوبيت از ساير ماركهاي مشابه متمايز شده است و نوع آلياژ كاربردي در كيفيت ظاهري قطعه بسيارتاثير گذار خواهد بود.

▪ لمس كردن قطعات : گاهي افراد با تجربه از لمس قطعات به اصلي يا غير اصلي بودن آن پي خواهند برد.

▪ پرداخت كاري سطح : يكي از موارد ظاهري قطعه است و فروشندگان بصورت خيلي سريع به اصلي يا تقلبي بودن آن پي مي برند.

▪  نوع جوشكاري‌ : جوشكاري نيز از ديگر راههاي تشخيص قطعه تقلبي از اصلي است.

▪  نوع پرچكاري :  پرچ در قطعات اصلي متمايز با قطعات تقلبي مي باشد.

▪  نوع نوشتاري روي قطعه : بطور عمده نوع سايز و يا حك شدن حروف بر روي قطعات اصلي با تقلبي قابل تشخيص اصلي از فرعي مي باشد.

4 – خريد از فروشگاه هاي مطمئن

يكي از بهترين راه براي يافتن يك فروشگاه مطمئن كه قطعات اصلي ارائه دهد تعميركار خودروي شما مي باشد كه قابل اطمينان است و ميتواند اصلي بودن قطعه را براي شما بررسي و تشخيص دهد .البته امروزه با وب سايت هاي معرفي و مقايسه محصولات كار خيلي ساده تر شده زيرا هنگام خريد از اين وب سايت ها ميتواند نظرات ساير خريداران را مطالعه و بهترين فروشگاه و بهترين محصول را انتخاب نمائيد .

منبع : فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو استار پارتس https://www.star.parts/shop/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۳:۵۰ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

مهم ترين كاربردهاي پرمنگنات پتاسيم :

بسياري از كاربردهاي پتاسيم پرمنگنات به‌ خاطر خواص اكسيدكنندگي آن است، از اينكه يك اكسيد كنندهٔ قوي است و اينكه در اين فرايندها محصول فرعي سمي توليد نمي كند. از كاربرد هاي پرمنگنات پتاسيم مي توان به جذب اتيلن اشاره نمود كه در پس از برداشت محصولات كشاورزي جهت افزايش عمر انبار ماني مي توان اشاره نمود.

1. كاربرد در تصفيهٔ آب و ضدعفوني : پرمنگنات پتاسيم بعنوان ضد عفوني كننده و براي رفع بوهاي نامطبوع هم كاربرد دارد. پرمنگنات پتاسيم براي رفع نوعي بيماري انگلي در ماهي ها استفاده مي‌شود. در مرغداري ها از تركيب پرمنگنات پتاسيم و فرمالين جهت ضد عفوني سالن ها استفاده ميگردد. همچنين در تصفيه آب هاي آشاميدني بعنوان عامل حذف كننده فسفر مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

2. كاربرد در صنايع سينمايي و تلويزيوني :در صنايع سينمايي و تلويزيوني، پتاسيم پرمنگنات يكي از مواد شيميايي اصلي براي كهنه كردن مجموعهٔ لباس‌ها و غيره مي باشد. خاصيت اكسيد كنندگي پرمنگنات باعث مي‌شود كه پارچه ها، طناب ها، چوب‌ها و شيشه‌ها بيش از ۱۰۰ سال قديمي تر از آنچه هستند به نظر بيايند.

بيشتر بخوانيد :

كربنات پتاسيم
سيترات سديم
3. كاربردهاي زيست پزشكي : همان ‌طور كه از KMnO۴ براي ضد عفوني كردن آب استفاده مي شود، اين نمك به طور تخصصي به عنوان ضد عفوني كننده براي درمان برخي بيماري‌هاي انسان و حيوان نيز استفاده مي شود. در بافت‌شناسي از آن براي سفيد كردن ملانين استفاده مي‌شود تا جزئيات بافت تيره رنگ ملانين آشكار شود. از پتاسيم پر منگنات مي توان براي متفاوت كردن آميلوئيدAA از ديگر آميلوئيدها هم استفاده كرد. (آميلوئيدها نوعي از پروتئين‌ها هستند كه در صورت تجمع بي جا باعث بيماري آميلوئيدوز مي شوند) پتاسيم پرمنگنات باعث مي‌شود كه آميلوئيد AA به وسيلهٔ رنگ سرخ كنگو (congo red) رنگ آميزي نشود، اين در حالي است كه ديگر آميلوئيدها به وسيلهٔ سرخ كنگو رنگ مي شوند. در يك بازهٔ زماني از پتاسيم پرمنگنات براي درمان سوزاك استفاده شد و همچنين از آن هنوز در درمان برفك استفاده مي شود.

4. سنتزهاي شيمي آلي: مهمترين و بزرگترين كاربردهاي پتاسيم پرمنگنات، استفاده از آن به عنوان واكنشگر در سنتز برخي مواد آلي بروش اكسايش است. مثلا تركيباتي بنزوآلكيل به اسيدها اكسيد مي شوند.

5. تصفيه پسابهاي صنعتي : بدليل خاصيت اكسيدكنندگي قوي پتاسيم پرمنگنات و قيمت ارزان آن در تصفيه پسابهاي صنعتي كاربرد دارد.

6. عيار سنجي در شيمي: يكي از روشهاي مرسوم در تعيين غلظت مواد در صنعت عيارسنجي يا تيتراسيون است. عيارسنجيها خود بر چند قسم چون پيچيده سنجي و اكسايش – كاهش هست. در عيارسنجيهاي اكسايش – كاهش يكي از معرفهاي پركاربرد پرمنگنات است كه بدليل رنگ بنفش خود، نياز به شناساگر هم ندارد. از اين تركيب براي عيارسنجي تركيباتي آب اكسيژنه و آهن (II) استفاده ميشود.

نكات ايمني :

پرمنگنات پتاسيم بر دست يا لباس ايجاد لكه مي‌كند بنابراين در استفاده از آن بايد احتياط كرد. لكه روي لباس حاصل از اين ماده را مي‌توان بوسيله اسيد استيك يا اسيد كلريدريك پاك كرده و با شستشو با آب رفع كرد.

لكه ايجاد شده روي پوست پس از 48 ساعت از بين مي‌رود. بعلت خاصيت خورندگي در پوست ايجاد سوزش مي‌كند و در صورت خورده شدن مي‌تواند باعث التهاب و آسيب به معده شود.

منبع : فروشگاه مواد شيميايي جهان شيمي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۰۸:۱۰ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

انتخاب حلقه عروسي

هنوز هم اين چالش وجود دارد كه آيا براي خريد طلا حلقه‌ي عروسي، بايد با هم به بازار رفت يا خير؟ برخي خانم‌ها در اين زمينه نظرات متفاوتي دارند؛ بعضي از عروس‌خانم‌ها دوست دارند تا كاملاً سورپرايز شوند، بعضي ديگر نشانه‌هايي مي‌دهند .بعضي ديگر هم از شريك زندگي خود مي‌خواهند تا يك حلقه‌ي كامل و مناسب را خود، براي آن‌ها بخرد. در نهايت انتخاب حلقه عروسي، هم مي‌تواند سخت باشد و هم آسان و اين تنها بستگي به عروس‌ها دارد.

1. شكل‌ها و مدل‌هاي مورد نظر خود را محدود كنيد

نكته‌ي اول: اگر شما مي‌دانيد كه همسر آينده شما چه چيزي را از نظر شكل الماس حلقه دوست دارد، اين كار خيلي به شما كمك مي‌كند تا بر روي يك مدل حقله‌هاي خاص تمركز كنيد. مدل‌هاي مختلف الماس و سنگ قيمتي روي حلقه (كه به آن تراش هم مي‌گويند)، قيمت‌هاي متفاوتي دارند و قيمت هر كدام از اين‌ها به ازاي نوع و بزرگي آن، با هم فرق مي‌كند. درباره نحوه تشخيص تقلبي و اصل بودن الماس نيز بيشتر اطلاعات كسب كنيد.

2. فلزي را براي حلقه‌ي خود در نظر بگيريد

از قديم، حلقه‌هاي ازدواج را از طلاي زرد، طلاي سفيد، نقره يا پلاتين مي‌ساخته‌اند -هر چند كه در سال‌هاي اخير، استفاده از طلاي رزگلد نيز به عنوان يك گزينه‌ي جديد و نوين مطرح شده است. هر چند ظاهر پلاتين به نقره شباهت دارد، اما حلقه‌هاي پلاتيني خيلي گران‌تر هستند و دليل اين گران‌تر بودن هم آن است كه پلاتين بسيار متراكم‌تر است

3. يك اندازه عيار مشخص را در نظر داشته باشيد

همان سؤال قديمي و هميشگي كيفيت در برابر كميت، براي حلقه‌هاي ازدواج هم هميشه كاربرد داشته است؛ بعضي از مردم ترجيح مي‌دهند كه به جاي آن‌كه حلقه‌ي آن‌ها سفيدتر باشد، سنگ‌هاي بزرگ‌تري داشته باشد؛ اما بعضي ديگر از افراد دوست دارند تا حلقه‌ي آن‌ها فارغ از هر عياري كه دارد، كاملاً شفاف باشد و برق بزند.

خانم‌ها بايد نظر مشخصي در خصوص اندازه‌ي سنگ مورد نظر خود داشته باشند. هر چقدر هم كه مردم مي‌گويند كه اندازه براي آن‌ها اهميت ندارد، اما باز هم مي‌بينيم كه اين اندازه‌، هميشه يكي از مهم‌ترين عوامل هنگام انتخاب حلقه عروسي است، زيرا مردم براي آن‌كه بتوانند حلقه‌اي را متناسب با بودجه‌ي خود انتخاب كنند، روي رنگ و شفافيت حلقه‌ها مانور مي‌دهند.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد طلاي كودك

4. اندازه‌ي درست و مناسب خود را بدانيد

اين مسأله ممكن است بديهي به نظر برسد، اما مطمئن باشيد كه هر دوي شما، اندازه‌ي درست و مناسب انگشتان خود را مي‌دانيد. قطعاً شما دوست نداريد كه حلقه‌ي شما، انگشت شما را اذيت كند و ببرد يا بدتر از آن، مرتب از انگشت شما بيرون بيايد. حلقه بايد در انگشت شما كيپ، اما در عين حال راحت باشد.

همان‌طور كه در مقاله راهنماي انتخاب سايز حلقه نامزدي عنوان كرديم، اگر نمي‌توانيد به اتفاق يكديگر براي خريد حلقه به بازار برويد، مي‌توانيد خودتان به يك مغازه‌ي جواهري برويد تا اندازه‌ي انگشت شما را بگيرد و به شما سايز مناسب را بدهد. هر زماني كه موضوع خريد انگشتر طلا يا حلقه طلا براي شما پيش مي‌آيد، مي‌توانيد اين اندازه را بگوييد .

5. ببينيد كه حلقه‌ي نامزدي شما چقدر با حلقه‌ي عروسي شما همخواني دارد و ست است

ازدواج و نمادهاي آن به دو قسمت تقسيم مي‌شود. يكي از آنها حلقه ازدواج و ديگري حلقه نامزدي است. جالب است بدانيد كه معمولا بيشتر افراد هنگام خريد حلقه ازدواج به هيچ عنوان اهميتي به ست شدن اين دو حلقه نمي‌دهند. اما اين موضوع واقعا مهم است و بايد به آن توجه كرد، چرا كه ممكن است روزي آنها را در كنار هم دست كنيد.

منبع فروشگاه آنلاين طلا و جوهار كيش طلا : https://www.kishtala.com/shop/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۸:۱۱ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

براي مراقبت از دندان و لثه بايد چگونه مسواك بزنيم؟

مراقبت از دندان و لثه بخش مهمي از حفظ سلامت كلي بدن است. بهداشت ضعيف دهان با بيماريهاي مزمن عمده اي همراه است كه مي تواند باعث ناتواني شود و و منجر به كاهش اعتماد بنفش در ما شود. مراقبت صحيح از دندان و لثه نيازي به وقت بيش از حد و يا ابزارهاي بهداشتي گران قيمت ندارد. تنها با چند روش ساده مثل اجتناب از مصرف مواد  غذايي شيرين، مسواك زدن و نخ دندان كشيدن و مراجعه به دندانپزشك ميتواند به حفظ سلامتي دهان و دندان منجر شود و شما را براي هيمشه سالم نگاه دارد.

بيشتر بخوانيد :

دندانپزشكي كودكان
دندانپزشكي بارداريمهمترين نكته اي كه بايد در خصوص مسواك زدن بدانيد اين است كه بايد حتما از يك خمير دندان حاوي فلورايد استفاده كنيد. فلورايد به كاهش تسكيل پلاك پشت دندان ها كمك ميكند. روزانه بايد دو بار و هر بار بايد به مدت دو دقيقه دندان ها را مسواك بزنيد.

براي اينكه بتوانيد در مراقبت از دندان و لثه موفق عمل كنيد به نكات زير توجه ويژه داشته باشيد:

از يك مسواك نرم استفاده كنيد: براي جلوگيري از آسيب ديدن ميناي دندان ، فقط از يك مسواك نرم استفاده كنيد.

اگر ارتودنسي دندان انجام داده ايد بيشتر به فكر تميز كردن دهان و دندان باشيد.

مسواك را با زاويه ۴۵ درجه استفاده كنيد : زاويه استفاده از مسواك بسيار مهم است. مسواك را  بايد در مقابل دندان ها با زاويه ۴۵ درجه تا خط لثه قرار دهيد.

حركت صحيح دست: با استفاده از حركات دايره اي كوتاه تمام سطوح دندان را تميز كنيد.

زبان را مسواك بزنيد: هر بار كه اقدام به تميز كردن داخل دهان و دندان خود ميكنيد حتما بايد زبان خودتان را نيز مسواك بزنيد

اگر ايمپلنت دندان يا ونير دندان داريد راه هاي مراقبت درست از آن ها را ياد بگيريد

بعد از مسواك زدن چيزي نخوريد: به مدت ۳۰ دقيقه بعد از هر بار تميز كردن داخل دهان سعي كنيد مواد غذايي و يا نوشيدني ميل نكنيد

هر سه ماه يكبار و بعد از ابتلاء به بيماري هايي مصل سرماخودرگي و يا آنفولانزا حتما مسواك خودتان را تعويض كنيد.

منبع : كلينيك دندانپزشكي آرتمان درمان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۱۵:۳۵ توسط:netware موضوع: نظرات (0)