عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

غذاهای انگشتی و غذا خوردن خود کودک

چه زمانی کودک می تواند خودش با غذاهای انگشتی مثل غلات دانه درشت O شکل یا پفک های غلات، قطعات پنیر، تکه های کوچک موز یا پاستای پخته شده تغذیه کند؟ پاسخ به این سوال به این بستگی دارد که تا چه حد می توانید کثیف کاری او را تحمل کنید.

گاهی کودک نه ماهه  و یا حد اکثر کودک یازده ماهه  توانایی نگه داشتن اشیای کوچک با انگشت های شست و اشاره را کسب می کنند. این زمان برای غذا خوردن خود او مناسب است. آنها پیش از این زمان هم می توانند غذاهای انگشتی را امتحان کنند، اما بیشتر آن را به کف دست خود می مالند و سعی می کنند تا آن را بدین شیوه در دهان خود قرار دهند.

با بزرگتر شدن کودک، احتمالا درخواست می کند که غذا خوردن با قاشق را شروع نماید. انتظار کمی کثیف کاری را داشته باشید و به او آزادی بدهید. شو می گوید که روش مناسب این است که برای شروع با یک قاشق نرم کوچک به او غذا بدهید. این امر موجب می شود تا در دست گرفتن ابزاری مثل قاشق را تمرین کند و قاشق را از دستتان بیرون نکشد.

توصیه دیگر: ماده‌ای ضخیم مثل پنیر خامه ای را روی قاشق کودک قرار دهید و سپس تکه هایی از غلات O شکل را روی آن بچسبانید. کودک می تواند غذا خوردن را با چیزی که از قاشق بیرون نمی ریزد ، امتحان کند.

بیشتر بخوانید:

کودک پانزده ماهه
کودک دوساله


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۰۷:۱۳ توسط:netware موضوع: نظرات (0)