عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

پودر بلیچینگ دندان چیست و چه کاربردی دارد؟

دندان ها به مرور با بالا رفتن سن می توانند تغییر رنگ بدهند، پس افرادی که کاندیدای سفید کردن دندان های خود هستند می توانند با روش بلیچینگ، دندان های خود را سفید و روشن کنند.

بلیچینگ چیست؟
در روش بلیچینگ از یک ماده موثرسفیدکننده که عوارضی برای دندان ها ندارد، استفاده می شود. اما بلیچینگ بر مشکلات ساختاری دندان، لمینت ها، پرکردگی ها، نواحی زرد ریشه و پوسیدگی دندان تاثیر سفیدکنندگی ندارد. سفید کردن دندان با بلیچینگ  تا 1سال  الی 18 ماه دوام دارد که برای سفیدی طولانی دندان ها نیاز به تکرار بلیچینگ است. این نکته را باید توجه داشته باشیم که بهتر است قبل از بلیچینگ، ابتدا دندان ها را جرم گیری کنیم، سپس بلیچینگ  کردن دندان ها انجام شود تا بلیچینگ ماندگاری طولانی تری داشته باشد.

موانع  انجام بلیچینگ با پودر بلیچینگ
·         کسانی که دچار بیماری حاد قلبی یا دیابت هستند نباید بلیچینگ انجام دهند.

·         افرادی که زیر 16 سال دارند.

·         بیماران دارای دندان های حساس

·         داشتن بیماری های مربوط به لثه

·         آسیب دیدن ریشه دندان

·         بارداری و شیردهی

·         پوسیدگی دندان

تفاوت استفاده از پودر بلیچینگ و لمینت
لمینت دندان لایه‌ای هم رنگ با دندان با جنس کامپوزیت یا سرامیکی است که بر روی دندان چسبانده می شود و باعث اصلاح فرم یا رنگ دندان می‌شود. اما بلیچینگ با تحت تاثیر قرار دادن مینای دندان، سبب روشن‌تر شدن رنگ عاج می‌شود. استفاده از این روش ماندگاری بالایی دارد و به دنبال آن دندان ها نیز طبیعی‌تر به نظر خواهند رسید.

تفاوت استفاده از پودر بلیچینگ و جرم گیری
در جرم گیری، پزشک جرم های ایجاد شده بر روی دندان را با دستگاه اولتراسونیک از روی دندان بر می دارد. سپس دندان را با برس یا خمیر مخصوص تمیز می کند و برخلاف بلیچینگ دندان، صرفاً بافت ظاهری دندان روشن و سفید می شود و ماندگاری و دوام کوتاهی دارد.

عوارض بلیچینگ
·         کاهش مقاومت دندانی

·         تغییرات بافت های سخت دندانی

·         حساسیت دندانی

·         آسیب به بافت نرم

علل تغییر رنگ دندان ها
·         وجود فلوراید بیش از حد در آب

·         ترک های ریز مینایی

·         درمان نادرست ریشه

·         ترمیم های آمالگام

·         مصرف دخانیات

·         پوسیدگی دندان

·         عوامل ژنتیکی

·         ترومای دندان

·         افزایش سن

آیا استفاده از پودرهای سفید کننده خانگی می تواند جایگزین بلیچینگ شود؟
افراد بسیاری از خمیر دندان یا پودر بلیچینگ برای سفیدی دندان خود استفاده می کنند اما قدرت سایندگی بالای این محصولات باعث آسیب به مینای دندان می شود. یا به دلیل داشتن ساخارین می توانند موجب سرطان شوند. در نتیجه دندانپزشکان استفاده از روش هایی مانند پودر بلیچینگ را توصیه نمی کنند.

منبع: https://www.chalava.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۲۷:۵۵ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)

چگونگی انجام ارتودنسی دندان پوسیده:

از دغدغه های بیماران می توان به ارتودنسی دندان پوسیده اشاره کرد. در طی جلسات مشاوره با متخصص ارتودنسی دهان و دندان فرد معاینه و ارزیابی می شود. مشکلاتی از قبیل پوسیدگی دندان قبل از شروع ارتودنسی دندان، درمان می شود.

ارتودنسی دندان پوسیده چیست؟
باید در نظر داشت که وجود بهم ریختگی ها در دندان موجب سخت تر شدن رعایت بهداشت دهان و دندان می شوند. اگر درمان ارتودنسی بیمار نیاز به کشیدن دندان داشته باشد، ابتدا دندان های پوسیده کشیده می شود. در این صورت نیازی به ترمیم آنها وجود ندارد.البته متخصص های ارتودنسی بر این باورند که نباید دندانی کشیده شود. اما اگر نیاز به کشیدن دندان باشد، دندان های پوسیده در اولویت هستند.

از دیگر عوامل ایجاد پوسیدگی دندان می توان به التهاب لثه اشاره کرد.

پوسیدگی دندان و نشانه های آن:
·         حساسیت دندان ها به دلیل تحلیل رفتن مینای دندان

·         ایجاد شدن لکه های سیاه و تیره

·         بوی بد دهان

·         ایجاد طعم نامطبوع در دهان

·         بوجود آمدن سوراخ در دندان

·         التهاب لثه

·         عفونت لثه

·         دندان درد

راه های پیشگیری از پوسیدگی دندان در طول درمان ارتودنسی:
افراد از ارتودنسی برای درمان مشکلات و تختلالات فک و دندان خود استفاده می کنند. در طول ارتودنسی دندان باید موارد زیر را رعایت کنید:

·         شستشوی حرفه ای دندان ها و ترمیم خرابی های دندان

·         در طی طول درمان ارتودنسی استفاده از نخ دندان امکان پذیر نیست. ولی مسواک های بین دندانی بهترین جایگزین هستند. زیرا این گونه از مسواک ها میتوانند به راحتی به تمام نقاط دست یابند.

·         یکی دیگر از نکات پیشگیری از مشکلات احتمالی، استفاده از دهان شویه است.

·        متخصص ارتودنسی برخی از غذاها را در دوران ارتودنسی ممنوع اعلام می کند. عدم استفاده از انها به شما کمک بسیاری می کند.

·         نوشیدن آب فراوان

·         مراجعه منظم به متخصص ارتودنسی

ارتودنسی دندان پوسیده:
باید بدانید که ترمیم و پر کردن دندان های پوسیده باید با سرعت هرچه بیشتر انجام شود. زیرا هرچه برای ترمیم دندان های پوسیده دیرتر اقدام کنید، مطمئنا باید هزینه های بیشتری نیز پرداخت کنید.

از بین بردن پلاک میکروبی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا وجود لکه های سفید روی دندان نه تنها از زیبایی دندان ما می کاهد بلکه باعث پوسیدگی نیز می شود.

کنترل عفونت به طور کلی به معنای ترمیم و پرکردن دندان هاست. پوسیدگی هم نوعی عفونت دندان به شمار می آید.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۵۵:۱۳ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)

درمان ارتودنسی دندان بالا

چه راه هایی برای درمان ارتودنسی دندان بالا موجود است؟ اگر دندان ها دچار اوربایت باشند دندانپزشک برای مرتب شدن دندان ها، بیمار را به یک متخصص ارتودنتیست ارجاع می دهد. ارتودنتیسیت با توجه به نوع مشکل، درمان مناسبی را برای دندان ها انتخاب می کند تا دندان ها به درستی سر جای خود قرار بگیرند.

اگر فک بالا جلوتر باشد یا فک پایین عقب تر باشد و دندان های عقبی روی هم قرار نگرفته باشند «اوربایت» رخ می دهد که می تواند به صورت خفیف یا شدید باشد.

اگر اوربایت فرد شدید باشد نیاز به جراحی فک است درمان اوربایت ضروری است زیرا اوربایت می تواند باعث فرسایش دندان ها یا خرابی مینای دندان بشود.

انواع جلوزدگی فک بالا
مشکل اوربایت می تواند به دو صورت اسکلتی و دندانی باشد.

در اوربایت دندانی فک بالا و پایین در حالت تعادل قرار دارند اما دندان ها نامرتب هستند که این عمل باعث جلوزدگی فک بالا می شود که این نوع مشکل، با روش هایی به جز جراحی قابل اصلاح می باشد.

اما اوربایت اسکلتی به استخوان بندی و نحوه قرار گیری فک ها مربوط است که باعث بزرگ بودن فک یا جلو زدگی فک بالایی می شود که ممکن است برای تنظیم فک، نیاز به عمل جراحی ضروری باشد.

جراحی و ارتودنسی فک بالا
اگر جلو آمدگی فک بالا با شدت بیشتری باشد پزشک علاوه برارتودنسی دندان بالا نیاز به جراحی فک و صورت را نیز ملزوم می داند. در جراحی ممکن است فک بالایی جا به جا شود و یا فک پایینی به سمت جلو حرکت داده شود یا اینکه هر دوی این روش ها به طور همزمان به کار برده شوند. البته روش آخر جزو یکی از گران ترین روش های درمان اوربایت می باشد.

توصیه های کاربردی:
·         در درمان اوربایت بهترین سن برای دختذان 10تا 11 سالگی و در پسران 11 سالگی است.

·         اگر بیمار درمان تک فکی را بخواهد پزشک ابتدا براکت ها را بر روی دندان های یک فک می گذارد. و پس از درمان فک دیگر را ارتودنسی می کند.

·         اگر بیمار کودک باشد ارتودنسی فک بالا با استفاده از هد گیر انجام می شود.

·         در بزرگسالان در صورت خفیف بودن عارضه، درمان ارتودنسی بوسیله براکت های ثابت بدون نیاز به کشیدن دندان ها انجام می شود.

·        ارتودنسی فک بالا نسبت به ارتودنسی فک پایین هزینه بیشتری دارد. البته نوع تجهیزات ارتودنسی و شدت عارضه دندانی در هزینه ارتودنسی فک بالا نیز می تواند تاثیر گذار باشد.

·         در صورت داشتن یک دندان نهفته در فک بالا قیمت ارتودنسی به خاطر حساسیت بالای کار ممکن است بالا تر برود.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۰۴:۰۳ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)

ارتودنسی دندان کج

ارتودنسی دندان کج از جمله ارتودنسی هایی است که برای صاف و مرتب کردن یک دندان کج به کار می رود. هنگامی که همه دندان های فرد صاف بوده و فقط یک دندان کج باشد، این ارتودنسی به کار می آید.

لزوم ارتودنسی دندان کج
مهم ترین و بدترین عوارضی که دندان کج می تواند برای فرد به دنبال داشته باشد شامل موارد زیر میشود:

·         تأثیر آن روی زیبایی فرد و کاهش اعتماد به نفس وی چشمگیر است.

·         از طرفی کج و نامرتب بودن تنها یک دندان، سبب وارد آوردن فشار به دندان های مجاور شده و به مروز زمان سبب پوسیدگی آن ها خواهد شد.

·         چون دندان کج در هنگام غذا خوردن متحمل فشار زیادی می شود، سریعتر از بقیه دندان ها پوسیده و خراب می شود.

·         همچنین وجود مشکل تنها در یک دندان سبب اختلال در تکلم و گفتار شده و بر روی تلفظ برخی کلمات تأثیر منفی می گذارد.

·         دندان کج سبب انحراف فک و کج بنظر رسیدن هر دو فک می شود.

در نتیجه، ارتودنسی دندان کج از جمله ارتودنسی های ضروری است که به محض رویت مشکل باید در سریعترین زمان ممکن، اقدام به درمان نمود و مشکل را برطرف کرد.

روش های ارتودنسی دندان کج
با تایید ارتودنیست  بعد از عکس برداری از فک و دندان می توان درمان را با یکی از روش های ارتودنسی شروع کرد. لازم به ذکر است برای صاف کردن یک دندان کج شاید لازم باشد براکت روی همه دندان ها قرار گیرد. چون کمک همه دندان ها برای صاف شدن دندان کج لازم و ضروری است.

ارتودنسی دندان کج به طریق ثابت
در این درمان دستگاه ارتودنسی تا پایان دوره به طور ثابت روی دندان ها قرار داشته و قابل جابه جایی نیست. این متخصص ارتودنسی است که وضعیت ارتودنسی، گذاشتن و برداشتن آن را انجام می دهد و فرد مجاز به ایجاد تغییر نیست. مراجعات منظم و به موقع در طول درمان از اقدامات مهم در این درمان است.

ارتودنسی دندان کج به طریق متحرک
گاهی اوقات بیمار قادر به تحمل ارتودنسی ثابت نبوده و تمایل به استفاده از ارتودنسی متحرک دارد. این ارتودنسی بر خلاف ارتودنسی ثابت به دندان ها وصل نمی شود و در زمان دلخواه می توان اقدام به برداشتن و گذاشتن مجدد آن کرد. بیمار در این روش مجاز است تنها در هنگام غذا خوردن و رعایت بهداشت دهان و دندان، اقدام به خارج کردن دستگاه از دهان کند.

زمان مناسب برای درمان دندان کج
زمان مناسب برای شروع درمان ارتودنسی سنین 10 – 8 سالگی است. البته سن درمان با توجه به دختر یا پسر بودن تا حدی متفاوت است. هر چه درمان زودتر شروع شود دوره درمان و هزینه نیز کوتاه تر خواهد بود. وقتی فک و دهان شکل گیرد و دوران رشد متوقف شود، نمی توان تغییر شکل زیادی ایجاد کرد. بهتر است دختران در سن 8 یا 9 سالگی و پسرها کمی دیرتر تحت درمان قرار گیرند.

منبع: https://www.bestdentists.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۵:۴۳ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)

آشنایی کامل با ایمپلنت دندان

همواره یکی از بهترین و نخستین انتخاب ها برای جایگزینی دندان از دست رفته کاشت ایمپلنت دندان است. در کاشت ایمپلنت دیگر نیازی به تراش سایر دندان های سالم اطراف وجود ندارد.

ایمپلنت های دندانی یک نوع پایه تیتانیومی سازگار با سلول‌های بدن افراد می باشند. ایمپلنت ها به عنوان یک جایگزین خوب، دائمی به جای یک یا تعدادی دندان از دست رفته توسط متخصصان ایمپلنت مورد استفاده قرار می گیرند. بعد از قرار گیری ایمپلنت توسط متخصص ایمپلنت در داخل استخوان فک، با استخوان سازی سلول های استخوان ساز در اطراف ایمپلنت، استخوان فک به ایمپلنت جوش خورده و به فک متصل می شود، برای جوش خوردن ایمپلنت به مدت زمانی تقریباً 3 الی 6 ماه نیاز است، بعد از جوش خوردن ایمپلنت، تاج و روکش دندان بر روی ایمپلنت قرار می گیرد.

عمر ایمپلنت های دندانی چند سال است؟
ایمپلنت دندان می‌تواند برای یک عمر و یا مدت زمان کوتاه تر مورد استفاده قرار بگیرد. میزان عمر آن به عوامل مختلفی مانند میزان حفظ و رعایت بهداشت دهان و دندان، معاینات و چکاپ های منظم دندانپزشکی، رعایت دستورالعمل‌های مراقبتی و . . . بستگی دارد.

آیا کاشت ایمپلنت دندان درد دارد؟
این جراحی معمولا با بی حسی موضعی انجام می گیرد، بنابراین نباید دردی در طول عمل جراحی حس شود. بعد از اتمام بی حسی و جراحی ناراحتی‌هایی وجود خواهد داشت که این ناراحتی برای افراد مختلف متفاوت می باشد. می توان گفت دردی که حس می شود, مانند درد کشیدن دندان است که این درد نیز با داروهای ضد دردی که توسط دندانپزشک تجویز خواهد شد مدیریت می شود.

رعایت بهداشت دهان و دندان
حفظ بهداشت دهان و دندان ها بعد از کاشت ایمپلنت به منظور جلوگیری از ایجاد پلاک و باکتری‌های دندانی و آسیب دیدن لثه و دندان ها ضروری می باشد. حفظ بهداشت دهان و دندان به صورت مطلوب بعد کاشت دندان دارای اهمیت ویژه می باشد. بنابراین لازم است با استفاده از نخ دندان، برس و مسواک مخصوص، اطراف دندانی که ایمپلنت شده است به خوبی تمیز شود. نحوه استفاده از مسواک ها باید توسط دندانپزشک آموزش داده بشود.

بیشتر بخوانید: تغذیه بعد از ایمپلنت دندان

محبوبیت ایمپلنت های دندانی
کاشت ایمپلنت بنا به دلایل مختلفی مانند طول عمر، استحکام و ثبات بالای ایمپلنت های دندانی دارای محبوبیت بسیاری بوده و جزو محبوب ترین روش های جایگزینی دندان از دست رفته می باشد،. شما نیز اگر دندانتان را از دست داده اید، می توانید با استفاده از ایمپلنت ها جایگزین مناسبی برای دندان از دست رفته تان داشته باشید تا بتوانید به راحتی مشکلات مربوط به بی‌دندانی را برطرف کنید.

منبع: https://www.chalava.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۲:۵۶ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)

انتخاب متخصص ارتودنسی در تهران

برای درمان دائمی مشکلات دندان لازم است که به یک متخصص ارتودنسی ماهر مراجعه کنیم. اما در میان این همه پزشک چگونه می توانید یک متخصص ماهر و متعهد پیدا کنید.

لزوم مراجعه به متخصص ارتودنسی
اگر یکی یا چند مورد از علائم پایین را دارید، لازم است سریعا توسط متخصص معاینه شوید. به یاد داشته باشید که هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کنید هم نتیجه بهتری خواهید گرفت هم دوره درمان به زمان کمتری نیاز دارد.

·         دندان‌‌های ردیف پایین توسط دندان‌های ردیف بالا کامل پوشیده شده است

·         داشتن دندان اضافی ( بیشتر بخوانید: ارتودنسی دندان اضافی)

·         دندان‌های نامرتب و شلوغ، یا کج و کوله بودن دندان‌‎ها

·         عدم صحیح قرار گرفتن دندان‌ها بر روی هم

·         عدم تقارن صورت و بهم ریختگی نسبت‌های زیبایی صورت

·         عقب یا جلو بودن نامتعارف فک پایین و بالا

·         لبخند کج

·         مشکلات تکلم و تلفظ برخی صداها

درمان ارتودنسی چقدر طول می کشد؟
بنابر نوع ناهنجاری و شدت آن ناهنجاری طول بازه درمان متغیر است. اما در حالت کلی زمانی که به آن اختصاص می دهند بین ۶ تا ۱۸ ماه است. در جلسات اول درمان ارتودنسی معمولا براکت گذاری انجام می شود. هر جلسه ممکن است بازه ای بین ۳۰ تا ۹۰ دقیقه طول بکشد.

انواع درمان ارتودنسی دندان
ارتودنسی ثابت با براکت فلزی
در روش ارتودنسی ثابت با براکت فلزی، براکت ها را روی دندان قرار می دهند و به سیم های مخصوصی براکت ها را به هم متصل می کنند. فشاری که سیم به براکت ها می آورد باعث به حرکت درآمدن دندان ها خواهد شد.

ارتودنسی متحرک
در این درمان بیمار می تواند در مواقع ضروری دستگاه ارتودنسی را از دهان خارج کند. بر خلاف روش قبل، به دندان های براکت نمی چسبانند. این درمان معمولا برای ناهنجاری های جزئی تجویز می شود.

ارتودنسی نامرئی
این درمان مناسب افرادی است که دوست ندارند در طول درمان، دستگاه ارتودنسی روی دندان های آنها دیده شود. این درمان انواع گوناگونی دارد.

متخصص ارتودنسی چگونه می تواند به شما کمک کند؟
قبل از انجام هر کاری، نیاز است تا متخصص ارتودنسی تاریخچه سلامت دندان و سوابق پزشکی شما را مطالعه کند. سپس معاینات بالینی صورت می گیرد و در انتها به کمک قالب گیری و عکس برداری، مسیر درمان شما کاملا مشخص خواهد شد.

در روند درمانی ارتودنسی هم بیمار و هم پزشک باید صبور باشند. چرا اثر تغییرات در دراز مدت نمایان خواهد شد. لازمه تصمیم درست توسط متخصص ارتودنسی ، انجام معاینات طولانی و مشاوره های لازم است. در ضمن قبل از انجام درمان ارتودنسی باید حتما توسط متخصص لثه، سلامت لثه ها چک شوند.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۴۷:۱۲ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)

آیا خرید طلا ایده‌ی خوبی برای سرمایه گذاری است؟

امروزه این سوال که آیا خرید طلا ایده خوبی برای سرمایه گذاری هست یا نه، ذهن خیلی از افراد را درگیر خود کرده است. با توجه به افزایش قیمت طلا در بازار جهانی، همین‌طور مشکلات اقتصادی کشورهای بزرگ جهان و موارد دیگر، باعث شده است که بسیاری از مردم جهان به خرید طلا از هر نوعی روی آورند و تصمیم بگیرند تا این فلز گرانبها را برای آینده خود، در خانه داشته باشند.

انواع طلا برای سرمایه‌گذاری؛ کدام طلا مزایای بیشتری دارد؟
آیا میدانید طلا چه انواعی دارد و کدام طلا را باید انتخاب کنید که کمترین ضرر و بیشترین سود را برایتان داشته باشد؟ در زمان خرید طلا با قصد سرمایه‌گذاری دو نکته از اهمیت زیادی برخوردار است.

نکته اول این که باید سعی کنید طلایی را انتخاب کنید که بدون کارمزد، حق ویترین و یا هر گونه هزینه جانبی دیگری باشد.

نکته دوم مربوط به توان مالی شماست. زیرا ممکن است مبلغی را که پس انداز کرده‌اید حتی برای خرید یک قطعه طلای معمولی و کم وزن نیز کافی نباشد و در این صورت موفق به سرمایه‌گذاری نشوید.

در بحث سرمایه ‌گذاری طلا، گزینه‌های متعددی در اختیار دارید که انتخاب بین آن‌ها بستگی به شرایط مالی و شخصی شما دارد. این گزینه‌ها عبارتند از:

·         سکه

·        طلای دست دوم

·         شمش

·         طلای آب شده

چرا باید در طلا سرمایه‌گذاری کرد؟
اولین اصل سرمایه‌گذاری موفق، مشخص کردن هدف است و این‌که بدانید به دنبال چه نوع بازدهی در قبال آن هستید. درنتیجه سه دلیل اصلی برای سرمایه‌گذاری در طلا را مرور می‌کنیم:

  • طلا به‌ عنوان سرمایه‌گذاری امن

هنگامی‌ که احتمال وقوع یک فاجعه اقتصادی وجود دارد، دلیل اصلی سرمایه‌گذاری افراد در طلا، حفاظت از سرمایه خود است. با توجه به تحقیقات انجام‌شده، خرید طلا بهترین راه برای حفظ سرمایه در مقابل سقوط بازار بورسی محسوب می‌شود.

  • طلا برای پوشش ریسک  (Gold as a Hedge)

این نوع سرمایه‌گذاری معمولا برای جبران ضرر درزمینهٔ دیگری (مانند ارز) انجام می‌شود. سرمایه‌گذاران بسیاری سعی می‌کنند تا ریسک خود را در برابر کاهش ارزش ارز‌هایی مانند دلار، توسط طلا پوشش دهند.

برای مثال وقتی ارزش دلار در برابر ریال در حال کاهش است، اکثریت سرمایه‌گذاران برای جبران ضرر خود به طلا روی می‌آورند.

  • طلا به‌ عنوان سرمایه‌گذاری مستقیم

معمول ‌ترین حالت سرمایه‌گذاری در طلا، سرمایه‌گذاری مستقیم است. در این حال افراد با توجه به افزایش قیمت طلا، سعی در رشد سرمایه خود دارند. یکی دیگر از انگیزه‌های سرمایه‌گذاری مستقیم، این نکته است که به دلیل محدودیت‎های عرضه درنهایت قیمت طلا رشد شدیدی را تجربه خواهد کرد؛ بنابراین منبع خوبی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت محسوب می‌شود.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در طلا و سکه
بر خلاف ارزهای خارجی که کاغذهایی ذاتا بی ارزش هستند، طلا و سکه ذاتا ارزشمند است. هرچند ممکن است به دلیل کاهش یا افزایش تقاضا، نرخ تبدیل طلا به واحدهای پولی نوسان‌هایی داشته باشد، ولی احتمال سقوط چشمگیر قیمت طلا وجود ندارد. خرید سکه و طلا در مقادیر بسیار کوچک مشکل است و برای سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌بایست حداقل موجودی شما به حدی برسد تا بتوانید مقدار قابل قبولی طلا خریداری کنید.

منبع: https://www.asby.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۴۴:۵۴ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)

ارتودنسی دندان اقتصادی

بیماران ارتودنسی دندان به دلیل هزینه های بالای آن تمایلی به انجام ارتودنسی ندارند؛ اما برای رفاه حال بیماران می توانند از ارتودنسی دندان اقساطی استفاده کنند و درمان ارتودنسی را شروع کنند. می توان نحوه پرداخت اقساط را به تعداد جلسات در بازه زمانی درمان بستگی داد.

هزینه ارتودنسی
هزینه های ارتودنسی به نوع آن بستگی دارد  که معمولا نوع ارتودنسی بعد از معاینات بالینی متخصص ارتودنسی و نتیجه گیری او مشخص می شود و حائز اهمیت است که بیمه نسبت به ارتودتسی و زیبایی هیچ تقبل هزینه ای ندارد و هزینه های ارتودنسی نیز به تعداد جلسات، نوع درمان و سختی کار بستگی دارد؛ که با جلسات مشاوره می توان به سادگی هزینه ها را براورد عملیات درمان را شروع کرد.

مشاوره ارتودنسی اقساطی
بیماران در جلسات مشاوره با مراجعه و معاینات دندانپزشک می توانند خود را برسی کنند و اطلاعات لازوم از روش های نگهداری دندان ها، روش درمان و تعداد جلسات را کسب کنند و بیماران برای درمان دندان های خود که فرم نا مناسب و هزینه بالایی دارند، یا بازه درمان ارتودنسی طولانی و جلسات بیشتری دارند، مناسب تر است که از ارتو دنسی اقساطی استفاده کنند و با آسودگی نحوه درمان و نوع درمان خود را انتخاب و درمان را شروع کنند و در طول جلسات اقساط را پرداخت کنند.

نیاز به ارتودنسی
دلایل مختلفی وجد دارد تا یک فرد از ارتودنسی استفاده کند و یک دندانپزشک متخصص می تواند مشاوره خوبی ارئه کند. اگر مشکلات زیر در دندان های شما باشد می توانید برای معاینه به دندانپزشک مراجعه کنید:‌

·         وجد مشکل در هنگام جویدن

·         جلو آمدن دندان های فک بالا یا پایین.

·         عدم هم پوشانی دندان های پایین و بالا.‌

·         وجود فاصله میان دندان ها.‌

·         روی هم قرار گرفتن دندان های فک پایین یا بالا.‌

·         جفت نشدن دندان های فک بالا و پایین در یک خط.

مدت زمان درمان ارتودنسی
بازه زمانی درمان ارتودنسی با توجه به بهم ریختگی دندان ها متغییر است و درمان ارتودنسی نسبتا طولانی است که معمولا بین یک تا دو سال طول می کشد.‌

ارتودنسی کودکان
در ارتودنسی کودکان معمولا برای پیشگیری از بهم ریختگی دندان ها و بروز مشکلات قبل از بلوغ کودک و رشد دندان های دائمی تاثیر بسزایی دارد تا مراقبت از دندان ها آسان تر باشد.‌

ارتودنسی بزرگسالان
فرد برای اصلاح بهم ریختگی های دندان ها و افزایش زیبایی می تواند از ارتودنسی استفاده کند. این امر باعث افزایش انجام درمان ارتودنسی در افراد بزرگسال شده است.‌

انواع ارتودنسی
·         ارتودنسی متحرک.‌

·         ارتودنسی ثابت.‌

·         ارتودنسی دیمون.‌

·         ارتودنسی نامرئی.‌

·         ارتودنسی لینگوال.‌

·         ارتودنسی شفاف.‌

·         فانکشال.‌

·         نگه دارنده.‌

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۲۱:۴۵ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)

بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان

مراجعه به بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان بهترین استراتژی است که شما می توانید انتخاب کنید. لبخند هر شخص یکی از ارکان اصلی زیبایی او به شمار می آید. لبخند به طور طبیعی باعث جذب افراد می شود. اگر شما دارای دندان شکسته، متراکم روی هم یا با فاصله هستید ممکن است احساس بدی داشته باشید. برای درمان این مشکلات می‌توانید از متخصص‌ ترمیم و زیبایی دندان کمک بگیرید.

ترمیم و زیبایی‌هایی مثل ارتودنسی‌ دیگر مثل قبل نیستند و ظاهر بدی ندارند.

ارتودنسی‌های امروزه شفاف هستند و در صورت درخواست بیمار می‌تواند به رنگ دندان تولید شود. همچنین ارتودنسی‌های امروزه متحرک هستند و شما می‌توانید هنگام غذا خوردن و مسواک زدن ارتودنسی را از دهان خود خارج کنید.

هنگام انتخاب درمان باید به نکاتی توجه کنید. یکی از نکاتی که بیشترین تأثیر را در میزان بهبودی شما می‌گذارد.

انتخاب بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان به موارد زیر بستگی دارد.
از دیگران توصیه و پیشنهاد بخواهید:
هنگام تصمیم گیری، به تنهایی تصمیم نگیرید. شما باید از دوستان و آشنایان خودتان نظر بخواهید و توصیه‌های آن‌ها را گوش کنید. شما باید بدانید که تنها کسی نیستید که می‌خواهید از این درمان استفاده کنید. قبل از شما افراد بسیار زیادی بودن که این درمان را انجام داده‌اند. شما باید از آن‌ها مشورت بگیرید.

دانش و تخصص هر متخصص‌ترمیم و زیبایی دندان را بسنجید:
شما حالا یک لیست از پیشنهادهای دیگران تهیه کردید و تحقیقات ضمیمه‌ای را انجام داده‌اید. شما باید شروع به تحقیق درباره میزان علم هر کدام از متخصصان کنید. یکی از راه‌های این که بفهمید که متخصص شما چه میزان مهارت دارد این است که محل تحصیل او را بدانید.

فنّاوری که مورد استفاده قرار می‌دهد:
شما باید بدانید که متخصص مورد نظر شما از چه فناوری استفاده می‌کند. متخصص شما آیا با فناوری‌های جدید آشنا هست یا خیر؟ شما باید بدانید که متخصص شما چه زمانی آخرین آموزش‌ها را دیده است؟ آیا بهترین متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی شما از فناوری‌های جدید مانند اشعه ایکس سه بعدی، یا برداشت‌های دیجیتال استفاده می‌کند

متخصص ترمیم و زیبایی دندان چه خدماتی به بیماران ارائه می دهد؟
·        بلیچینگ دندان

·        ونیر دندان

·         اینله و انله دندان

·         روکش دندان

·         بریج دندان

·         باندینگ دندان

·         ایمپلنت دندان

 

تفاوت دندانپزشکی ترمیمی با دندانپزشکی زیبایی
همه روش هایی که برای سالم ماندن دندان و جلوگیری از فروپاشی دندان به کار برده می شود در دسته ترمیم دندان قرار می گیرد. اولویت اصلی دندانپزشکی ترمیمی و تاکید آن بر بهبود سلامتی دندان و حفظ عملکرد آن‌ها است. اما از سوی دیگر متخصص زیبایی دندان زیبایی روی تمام جنبه‌های زیبایی دندان‌ها تمرکز دارد و هر کاری برای بهبود طرح لبخند انجام می‌دهد.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۳۲:۱۴ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)

اسلیو معده و بارداری:

اسلیو معده و بارداری جزو داغ ترین مسائل امروزه شده است. از دلایل عمده آن می توان به پرخوری، سبک نادرست غذا خوردن، عدم فعالیت، وراثت، کم کاری تیروئید، سن، بارداری و کمبود خواب اشاره کرد.

اسلیو معده یکی از راه های درمان چاقی محسوب می شود.

عمل اسلیو معده:
در عمل لاغری اسلیو معده بیش از نیمی از معده یعنی چیزی حدود 80 درصد آن برش خورده و حذف می شود. این امر باعث می شود که اشتهای بیمار کم شده و کاهش وزن داشته باشد.

بخشی عمده از معده برش داده می شود که فوندوس نام دارد. این قسمت عامل تولید هورمون گرلین است که مهم ترین عامل در چاقی بوده.

انواع عمل اسلیو معده:
اسلیو معده به حالت گشاد:  که در آن تقریباً 60 درصد از معده حذف می شود و برای افراد با توده بدنی 30-35 مناسب است. یعنی افرادی که وزنی حدود 150 کیلو دارند.

اسلیو معده به حالت تنگ: در این نوع روش، تقریباً 80 درصد ازمعده برداشته می شود که برای افراد با توده بدنی 35-45 مناسب است.

اسلیو معده مناسب چه افرادی است؟
این روش برای همه مناسب نیست و بهتر است تنها کسانی که دچار چاقی بیش از حد هستند اقدام به انجام این عمل کنند. بطور کلی می توان چنین گفت که تصمیم گیری در باره انجام اسلیو معده با پزشکان حرفه ای است.

افرادی که دچار چاقی هستند اصولا با بیماری های فشارخون، دیابت و بیماری قلبی عروقی دست به گریبان هستند.

عوارض بعد از جراحی اسلیو معده:
عوارض اسلیو معده همانند دیگر عمل های جراحی لاغری وجود دارد. احساس درد در روز های اول می تواند در افراد مشاهده شود که شدت و ضعف آن بستگی به آستانه تحمل درد افراد دارد. از دیگر موارد می توان به تهوع، استفراغ، سوزش معده به مدت 1 الی 3 ماه اشاره کرد.

بارداری پس از اسلیو معده:
با افزایش روزافزون جراحی های لاغری، تعداد زیادی از زنان درسن باروری، تن به چنین جراحی هایی می دهند. یکی از سوالاتی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا بعد از اسلیو معده می توان اقدام به بارداری نمود یا خیر.

آیا بعد از این نوع جراحی ها، امکان باردار شدن وجود دارد؟
در پاسخ باید گفت طبق تحقیقات صورت گرفته، ثابت شده است که بارداری بعد از اسلیو معده بسیار بهتر از بارداری در چاقی بیش از حد است.  زمانی که فرد اضافه وزن شدید دارد، ممکن است به علت غیرطبیعی بودن هورمون ها، در بارداری با مشکل مواجه شود. کیست های تخمدان نیز با کاهش وزن بهبود یافته و احتمال بارداری افزایش می یابد.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۰:۳۵ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)