عصر جديد عصر جديد .

عصر جديد

عمل لاغري در تهران

چگونه مي توانم براي عمل لاغري آماده شوم؟

به طور كلي با داشتن شرايط زير مي توانيد براي انجام عمل جراحي لاغري آماده شويد:

دانستن سابقه سلامتي و پزشكي خود.

ليست داروهاي مصرفي از جمله نسخه، داروهاي بدون نسخه، مكمل هاي گياهي و ويتامين ها و همچنين آلرژي هاي دارويي.

نخوردن و آشاميدن قبل از جراحي طبق دستور. اگر نزديك به شروع عمل جراحي غذا بخوريد يا بنوشيد، تيم شما ممكن است جراحي شما را به تعويق بيندازد زيرا در حين بيهوشي محتواي معده ميتواند شما را خفه كند.

توقف سيگار كشيدن در اسرع وقت (اگر سيگار مي كشيد) كه به ترميم عمل پس از عمل جراحي كمك مي كند.

مصرف يا قطع داروها دقيقاً طبق دستورالعمل. پزشك دستورالعمل هايي را براي مصرف داروهاي خاص و مكمل هاي شما به شما مي دهد.

عمل لاغري معده چه مدت طول مي كشد تا بهبود يابد؟

نمونه برداري از معده به طور معمول نياز به مدت زمان بستري در بيمارستان نسبت به ساير روش هاي جراحي چاقي دارد. اقامت معمول 1 تا 2 روز طول مي كشد. مانند ساير روشهاي محدود كننده، شما در بيمارستان غذا خوردن را با رژيم مايع شروع خواهيد كرد. به تدريج، شروع به خوردن غذاهاي غليظ، غذاهاي نرم و در نهايت غذاهاي جامد روي خواهيد آورد. اين روند ممكن است تا 12 هفته طول بكشد.

بهبودي از عمل معده به طور كلي نسبت به ساير جراحي هاي چاقي آسان تر است، زيرا هيچ دستگاه گوارشي، برداشتن معده يا انحراف سيستم گوارشي شما وجود ندارد. سرعت بهبودي شما به سن و سلامت كلي شما بستگي دارد. فيزيوتراپي مي تواند به بهبودي شما كمك كند.

با استفاده از فيزيوتراپي و قدرت خود را بازيابي كنيد، درد را به حداقل مي رساند و راحت تر از آن بدون استرس به  انجام فعاليت هاي عادي روزمره خود بازمي گرديد. همچنين آماده سازي بدن براي راه پيش رو قبل از جراحي نيز مفيد است. بيشتر افراد ظرف 10 روز به كار و فعاليت هاي ديگر خود بازمي گردند. بهبودي كامل ممكن است چندين هفته طول بكشد.

بيشتر بخوانيد :

شاخص توده بدني

چه موقع بايد با دكترم تماس بگيرم؟

اگر بين قرار ملاقات ها سوالي داري ، در ساعات كاري با مطب پزشك تماس بگيريد. پزشك به شما مي گويد كه چگونه بعد از ساعت ها يا نگراني فوري با او تماس بگيريد. بلافاصله با متخصص جراحي لاغري خود تماس بگيريد يا در صورت داشتن موارد زير، فوراً به مراقبت پزشكي مراجعه كنيد

مشكلات تنفسي يا تنگي نفس.

گيجي يا تغيير در سطح هوشياري.

درد، فشار يا گرفتگي در قفسه سينه.

تخليه چرك، قرمزي يا تورم در اطراف يك برش.

داشتن تب. تب داشتن بلافاصله پس از جراحي معمول است.

ناتواني در ادرار كردن يا حركت دادن روده ها.

درد پا ، قرمزي يا تورم، كه مي تواند به معني لخته شدن خون باشد.

خونريزي غيرمنتظره.

بيشتر بخوانيد : انواع چاقي 

عمل لاغري چگونه ممكن است بر زندگي روزمره شما تأثير بگذارد؟

هر نوع جراحي چاقي مي تواند زندگي را تغيير دهد. مانند ساير روشهاي محدود كننده، يكي از بزرگترين تغييرات رژيم شما خواهد بود. معده شما بعد از عمل معده به طور قابل توجهي كوچكتر خواهد شد. اين بدان معني است كه شما بايد وعده هاي غذايي كم حجم و مكرر بخوريد. همچنين بايد اندازه سهم را محدود كرده و انواع غذايي را كه مي خوريد تغيير دهيد. كار با يك متخصص تغذيه مفيد است. اين ارائه دهنده براي اطمينان از دريافت كافي كالري، پروتئين و ساير مواد مغذي مشاوره و برنامه ريزي را به ارائه مي دهد.

بيشتر بخوانيد :

عمل ساسي معده


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۳۱:۵۶ توسط:netware موضوع: نظرات (1)

معرفي برند خودروسازي هيونداي

شركت هيونداي موتور ، يك شركت خودرو سازي كره اي ميباشد كه سال 1967 توسط بنيان گذار گروه شركت هيونداي شخصي به نام چانگ جو يانگ تاسيس شد.

هيونداي كورتينا اولين مدلي بود كه در سال 1968 به بازار خودرو معرفي شد.

شركت هيونداي بعنوان بزرگترين خودروساز جهان در سال 2008 شناخته شد كه دفتر مركزي آن در شهر سئول قرارگرفته است.

بيشتر بخوانيد: راهنماي خريد قطعات كيا

برترين مدل هاي خودروي هيونداي

خودروي هيونداي مدل هاي متنوعي دارد كه از توليدات آن ميتوان به هيونداي النترا ، سوناتا ، آزرا ، هيونداي سانتافه  و جنسيس كوپه اشاره كرد ، ضمن اينكه اين سه مدل جزو پرفروش ترين محصولات بوده است.

دانستني هاي شركت هيونداي

بزرگترين كارخانه توليد خودرو در سراسر جهان متعلق به شركت هيونداي در شهر اولسان قرارگرفته است. توليد اين كارخانه ساليانه به 1،6 ميليون خودرو ميرسد.

در گذشته مشتري قبل از تحويل تنها ميتوانست امكانات جانبي خودرو را بررسي كند ، اما امروزه اين قابليت در اختيار افراد قرار ميگيرد تا نوع موتور و گيربكس را نيز انتخاب كند. كه شركت هيونداي از جمله شركت هايي است كه اين آپشن را شامل ميشود.

همچنين اين شركت توانست از موسسه هاي مختلف مثل JD POWER و IIHS جوايزي را دريافت كند.

لوازم يدكي خودروهاي هيونداي

از آنجايي كه خودروهاي شركت هيوندا طرفداران زيادي در ايران داشت ، باعث شد تا بسياري از اين خودروها وارد بازار ايران شود. هر كدام از قطعات اين خودروها عمر مشخصي دارد كه در صورت عدم تعويض قطعات هيوندا ممكن است به بخش هاي ديگر نيز آسيب برساند.

در نظر داشته باشيد لازمه ي بهترين انتخاب ، شناخت بالا از كيفيت و عملكرد محصول موردنظر است كه شما بايد علاوه بر قيمت به اين موضوع هم اهميت دهيد.

حتما براي شما هم پيش آمده كه بعد از خريداري يك قطعه ، كمي بعد مجبور به تعويض آن شديد.

در بعضي از قطعات هيونداي اگر شما انتخابي درست داشته باشيد ، زمان تعويض قطعات نيز به حداكثر ميرسد.

قيمت لوازم يدكي هيونداي

ممكن است شما قطعات را در فروشگاه هاي مختلف با قيمتي متفاوت يافت كنيد. اما همانطور كه ميدانيد توليدكننده و توزيع كننده ي قطعات تاثير بالايي بر قيمت انتخاب لوازم يدكي دارند. شما مي توانيد با مراجعه به استارپارتس نمايندگي فروش قطعات هيونداي و كيا تمام اين قطعات را با قيمتي مناسب خريداري نماييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۰:۰۵ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

فسفريك اسيد

فسفريك اسيد از جمله پرمصرف‌ترين مواد شيميايي در صنعت است. به عنوان ماده افزودني در نوشابه‌هاي گازدار كاربرد دارد و در توليد كودهاي شيميايي فسفاته، پاك‌كننده‌هاي صابوني و غير صابوني، تصفيه آب، خوراك دام و دارو سازي، مكملهاي غذاي دام و طيور (دي و منو كلسيم فسفات)، مواد فسفاته شوينده‌ها، تصفيه پسابها، توليد كودهاي فسفاته (مهمترين)، ضد حريق كردن برخي سطوح و عوامل بازدارنده اشتعال، ونيز جهت تميز كردن و جرم‌گيري سطوح فلزي به كار مي‌رود. فسفريك اسيد خوراكي را از افزودن آب به P4O۱۰ مي‌سازند. اسيد فسفريك اسيد ضعيفي است و در شرايط عادي و مدت زمان كوتاه آنقدر نمي‌تواند خطرساز باشد.

كاربرد در صنايع غذايي

از اسيد فسفريك در توليد غذاهاي اسيدي و نوشابه‌هاي گازدار مانند انواع كولاها استفاده مي‌شود. بكارگيري اين ماده سبب دادن طعم تندي به غذا شده، و از آنجا كه ماده شيميايي با توليد انبوه‌است، با قيمتي ارزان و حجمي فراوان در دسترس مي‌باشد. همان‌طور كه ذكر شد، قيمت پايين و حجم زياد توليد اين ماده، آن را در مقايسه با طعم دهنده‌هاي طبيعي نظير زنجبيل براي دادن طعم تندي، يا اسيد سيتريك كه از ليمو (lemon) و عصاره ليموترش (lime) كه براي دادن طعم ترشي بكار مي‌رود، در رتبه بالاتري قرار داده‌است.

كاربرد در مواد پاك‌كننده

در توليد پاك‌كننده‌ها اسيد فسفريك براي نرم كردن آب بكار مي‌رود. آب نرم بدون يونهاي كلسيم (II) و منيزيم (II) كه آب سخت را تشكيل مي‌دهند، اگر ازبين نروند تشكيل آب سخت را مي‌دهند كه اين يونها با صابون تشكيل رسوبات غيرقابل حل مي‌دهند كه سبب لكه بروي لباس‌ها در هنگام شستشو مي‌شوند. نمكهاي فسفات از اسيد فسفريك بطور وسيع در پاك‌كننده هابعنوان(builder) بكار مي‌رود. بيشتر گستره تركيبات فسفر درمخلوط پاك‌كنندهاي جامد است كه سديم تري پلي فسفات يكي از آنهاست.Na5P3O۱۰، به عنوان نرم‌كننده آب، سديم تري پلي فسفات با كلسيم (II) و منيزيم (II) يوند برقرار مي‌كندو تشكيل اجزاء محلول را مي‌دهد كه كمپلكس يا كليت است. اين كمپلكس‌ها از واكنش كلسيم (II) و منيزيم (II) با صابون ممانعت به عمل مي‌آورندتا رسوب ايجاد نشود.

بيشتر بخوانيد: اسيد استيك

كاربرد در پزشكي و دندانپزشكي

از اسيد فسفريك در دندانپزشكي و اورتودنسي به‌عنوان عامل آماده سازي (Etching) مينا‌ و عاج دندان جهت تميز كردن و افزايش اصطحكاك سطح دندان استفاده ميشود.[نيازمند منبع] همچنين از اسيد فسفريك به‌عنوان كاتاليست در ساخت آسپيرين بخاطر داشتن يون هيدروژن فراوان و آلايندگي كمتر در مقايسه با اسيد كلريدريك و سولفوريك استفاده مي‌شود. اسيد فسفريك با فرمول H3PO4 به عنوان اورتوفسفريك اسيد در پزشكي شناخته مي‌شود و نمك ان اورتوفسفات است كه يكي از درمان‌هاي اصلي در انواعي از سنگ‌هاي كليوي است كه در تيپ III نوع جذبي هيپركلسيوري، به دليل نشت فسفات از كليه، ديده مي‌شود.

منبع : www.jahanshimi.com


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۶:۱۲ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

طلاي دست دوم و كم اجرت بخريم يا نخريم؟

ممكن است براي بسياري از مردم، خريد طلاي دست دوم با طلاي نو فرقي نداشته باشد و آنها اين فلز را مي‌خرند تا سرمايه‌اي براي آينده داشته باشند. اما همان‌گونه كه در تيتر مشخص شده است، طلاي دست دوم ديگر اجرت ساخت طلا ندارد و اين تفاوت بزرگ بين طلاي نو و دست دوم مي‌تواند خيلي روي قيمت آن اثر بگذارد. بنابراين اين سوال كه آيا طلاي دست دوم بخريم يا نه و به ذهن رسيدن آن، چيزي است كه ممكن است براي همه پيش بيايد و به دنبال جواب آن باشند.

طلا فلزي براي سرمايه گذاري

از قديم الايام به ياد داريم كه مردم و خصوصا خانم‌ها علاقه زيادي به خريد طلا و جواهرات داشتند و آن را هم به عنوان وسيله‌اي زينتي و هم به عنوان سرمايه‌اي براي روز مبادا مي‌دانستند. زمان قديم كه قيمت طلا به اندازه امروز سير صعودي نداشت، مردم با هر اندوخته‌اي از درآمدشان سراغ خريد طلا مي‌رفتند و در آن زمان خيلي به انتخاب بين خريد طلاي دست دوم و طلاي نو فكر نمي‌كردند.

آيا خريد طلاي دست دوم ايده خوبي است؟

بزرگترين مشكل طلاي دست دوم اين است، كه خب قبل از شما توسط شخصي ديگر استفاده شده است. اين بدان معناست كه ظاهر آن كم و بيش كهنه شده است، بنابراين بايد در نظر داشته باشيد كه بندها، گيره‌ها، زنجيرها، رينگ انگشتر و غيره شكل ظاهري خوبي ندارند و در ظاهر زرق و برق طلاي نو را ندارند.

قبل از خريد طلا هدف خود را مشخص كنيد

حالا كه با خريد طلاي دست دوم كنار آمديد و مشكلي با كهنه بودن آن نداريد، زمان آن رسيده است كه هدف خود را از خريد اين نوع طلاي مشخص كنيد. هدف از خريد طلاي دست دوم و كم اجرت فرد به فرد فرق مي‌كند و هر فرد بسته به نوع نياز خود، اين مدل طلا را انتخاب مي‌كند.

قبل از خريد طلا حتما مشخص كنيد كه مي‌خواهيد طلا را به عنوان وسليه‌اي زينتي بخريد، يا مي‌خواهيد اين فلز گرانبها را براي آينده و روز مبادا داشته باشيد و به چشم سرمايه به آن نگاه مي‌كنيد. اگر جزء آن دسته از افرادي هستيد كه طلا را وسيله‌اي زينتي مي‌‌دانند و هدف اصلي آنها از خريد طلا، ظاهر زيبا و پر زرق و برق آن است، به هيچ عنوان سراغ خريد طلاي دست دوم نرويد.

اما اگر در دسته افرادي قرار مي‌گيريد كه به طلا به عنوان پول و سرمايه نگاه مي‌كنند و ظاهر آن خيلي برايشان مهم نيست، شك نكنيد كه مي‌توانيد سرمايه خوبي با خريد طلاي كم اجرت به دست آوريد.

آيا طلاي دست دوم بخريم

ممكن است براي شما پيش بيايد كه از خريد وسايل دست دوم دل چركين باشيد و علاقه‌اي به اين كار نداشته باشيد. ممكن است ترجيح بدهيد كه از خريد طلاي پر زرق و برق لذت ببريد، تا اينكه سراغ طلايي برويد كه قبلا توسط فردي ديگر استفاده شده است.

بايد عنوان كنيم كه، درست است طلاي دست دوم هيچ وقت جاي طلاي نو را در درخشش نمي گيرد، اما مي‌تواند پول بيشتري در جيب شما باقي بگذارد و در آينده نيز براي فروختن آن بيشتر سود كنيد.

بيشتر بخوانيد : خريد اينترنتي طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۹:۵۶ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

آشنايي با تمام مراحل ايمپلنت دندان (مرحله به مرحله)

خب بياييد در اين مقاله از كلينيك دندانپزشكي جنت آباد مرحله به مرحله فرآيند كاشت ايمپلنت دندان را با هم بررسي كنيم و ببينيم كه اصلا اين پروسه چند مرحله است و در هر مرحله چه اتفاقي رخ ميده.

اما اگر هنوز در رابطه با ايمپلنت دندان اين روش جايگزيني دندان از دست رفـه آشنايي نداريد اينجا كليك كنيد.

اولين مرحله كاشت ايمپلنت دندان چيست؟

اولين مرحله در واقع مراجعه به يك متخصص كاشت ايمپلنت خوب كه معمولا يا يك دندانپزشك متخصص ترميمي و زيبايي يا جراح دهان و دندان است. اين متخصص در همان ابتدا شما را به طور دقيق ارزيابي ميكند و با كمك تصاوير گرفته شده با اشعه ايكس موقعيت دندان هاي شما و مشخصا جاي خالي دندانتان را بررسي و چك ميكند. اگر هنوز دندان خود را نكشيده ايد، متخصص بررسي ميكند كه چگونه و با چه تدابيري بايد دندان را كشيد و سپس از كي بايد اقدام به عمل جراحي كرد.

پيوند استخوان و كشيدن دندان ها

چنانچه متخصص ايمپلنت تشخيص دهد كه بافت استخوان فك شما براي عمل كم است بايد تحت عمل جراحي پيوند استخوان قرار بگيريد. در اين عمل از خودتان و يا از استخوان شخص ديگري براي تقويت بافت استخواني فك شما استفاده ميشود. بعد از اين عمل شما بايد ۴ تا ۱۲ ماه صبر كنيد تا بتوانيد وارد مراحل ايمپلنت دندان شويد. زيرا فك شما بايد كاملا ترميم شود تا بتوانيد دندان جديد بكاري

بيشتر بخوانيد :

لمينت دندان
ونير كامپوزيت
كاشت پايه ايمپلنت دندان

قرار دادن پايه ايمپلنت مهمترين مرحله كاشت ايمپلنت دندان است. پايه ايمپلنت يك پيچ كوچك فلزي و بسيار مقاوم هستش كه بايد وارد استخوان فك بالا يا پايين شما شده و در آن فيكس و محكم شود. اين قطعه قرار است كه دقيقا مشابه ريشه دندان شما عمل كند و همان اندازه محكم و با دوام باشد.

قرار دادن هيلينگ كلار

بعد از اينكه پايه، به استخوان فك جوش خورد به يكي از مراحل ايمپلنت دندان كه البته ميني مرحله بايد بهش گفت ميرسيم. در اين مرحله جراح يا متخصص ايمپلنت، يك قطعه كوچك به نام هيلينگ كلار را به پايه ايمپلنت متصل ميكند.

قرار دادن اباتمنت به پايه ايمپلنت

بعد از جاگذاري بخش پايه، قرار دادن اباتمنت از مهمترين مراحل ايمپلنت دندان به حساب مياد. ما در اين مرحله بعد از اينكه هيلينگ كلار را برداشتيم، يك قطعه كوچك را به پايه ايمپلنت پيچ ميكنيم و بعد از تمام شدن اينكار، اگر بيش از يك جاي خالي دندان داشته باشيد، متخصص ايمپلنت يا جراح دندان به سراغ قرار دادن پايه و اباتمنت بعدي ميرود.

قرار دادن تاج دائمي

نحوه اتصال تاج دندان به اباتمنت خيلي جالب است. ما اصولا از دو روش ميتوانيم اينكار را را انجام دهيم. يكي اينكه ميتوانيم از تاج هاي پيچي استفاده كنيم كه به صورت پيچ شل و سفت شده يا به اباتمنت فيكس ميشوند. از طرفي ميتوانيم با كمك يك نوع سيمان مخصوص دندانپزشكي تاج دندان را به اباتمنت وصل كنيم كه تا آخر به آن متصل باقي بماند. كه البته متخصصان ايمپلنت توصيه ميكنند از نمونه هاي سيماني به جاي تاج هاي پيچي استفاده كنيم. چون تاج هاي پيچي را از بعضي زوايا ميتواند ديد و حالت كاملا طبيعي ندارند.

.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۴:۴۵ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

پاسخ به چند سوال در رابطه با هزينه ايمپلنت دندان

فاكتورهاي مختلفي ميتوانند روي هزينه ايمپلنت دندان در سال ۹۹ هر واحد ايمپلنت تاثير بگذارد با اين وجود جنس، برند، روكش، دستمزد جراح، درمان هاي مورد نياز ميتوانند موثرترين فاكتورها در اين خصوص باشند.

چرا هزينه ايمپلنت دندان در سال ۹۹ بالا است؟

برخلاف ساير روش هاي دندانپزشكي ، كاشت ايمپلنت دندان تخصص، مهارت و زمان زيادي نياز دارد. اين عمل نسبتا حساس است و بايد در ايده آل ترين شرايط ممكن انجام شود. علاوه بر اين ساخت خود هر واحد ايمپلنت هزينه زيادي نياز دارد. به همين جهت قيمت ايمپلنت دندان معمولا بالا است. به علاوه از آنجا كه قطعات ساخته شده اغلب در كشورهاي خارجي ساخته ميشود نوسانات ارز ميتواند نقش بسيار مهمي روي افزايش تعرفه ها داشته باشد.

بيشتر بخوانيد : پوسيدگي دندان

هزينه ايمپلنت دندان براي فك بالا و پايين يكي است؟

به طور كلي تعرفه ايمپلنت دندان چه براي فك بالا و چه پايين و چه حتي دندان هاي جلو و عقب يكي است.

آيا ميتوان به صورت قسطي تعرفه ايمپلنت دندان را پرداخت كرد؟

با توجه به اينكه بيشتر قيمت ايمپلنت براي خود قطعات آن است لذا بيشتر مراكز درماني به صورت نقدي هزينه ها را دريافت ميكنند. اما ممكن است بتوانيد يك كلينيك پيدا كنيد كه پول را بهخ صورت دو قسط ار شما بگيرد. يكي در آغاز كاشت و دومي در پايان كاشت و نصب روكش، پروتز دندان يا تاج

بهترين جنس روكش ايمپلنت چيست؟

به طور معمول اغلب متخصصان از روكش هاي زيركونيومي استفاده ميكنند كه كيفيت بالايي دارد. به همين خاطر هزينه ايمپلنت دندان با اين روكش ها بيشتر است.

بهترين برند ايمپلنت دندان چيست؟

كشور سوئيس سازنده بهترين ايمپلنت هاي حال حاظر در دنيا است. بعد از آن آمريكا در رقابت با ايمپلنت هاي سوئيسي است. ايمپلنت هاي كره اي نيز با اختلاف زياد نسبت به اين دو به خاطر جنس خوب و مقرون به صرفه بودن توصيه مي شوند.

من ميخواهم ايمپلنت بكارم بايد چكار كنم؟

در اولين قدم شما بايد به يك متخصص كاشت ايمپلنت مراجعه كنيد. اين متخصص شرايط شما و دندانهايتان را با دقت بررسي ميكند. چنانچه شرايط شما براي انجام اين عمل مناسب بود او شرايط انجام عمل را برايتان توضيح خواهد داد. اگر يك يا چند دندان و يا همه آن ها را از دست داده ايد و ميخواهيد ايمپلنت بكاريد اول به فكر پيدا كردن يك متخصص يا كلينيك دندانپزشكي خوب باشيد.

اما اگر هنوز در رابطه با ايمپلنت دندان اين روش جايگزيني دندان از دست رفته اطلاعات كافي نداريد اينجا كليك كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۲:۴۷ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

توضيح اينله و انله به زبان ساده

در دندانپزشكي چندين نوع روش براي ترميم دندان‌هاي آسيب ديده و يا دچار پوسيدگي وجود دارد. بسته به اينكه مقدار آسيب ديدگي چقدر است و چه بخش‌هايي را درگير كرده، ما از روش‌هاي خاصي براي ترميم استفاده مي‌كنيم. پر كردن دندان و روكش دندان دو روش شناخته شده ترميم هستند، اما اينله و انله دندان نيز وجود دارند كه شايد كمتر نامشان به گوش شما خورده باشد. آنچه در اين مقاله مي‌خوانيد اطلاعاتي است درباره اين دو روش ترميمي مهم.

اما اگر هنوز در رابطه با پركردن دندان هم اطلاعات كافي نداريد اينجا كليك كنيد.

اينله و انله چيست؟

در دندانپزشكي، اينله و انله  دو روش ترميم غير مستقيم دندان هستند. بدين معني كه آن‌ها در خارج از دهان، به صورت يك قطعه واحد و جامد ساخته مي‌شوند و سپس براي ترميم بكار برده مي‌شوند. آن‌ها متناسب با اندازه و شكل حفره پوسيدگي هستند و به طور كامل محل پوسيدگي را مي‌پوشانند. پس از آماده شدن‌شان، اين قطعات با كمك چسب يا سمنت به دندان متصل مي‌شوند. اين دو روش، جايگزين مناسبي براي پر كردن دندان با موادي از قبيل كامپوزيت و يا آمالگام هستند كه مستقيماً براي ترميم پوسيدگي به دندان متصل مي‌شوند.

كاربرد اينله و انله چيست؟

از اين دو روش براي ترميم غير مستقيم دندان‌هاي پره مولر و مولر (به ترتيب آسياب كوچك و آسياب بزرگ) استفاده مي‌شود. زماني كه آسيب وارد شده يا پوسيدگي به اين دندان‌ها به قدري زياد باشد كه ساختار نگهدارنده كمي براي حمايت از پركردگي وجود داشته باشد و از طرفي آسيب آنقدر زياد نباشد كه روكش دندان استفاده شود، از اينله و انله براي ترميم استفاده مي‌شود. در واقع از اين دو روش براي ترميم پوسيدگي‌هاي متوسط و نسبتا شديد استفاده مي‌شود.

بيشتر بخوانيد : روكش هاي تمام سراميك

فرق بين اينله و انله چيست؟

از اينله دندان براي ترميم دندان‌هايي استفاده مي‌شود كه سطوح جونده آن‌ها (در وسط) آسيب ديده ولي لبه‌ها سالم هستند. اما انله دندان زماني كاربرد دارد كه علاوه بر بخش مركزي، سطح جونده دندان به همراه يك يا بيش از يك لبه نيز درگير پوسيدگي و آسيب شده باشد. به عبارت ساده‌تر، هر دوي اين روش‌ها براي ترميم سطوح جونده و دچار پوسيدگي كاربرد دارند، با اين تفاوت كه گستره تحت پوشش آن‌ها متفاوت است.

جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون پوسيدگي دندان اينجا كليك كنيد.

طول عمر يا ميزان ماندگاري اينله و انله چقدر است؟

در شرايطي كه از آن ها به خوبي مراقب شود و تمام توصيه‌هاي متخصص ترميمي و زيبايي دندان رعايت شود، طول عمر و مدت ماندگاري اين ترميم‌هاي غيرمستقيم از 15 تا 20 سال خواهد بود. اما اگر بهداشت دهان و دندان به خوبي رعايت نشود، احتمالا مدت زمان ماندگاري آن ها كاهش پيدا خواهد كرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۲۵:۴۹ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

روش كاشت مو بدون تراشيدن سر

مراجل كاشت مو با تراشيدن كامل مو ، رايج ترين روش كاشت مو ين همه ي بيماران است . در اين شيوه، منطقه ي اهداكننده و گيرنده به طور كامل تراشيده مي شود . كاشت مو بدون تراشيدن سر نيز از روش هايي است بصورت محدود انجام ميشود .

قبل از اين كه وارد بحث شويم، مي خواهيم بعضي نكات مهم موضوع را توضيح دهيم.

تراشيدن موهاي سر به هنگام كاشت مو از دغدغه هاي بسياري از افرادي است كه قصد انجام اين جراحي را دارند.

در بسياري از روش هاي كاشت براي رعايت مسايل بهداشتي و نتيجه بهتر كاشت موهاي ناحيه سر تراشيده ميشود.

از پيشرفت هاي روش هاي جراحي كاشت مو ميتوان به انجام عمل بدون تراشيدن سر اشاره كرد.

افراد مناسب براي كاشت مو بدون تراشيدن سر

اين روش از كاشت مو مناسب افرادي است كه قرار نيست تعداد بالايي گرافت از بانك مو برداشته شود .

براي افرادي كه طاسي هاي محدود دارند كه از آن يعنوان كم پشتي مو ياد ميشود، اين روش مناسب بوده و ميتوان تنها ناحيه بانك مو را دستخوش تغييرات قرار داد . در غيراينصورت تراشيده شده سر و يا ناحيه اي از سر الزامي است .

همه اين موارد بستگي به نياز فرد به تعداد گرافت ها و همچنين تشخيص متخصص كاشت مو دارد.

مزايا

از بزرگترين مزيت هاي اين روش حفظ ظاهر موهاي فرد در ناحيه پشت سر ميباشد.

از ديگر ويژگي هاي اين روش حفظ وضعيت روحي فرد پس از جراحي است . زيرا اين جراحي با خود ممكن است تا بهبودي كامل وضعيت روحي خوبي بهمرا نداشته باشد و تراشيده شدن سر نيز مزيد بر علت ميشود.

باتوجه به كم بودن گرافت هاي كاشته شده در اين روش دوره نقاهت بيمار كوتاه تر است.

هزينه اين روش نسبت به موهاي برداشت و كاشته شده محاسبه ميشود و نسبتا كم تر از بقيه روش هاست.

معايب

از عيب هاي اين شيوه ميتوان ميتوان به بهداشت در اين كاشت اشاره كرد.

مسلما در هر عمل جراحي ناحيه تحت جراحي بايد كاملا تميز و ضدعفوني باشد. اين جراحي نيز نياز به شرايط استريليزه دارد.

وقتي سر تراشيده ميشود دقت و ظرافت كادر پيوند بيشتر بوده و نياز به زمان كمتري براي انجام جراحي است

كاشت مو سر بدون تراشيدن موها زحمت و تلاش بيشتري را از سوي كادر جراحي ميبرد و در نتيجه هزينه جراحي نيز بالاتر ميرود.

در عمل كاشت مو نيازي به تراشيدن موهاي كل سر نميباشد در حاليكه عموم تصور دارند كل سر تراشيده ميشود.

منبع : www.noskhe.com

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۴۱:۴۱ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

ذات الريه نوزادي – راهنماي والدين

سن : كودك يك ماهه تا كودك دو ساله

چه چيزي ذات الريه نوزادي را ايجاد كرده است؟

در اكثر موارد باكتري وارد ريه ها مي شود  و باعث  ايجاد عفونت شده است. اين حالت مي تواند تنها منطقه عفونت باشد يا ذات الريه ممكن است زماني كه عفونت كلي در جريان خون هم وجود دارد، ديده شود.

باكتري مي تواند از  راه جفت، در طي روند زايمان يا بعد از زايمان وارد ريه هاي نوزاد شود. به ندرت ذات الريه مي تواند با ويروس يا عامل هاي عفوني ديگري مثل كلاميديا، كه يك عفونت انتقالي جنسي است ايجاد شود.

ذات الريه نوزادي چقدر خطرناك است و چه مشكلاتي ممكن است اتفاق بيفتد؟

تمام عفونت ها در نوزادان مي تواند جدي و به صورت بالقوه تهديد كننده زندگي باشد. بسته به شدت ذات الريه، كودك ممكن است تنفس سريع با نياز به اكسيژن اضافي داشته باشد يا ممكن است نياز به حمايت تنفسي و سطوح بالاي اكسيژن اضافي داشته باشد.

درمان پيشنهادي ذات الريه نوزادي چيست؟

مثل تمام عفونت هاي باكتريايي، آنتي بيوتيك بايد به محض اين كه عفونت مورد شك قرار مي گيرد شروع شود. آنتي بيوتيك ها نهايتا عفونت را درمان خواهند كرد. از آنجايي كه ذات الريه مي تواند باعث شود كه ريه به صورت نرمال عمل نكند، كودك ممكن است نياز به اكسيژن اضافي يا حمايت با مجراي تنفسي و ماشين تنفس داشته باشد. طول درمان آنتي بيوتيكي در بيمارستان حداقل هفت روز است و ممكن است بيشتر باشد.

چه اثرات جانبي بالقوه اي مي تواند از درمان حاصل شود؟

بيشتر آنتي بيوتيك ها اثرات جانبي كمي دارند يا اصلا اثري ندارند. بعضي آنتي بيوتيك ها ممكن است نياز به تعيين سطوح خوني داشته باشند تا مشخص شود كه آن ها در چه رنجي براي درمان عفونت هستند اما اثر جانبي ايجاد نمي كنند.

چقدر طول مي كشد كه كودك من بهبود پيدا كند زماني كه علائم شروع مي شود؟

عموما نوزاد بيست و چهار ساعت تا چهل و هشت ساعت بعد از دادن آنتي بيوتيك ها بهتر خواهد شد.

چه تست هاي تشخيصي اضافي بايد انجام شود؟

عكس برداري از قفسه سينه، شمارش سلول خوني و كشت خون روي كودكان با ذات الريه مشكوك انجام مي شود. تست هاي خوني كه مي تواند انجام شود اندازه گيري التهاب، پروتئين واكنشي c و گاز خوني هستند كه تعيين مي كند كه ريه ها چقدر عملكرد دارد. اگر لوله تنفسي لازم باشد، نمونه ترشحات از راه هوايي ممكن است فرستاده شود تا تعيين شود آيا باكتري وجود دارد يا خير.

بعد از اين كه مسئله حل شد، آيا كودك من بيشتر  احتمال ابتلا به عفونت هاي مجراي تنفسي را خواهد داشت؟

خير

آيا بايد با متخصص نوزادان يا متخصص ريه مشورت كنيم؟

اگر كودك نياز به اكسيژن يا حمايت تنفسي اضافي داشته باشد، لازم است تا با  متخصص نوزادان مشورت شود. بعضي كودكان كه موارد بسيار خفيف يا مشكوك به ذات الريه را دارند ممكن است در محل بستري نوزادان تحت مراقبت پزشك كودكان باقي بمانند.

چه نوع پيگيري براي شما در آينده لازم خواهد بود؟

براي موارد خفيف تا متوسط ذات الريه، پيگيري روتين توسط متخصص كودكان تنها مسئله ضروري است.

بيشتر بخوانيد :

كودك پانزده ماهه
كودك هجده ماهه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۲:۴۴ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

انواع جراحي كاهش وزن

انواع مختلف جراحي وجود دارد. براي كاهش وزن شما مي توانيد  اندازه معده خود را كوچك كنيد به طوري كه شما پس از وعده هاي غذايي كوچك احساس سيري مي كنيد. ديگران  راهي را كه بدن شما كالري، مواد مغذي و ويتامين  جذب مي كند را تغيير مي دهند . هنوز ديگران هر دو را انجام مي دهند .

مطالب مربوط به هر مورد را بدانيد :

 باي پس معده

جراح ،يك معده را با تقسيم بالاي معده از بقيه از آن كوچك مي كند. وقتي كه شما غذا مي خوريد، غذا به كيسه كوچك مي رود و بالاي روده كوچك را دور مي زند.

نتيجه: شما سريعتر سير مي شويد  و كالري و مواد مغذي كمتري جذب مي كنيد.

مزايا: تا ۸۰٪ از مردم هيچ نشانه اي از ديابت بعد از عمل جراحي نشان نمي دهد. به علاوه، مردم معمولا ۶۰٪ تا ۸۰٪ از وزن اضافي خود را از دست مي دهند.

معايب: بدن شما مي تواند مانند قبل  ويتامين ها و مواد معدني را جذب كند، كه مي تواند منجر به مشكلات سلامتي شود.

اسليو معده

جراح، بخش بزرگي از معده شما را برمي دارد. با فضاي كمتري براي مواد غذايي، شما سريع تر احساس سيري مي كنيد. اين جراحي همچنين باعث كاهش گرلين، هورموني كه باعث مي شود شما احساس گرسنگي كنيد، مي شود.

مزايا: بيشتر از ۶۰ درصد از افراد هيچ نشانه اي از ديابت بعد از عمل جراحي نشان نمي دهد. به علاوه، مردم معمولا ۵۰٪ از وزن اضافي خود را از دست مي دهند .

معايب: شما نمي توانيد اين عمل جراحي را  بعد از انجام آن معكوس كنيد. همچنين، بدن شما نمي تواند  ويتامين ها و مواد معدني را مانند قبل جذب كند ، كه مي تواند به مشكلات سلامتي منجر شود.

باند قابل تنظيم معده

متخصص جراحي لاغري  يك باند قابل تورم را  در اطراف بالاي معده قرار مي دهد. يك كيسه كوچك كه در آن غذا مي رود. كيسه كوچك سريع پر مي شود ، بنابراين شما سرعت خيلي بيشتري احساس سيري مي كنيد.

مزايا: دكتر شما ناچار به قطع معده و يا حركت روده ها، مانند ديگر جراحي ها نيست. اين يكي از دلايلي است كه عوارض كمتري دارد. همچنين شما مي توانيد باند را تنظيم و يا بعد ا تنظيم كنيد. چهل و پنج درصد تا ۶۰٪ درصد از افرادي كه اين عمل جراحي را انجام دادند از ديابت رها شدند.

معايب: گاهي اوقات مشكلاتي با باند وجود دارد. ممكن است بلغزد و يا فرسوده شوند، بنابراين براي حل اين مشكل  جراحي لاغري ديگري نياز داريد. همچنين، شما با اين جراحي نسبت به ديگران (حدود ۴۰٪ تا ۵۰٪) وزن كمتر ي كم مي كنيد.

نوع ديگري از جراحي گاستريك باندينگ، به نام “گاستريك باندينگ عمودي،” به همان ميزان گذشته انجام نمي شود چون ، گزينه هاي موثرتر و جديدتر وجود دارد.

انحراف biliopancreatic با يك سوئيچ دوازدهه

اين عمل جراحي ، تا حدودي معمول نيست به دليل آن كه پيچيده ترين عمل است. دكتر، بخش بزرگي از معده را برمي دارد و راه حركت مواد غذايي به روده را تغيير مي دهد.

مزايا: اين عمل جراحي براي افراد مبتلا به ديابت موثر است. همچنين، افراد معمولا ۶۰٪ تا ۷۰٪ از وزن اضافي خود را كم مي كنند

معايب: به احتمال زياد اين نوع عمل جراحي داراي عوارض است. بايد روز هاي بيشتري  در بيمارستان براي بهبود بمانيد. به علاوه، هضم غذا و جذب كالري براي  شما مشكل تر از هر يك از اعمال جراحي ديگر خواهد بود، اين نوع عمل بيشترين احتمال را  براي مشكلات سلامتي دارد.

مانند هر جراجي بزرگ، تمام اعمال جراحي كاهش وزن خطرات بالقوه اي دارد. اين خطرات شامل خونريزي، عفونت، و نشت در سيستم گوارش است.

اگر قصد محاسبه توده بدني خود قبل از جراحي لاغري داريد به اين صفحه مراجعه كنيد.

بيشتر بخوانيد : عمل جراحي ساسي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۱۱:۰۷ توسط:netware موضوع: نظرات (0)