عصر جديد عصر جديد .

عصر جديد

هدف از لمينت دندان با تراش

فرايند لمينت دندان با تراش  را مي توان به دلايل زيبايي انجام داد، مانند صاف كردن ظاهر دندان از دست رفته يا بريده شده. دندانپزشكان مي توانند لبه هاي پوسته پوسته شده دندانها را كه به عنوان ماملون شناخته مي شوند برداشته و دنداني يكدست ايجاد كنند. يك دندانپزشك همچنين ممكن است به دلايل پزشكي، از جمله بهبود نيش شما يا ترميم دندان آسيب ديده براي تاج، تراشيدن دندان را به شما پيشنهاد دهد.

بيشتر بخوانيد : ايمپبنت دندان

 فوايد تراشيدن دندان

بعد معاينه دقيق از دندان ها، فك و عكسبرداري با اشعه ايكس،  دندانپزشك تصميم ميگيرد كه يك يا چند دندان شما مي توانند اصلاح يا پر شوند.

تغيير شكل دندان هاي آسيب ديده

يك تراشه كوچك در دندان شما خيلي مهم به نظر نمي رسد؛ اما ممكن است هر بار كه به آينه نگاه مي كنيد متوجه آن شويد. تراشيدن آن دندان يا پر كردن آن براي ايجاد لبه يكنواخت تر مي تواند از نظر بهبود يافتن لبخند شما معجزه كند.

ايجاد فضاي بيشتر در دهان

ممكن است فك كوچك يا دندان هاي بزرگ داشته باشيد. يا ممكن است دندان هاي شما خيلي نزديك بهم در دهان جمع شده باشند. شلوغي دندان ها مي تواند مشكلات زيادي ايجاد كند، از جمله درد در فك، نامناسب قرار گرفتن دندان ها و كج شدن دندان ها. تراشيدن بعضي از دندان ها مي تواند فضاي كافي را براي كاهش ازدحام و هر مشكلي كه ايجاد مي كند آزاد كند.

اصلاح روكش دندان

روكش شبيه به يك تاج است كه باعث پوشش دندان از آسيب مي شود. با اين حال، روكش معمولاً فقط قسمت جلويي دندان را مي پوشاند.

گاهي اوقات، ممكن است دندانپزشك براي تهيه روكش به آرامي كمي از دندان شما را تراش كند، اما كاهش آن بسيار كمتر از تاج است.

علاوه بر پوشاندن دندان هاي آسيب ديده، مي توان از روكش براي تغيير اندازه، رنگ، طول و شكل دندان ها و همچنين بستن شكاف ها استفاده كرد.

اصلاح دندان با بريس

ارتودنسي براي حل مسائلي مانند شلوغي يا نامرتب بودن دندان ها طراحي شده است. مهاربندها و نگهدارنده ها مي توانند به حركت دندان ها در موقعيت هاي بهتر كمك كنند كه مي تواند ازدحام يا جابجايي را كاهش دهد. با اين حال، گاهي اوقات ممكن است به عنوان بخشي از فرآيند، يك متخصص ارتودنسي نياز به كمي تراشيدن يك يا دو دندان داشته باشد.

بيشتر بخوانيد:

ارتودنسي دندان جلو
ارتودنسي اينويزيلاين


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۸:۴۶ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

ترميم دندان

ترميم دندان يكي از قديمي ترين تخصص هاي دندانپزشكي است – اگرچه برخي از افراد تصور قبلي در مورد آن ندارند – همچنين يكي از مهمترين تخصص ها است، اگرچه در برخي از كشورهاي جهان به عنوان يك تخصص شناخته نمي شود. اما در كشور ما و در كشورهاي پيشرفته موضوع ترميم دندان جايگاهي دارد در بين تخصص هاي دندانپزشكي بسيار خاص است. در ادامه با كلينيك دندانپزشكي جنت اباد همراه باشيد تا با روش ترميم دندان اشنا شويد.

تخصص ترميم دندان از اين جهت متمايز است كه تمام تخصص هاي ديگر را درگير كار خود مي كند. اين يك رشته است كه با ترميم يا تعويض دندانها سروكار دارد. خواه آنهايي كه در اثر آسيب يا تصادف آسيب ديده اند، يا آنهايي كه به دليل برخي از الگوهاي غذايي دچار فرسايش شده اند، يا آنهايي كه به دليل فاكتور زماني ضعيف شده اند. ترميم با بازگشت مواد از دست رفته دندان انجام مي شود و ترميم ممكن است در يك دندان باشد. ممكن است كل دهان را درگير كند.

تخصص ترميم دهان و دندان به طور عمده مربوط به ترميم دندان ها براي بهبود عملكرد آنها در بالاترين و بالاترين سطح كيفي است. از درمان هاي ساده مانند پر كردن دندان ، سفيد كردن دندان ها و اصلاح طرح لبخند گرفته تا درمان هاي پيچيده تر مانند ايمپلنت دندان، فرسايش دندان و مشكلات مربوط به بستن فك دندان ها عملكرد خود را به درستي انجام نمي دهند و در نهايت مفاصل فك و موارد بسيار پيچيده را درمان مي كنند.

بيشتر بخوانيد:  ونير كامپوزيت

روند ترميم دندان چگونه است؟

دندان ها به دلايل مختلف در معرض خرد شدن و ترك خوردن هستند. به عنوان مثال هنگامي كه از آن براي باز كردن يك درب  استفاده مي كنيد، يا ممكن است سعي كنيد چيزخيلي سختي را بجويد، يا به طور كلي از بهداشت دهان و دندان و در معرض پوسيدگي دندان غافل شويد. اين رفتارها باعث درد دندان مي شود كه هيچ كس از ما دوست ندارد هرگز آنرا تجربه كند. بياييد با گزينه هاي موجود براي غلبه بر اين مشكلات آشنا شويم:

فرايند ترميم دندان: پزشكان هميشه در موارد ترك خوردن و ريزش دندان، روند ترميم دندان را توصيه مي كنند. اين يك فرآيند ساده است كه در آن پزشك با استفاده از مواد مخصوصي كه روي دندان ريخته مي شود.  قسمتهاي پاره شده دندان را بازيابي مي كند، از قسمت سالم شروع مي شود و آن را تقويت مي كند. سپس پزشك روند را ادامه مي دهد تا مواد افزودني كاملاً شبيه دندان هاي طبيعي باشد .

روند ترميم دندان هاي جلويي با روكش: پزشك از اين نوع ترميم دندان در موارد پيچيده تر، كه لايه هايي از ظروف چيني است كه به دندان ها متصل شده و نقايص آنها را پنهان مي كند، استفاده مي كند.

ترميم دندان با استفاده از تاج: روند تاج دندان بسيار شبيه به روكش است و تفاوت اصلي اين است كه تركيب دندان در اينجا براي كل دندان از جلو و عقب پوشيده مي شود.

بيشتر بدانيم : چگونه بهترين ارتودنسي تهران را پيدا كنيم؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۰۴:۲۹ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

هزينه ترميم و زيبايي دندان چگونه محاسبه مي شود ؟

هزينه ترميم و زيبايي دندان از جمله فاكتورهاي مهم در انتخاب نوع و روش درمان بوده و تأثير بسيار زيادي در تصميم گيري فرد براي درمان دارد. گاهي تأثير آن بقدري زياد است كه فرد بخاطر هزينه از درمان طفره رفته و از انجام آن صرفنظر مي كند. موارد زيادي سبب اختلاف هزينه مي شود كه از جمله آنها مي توان به تجربه، تحصيلات، منطقه جغرافيايي دندانپزشك زيبايي و … اشاره كرد.

براي اصلاح طرح لبخند از درمان هاي دندانپزشكي زيبايي استفاده مي شود. علم ترميم و زيبايي دندان علاوه بر زيباتر كردن ساختار و ظاهر دندان، در سلامت لثه و دندان هم نقش دارد. كساني كه مبتلا به ناهنجاري فك و دندان هستند مي توانند از دندانپزشكي زيبايي ميتوانند كمك بگيرند. در اينجا قصد داريم به روش هاي پركاربرد و قابل استفاده در ترميم و زيبايي بپردازيم.

بيشتر بدانيم : پوسيدگي دندان

روكش دندان

روكش يا پروتز دندان يكي از اقداماتي است كه براي حفاظت از دندان در مقابل شكستگي انجام مي شود و عملكرد و زيبايي آنرا بهبود مي بخشد. روكش هم مانند بريج دندان هاي تركدار و شكسته شده را اصلاح كرده و به آنها شكل طبيعي مي دهد. از روكش مي توان در پركردگي هاي بزرگ هم استفاده كرد.

بليچينگ يا سفيد كردن دندان

از درمان هاي بسيار پرطرفدار در دندانپزشكي زيبايي و فرايند شيميايي كه محبوب و متداول است. اين پروسه در برخي از افراد براي رفع لكه هاي دندان استفاده مي شود. گاهي اوقات ميناي دندان به خاطر علل مختلفي همچون دارو، قهوه، چاي و سيگار دستخوش تغيير رنگ مي شود. بليچينگ دندان مي تواند هم در مطب توسط دندانپزشك و هم در منزل زير نظر وي انجام شود.

ونير

ونير دندان لايه نازكي از مواد است كه براي برطرف كردن ترك و شكستگي ها روي دندان قرار مي گيرد تا ظاهر دندان را زيبا كند. ونيرها معمولا از جنس رزين كامپوزيت يا پرسلين هستند. رزين ماده مايعي است كه روي دندان ها تبديل به جامد شده و بسيار سخت است.

لمينت

نوعي پوسته كه به عنوان محافظ روي دندان قرار گرفته و جنس آن از سراميك است. انجام لمينت دندان در مقايسه با ونير سريع تر بوده و هزينه آن نيز بيشتر است.

ايمپلنت يا كاشت دندان

هنگامي كه دنداني از بين مي رود مي توان از ايمپلنت يا كاشت دندان براي جبران آن استفاده كرد. در اين روش پيچ تيتانيومي (پايه دندان) در لثه قرار مي گيرد. وقتي بعد از گذشت چند هفته، اين پيچ با استخوان فك، پيوند بخورد تاج روي پيچ قرار مي گيرد. دندان هاي ايمپلنت شده به حدي نرمال بنظر مي رسند كه نمي توان آنها را از دندان هاي طبيعي تشخيص داد.

بيشتر بدانيم : ضروريات ارتودنسي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۳۶:۵۴ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

كاشت مو با دستگاه اتوماتيك

دستگاه كاشت موي اتوماتيك در ايران وجود ندارد و در تبليغات اگر اين كلمات را مي بينيد دروغ محض است و بيشتر منظور همان روش FIT روتين مي باشد كه با دستگاه هاي پانچ برقي برداشت را انجام مي دهد و تقريبا تمام كلينيك هاي كاشت مو انواعي از اين ميكروموتور پانچهاي برقي را دارند و جهت برداشت FIT از آن استفاده مي كنند . پس خيال شما را راحت كنم روشي به نام كاشت موي اتوماتيك در ايران وجود ندارد و اين كلمات فقط براي فريب شما مي باشد !

اما كاشت موي اتوماتيك چيست ؟

از چندين سال قبل محققين اروپايي و آمريكايي در صدد ساخت دستگاهي مي باشند كه برداشت و كاشت مو را به صورت اتوماتيك و با اسكنر كامپيوتري و فشار هوا و بدون دخالت دست انسان انجام دهد كه نمونه هاي اوليه آن دستگاه SAFER بود و نمونه هاي جديدتر و كاملتري نيز ساخته شده و در چند جاي جهان استفاده مي شود اما در ايران تا اين لحظه خير .

مهمترين مشكل اين دستگاه ها عدم استريل شدن كامل آنها مي باشد و به همين دليل دستگاه SAFER مطرود و ممنوع شد و مهمترين مزيت اين دستگاه ها افزايش سرعت برداشت و كاشت نسبت به كار نيروي انساني مي باشد .

در حال حاضر جند نمونه كاملتر اين دستگاه اتوماتيك ساخته شده كه به دليل قيمت بالا و عدم صرفه اقتصادي وارد ايران نشده و در مورد اينكه آيا نتايج آن نسبت به كار نيروي انساني بهتر يا بدتر است هنوز ترديد وجود دارد

براي كسب اطلاعات بيشتر بهتر است با يك متخصص كاشت مو خوب مشورت كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۲۷:۲۱ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

غذاهاي انگشتي و غذا خوردن خود كودك

چه زماني كودك مي تواند خودش با غذاهاي انگشتي مثل غلات دانه درشت O شكل يا پفك هاي غلات، قطعات پنير، تكه هاي كوچك موز يا پاستاي پخته شده تغذيه كند؟ پاسخ به اين سوال به اين بستگي دارد كه تا چه حد مي توانيد كثيف كاري او را تحمل كنيد.

گاهي كودك نه ماهه  و يا حد اكثر كودك يازده ماهه  توانايي نگه داشتن اشياي كوچك با انگشت هاي شست و اشاره را كسب مي كنند. اين زمان براي غذا خوردن خود او مناسب است. آنها پيش از اين زمان هم مي توانند غذاهاي انگشتي را امتحان كنند، اما بيشتر آن را به كف دست خود مي مالند و سعي مي كنند تا آن را بدين شيوه در دهان خود قرار دهند.

با بزرگتر شدن كودك، احتمالا درخواست مي كند كه غذا خوردن با قاشق را شروع نمايد. انتظار كمي كثيف كاري را داشته باشيد و به او آزادي بدهيد. شو مي گويد كه روش مناسب اين است كه براي شروع با يك قاشق نرم كوچك به او غذا بدهيد. اين امر موجب مي شود تا در دست گرفتن ابزاري مثل قاشق را تمرين كند و قاشق را از دستتان بيرون نكشد.

توصيه ديگر: ماده‌اي ضخيم مثل پنير خامه اي را روي قاشق كودك قرار دهيد و سپس تكه هايي از غلات O شكل را روي آن بچسبانيد. كودك مي تواند غذا خوردن را با چيزي كه از قاشق بيرون نمي ريزد ، امتحان كند.

بيشتر بخوانيد:

كودك پانزده ماهه
كودك دوساله


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۰۷:۱۳ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

آشنايي كامل با انواع غذاهاي ارتودنسي

يكي از شكاياتي كه بيماران در طول درمان هاي ارتودنسي دارند، اين است كه نمي توانند به راحتي از تمام مواد غذايي استفاده كنند؛ زيرا با وجود سيم ها و براكت ها در دهان يا ساير لوازم ارتودنسي، جويدن برخي مواد سخت مي شود يا بعد از خوردن برخي از غذاهايي كه تميز كردنشان از دندان راحت نيست، اذيت مي شوند. آن ها آشنايي با غذاهاي ارتودنسي ندارند. در اين مقاله ار دكتر درويش پور بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران شما را با انواع غذاهاي مناسب در طول درمان ارتودنسي آشنا خواهيم كرد.

در طول درمان ارتودنسي از چه مواد غذايي پرهيز كنيم؟

در اين دوره سعي كنيد از خوردن غذاهاي سفت كه نيروي زيادي براي جويدن احتياج دارند خود داري كنيد، به خصوص اگر ارتودنسي دندان هاي شما از نوع ثابت است؛ زيرا اگر به دستگاه هاي ارتودنسي دورن دهان شما آسيبي برسد، پزشك مجبور است آن ها را جدا كند و دوباره كار بگذارد. اين كار باعث مي شود دندان هاي شما حركت نا به جا داشته باشند و طول درمان افزايش يابد. البته اين را هم بدانيد كه دستگاه هاي ارتودنسي ثابت به راحتي از روي دندان جدا نمي شوند و محكم هستند؛ پس براي خوردن غذا هاي معمولي نگراني نداشته باشيد. هم چنين در دوران استفاده از ارتودنسي به نكات زير توجه كنيد.

۱-دقت كنيد كه هنگام خوردن ميوه هايي كه هسته سفت دارند مثل هلو، گوجه سبز، خرما، شليل، زردآلو… حتما هسته را از قبل خارج كنيد و بعد ميوه را ميل كنيد. يكي از روش هاي مراقبتي اين است كه سعي كنيد بيشتر از دندان هاي عقب براي خوردن غذا استفاده كنيد.

۲-براي  خوردن آجيل مثل پسته و بادام، حتما آن ها را قبل از خوردن از پوست جدا كنيد؛ در غير اين صورت آسيب جدي به دندان هايتان وارد مي شود.

۳-سعي كنيد عادت هاي بدي را كه سبب آسيب به دندان ها و تجهيزات ارتودنسي مي شوند از خود دور كنيد. مثل قرار دادن سر خود كار و اشيا ديگر در دهان.

۴-از خوردن غذا هاي خيلي شيرين پرهيز كنيد؛ به ويژه سعي كنيد نوشيدني هاي اسيدي و گاز دار شيرين را فراموش كنيد، مثل نوشابه، آب ميوه هاي صنعتي و … زيرا اين مواد شيرين اگر به طور كامل از دهان پاك نشوند، بعد از مدتي دور براكت هاي شما جمع مي شوند و به اسيد هاي مضر تبديل مي شوند و ممكن است باعث پوسيدگي دندان هايتان شوند.

5-از خوردن قسمت هاي سفت و خشك غذا نيز دوري كنيد، مثل ته ديگ، قسمت هاي خشك نان، قسمت هاي خشك پيتزا و…

6-خوردن يخ هم مي تواند آسيب هاي زيادي به دندان هاي شما وارد كند.

7-مصرف غذا هاي چسبناك نيز در طول دوره ارتودنسي برايتان دردسر ساز خواهد شد. مانند آدامس، تافي ها، شكلات هاي چسبنده و يا حتي پنير. از گاز زدن ذرت و هويج نيز خودداري كنيد.

آيا بايد نحوه غذا خوردنمان را در دوران ارتودنسي تغيير دهيم؟

با يك تغيير ساده در برخي از عادت ها مي توانيد جلوي شكسته شدن براكت ها را بگيريد.

۱-مثلا سعي كنيد به جاي گاز زدن برخي از ميوه ها مانند سيب، آن ها را تكه تكه كنيد. حتي غذاي نرم مانند ساندويچ را سعي كنيد به برش هاي كوچك تر تقسيم كنيد تا هنگام گاز زدن فشار زيادي به فك و دندان وارد نشود.

۲-سعي كنيد در طول درمان غذا ها را با دندان هاي آسياب بجويد. سعي كنيد غذا ها را به آرامي بجويد و در خوردن غذا عجله نداشته باشيد.

۳-برخي غذا ها هم آنقدر سفت هستند كه هر چند شما آن ها را خرد و كوچك كنيد اما باز هم آسيب زا هستند.

۴-گاهي نيز اگر همراه با غذا مقداري آب بنوشيد، بلعيدن غذا برايتان راحت تر مي شود.

بيشتر بدانيم :

ارتودنسي اينويزلاين
ارتودنسي دندان پرشده


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۳۱:۵۷ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

انواع گاستركتومي

عمل لاغري اسليو معده

عمل لاغري اسليو معده يا گاستركتومي يعني برداشتن بخشي يا كل معده است.

گاستركتومي داراي سه نوع عمل است؟:

گاستركتومي جزئي برداشتن بخشي از معده است. نيمه پاييني معمولاً برداشته مي شود.

گاستركتومي كامل برداشتن كل معده است.

گاستركتومي اسليو معده يا عمل لاغري اسليو معده برداشتن سمت چپ معده است. اين عمل معمولاً به عنوان بخشي از جراحي براي كاهش وزن انجام مي شود.

برداشتن معده توانايي هضم مايعات و غذاها را از شما نمي گيرد. با اين حال، ممكن است لازم باشد چندين تغيير در سبك زندگي را پس از انجام عمل لاغري اسليو معده اعمال كنيد.

سه نوع جراحي گاستركتومي وجود دارد.

گاستركتومي جزئي

طي جراحي گاستركتومي جزئي، جراح لاغري شما نيمه پايين معده را برمي دارد. اگر سلولهاي سرطاني در آنها وجود داشته باشد، ممكن است غدد لنفاوي مجاور را نيز از بين ببرند.

در اين جراحي لاغري ، جراح شما اثني عشر را مي بندد. اثني عشر اولين قسمت از روده كوچك شما است كه غذاي هضم شده جزئي را از معده دريافت مي كند. سپس، قسمت باقيمانده معده شما به روده متصل مي شود.

گاستركتومي كامل

اين عمل كه گاستركتومي كامل نيز ناميده مي شود، معده را به طور كامل از بين مي برند. جراح شما مري شما را مستقيماً به روده كوچك متصل مي كند. مري به طور معمول گلو را به معده شما متصل مي كند.

بيشتر بدانيم : جراحي ساسي معده


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۳۶:۱۷ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

واشر سر سيلندر چيست ؟

با توجه به اهميت واشر سر سيلندر و ايراداتي كه مي تواند در كار موتور ايجاد كند سعي مي كنيم در اين مقاله از استار پارتس نمايندگي فروش قطعات كيا و هيونداي اطلاعات مرجعي را ارائه كرده تا در صورت لزوم مورد استفاده همگان قرار گيرد.

واشر سر سيلندر فضاي بين سيلندر و سر سيلندر را آب بندي كرده (در واقع سيلندر و سرسيلندر را يك پارچه مي كند) تا از فرار گاز از محفظه احتراق، نشت آب از كانال هاي آب و نشت روغن از كانال هاي روغن جلوگيري كند. آب بندي واشر سرسيلندر بسيار مهم است زيرا هر گونه نشتي گاز در دقت كار موتور تاثير گذار بوده و باعث كاهش قدرت و راندمان موتور مي شود. اين واشر بايد بتواند فشار و حرارت زياد ناشي از موتور را تحمل كند.

بيشتر بدانيم : راهنماي خريد ترموستات هيونداي

ساختار واشر سر سيلندر

(Asbestos) آزبست نام گروهي از تركيب هاي معدني منيزيوم و سيلسيوم است كه بيشتر در طبيعت به صورت الياف معدني و سنگ يافت مي شود. در ساختمان آزبست، پنبه كوهي يا پنبه نسوز، عناصري مانند سيليس، منيزيوم و آهن وجود دارد. آزبست در طبيعت به رنگ هاي سفيد، قهوه اي و آبي به چشم مي خورد. در سال 1820 يك دانشمند ايتاليايي، براي نخستين بار لباس ضد آتش را با استفاده از الياف آزبست توليد كرد.

انتخاب واشر سرسيلندر

مهم‌ترين علت انتخاب واشر سر سيلندر وجود مس در ساختمان آن است. لايه رويي آن كه با علامت Topساخته مي شود و استفاده از حالت انعطاف پذيري و نرمي آن سبب مي شود كه هنگام بسته شدن پيچ هاي سر سيلندر وارد خلل و فرج روي محل نشيمن خود شده و بر روي آن حالت آب بندي خوبي ايجاد مي كند.لايه مياني كه عايق حرارتي بوده و معمولا از جنس پنبه نسوز ساخته مي شود.

وظايف واشر سر سيلندر

آب بندي سيلندر
هدايت مايعات
حفظ و نگهداري مايعات
علائم سوختگي واشر سر سيلندر

1. كم شدن آب رادياتور

2. مسدود شدن مجراهاي عبور آب در موتور

3. خنك نشدن آب رادياتور به علت رسوب و يا نقص در عملكرد پروانه.

4. نقص فني در ترموستات.

5. نقص فني در واتر پمپ و عدم گردش جريان آب در موتور.

6. پيچ خوردگي شلنگ هاي ورودي و خروجي رادياتور.

7. رانندگي طولاني در ترافيك و فشار بر موتور در فصل گرما.

بيشتر بدانيم : راهنماي خريد لوازم يدكي كيا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۱:۴۱ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

سوكرالوز در ايران

شركت جهان شيمي وارد كننده مواد افزودني مجاز صنايع غذايي سوكرالوز در ايران از كشور چين را وارد مينمايد جهت خريد و اطلاع از قيمت فروش سوكرالوز گريد خوراكي و غذايي چيني با ما تماس حاصل فرماييد .

سوكرالوز چيست ؟ سوكرالوز در ايران

سوكرالوز تنها ماده شيرين‌كننده‌ مشتق از شكر است . كه در سال ۱۹۹۸ مورد تأييد سازمان غذا و دارو آمريكا قرار گرفت و جايگزين خوبي براي شكر است تنها شيرين كننده كم كالري مشتق از شكر است .

آن را به نحوي ايمن تر و متنوع تر از ساير شيرين كننده هاي مصنوعي مانند آسپارتام مي كند و مي تواند به جاي شكر براي حذف يا كاهش كالري در محصولات متنوعي بكار رود .

سازمان هاي نظارتي و سازمان هاي تحقيقاتي علمي ايمني سوكرالوز را تأييد كرده اند، هيچ اطلاعات هشدار دهنده اي در برچسب هاي محصولات شيرين شده با سوكرالوز لازم نمي باشد .

ساكرالوز هيچ كالري ندارد هنگامي كه آن را براي خوردن غذاها يا نوشيدني ها استفاده مي شود، هيچ كالري توليد نمي كند. با اين حال، محصولات ساخته شده با sucralose گاهي اوقات حاوي كالري از منابع ديگر، از جمله كربوهيدرات، پروتئين و چربي است.

شيرين كننده اي است كه براي سال ها در غذا مصرف مي شود. در محصولات آرايشي و مراقبت شخصي، در فرمول بندي محصولات دندانپزشكي، دهانشويه و رژ لب استفاده مي شود.

اغلب در طيف گسترده اي از نوشيدني هاي ، شيرين كننده هاي ميز صبحانه ، سس سالاد ، غلات صبحانه و آدامسهاي جويدني از آن استفاده مي شود.

با شيرين كننده هاي ديگر كم كالري مانند دكستروز و مالتو دكسترين استفاده مي شود تا شيريني آن كاهش يابد . سوكرالوز مصرفي در بدن انسان جذب نمي شود و دفع مي شود.

حدود ۶۰۰ برابر شكر شيرين‌تر است و مزه سوكرالوز مشابه مزه شكر دارد و در آب خوب حل ميگردد. و برخلاف شكر باعث پوسيدگي دندان‌ نميشود.

پودر سوكرالوز فاقد كالري ميباشد جايگزين شكر براي افراد ديابتي است و افراد ديابتي هم حتي ميتوانند از محصولات توليدي آن استفاده كنند.

اين ماده تحمل دما پخت تا ۳۰۰ درجه دارد و پرطرفدارترين شيرين‌كننده‌ بشمار ميرود .

سوكرالوز در ايران براي توليد كيك و كلوچه و شيريني و بستني و نيز صنايع توليد گز و سوهان استفاده دارد و در مقايسه قيمتي با شكر قيمت بسيار بصرفه تر است .

سوكرالوز در ايران در مقايسه با شكر بطور متوسط در كارگاه هاي كوچك توليدي بين ۵ تا ۱۵ ميليون تومان در ماه و در كارخانه هاي بزرگ بين ۲۰ تا ۲۰ ميليون تومان صرفه اقتصادي بهمراه دارد.

استفاده از سوكرالوز ديابت را كنترل مينمايد و براي افراد داراي ديابت و قند خون جايگزين مناسب براي قند و شكر است و اين ماده در بدن انسان جذب نميشود و كاملا” از بدن انسان دفع ميگردد.

بي خطر بودن سوكرالوز براي افراد مبتلا به قند و مصرف دز كم و عدم داشتن كالري اين ماده را جايگزيني خوبي براي شكر نموده است . سوكرالوز بر قند خون و مقاومت به انسولين تأثيري ندارد .

سوكرالوز بهترين انتخاب در ميان شيرين كننده هاي جايگزين شكر است و براحتي ميتوان در بسياري از  دسر ها و خوراكي ها و نوشيدني ها از آن استفاده نمود و در رژيم غذايي به منظور مصرف كمتر شكر قابل استفاده است .

بيشتر بخوانيد :

بهبود دهنده نان
پودر كاكائو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۱۴:۴۵ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

چگونه با گوشواره طلاي زرد خوشتيپ باشيم ؟

طلا از ديرباز يكي از با ارزش‌ترين و محبوب‌ترين فلزات در ميان جوامع بشري بشمار مي‌رفته و از اين رو براي ساخت انواع زيور آلات گرانبها از آن استفاده مي‌شده و همچنان هم استفاده مي‌شود.

دليل اين محبوبيت خريد طلاي زرد هم مشخص است. طلاي زرد كاملا كلاسيك، محرك، جذاب، گرم و مسحوركننده است.

گوشواره طلا يكي از اكسسوري‌هاي ضروري براي هر زني در دنيا بشمار مي‌رود. هر خانمي با استفاده از انواع مختلف گوشواره از مدل‌هاي ميخي و آويز گرفته تا كليپسي مي‌تواند با كمك اين زيورآلات تيپ خود را تكميل كند.

چه رنگي بيشتر به گوشواره زرد مي‌آيد؟

رنگ طلايي تقريبا با هر رنگ ديگر جور در مي‌آيد و جلوه ويژه‌اي هم به آنها مي‌بخشد. اما براي اينكه جلا و درخشندگي گوشواره طلاي زرد را به خوبي بتوانيد نمايش دهيد، توصيه مي‌كنيم از لباس‌هايي به رنگ‌هاي خنثي كمك بگيريد.

البته مثلا لباس‌هاي كلاسيك مشكي يا پيراهن سفيد براق هم در كنار گوشواره طلاي زرد بسيار جذاب‌تر به نظر خواهند رسيد.

چه جواهراتي براي جفت شدن با گوشواره مناسب است؟

وقتي صحبت از سنگ قيمتي و جواهر به ميان مي‌آيد، گوشواره طلا بهترين گزينه براي ست كردن است. طلا با انواع سنگ‌ها از الماس‌هاي شفاف گرفته تا ياقوت كبود، اونيكس تيره، ياقوت قرمز و سنگ‌هاي شيري رنگ.

همزمان با گوشواره طلا به هيچ عنوان از ديگر زيورآلاتي كه از فلزات ديگر ساخته شده‌اند استفاده نكنيد.

در سال‌هاي اخير مد شده كه متريال‌هاي مختلف را با هم تركيب مي‌كنند تا زيورآلات جلوه بيشتري داشته باشند. به طور مثال، چرم و طلا بيشترين طرفدار را دارد. يا مثلا طلاي رزگلد را با نقره و استيل در كنار هم به كار مي‌گيرند. در اين راستا اگر مي‌خواهيد از جلوه چندين رنگ و چندين متريال مختلف در كنار هم بهره‌مند شويد، توصيه مي‌كنيم گوشواره طلاي خود را با گردنبندي به رنگ نقره‌اي يا رزگلد ست كنيد تا خيلي بي‌ربط به هم نباشند.

گوشواره طلا را بايد در چه مناسبت‌هايي استفاده كرد؟

همان طور كه گفتيم، طلا فلزي است كه بسيار جلب توجه مي‌كند. بنابراين، مراسم رسمي يكي از بهترين موقعيت‌هايي است كه شما مي‌توانيد با استفاده از گوشواره طلا، خوش بدرخشيد.

گوشواره‌هاي طلا كه داراي سنگ‌هاي قيمتي هستند و درخشش زيادي دارند براي مراسم غيركاري و مهمان‌هاي رسمي و بزرگ مناسب است كه مكمل تيپ و آرايشتان باشد.

از گوشواره طلا مي‌توانيد براي نمايش احساسات، عواطف يا طبع لطيف خود هم استفاده كنيد. به طور مثال در مراسم سالگرد ازدواج يا نامزدي مي‌توانيد از گوشواره‌هايي با طرح قلب استفاده كنيد.

بيشتر بخوانيد : طلاي ارزان

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۵۵:۴۶ توسط:netware موضوع: نظرات (0)