عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

ضرورت کشیدن دندان عقل چیست؟

در بین تمامی دندان ها، دندان های عقل که در انتهای فک قرار دارند، آخرین دندان هایی هستند که از لثه خارج می شوند. دندان عقل معمولا مانند سایر دندان ها بدون هیچ مشکلی در نمی آیند. در بعضی از افراد فقط دیرتر از لثه خارج می شوند و در برخی دیگر کلا به صورت پنهان هستند و در نمی آیند و مشکلاتی را برای افراد به وجود می آورند. معمولا دندانپزشک با معاینه دهان و فک و بررسی عکس رادیوگرافی، می تواند درباره کشیدن دندان عقل تصمیم بگیرد.

شرایط کشیدن دندان عقل
دندان های عقل ممکن است هیچگونه مشکلی برای فرد به وجود نیاورند و نیازی به کندن آن ها نباشد. ولی در اغلب موارد دندان عقل مشکلات زیادی برای دهان و دندان به وجود می آورد و باید آن را از دهان خارج کرد. در شرایط زیر، کشیدن دندان عقل ضروری است:

·         اگر فضای کافی در انتهای لثه برای رشد دندان عقل وجود نداشته باشد و دندان به صورت نهفته و نیمه نهفته رشد کند.

·         در درمان ارتودنسی دندان ممکن است برای ایجاد فضای مناسب برای جابه جایی سایر دندان ها، نیاز به خارج کردن دندان عقل باشد.

·         اگر دندان عقل مشکلاتی مانند عفونت، درد و پوسیدگی دندان را به وجود بیاورد، لازم است قبل از گسترش و شدید شدن آن را کشید.

·         ممکن است دندان عقل در جایگاه مناسب خود رشد نکند و به سایر دندان ها آسیب وارد کند.

دندان عقل به چه روش هایی کشیده می شود؟
دندان عقل معمولا به دو روش بدون جراحی و همینطور با جراحی از داخل لثه خارج می شود که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم:

در آوردن دندان عقل بدون جراحی
زمانی که دندان عقل کامل از لثه خارج شده باشد، دندانپزشک با روش معمولی می تواند دندان عقل را مانند سایر دندان ها از دهان خارج کند.

قیمت کشیدن دندان در سال 1402

کشیدن دندان عقل با جراحی
هنگامی که دندان عقل به طور کامل از لثه خارج نشده باشد و دردسر شده باشد، از جراحی برای خارج کردن آن استفاده می کنیم و به صورت زیر است:

·         عکسبرداری از دهان و دندان برای بررسی دقیق وضعیت دندان عقل

·         بی حس کردن محل خارج کردن دندان عقل

·         ایجاد برش در لثه برای دیدن دندان و استخوان

·         تقسیم کردن دندان عقل به چند تکه برای راحت خارج شدن

·         کشیدن دندان عقل

·         تمیز کردن جای دندان خارج شده از تکه های کوچک دندان و استخوان

·         بخیه زدن محل برش برای بهبودی سریع و قرار دادن گاز استریل برای جلوگیری از خونریزی

منبع: implantdr.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۴۸:۰۶ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)

ایمپلنت دندان و عوامل تاثیرگذار در طول عمر ایمپلنت دندان

رایج ترین روش برای جایگزینی دندان های از دست رفته است که ساختار شبیه به دندان طبیعی دارد. این روش درمانی یک پروتز ثابت است که در استخوان فک کاشته می شود و نمی توان آن را خارج کرد. این درمان یکی از گران ترین پروسه های دندانپزشکی است به همین دلیل افرد کاندیدای این درمان می خواهند بدانند که طول عمر ایمپلنت دندان و ماندگاری آن چقدر است و این هزینه چقدر دوام خواهد داشت؟

ایمپلنت دندان چیست؟
ایمپلنت دندان شامل سه جزء فیکسچر یا پایه ایمپلنت، آباتمنت و پروتز دندان است که جای دندان از دست رفته را می توان با کمک آن پر کرد. فیکسچر یا پیچ ایمپلنت، نقش ریشه دندان را بر عهده دارد و در لثه کاشته می شود، آباتمنت نیز باعث اتصال فیکسچر و پروتز می شود و پروتز نیز همانند تاج دندان عمل می کند.

طول عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟
ایملپنت دندان دارای ماندگاری و طول عمر بالایی است و به طور معمول 10 تا 15 سال عمر مفید دارد. مدت زمان ماندگاری این روش بستگی به عواملی مانند نوع ایمپلنت، درستی نصب آن و مراقبت و نگهداری آن دارد.

اگر کیفیت ایمپلنت بالا باشد، به صورت حرفه ای نصب شود و مراقبت های لازم به صورت مرتب و اصولی انجام شود، طول ایمپلنت دندان بیشتر می شود، حتی می توان آن را به عنوان یک روش دائمی و مادام العمر در نظر گرفت.

عوامل موثر در ماندگاری ایمپلنت دندان
همانطور که در بالا گفتیم عوامل مختلفی در طول عمر و ماندگاری ایمپلنت دندان تاثیر دارند که در زیر قصد داریم 3 تا از آنها را توضیح دهیم:

جنس ایمپلنت
در حال حاضر رایج ترین ماده مورد استفاده در ساخت ایمپلنت دندان آلیاژ تیتانیوم است. این ماده مقاومت زیاد در برابر پوسیدگی دارد و طول عمر ایمپلنت های دندانی را زیاد می کند.

برند ایمپلنت
برندهای زیادی در بازار به عنوان ایمپلنت دندان وجود دارند که ممکن است از نظر سطح پوشش پایه ایمپلنت با هم فرق داشته باشند. در بهترین نوع ایمپلنت دندان از پوشش های با کیفیتی برای پایه ایمپلنت دندان استفاده می شود که در بهتر جوش خوردن پایه به استخوان فک کمک می کند.

مراقبت و نگهداری از ایمپلنت دندان
بعد از کاشت ایمپلنت دندان باید به خوبی و با دقت از آن ها مراقبت کرد. یکی از راه های مراقبت از ایمپلنت دندان، رعایت اصول بهداشت دهان و دندان است؛ مسواک زدن، نخ دندان کشیدن به طور مرتب می تواند در افزایش طول عمر ایمپلنت دندان موثر باشد.

منبع: implantdr.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۵۷:۱۳ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)

5 روش خانگی برای درمان سه سوت دندان درد

درد دندان یکی از مشکلات دهان و دندان است که می‌ تواند دردناک و آزار دهنده باشد، به همین دلیل افرادی که دچار دندان درد می شوند برای خلاص شدن از آن دنبال درمان فوری هستند. برای درمان سه سوته دندان درد، روش های خانگی زیادی وجود دارد که می توان با استفاده از آن ها درد خود را تسکین داد.

علت دندان درد چیست؟
درد دندان می تواند به دلایل زیر باشد:

·         وجود پوسیدگی دندان

·         درد دندان بعد از عصب کشی

·         دندانی که پر شده و دوباره دچار مشکل شده

·         آبسه و شکستگی دندان

·         درد بعد از کشیدن دندان

·         رشد دندان عقل

·         تحلیل و عفونت لثه

·         ضربه به دندان

·         عفونت سینوس

بیشتر بخوانید: کشیدن دندان

روش های خانگی برای درمان سه سوته دندان درد
برای درمان قطعی دندان درد باید به دندانپزشکی مراجعه کرد، اما می توان تا زمان مراجعه به دندانپزشک برای درمان آن از روش های خانگی استفاده کرد. از جمله درمان‌ های خانگی به شرح زیر هستند:

گل میخک
استفاده از میخک یک روش قدیمی برای درمان درد دندان است. گل میخک به دو روش قابل استفاده است. هم می توان یک یا چند قطره از روغن آن را بر روی محل درد قرار داد یا یک تکه کوچک میخک را له کرده و بر روی دندانی که درد می کند قرار داد؛ با این کار درد دندان کاهش می یابد.

آویشن
آویشن یک داروی گیاهی آنتی باکتریال و آنتی اکسیدان قوی است که برای درمان فوری دندان درد نیز کاربرد دارد. باید جوشانده آویشن را به عنوان یک دهانشویه استفاده کرد.

مخلوط آب، نمک و لیمو ترش تازه
یکی دیگر از روش های خانگی برای درمان سریع دندان درد و از بین بردن عفونت دندان استفاده از مخلوط آب گرم، مقداری نمک و آب لیموی تازه به عنوان دهانشویه است. مصرف روزی چند بار در روز از این ترکیب باعث از بین رفتن عفونت و کاهش درد دندان می شود.

کمپرس یخ
برای بی حس کردن محل دندان درد و کاهش درد، استفاده از کیسه و کمپرس یخ یک روش رایج است. با قرار دادن کیسه یخ بر روی محل درد، می توان باعث کاهش درد دندان و بی حس شدن آن نقطه شد.

مصرف مسکن های بدون نسخه
استفاده از مسکن های بدون نسخه مانند مفنامیک اسید، استامینوفن و ایبوپروفن برای از بین بردن درد، یکی از روش های رایج برای برطرف کردن دندان درد است. نکته ای باید دانست این است که برای تاثیرگذاری مناسب، باید هر شش تا هشت ساعت یکبار یک *** مسکن مصرف شود.

منبع: bestdentists.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۵۴:۳۸ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)

مزایای هوشمندسازی خانه و ساختمان

هوشمند سازی خانه و ساختمان با اهداف گوناگونی طرح ریزی و پیاده سازی می شود و این مورد در منازل بسته به سلیقه و نیاز صاحبخانه طراحی و به اجرا در می آید.

هوشمند سازی ساختمان به اهل خانه اجازه کنترل و مدیریت، وسایل الکترونیکی و سایر تجهیزات متصل شده به سیستم هوشمند را هم در خود ساختمان و هم بیرون از آن می دهد و این خصوصیت در زمان های که بیرون از خانه هستیم تاثیر آن را بیشتر خواهیم دید مثلاً اگر فراموش کرده باشیم وسیله برقی که در حال استفاده از آن بودیم را از برق بکشیم بدون این که مجبور باشیم به خانه برگشته و این کار را انجام دهیم خیلی راحت برق پریز متصل به آن وسیله را توسط گوشی هوشمند خود قطع می کنیم.

هدف از هوشمند سازی یک خانه براساس نیاز ساکنین و علایق آن ها تعریف می شود. در ادامه شما با مراجعه به دنیای هوشمند اویو بیش تر می توانید با مقوله هوشمندسازی آشنا شوید.

ممکن است اجرای پروژه هوشمند سازی خانه و ساختمان تنها در جهت لوکس سازی و ایجاد فضای زیبا و شیک باشد تا خانه متمایز از دیگر منازل گردد.

یا ممکن است هدف از هوشمند سازی، تبدیل آن به خانه ای با مصرف اقتصادی و بهینه باشد، تا موجب کاهش مصرف منابع انرژی و در نتیجه کاهش هزینه های جاری ساختمان شود.

یا ممکن است هدف از آن ساختن خانه ای پیشرفته و مدرن و کاملاً امروزی، با امنیتی بالا باشد تا ساکنین خانه احساس آرامش و راحتی بیشتر کنند.

همه موارد گفته شده در بالا در جهت کارای بهتر، بهینه سازی، امنیت و ایجاد فضای باب میل ساکنین بوده، که در حقیقت تعریفی از هوشمند ساری ساختمان است و ناگفته پیداست که در هر ساختمانی می توان یکی یا همه موارد گفته شده را طی فرایند هوشمند سازی طراحی کرده و به اجرا در آورد.

هوشمند سازی خانه ( Smart Home )
امروزه شاهد جایگزینی تلفن های هوشمند به جای صدها وسیله مثل دوربین ساعت و غیره هستیم و ما نیز به همان شکل می‌توانیم بسیاری از مسئولیت های خودمان در منازل را برعهده کنترل گرهای هوشمند سازی قرار دهیم. از جمله می توان به مواردی چون آبیاری باغچه ها ، تعیین میزان دما ، شدت نور مناسب در منزل ، مدیریت مصرف انرژی ، امنیت کافی بدون صرف هزینه اضافی و غیره اشاره نمود. با انتقال مسئولیت های خودمان در مناظره به کنترل گر های هوشمندسازی زمان فراغت ما نیز افزایش می یابد.

خانه هوشمند و کاربرد های آن
کلید و پریز : با هوشمند سازی به راحتی می توانید تمامی پریز ها و کلید های روشنایی را کنترل نمایید

کنترل گر پرده ها : این کنترل گر می تواند به طور خودکار پرده را مطابق میل شما باز یا بسته کنند به عنوان مثال با توجه به برنامه اختصاص داده شده پرده ها به صورت خودکار صبح در زمان معین باز شده و در هنگام غروب بسته می شوند علاوه بر این کنترل گر ها توانند سیستم استفاده بهینه از انرژی خورشیدی را نیز مدیریت کرده تا در زمستان خانه گرم شده و در تابستان مانع از بیش از حد گرم شدن خانه شود

سیستم گرمایش : کنترلر دما ای هوشمند سازی کاربر را قادر به کنترل دما در تمام خانه می سازد در زمان عدم حضور افراد در منزل این کنترلر دما را پایین می آورد پیش از بازگشت افراد دما را در سطح مطبوعی تنظیم می‌کند

سیستم نظارتی : فعال نمودن این بخش در سیستم اصلی شما را به عنوان مثال از اتمام کار ماشین لباسشویی یا روشن ماندن اتفاقی اتوبوس مطلع می کند با استفاده از سیستم نظارتی هوشمند سازی شما به راحتی بر روی تمامی وسایل خود مدیریت خواهید کرد.

هزینه هوشمندسازی خانه
خانه های هوشمند برای فراهم نمودن آسایش و امنیت بیشتر طراحی شد تا زندگی را برای افراد راحت تر کند. از طرفی هم افرادی که خواهان زندگی راحت تر بودند به هوشمند سازی خانه و ساختمان علاقۀ شدید پیدا کردند. شاید تنها مانعی که باعث شده افراد علاقه مند به خانه های هوشمند به آرزوی خود نرسند، بالا بودن هزینه هوشمند سازی خانه باشد. اگر علاقه مند هستید که یک خانه هوشمند داشته باشید اما بالا بودن قیمت خانه هوشمند این اجازه را به شما نمیدهد، دیگر لازم نیست نگران قیمت هوشمندسازی ساختمان ها باشید چون با گذشت زمان، عرضه کنندگان بیشتری به سبد محصولات Control4 اضافه شده اند که در کمتر کردن قیمت تمام شده یک پروژه خانه هوشمند Control4 قدم بزرگی برداشتند.

کشاورزی هوشمند
کشاورزی هوشمند مجموعه‌ای از ابزارها، روش‌ها و فرایندهای جدید هستند که باعث افزایش بهره وری و سهولت نظارت بر شرایط زمین‌های زراعی، باغ ها و گلخانه ها می گردند. برخی از این فناوریها نظیر اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، ربات‌ها و درن ها از جمله فناوری‌هایی هستند که آینده کشاورزی را متحول خواهند نمود.

اینترنت اشیا از مهمترین فناوری هایی است که کاربردهای متععد ومتنوع آن در حوزه هوشمندسازی صنایع مختلف روز به روز در حال گسترش است. اینترنت اشیا، شبکه ای از اشیا، سرویس‌ها و سنسورهای متصل ایجاد نموده که با یکدیگر در ارتباط هستند و داده های آن جمع آوری شده از آن ها در بستر کلود ذخیره و پردازش شده و نتایج و سناریوهای مختلف بر اساس نوع کاربرد آن در صنایع اجرا می شود. کنترل تمامی فرایند از طریف گوشی هوشمند یکی از کاربردهای شناخته شده اینترنت اشیا است.

منبع: ovio.ir

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۱۸:۵۴ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)

بهترین روش های پزشکی برای از بین بردن جوش های زیر پوستی

خیلی از ما حداقل یکبار با جوش های زیرپوستی روی صورتمان مواجه شده ایم و به دلایل مختلفی مانند دعوت به مهمانی یا شرکت در مراسم مهمی، در صدد درمان و از بین بردن آنها کرده ایم؛ اما چطور؟ بهترین کار برای از بین رفتن این نوع جوش ها این است که آنها را به حال خود رها کنیم تا خودش از بین برود. اما در شرایط اضطرار می توان اقداماتی برای از بین بردن آنها انجام داد.

ما در این مقاله قصد داریم تا درباره روش های طلایی برای درمان جوش های زیر پوستی به شما اطلاعاتی دهیم. اما در ابتدا لازم می دانیم که تعریفی کوتاه از این جوش ها را در اختیارتان قرار دهیم.

جوش زیر پوستی و علل ایجاد آن
جوش های زیر پوستی یکی از رایج ترین انواع آکنه هستند، که در لایه زیرین پوست ایجاد می شوند و شاید کمتر کسی از فاصله دور متوجه وجود این نوع آکنه ها بر روی پوست شما شود. اما این جوش ها قطعا برای خود شما آزاردهنده هستند چرا که پوست شما از حالت صاف و یکدستی خارج می شود و در بعضی مواقع واقعا دردناک است.

مهم ترین دلایل ایجاد جوش های زیرپوستی شامل موارد زیر می شود:

·         استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی بی کیفیت و غیر استاندارد

·         دستکاری مداوم پوست

·         تغییرات هورمونی افراد در بازه های زمانی مختلف

بهترین روش های پزشکی برای درمان جوش زیر پوستی
درمان یک روزه جوش ها وجود ندارد اما با برخی راهکارها می توان روند درمان را بهبود بخشید. در ادامه به معرفی روشهایی که قاتل جوش صورت هستند، می پردازیم.

تزریق داخل جوش
در صورت تشخیص بهترین دکتر جوش می توان با تزریق برخی از داروها به طور مستقیم در محل جوش زیر پوستی، التهابات ناشی از این نوع جوش ها را کاهش داد.

لیزر درمانی
یکی از روش های جدید برای درمان انواع جوش ها از جمله جوش زیر پوستی، می توان به لیزر درمانی اشاره کرد. در این روش  پزشک در حل جوش پرتوهای نوری را می تاباند و این کار روند بهبودی جوش را سریع تر می کند.

لایه برداری شیمیایی
در صورتی که جوش های زیرپوستی شدید باشند و به خودی خود قابل درمان نباشند می توان با لایه برداری های شیمیایی ملایم تا متوسط که سلول های مرده پوست را از بین می برد، آنها را درمان کرد.

مصرف پمادهای موضعی
پمادهای موضعی حاوی موادی مانند اسید سالیسیلیک می توانند در درمان جوش زیر پوستی موثر باشند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۴۵:۱۴ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)

انواع پرکننده های پوستی شامل چه مواردی می شود؟

تزریق فیلر پوستی نوعی روش زیبایی غیرجراحی است. پرکننده های پوستی چین و چروک ها را پر می کنند، خطوط را صاف می کنند و حجم را به صورت شما باز می گرداند. پزشک شما این مواد را درست زیر پوست شما تزریق می کند.

افراد برای بهبود ویژگی های صورت خود یا به دست آوردن ظاهری جوان تر، پرکننده های پوستی را انتخاب می کنند. این درمان انتخابی معمولا کمتر از نیم ساعت طول می کشد و زمان بهبودی حداقل است. نتایج فوراً دیده می‌شوند و بسته به نوع پرکننده و محل، ماه‌ ها تا سال‌ ها ماندگاری دارند.

رایج ترین پرکننده های پوستی
·         اسید هیالورونیک (مورد استفاده برای انواع فیلرها شامل فیلر بینی و ...)

·         هیدروکسی لاپاتیت کلسیم

·         پلی متیل متاکریلات (PMMA)

·         پلی ال لاکتیک اسید

·         چربی انسان

این مواردی که نام بردیم معروف ترین و بهترین موادی هستند که در تزریق انواع فیلرها و پرکننده های پوستی مورد استفاده قرار می گیرند.

سایر درمان های زیبایی تزریقی
علاوه بر مواردی که در بالاتر به آنها اشاره کردیم، درمان های زیبایی دیگری نیز وجود دارد که در ادامه آنها را معرفی می کنیم.

سم بوتولینوم
سم بوتولینوم یک فیلر تزریقی پروتئین خالص است که برای درمان موقت خط اخم استفاده می شود. این تزریق ساده و غیرجراحی می تواند به طور موقت چین های پیشانی، پنجه کلاغی نزدیک چشم ها و نوارهای ضخیم در گردن را کاهش یا از بین ببرد. این سم، تکانه های عصبی را مسدود می کند، به طور موقت ماهیچه هایی را که باعث ایجاد چین و چروک می شوند فلج می کند، در حالی که به پوست ظاهری صاف تر و با طراوت می بخشد.

اسید دئوکسی کولیک
این اسید یک ماده طبیعی است که در اسید معده وجود دارد و به عنوان یک روش برای حل کردن چربی اضافی زیر چانه مورد استفاده قرار می گیرد. درمان شامل تزریق اسید دئوکسی کولیک است که در مطب پزشک انجام می شود. لازم به ذکر است که شایع ترین عوارض جانبی این روش شامل قرمزی، تورم، کبودی و بی حسی است که همگی موقتی بوده و کمتر از چهار هفته طول می کشد.

بعد از تزریق پرکننده های پوستی چه اتفاقی می افتد؟
بعد از تزریق فیلر، به احتمال زیاد یک کیسه یخ برای کاهش درد و تورم به بیمار داده می شود. بسیاری از افراد بلافاصله پس از انجام این تزریق ها نتایج را مشاهده می کنند. اما نتایج هر کسی متفاوت است. اینکه چه مدت طول می کشد تا نتایج را ببینید به عوامل مختلفی بستگی دارد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۳۱:۲۵ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)

اطلاعات جامع درباره کاشت ابرو

تا چند سال پیش، تاتوی ابرو رایج ترین روش برای خوش فرم کردن ابروها بود اما اکثر افرادی که تاتو انجام می دادند، پس از گذشت چند سال از کار خود پشیمان می شدند و به دنبال روشی طبیعی تر برای زیبای سازی ابروهای خود می گشتند. چند سالی است که کاشت ابرو به روی کار آمده است و طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

هاشور ابرو و تاتو از روش های موقت و مصنوعی (از نظر اینکه با جوهر و رنگ هستند) برای فرم دادن و ضخیم کردن ابروها هستند. این در حالی است که کاشت ابرو یک روش طبیعی (به دلیل استفاده از موی طبیعی) و دائمی برای پر پشت کردن ابروها است. با استفاده از کاشت ابرو می توان به فرم و تراکم دلخواه خود رسید.

کاشت ابرو بعد از تاتوی ابرو
خیلی از افرادی که تتوی ابرو انجام داده اند بعد از چند سال از انجام اینکار پشیمان شده و به دنبال راهی برای پاک کردن آن و یا طبیعی جلوه دادن آن می روند. برای حل این مشکل می توان از کاشت ابرو استفاده کرد اما باید این موضوع را بدانید که به دلیل طبیعی بودن و ماندگاری بسیار بالای این روش اصلاح و پرپشت کردن ابرو، هزینه کاشت ابرو از روش های دیگر بیشتر است.

آیا برای کاشت ابرو باید تتوی آن را پاک کنیم؟
اگر از طرح و مدل تتوی خود راضی هستید، می توانید روی همان تتوی خود کاشت ابرو انجام دهید. اگر از مدل تتوی خود رضایت ندارید می توانید از پزشک خود بکاهید تاتوهای شما را پاک کند و بعد از آن اقدام به کاشت ابرو کنید. خوشبختانه امروزه با روش های مختلف اعم از لیزر کیوسوئیچ امکان پاک کردن تاتو وجود دارد و نیازی به نگرانی بابت این موضوع نیست.

مزایای کاشت ابرو روی تاتو چیست؟
کل عملیات پیوند ابرو بر روی لایه سطحی پوست انجام می شود بنابراین هیچ گونه خطری، سلامتی فرد را تهدید نمی کند.

کاشت ابرو معمولا در یک جلسه قابل انجام است و در مدت زمان کوتاهی به نتیجه دلخواه خود می رسید.

در صورتی که موهای پشت سر یا پشت گوش شما تراکم کافی نداشته باشد، امکان برداشتن فولیکول های مو از سایر نقاط بدن نیز وجود دارد.

در صورتی که تاتو داشته باشید ابروهای شما تیره تر خواهد بود که این در برخی مواقع یک مزیت محسوب می شود و پس از کاشت، ابروهای شما تیره تر دیده می شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۰۸:۳۵ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)

روش های کاهش BMI یا شاخص توده بدنی

یکی از شاخص های تعیین لاغری یا چاقی استفاده از فرمول محاسبه bmi یا شاخص توده بدنی است. در این فرمول نیاز به پارامترهای وزن و قد داریم.  BMI بالاتر از 25 نشان دهنده اضافه وزن است و اگر این عدد بالاتر از 30 باشد به این معنی است که فرد دچار چاقی و اضافه وزن مفرط است و بهتر است هرچه زودتر به دنبال کاهش آن باشد تا به سلامت خود آسیب وارد نکند.

تفسیر نتایج شاخص توده بدنی
برای محاسبه bmi نیاز است که وزن به کیلوگرم را تقسیم بر توان دوم قد به متر کنید.

·        BMI زیر 18: کمبود وزن و لاغری بیش از حد

·        BMI بین 18.5 تا 25: وزن متناسب و نرمال

·        BMI بین 25 تا 30: اضافه وزن

·        BMI 30 و بالاتر از آن: چاقی مفرط

در ادامه مقاله قصد داریم تا روش هایی را برای کاهش شاخص توده بدنی به شما معرفی کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

دریافت یک رژیم لاغری اصولی از متخصص تغذیه
یکی از دلایل اصلی چاقی و اضافه وزن، مصرف مواد غذایی ناسالم و مضر است؛ در این صورت با کاهش کالری دریافتی و مصرف غذاهای سالم می توانید به لاغری برسید. رژیم غذایی شما باید طوری باشد که کالری دریافتی کاهش پیدا کند تا کاهش وزن رخ دهد. از جمله غذاهای سالم و کم کالری شامل انواع میوه ها، سبزیجات و غلات کامل است. به گفته متخصصین تغذیه، یک رژیم لاغری اصولی رژیمی است که حاوی تمامی انواع مواد مغذی به حد کافی باشد و هیچ کدام از وعده های غذایی حذف نشود.

لازم به ذکر است که به غیر از مقدار کالری دریافتی، مواد غذایی مصرفی شما نیز بسیار مهم است. به توصیه متخصصین تغذیه غذاهای سرشار از قند و چربی های ناسالم را باید محدود کنید.

انجام ورزش قدرتی و هوازی
همه افراد بزرگسال باید در هفته 150 دقیقه فعالیت ورزشی داشته باشند. ورزش های قدرتی برای عضله سازی و بالا بردن سوخت و ساز بدن، بسیار موثر هستند و در صورت انجام ورزش های هوازی در کنار این تمرینات سلامت قلب شما بهبود پیدا کرده و به چربی سوزی بیشتر کمک می کند.

خواب کافی داشته باشید
یکی از فاکتورهای بسیار موثر در وزن متعادل داشتن خواب کافی شبانه است. طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، افرادی که خواب کافی شبانه ندارند بیشتر دچار پرخوری و اضافه وزن می شوند.

استرستان را کنترل کنید
استرس و اضطراب باعث به هم خوردن هورمون های بدن می شود و این افراد دچار پرخوری عصبی می شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۰۵:۰۲ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)

خطرات یا عوارض احتمالی جراحی اسلیو معده چیست؟

عمل اسلیو معده یا اسلیو گاسترکتومی، نوعی عمل لاغری است که شامل برداشتن قسمت بزرگی از معده است. کاهش حجم معده به دو دلیل باعث لاغری می شود. تغییر سایز معده به تنهایی باعث می شود که حجم غذایی که می توان در معده قرار داد خیلی کم باشد و سبب می شود که فرد خیلی سریع احساس سیری پیدا کند و همین موضوع باعث لاغری وی می شود. همچنین معده کوچک ‌تر، سطوح پایین ‌تری از هورمونی به نام گرلین را تولید می ‌کند که باعث می ‌شود افراد کمتر احساس گرسنگی کنند و در نتیجه باعث لاغری فرد می شود.

آیا عمل اسلیو معده ایمن است؟
خطرات جراحی اسلیو معده بسیار کمتر از خطرات چاقی و بیماری های مرتبط با آن است. همچنین اسلیو معده نسبت به سایر جراحی های لاغری از جمله بای پس معده، باندینگ معده و ... میزان عوارض کمتری دارد. عمل اسلیو معده با روش لاپاراسکوپی انجام می شود که نوعی عمل کم تهاجمی است و به دلیل برش های کم نیز بهبودی سریعتر حاصل می شود.

اما لازم به ذکر است که این عمل به افرادی توصیه می شود که در هنگام محاسبه BMI عدد به دست آمده بیشتر از 30 باشد و با روش های معمول لاغری مانند رژیم غذایی و ورزش موفق به کاهش وزن نشده اند.

عوارض و خطرات احتمالی جراحی اسلیو
جراحی اسلیو معده مانندهر جراحی دیگری نیز ممکن است که با خطرات و عوارض احتمالی ای همراه باشد که شامل موارد زیر می شوند:

·        خونریزی

·        عفونت

·        واکنش به بیهوشی

·        نشتی از معده

علاوه بر عوارض کوتاه مدتی که در بالا گفتیم، ممکن است برخی افراد بعد از بهبودی دچار عوارض طولانی مدتی نیز شوند که عبارتند از:

در برخی مواقع بافت اسکار بعد از جراحی باعث باریک شدن معده می شود که می تواند حرکت غذا را در معده کند یا مسدود کند که علائمی مثل حالت تهوع و استفراغ را به دنبال دارد.

به دلیل مصرف کم غذا در طول روز، ممکن است بدن شما دچار کمبود مواد مغذی شود که در این صورت پزشک مصرف مکمل ها و ویتامین ها را تجویز می کند.

افرادی که قبل از عمل، مشکل ریفلاکس معده داشتند اصولا بعد از عمل اسلیو این مشکلشان شدیدتر می شود و یا حتی افرادی که مبتلا به این مشکل نبودند هم ممکن است بعد از عمل آن را تجربه کنند.

کاهش وزن سریع می تواند سنگ کیسه صفرا را بیشتر کند. در این شرایط ممکن است برای برداشتن کیسه صفرا به جراحی دیگری نیاز داشته باشید.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۰۰:۵۰ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)

ارتودنسی رنگی و اهمیت انتخاب رنگ مناسب در ارتودنسی رنگی

ارتودنسی دندان شاخه ای از درمان های دندانپزشکی است که هدف آن برطرف کردن مشکلات و ناهنجاری های دندانها و فکین است. این درمان توسط متخصص ارتودنسی انجام شده و یک دندانپزشک عمومی نباید و نمی تواند برای بیمار اقدام به انجام ارتودنسی دندان کند.

انواع ارتودنسی دندان
ارتودنسی ثابت: ارتودنسی ثابت به نوعی از درمان های ارتودنسی گفته می شود که در آن باید دستگاه ارتودنسی در طول دوره درمان در دهان بیمار به صورت ثابت قرار بگیرد و امکان جدا شدن آنها از دندان ها وجود ندارد. ارتودنسی ثابت با یکی از روش های زیر انجام می شود:

·        بریس فلزی

·        بریس سرامیکی

·        بریس لینگوال

·        بریس دیمون

ارتودنسی متحرک: ارتودنسی متحرک به نوع دیگری از ارتودنسی گفته می شود که در آن بیمار می تواند دستگاه ارتودنسی را در هنگام غذا خوردن و حتی مسواک زدن و استفاده از نخ دندان از روی دندان ها برداشته و از دهان خود خارج کند. رایج ترین این درمان، اینویزیلاین یا همان ارتودنسی نامرئی متحرک است.

کش ارتودنسی چیست؟
برای اصلاح سریعتر دندان ها در ارتودنسی ثابت، از کش ارتودنسی یا اورینگ استفاده می شود. این کش ها به دور هر براکت قرار می گیرند و برای نگه داشتن سیم ها در شیار براکت به کار می روند. این کش ها در هر جلسه مراجعه بیمار به ارتودنتیست تعویض می شوند. در حال حاضر اورینگ های الاستیکی در رنگ های مختلف وجود دارند و زمانی که روی براکت قرار می گیرند، باعث می شود که براکت ارتودنسی رنگی به نظر برسند که به این درمان با کش های رنگی ارتودنسی رنگی گفته می شود.

انتخاب رنگ در ارتودنسی رنگی
در انتخاب رنگ مناسب برای کش های ارتودنسی رنگی خود، بهتر است به نکاتی توجه کنید که شامل موارد زیر می شود:

·        توجه به رنگ پوست و موهای خود: سعی کنید رنگی را انتخاب کنید که با رنگ پوست و مو شما هماهنگی داشته باشد.

·        توجه به رنگ چشم ها

·        عدم انتخاب رنگ سفید برای ارتودنسی رنگی: زیرا این کش ها به سرعت لک دار شده و ممکن است به نظر برسد که دندان های شما تغییر رنگ داده اند.

·        استفاده از از رنگ های تیره تر مانند بنفش تیره، آبی تیره: زیرا باعث می شود تا دندان هایتان سفیدتر به نظر برسند و همچنین دیرتر کثیف می شوند.

·        عدم انتخاب رنگ زرد به ویژه زرد روشن: زیرا ممکن است این طور به نظر برسد که روی دندان هایتان لکه های زرد وجود دارد.

·        از انتخاب رنگ های مشکی، قهوه ای و سبز پرهیز کنید؛ زیرا این طور به نظر می رسد که غذا بین بریس ها مانده و شما مسواک نزده اید.

منبع: bestdentists.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۵۳:۳۹ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)