عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

انواع ترمیم دندان : روش های مورد استفاده در دندانپزشکی ترمیمی

پر کردن دندان

از پر کردن دندان زمانی استفاده می شود که یکی یا تعدادی از دندان ها دچار پوسیدگی شده باشند. زمانی که شخصی به بهداشت دهان و دندان خود رسیدگی نکند، مواد غذایی ریزی که لابلای دندان ها گیر میکنند باعث تجمع باکتری ها میشوند. این تجمع باعث اسیدی شدن سطح دندان می شود. به مرور زمان با تشکیل پلاک، مینای دندان دچار فرسایش می شود و میگویند دندان پوسیده یا نزدیک به مرگ است.

اگر پوسیدگی دندان باعث سوراخ شدن دندان شود نیز میگویند حفره دندان ایجاد شده است. هر حفره نیز فرصتی به باکتری ها میدهد تا وارد پالپ دندان یا مغز آن شوند. باکتری ها میتوانند باعث عفونت پالپ و در نتیجه مرگ آن شوند.

بعد از عصب کشی یا درمان ریشه، اگر دندان هنوز سالم باشد یک دندانپزشک ترمیمی اقدام به پر کردن دندان می کند. پر کردن دندان از ارزانترین روش های ترمیم دندان پوسیده محسوب می شود. موادی که به عنوان پر کننده در برای دندان پوسیده مورد استفاده قرار می گیرد متنوع هستند اما مهمترین آن ها عبارتند از:

آمالگام نقره

رزین های کامپوزیت

و فلزاتی مانند طلا و نقره

بیشتر بدانید:

دندانپزشکی کودکان
دندانپزشکی بارداری
تاج دندان

تاج دندان یکی از انواع ترمیم دندان است که به شکل بخش خارجی دندان واقعی ما است که روی دندان قرار می گیرد. تاج ها معمولا برای تقویت و محافظت از ساختار دندان شما استفاده می شود. ما در دندانپزشکی ترمیمی یا ترمیم دندان برای اهداف زیر از تاج دندان استفاده میکنیم:

محافظت از تمام دندان

بازگردنداندن یا حفظ عملکرد دندان

حفظ ظاهر و زیبایی دندان

تاج دندان معمولا همراه با سایر روش های دندانپزشکی ترمیمی مانند پل دندانی و ایمپلنت دندان و زمانی که آسیب شدیدی به دندان وارد شده باشد مورد استفاده قرار میگیرند. تاج دندان معمولاً از جنس سرامیک و پرسلین ساخته می شوند. اما از فلزاتی مانند طلا و نقره نیز می توان جهت ساخت آن ها استفاده کرد.

پل دندانی

از یک پل با بریج دندانپزشکی برای جایگزینی یک یا چند دندان از دست رفته استفاده می شود. ما چندین نوع پل در حوزه دندانپزشکی ترمیم دندان پوسیده داریم که مهمترین آن ها عبارتند از:

پل ساده معمولی

مریلند

پل بر پایه ایمپلنت

این دستگاه های دندانپزشکی معمولا ارزانترین روش ترمیم یا جایگزینی دندان هستند. (در مقایسه با ایمپلنت دندان).

ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت ها از جمله انواع ترمیم دندان و رایجترین روش هایی هستند که در دندانپزشکی ترمیم دندان مورد استفاده قرار میگیرند. ایمپلنت دندان همچنین بهترین روش برای جایگزینی دندان های از دست رفته است.(جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون ایمپلنت دندان دندان به این صفحه مراجعه کنید)

منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ دی ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۱۷:۵۷ توسط:netware موضوع: نظرات (0)