عصر جديد عصر جديد .

عصر جديد

اشتباهاتي كه هنگام خريد حلقه طلا انجام مي‌دهيد .

هنگام خريد حلقه طلا براي شريك عاطفي خود، اغلب مردم بدنبال شكل و ظاهر حلقه هستند و به ديگر مسايل دقت و توجهي ندارند. انگشترهاي سوليتر، هالو يا سه‌گانه. سنگ‌هايي به شكل گلابي، گرد يا بيضي؟ سنگ الماس يا سنگ‌هاي رنگي؟

براي آشنايي با اشتباهات رايج كه بيشتر مردم هنگام خريد حلقه نامزدي انجام مي‌دهند تا انتهاي اين مطلب با گالري طلا و جواهر كيش طلا باشيد.

بيشتر بدانيد : راهنماي خريد طلا كودك

انتخاب باريك‌ترين ركاب براي انگشتر

امروزه شاهد حلقه‌هايي هستيم كه ركاب بسيار باريكي دارند. به اين خاطر كه باريك بودن انگشتر باعث مي‌شود سنگ روي آن بزرگ‌تر ديده شود. اما اين را بدانيد كه انتخاب ركاب باريك يكي از بزرگ‌ترين اشتباهات براي خريد حلقه نامزدي بشمار مي‌رود. چرا؟

به اين خاطر كه رنگ‌هاي مختلف طلا (كه درجه سختي آن را مشخص مي‌كند) به مرور زمان و در طول سال‌ها خورده مي‌شود و در نتيجه حلقه از آن چيزي كه هست هم باريك‌تر و نازك‌تر خواهد شد. در نتيجه، احتمال شكستن آن بسيار زياد است. يعني پس از چند سال هميشه بايد در استرس اين باشيد كه حلقه‌تان شكسته نشود.

خريد طلاي سفيد به جاي پلاتين

با اينكه طلاي سفيد و پلاتين از نظر ظاهري شبيه هم هستند اما پلاتين بسيار بهتر و ارزشمندتر از طلاي سفيد است. طلاي سفيد در واقع همان طلاي زرد است كه يك لايه روديوم روي آن كشيده شده تا سفيد به نظر برسد.

روديوم هم فلز ارزشمندي است. اما مشكل اين نوع روكش اين است كه به مرور زمان از بين مي‌رود و طلاي زرد زير آن پديدار مي‌شود. اين روند به تدريج و نامحسوس ادامه پيدا مي‌كند و فرد متوجه آن نخواهد شد. تا اينكه كار از كار بگذرد. در اين صورت، بايد حلقه را نزد كارشناس طلا و جواهر برد تا دوباره روي آن را روكش روديوم بكشند.

اما پلاتين اين مشكلات را ندارد. قيمت پلاتين گران‌تر از طلاي سفيد است (نه خيلي) اما در عوض رنگ آن ثابت است، دوام بسيار زيادي دارد، به‌راحتي خش بر نمي‌دارد و تقريبا هميشه درخشندگي خود را حفظ مي‌كند.

به همين خاطر بسيار منطقي‌تر است كه هنگام خريد كمي بيشتر هزينه كنيد اما در عوض يك حلقه‌ي بادوام و عمري خريداري كنيد.

انتخاب بهترين رنگ و شفاف‌ترين الماس براي حلقه

حتي اگر توان مالي خريد گران‌قيمت‌ترين الماس را داريد هم توصيه مي‌كنيم براي حلقه نامزدي سراغ الماسي نرويد كه بالاترين درجه رنگ و بالاترين درجه پاكي را دارد. بسياري از كارشناسان جواهر اعتقاد دارند هزينه كردن براي خريد عالي‌ترين سنگ الماس براي حلقه نامردي يكي از اشتباهات بارز ثروتمندان است.

دليلش اين است كه چشم غير مسلح انسان توانايي تشخيص درجه عالي رنگ و بهترين درجه پاكي الماس را ندارد. يعني فرد با نگاه كردن به الماس درجه يك و الماس درجه ۴ نمي‌تواند تفاوت آنها را تشخيص دهد. به اين خاطر كه اين تفاوت‌ها بسيار كم و غيرقابل شناسايي هستند. اما اين در حاليست كه قيمت آنها با هم تفاوت بسياري دارد.

منبع : www.kishtala.com


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۱:۴۲ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

دندانپزشكي در بارداري و نكات مهم پيشگيري

دندانپزشكي بارداري اهميت ويژه اي دارد. در اين دوران تغييرات زيادي از جمله افزايش وزن، حالت تهوع صبحگاهي، خستگي مفرط، افزايش اشتها، ميل به مصرف مواد غذايي شيرين يا ترش و …. در بدن اتفاق مي افتد. يكي از مهمترين تغييراتي كه در اين دوران ممكن است در بدن اتفاق بيافتد افزايش احتمال عفونت و التهاب لثه ها است.

در ادامه اين مقاله با كلينيك دندانپزشكي جنت اباد همراه باشيد تا شما را در رابطه با دندانپزشكي در دوران بارداري راهنمايي كنيم.

چه عواملي باعث بروز درد دندان در بارداري مي شوند؟

شاخص ترين علل عبارتند از: تورم، التهاب لثه ها و پوسيدگي دندان ها. برخي ديگر از علل دندان دردر در دوران بارداري مي توانند شامل موارد زير گردند:

عفونت لثه

تغييرات هورموني كه در دوران بارداري اتفاق مي افتند مي توانند منجر به التهاب و تورم لثه ها نيز شوند. التهاب لثه احتمال عفونت لثه، بيماري هاي دنداني، بوي بد دهان و آبسه را افزايش مي دهد. التهاب لثه در دوران بارداري كاملاً متداول و شايع بوده و بيش از نيمي از بانوان باردار آن را تجربه مي كنند.

كمبود كلسيم

استخوان هاي جنين براي رشد نياز به كلسيم دارند و اين كلسيم از بدن مادر تأمين مي شود بنابراين بانوي باردار در اين دوران به كلسيم بيشتري نياز دارد. اغلب بانوان باردار حتي با وجود مصرف مكمل ها نيز از كمبود كلسيم رنج  مي برند. كمبود كلسيم باعث تضعيف و از بين رفتن ميناي دندان مي شود كه با پوسيدگي، دندان درد و نياز به كشيدن دندان همراه خواهد بود.

تهوع صبحگاهي

در هنگام تهوع صبحگاهي اسيد معده وارد دهان خواهد شد. دندان ها در معرض اين اسيد قرار گرفته و دچار پوسيدگي مي شوند.

تغيير در رژيم غذايي

رژيم غذايي در دوران بارداري به طور طبيعي تغيير مي كند. فرد به نوشيدن شير بيشتر و مصرف مواد حاوي قند نياز خواهد داشت. اين امر باعث پوسيدگي دندان ها شده و نياز به مراقبت بيشتر از دندان ها به منظور كنترل پوسيدگي را افزايش مي دهد.

بيشتر بدانيد : درمان هاي ارتودنسي

مصرف دارو در دوران بارداري

براي درمان دندان درد داروهاي زيادي در دسترس مي باشند اما مصرف بسياري از اين داروها در دوران بارداري توصيه نمي شود به عنوان مثال اكسي كدون مي تواند باعث ايجاد نقص در جنين شود بنابراين بايد براي برطرف كردن درد دندان در دوران بارداري حتماً با پزشك مشورت نموده و براي رفع عفونت نيز از آنتي بيوتيك ها استفاده نماييد.

نكته : بهتر است در دوران بارداري از انجام درمان هاي ترميم و زيبايي دندان ( ايمپلنت دندان ، لمينت دندان و...) تا پايان دو ره بارداري جلوگيري شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۰:۱۶ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

دندانپزشك

دندانپزشك زيبايي كيست و انواع مختلف ترميم چيست؟

وظيفه يك دندانپزشك ترميمي خوب  ترميم و درمان دندان هاي ما را دارد. هنگامي كه دندان هاي ما شرايط بدي دارد. مثلا شكسته است، خراب شده است و… نياز ما به دندان پزشك ضروري خواهد بود. دندانپزشك زيبايي باعث زيبايي دندان و در نتيجه زيبايي لبخند شما مي‌شود. دندان هاي خراب شده يا از دست رفته را مي‌توان با تاج، ايمپلنت، دندان مصنوعي جزئي يا كلي ترميم كرد.

دندانپزشك زيبايي كيست؟

دندانپزشك زيبايي به دنبال زيبايي هر چه بيشتر دندان شما است. شما براي داشتن بدن سالم و لبخند زيبا نياز به دندان هاي سالم و زيبا داريد. دندانپزشك زيبايي علاوه بر درمان آسيب هاي وارد شده به دندان هاي شما، اقدامات زيبايي را هم انجام مي‌دهد. دندانپزشكان زيبايي بايد در زمينه كاري خود متخصص باشند.

تفاوت بين دندانپزشك عمومي و زيبايي

همانطور كه گفته شد دندانپزشكي شامل رشته هاي مختلفي است. از محبوب ترين تخصص‌ها در  دندانپزشكي مي‌توان به عمومي و زيبايي اشاره كرد. در بيشتر موارد، بيماراني كه نياز به كار دندانپزشكي دارند يا مي‌خواهند ببينند كه  آيا دچار پوسيدگي دندان  شده اند ؟

تفاوت قيمت بين متخصصان

اين احتمال وجود دارد كه متخصصان دندانپزشكي با اين كه از روش درمان يكسان استفاده مي‌كنند تفاوت قيمت داشته باشند. به عنوان مثال، هم دندانپزشك عمومي و هم دندانپزشك زيبايي مهارت هاي لازم براي پر كردن پوسيدگي را دارند.

دندانپزشكان زيبايي كه نگران طرح لبخند بيمار هستند، به احتمال زياد به مواد پر كننده كامپوزيت كه متناسب با رنگ دندان موجود بيمار هستند، اعتماد مي‌كنند. از آنجا كه پر كردن كامپوزيت گرانتر از پر كردن آمالگام است، قيمت دريافت آن‌ها بالاتر خواهد بود. در ادامه بعضي از روش‌هاي درماني و زيبايي را معرفي و بررسي كرده‌ايم.

سفيد كردن دندان‌ها

سفيد شدن دندان( بليچينگ دندان)  يكي از ساده ترين و كم هزينه ترين راه‌ها براي زيبايي لبخند شما است. شما مي‌توانيد دندان‌هاي خود را در خانه يا دندانپزشكي سفيد كنيد. شما مي‌توانيد از خرده فروشي‌ها ژل، محلول‌هاي سفيد كنند خريداري كنيدو به سادگي در خانه از آن‌ها استفاده كنيد.

كاشت دندان چيست؟

ايمپلنت مصنوعي جايگزين دندان است. هنگامي كه دنداني را از دست مي‌دهيم. براي اين كه بين دندان‌ها فاصله ايجاد نشود و دندان‌ها حركت نكنند. ما بايد بين دندان ها، يك دندان قرار دهيم. ايمپلنت داراي يك ريشه است كه به استخوان فك متصل مي‌شود. همچنين روي آن هم تاج دندان قرار مي‌گيرد. جنس ايمپلت از تيتانيوم است.

بريج دندان چيست؟

بريج براي فقدان دندان استفاده مي‌شود. بريج از چندين تاج تشكيل شده است. بنابراين، تفاوت بين تاج و پل در اين است كه دندان اول فقط مي‌تواند يك دندان را جايگزين كند در حالي كه پل جايگزين چندين دندان مي‌شود. پل را مي‌توان توسط دندان هاي كناري يا  ايمپلنت حمايت كرد.

ارتودنسي دندان

به لطف پيشرفت فناوري،  ايجاد لبخند زيبا بسيار ساده شده است. امروزه براي هر گونه مشكلي راه حل وجود دارد. بنابراين هر مشكلي يك راه درمان دارد. براي اصلاح جايگاه دندان و فك از درمان هاي ارتودنسي استفاده مي‌شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۸:۵۹ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

كاشت مو به روش سيفر SAFER

ريزش مو مشكلي شايع در ظاهر و زيبايي افراد در سر تا سر دنيا مي باشد كه آقايان و خانم هاي زيادي به آن دچار ميشوند.

ريزش ها علت و شدت متفاوتي دارند ، از شايع ترين ريزش ها كه  آسيب زيادي در افراد  ايجاد ميكنند ميتوان به ريزش ارثي و ريزش هاي شديد اشاره كرد كه توسط درمان هاي دارويي و مراقبتي درمان نميشوند و تا سال هاي گذشت هيچگونه درماني براي اين ريزش هاي شديد وجود نداشت اما با پيشرفت علم در اين روز ها شاهد روشي عالي براي  درمان رشد طبيعي موها مي باشيم كه كاشت مو مي باشد و با روش هاي مختلف و تكنيك هاي متفاوت خود منجر به رشد طبيعي موها به صورت دائمي مي شود

كاشت مو

 كاشت مو روشي است كه بدون نياز به جراحي و خونريزي و بي هوشي ميتواند با برداشت فوليكول موهاي خود شخص و سپس كاشت آن ها بر سر  منجر به رشد دائمي موها شود.

همانطور كه گفته شده  است اين روش تكنيك هاي مختلفي را به خود اختصاص داده است كه داراي دستگاهاي مختلف بوده و نحوه برداشت و كاشت فوليكول ها در هر روش متفاوت مي باشد .

كاشت مو به روش سيفر

 يكي از روش هاي كاشت مو ، كاشت مو سيفر مي باشد كه كمتر اسم آن به گوش ميرسد  اما  كساني كه قصد انجام كاشت مو را دارند ممكن است به اين گزينه نيز برخورد كنند. همانطور كه ميدانيد كاشت مو نيازمند برداشت فوليكول ها از بانك موي قوي و سپس كاشت آن ها به محدوده خالي از موي سر مي باشد حال هر تكنيك ميتواند به طور خاصي اقدام به برداشت و كاشت فوليكول ها كند كه اين تفاوت سبب تفاوت در نتايج مي شود.

در روش كاشت مو سيفر درمان به روش  الكتروپنوماتيك صورت مي‌پذيرد كه دخالت دست در اين روش پايين بوده  برداشت توسط پانچ انجام شده و كاشت نيز به همين طريق مي باشد براي درمان از اين طريق ممكن است شاهد چند جلسه درمان باشيم چرا كه مقدار برداشت فوليكول و كاشت آن ها چندان چشمگير نبوده و نتايج درمان غير قابل  پيشبيني مي باشد اين روش  ميتواند منجر به ايجاد اسكار بر پشت سر و يا برداشت به صورت غير اصولي سبب خالي بودن پشت سر موهاي افراد شود كه به همين دلايل اين روش منسوخ شده و در كلينيك هاي حرفه اي توسط متخصص كاشت مو خوب  انجام نمي شود و بهتر است افراد روش برتر كاشت مو را براي خود انتخاب نمايند.

منبع : www.noskhe.com 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۱۹:۱۸ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

ارتودنسي دندان‌ ها چگونه انجام ميگيرد و آيا براي دندان ها مفيد است؟

همه آنچه قبل از ارتودنسي دندان بايد بدانيد را مي توانيد همين حالا به صورت آنلاين و در كمترين زمان ممكن به دست بياوريد و كاملا راحت و فوري متوجه شويد كه  ارتودنسي دندان چه مزايا و معايبي دارد.همه ي ما دوست داريم كه لبخند زيبايي داشته باشيم و گاهي اين لبخند زيبا با دندان هاي مرتب برايمان يك آرزو است.لازم است بدانيد كه اين آرزو دست نيافتني است و علم دندانپزشكي نيز در زيباسازي دندان ها بسيار پيشرفت كرده است.ارتودنسي هم در زيباسازي دندان ها نقش بزرگي دارد هم در درمان مشكلات دندان و فك مي تواند بسيار تاثيرگذار باشد.

بيشتر بدانيم :

ارتودنسي ثابت

ارتودنسي متحرك

از چه زماني نياز به ارتودنسي تشخيص داده مي شود؟

همان طور كه متوجه شديد ارتودنسي محدود به سن خاصي نمي باشد حتي مي توان اين درمان را از اواخر سه سالگي نيز انجام داد.از قديم چيزي كه متداول بود اين بود كه در سنين كودكي فقط بايد ارتودنسي انجام شود، اما الان موضوعي كه مطرح است اين مي باشد كه در هر سني كه فرد نياز داشته باشد دندان هاي خود را و مشكلاتش را درمان نمايد، مي شود از ارتودنسي استفاده كرد.درمان ارتودنسي بزرگسالان در حال تبديل شدن به يك درمان بسيار رايج در دندانپزشكي و زيبايي مي باشد و تمايل زياد افراد به حفظ دندان هاي طبيعي خود سبب ايجاد اين اشتياق شده است.

آيا درمان ارتودنسي تنها براي زيبايي مي باشد؟

پاسخ اين سوال منفي است و مي توان گفت درمان ارتودنسي كمي به دليل زيبايي و كمي هم به دليل بهبود وضعيت دندان ها و درمان مشكلات فك و دندان مي باشد.درمان با ارتودنسي در واقع به منظور ايجاد برقراري رابطه اي بهتر ميان فك و دندان انجام مي شود.با اين نوع از درمان علاوه بر زيباتر كردن ظاهر دندان ها، مي توانيم با رعايت كردن درست و اصولي بهداشت دهان و دندان از پوسيدگي هاي بيشتري كه در اثر نامرتب بودن و روي هم قرار گرفتن دندان ها برايشان پيش مي آيد جلوگيري نمود.با استفاده از ارتودنسي متحرك دندان ها هركدام در محل مناسب خود قرار مي گيرند و سبب مي شوند تا فرد با اعتماد به نفس بيشتري در جامعه حضور پيدا كند و همچنين در تكلم وي هم تغييرات مثبتي به وجود خواهد آمد.

آيا تمام مردم نياز به انجام ارتودنسي دارند؟

شايان ذكر است تا بدانيد دندان و فك افراد بايكديگر متفاوت بوده و شرايط گوناگوني دارد.براي اين كه بدانيد آيا دندان و فك شما هم نياز به انجام ارتودنسي دارد يا خير، لازم است تا به دندانپزشك مراجعه نماييد و از وي بخواهيد دندان هاي شما را معاينه كند و بگويد آيا احتياج به درمان از طريق ارتودنسي داريد يا خير!

از آن جايي كه امكان درمان هاي جايگزين براي ارتودنسي هم وجود دارد، ممكن است دندانپزشك براي دهان شما نوع ديگري از درمان را پيشنهاد دهد.براي مثال مي توان به درمان با استفاده از لمينت اشاره كرد كه نوعي پوشش استتاركننده مي باشد كه بر روي دندان ها چسبانده مي شوند و نا مرتبي دندان ها را مي پوشاند.

منبع : www.orthoblog.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۵۴:۴۵ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

روش هاي ارتودنسي دو دندان جلو

ارتودنسي دو دندان جلو مي تواند در هر سني انجام شود ولي اگر اين اتفاق در سنين پايين تر بيفتد، به اين دليل كه لثه ها و دندان هاي فرد هنوز حالت نرمي خود را حفظ كرده اند شكل گرفتن آن ها ساده تر است.

براي كسب اطلاعات بيشتر ادامه اين مقاله با دكتر درويش پور بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران همراه باشيد.

آشنايي با روش درماني ارتودنسي دو دندان جلو

ارتودنسي يكي از روشهاي معمول براي برطرف كردن مشكل ظاهري دندان ها بوده و يكي از انواع آنها كه در اين مقاله به آن مي‌پردازيم ارتودنسي دو دندان جلو است.

تصور عموم مردم از ارتودنسي اين است كه بايد حتماً تمام دندان ها را ارتودنسي كرد تا ظاهر و مشكلات آن برطرف شود در حالي كه افرادي هم هستند كه تمام دندان هايشان مرتب بوده و فقط دندان هاي جلويي آن ها مشكل ظاهري دارد. بنابراين مي توانند اين درمان را فقط روي ندان هاي جلويي خود انجام دهند.

در چه مواردي مي توان از ارتودنسي دو دندان جلو استفاده كرد؟

جلو بودن بيش از حد دندان جلو

روي هم قرار گرفتن دندان هاي جلويي

كج شدن دندان هاي جلويي

در تمامي مواردي كه گفته شد مي توان با ارتودنسي دندان جلو مشكل را برطرف كرد همانطور كه از نام اين روش پيداست فقط دندان هاي جلويي ارتودنسي مي‌شوند. معمولاً به مشكلي كه نياز به ارتودنسي دندان هاي جلو دارد مشكل دندان خرگوشي هم گفته مي‌شود.

عارضه هاي جلو بودن بيش از حد دندان

عارضه هاي دنداني مربوط به جلو زدگي دندان عبارتند از:

اورجت
اوربايت
اورجت و اوربايت عارضه هايي هستند كه در واقع از نظر ظاهر به همديگر خيلي شبيه اند و هر دو مشكل ايجاد شده در مورد دندان هاي جلويي هستند و فك بالا را درگير مي‌كنند. اما از نظر روند ايجاد شدن اين مشكلات روي دندان، كاملاً با هم متفاوت هستند.

مراحل درمان جلوزدگي دندان با روش ارتودنسي

مانند تمامي روش هاي ارتودنسي دندان در روش ارتودنسي دو دندان جلو هم بايد ابتدا بيمار يك مشاوره از پزشكان متخصص ارتودنسي بگيرد. بعد از انجام مشاوره و تشخيص متخصص ارتودنسي براي ترميم جلو زدگي دندانها به روش ارتودنسي دندان جلو، ابتدا پزشك ارتودنسي از طريق عكسبرداري از وضعيت دندان و فك بيمار مطلع مي شود. پس از آن تصميم مي‌گيرد كه درمان چه زماني آغاز شود و تا چه حد روي دندان باقي بماند در واقع همان طول درمان را مشخص مي كند و اگر بيمار نياز به روش هاي كمك كننده در كنار ارتودنسي دندان جلو داشته باشد آن ها را هم تجويز مي كند.

طول درمان هاي ارتودنسي در اين روش به عوامل مختلفي از جمله شدت انحراف دندان ها، سن بيمار، وضعيت جسماني و همچنين وضعيت فك و دندان هاي مجاور بستگي دارد.

نكته قابل توجهي كه بايد در درمان دندان به روش ارتودنسي دندان جلو بدانيد اين است كه سيم و براكت ها فقط و فقط روي دندان هاي جلويي نصب مي شود و نيازي نيست كه سيم و براكت يا قلابي به كل دندان شما وصل شود.

بيشتر بخوانيد

ارتودنسي ثابت
ارتودنسي متحرك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۲۲:۴۱ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

عمل لاغري ساسي چيست ؟

جراحي لاغري براي افرادي است كه بيمار چاقي دارند و از راه هاي ديگر نمي توانند وزن كم كنند. بيماري چاقي يك مريضي جدي است كه براي سلامتي شما خطرناك است. عمل لاغري ساسي يكي از روش هاي كاهش وزن است اين جراحي داراي خطرات و همچنين مزايايي است. اگر به فكر اين جراحي هستيد، مهم است كه درك خوبي از مزيت هاي مثبت و منفي اين عمل داشته باشيد.

فوايد عمل لاغري ساسي

عمل لاغري ساسي نحوه هضم غذا را در شما تغيير مي دهد. نتيجه عمل لاغري ساسي كاهش وزن زيادي است كه با آن مواجه ميشويد. كاهش وزن به نوبه خود مي تواند باعث زندگي طولاني تر و سالم تري منجر شود. شرايط سلامتي كه ممكن است با عمل لاغري ساسي تحت تأثير قرار گيرند شامل موارد زير است:

ديابت نوع 2
فشار خون بالا
بيماري قلبي
بي اختياري ادرار
ريفلاكس معده
آپنه خواب
آرتروز
بيماري كبد چرب
بيشتر بخوانيد : عمل اسليو معده

عمل لاغري ساسي همچنين ممكن است مزاياي احساسي و اجتماعي براي شما داشته باشد. اينها ممكن است شامل عزت نفس بهتر و بهبود روابط با ديگران باشد. برخي از افراد افسردگي و اضطراب مربوط به چاقي دارند كه با كاهش وزن اين افسردگي و اضطراب آنها از بين ميرود . زناني كه به شدت چاق هستند و نمي توانند باردار شوند، ممكن است بعد از عمل لاغري ساسي باردار شوند.

خطرات عمل لاغري ساسي

عمل لاغري ساسي يك جراحي بزرگ است. مانند همه جراحي هاي بزرگ خطراتي هم دارد. اين شامل:

مشكلات بيهوشي
خون ريزي
عفونت
نشت آب هاي گوارشي در داخل شكم
آسيب به اعضاي ديگر در شكم
لخته خون كه در پا به وجود مي آيد و به سمت ريه ها و قلب ميرود
همچنين خطراتي در طولاني مدت بعد از عمل لاغري ساسي  وجود دارد. براي جلوگيري از اين موارد، بايد تغييرات مهمي در رژيم غذايي و سبك زندگي ايجاد كنيد. چاقي يك بيماري مادام العمر است، بنابراين اين تغييرات بايد مادام العمر باشد

براي كسب اطلاعات بيشتر بهتر است با يك متخصص جراحي لاغري مشورت كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۴۷:۳۹ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

پيستون خودرو چيست ؟

پيستون خودرو در موتور خودروها يك عضو بسيار بسيار مهم است كه در موتور هاي مختلف شكل هاي مختلفي نيز دارد . محل قرار گيري پيستون ها در بخش بالايي زير پوسته موتور قرار دارد .

پيستون ها اول به شاتون و از طريق شاتون به ميل لنگ متصل اند . تعداد پيستون ها در موتور هاي مختلف متفاوت است . سايز و شكل آن ها نيز متفاوت است .براي ساخت پيستون ها معمولا از چدن يا فولاد ريخته گري و همينطور از آلياژ هاي آلومينيوم استفاده مي شود . در ادامه اين مقاله با استار پارتس نمايندگي فروش قطعلت اورجينال هيونداي و كيا همراه باشيد تا با اين قطعه حياتي در خودرو اشنا شويد.

بيشتر بخوانيد: راهنماي خريد روغن گيربكس هيونداي

انواع پيستون خودرو

پيستون آلومينيومي :

سبك بوده و ضمن افزايش شتاب موتور و توان وزني از ضريب انتقال حرارت خوبي نيز برخوردار است . تنها ضعف پيستون‌ هاي آلومينيومي بالا بودن ضريب انبساط حجمي آنها است .

پيستون چدني :

پيستون چدني سنگين بوده و توان وزني موتور را كاهش مي‌ دهند همين‌ طور چدن داراي ضريب انبساط حجمي پايين بوده و در عين حال داراي ضريب انتقال حرارت پاييني است.

پيستون دو زمانه :

پيستون هاي دو زمانه در موتور هاي دو زمانه و كوچك مثل موتور هاي موتورسيكلت ها و سم پاش ها نقش دارند

پيستون ها ماشينكاري شده :

اين پيستون ها معمولا در ماشين هاي مسابقه اي و ماشين هايي كه فشار زيادي روي آن ها است استفاده مي شود . استحكام پيستون ها با توجه به مراحل توليد افزايش يافته است . اين به اين معناست كه امكان كم كردن مقطع و كاهش وزن پيستون وجود دارد .

پيستون خودرو هاي سواري و سبك :

پيستون هاي سبك و مخصوص خودرو هاي سواري ، پيستون هاي چهار زمانه نام دارند . اين پيستون ها داراي دوام زياد و صرفه اقتصادي براي موتور هاي بنزيني و گازوييلي اند . در اين پيستون تاج پيستون ، محل رينگ ها و دامن پيستون به صورت يك واحد و يك جا ساخته مي شود .

پيستون همراه با حامل رينگ :

اين پيستون ها براي موتور هاي بنزيني ساخته و بهينه شده اند . اين پيستون ها با استفاده از يك تكنولوژي ريخته گري ويژه داراي وزن كم و استحكام بالا است .

رينگ پيستون خودرو چيست ؟

همانطور كه مي دانيد كلمه رينگ در زبان انگليسي به حلقه هاي فلزي گفته مي شود و كلمه پيستون هم كلمه اي انگليسي است و هر دو كلمه در زبان فارسي يك مدل تلفظ مي شوند. اين رينگ ها از چدن ساخته مي شوند زيرا اين فلز حساسيت كمي نسبت به گرما از خود نشان مي دهد و قابليت ارتجاعي خوبي از خود نشان مي دهد . بايد به اين هم توجه داشت كه در هر موتور و پيستون خودرو  و بستگي به كار كرد آن ها تعداد رينگ ها كم يا زياد مي شود كه اين تعداد از سه تا هفت متغير است .

منبع :www.star.parts


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۲۷:۱۸ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

سوكرالوز گريد دارويي و غذايي

شركت جهان شيمي وارد كننده انواع  افزودني هاي صنايع غذايي و قند هاي رژيمي و پودر سوكرالوز ميباشد براي خريد و استعلام قيمت فروش سوكرالوز چيني گريد دارويي و غذايي با ما تماس حاصل فرماييد.

شركت جهان شيمي واردكننده سوكرالوز در ايران از كشور چين براي صنايع غذايي و دارويي ميباشد سوكرالوز ضد ديابت و براي افراد ديابتي جهت جايگزين شكر نيز  وارد ميگردد .

سوكرالوز چيست ؟

تنها ماده شيرين‌كننده‌اي است كه از شكر واقعي گرفته شده است.

در سال ۱۹۹۸ مورد تأييد قرار گرفته است. اين ماده حدود ۶۰۰بار از شكر شيرين‌تر است و طعمي مشابه شكر دارد و در انواع غذاها و نوشيدني‌ها بخوبي حل مي‌شود.

ولي برخلاف شكر باعث پوسيدگي دندان‌ها نمي‌شود. سوكرالوز در صورتي كه به صورت تنهايي در ماده غذايي استفاده شود، كالري نخواهد داشت .

به طوركلي در مواد پخته شده بيشتر كاربرد دارد و يكي از پرطرفدارترين شيرين‌كننده‌هاي مصنوعي به شمار مي‌رود.

اين ماده از لحاظ ايجاد توده‌هاي سرطاني يا ايجاد مشكل در سيستم باروري و عصبي مشكلي براي انسان ايجاد نمي‌كند و مقدار مجاز آن براي انسان روزانه ۵ ميلي‌گرم تعيين شده است.

بعلت تحمل دمايي بالا در ايران براي توليد كيك و كلوچه و شيريني و بستني و پودرهاي آماده نسكافه و نيز صنايع توليد گز و سوهان استفاده گسترده اي دارد و در مقايسه با شكر قيمت بسيار مناسب تري دارد.

برخلاف آسپارتام و آسه سولفام كه دماي تا ۸۵ درجه سانتي گراد را تحمل ميكند ميتواند دماي تا ۲۸۵ درجه سانتيگراد را به مدت يك ساعت به راحتي تحمل كند .

با توجه به شيرين كنندگي ۶۰۰ برابر در مقايسه با شكر و عوارض كمتر و قيمت مناسب تر در صنايع غذايي و دارويي كاربرد گسترده پيدا كرده است و امروزه با شناخت بيشتر مصرف كنندگان بيشتر وارد مي گردد و فروش سوكرالوز بيشتر صورت ميگيرد .

فروش سوكرلوز :

با توجه به اينكه ميزان مصرف شكر امروزه در جوامع بشري افزايش چشمگيري داشته است.  كه سبب افزايش ميزان انسولين و قند خون ميشود .استفاده از سوكرالوز ميتواند در جلوگيري از مشكلات قندي نقش بيشتري داشته باشد.

بيشتر بخوانيد :

بهبود دهنده نان
پودر كاكائو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۰۵:۰۱ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

چرا نبايد دستبند را به دست چپ بست ؟

يكي از مكمل‌هاي تيپ، زيورآلاتي است كه متناسب با لباس از آنها استفاده مي‌كنيم.

در ميان گزينه‌هاي مختلفي كه براي خريد طلا و زيور آلات وجود دارد، ما در اين مطلب مشخصا مي‌خواهيم در مورد دستبند، نحوه استفاده از آن و بايدها و نبايدهاي اين مصنوع طلا برايتان توضيحاتي بدهيم كه احتمالا تاكنون نمي‌دانستيد.

دستبند طلا، الماس، چرم يا هر متريال ارزشمند ديگري كه باشد، زينت‌بخش دست‌هاي زنان و مردان است. در زيبايي آن هيچ‌شكي وجود ندارد اما آيا مي‌دانيد كه نبايد دستبند را به دست چپ خود ببنديد؟

نقطه حساس Shenmen

در طب سنتي و در شاخه طب سوزنيِ چيني‌ها فرضيه‌اي وجود دارد كه مي‌گويد بعضي از اعضاي بدن انسان داراي نقطه «شنمِن» هستند. Shenmen  را «دروازه بهشت» يا «دروازه آسمان» هم مي‌نامند و در طب سوزني از آن براي درمان تقريبا همه‌چيز از استرس و اضطراب گرفته تا افسردگي و بيماري‌هاي التهابي بهره مي‌گيرند.

يكي از نقاط شن‌من در بدن در گوش‌ها قرار دارد و نقطه ديگر آن روي مچ دست چپ است.

در محل تلاقي كانال حركتي مچ دست و تاندون‌ها، نقطه‌اي وجود دارد كه در طب سنتي چيني به آن Shenmen   مي‌گويند. بر اساس اين طب، اگر شما دستبند – هر چقدر هم كه باريك و نازك باشد – را به دست چپ ببنديد، باعث آسيب ديدن و رگ‌به‌رگ شدن رباط‌ها و تاندون‌هاي مچ دست مي‌شود. در مواردي كه اين آسيب جدي شود، ممكن است به بيماري «سندرم كارپال تونل» منجر شود، كه در نتيجه‌ي فشردگي عصب مياني در ناحيه تونل كارپال ايجاد مي‌شود. بدنبال اين عارضه، انگشتان دست دچار اختلالات حسي و حركتي مي‌شوند.

به همين خاطر است كه مي‌گويند دستبند را در دست چپ استفاده نكنيد.

مردان، دست چپ و زنان، دست راست

يكي ديگر از دلايلي كه گفته مي‌شود نبايد دستبند را به دست چپ بست اين است كه مي‌گويند مردان بايد ساعت و دستبند را به دست چپ و زنان به دست راست ببندند.

در گذشته‌ها، نياكان ما اين قانون را رعايت مي‌كردند زيرا به تفاوت آناتومي بدن زنان و مردان معتقد بودند. بنابراين شما اگر زن و مونث هستيد، مهم نيست كه دستبند طلا، دستبند چرم يا دستبند مهره‌دار استفاده مي‌كنيد، فقط مهم اين است كه آن را به مچ دست چپ خود نبنديد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد دانستني هاي طلا و جواهر مي توانيد به سايت فروشگاه آنلاين طلا و جواهر كيش طلا مراجعه كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۸:۳۰ توسط:netware موضوع: نظرات (0)