ارتقا نرخ كليك و افزايش CTR و تعريف Impression
بطور خلاصه CTR مخفف عبارات click Through Rate كه در بين وبمستران ايران بيشتر با نرخ كليك شهرت دارد .
پس از نمايان شدن ليست نتايج Google تصميم مي گيرد كه بر روي كدام يك از آنها كليك كند كه در واقع CTR اتفاق مي افتد.
نرخ كليك در واقع درصدي از كليك كاربران كه در نتايج جستجو بر روي لينك سايت شما كليك مي كنند.
Impression به معني جستجو و نمايش يا همان حضور كاربر در نتايج جستجو است.
مثلا زماني كه يك كاربر واژه اي را در گوگل سرچ مي كند براي تمام ليست موجود در نتايج گوگل يك Impression لحاظ مي شود و در صورتي كه كليك انجام بگيرد CTR لحاظ مي گردد .
وقتي كه در كلمه كليدي به صفحه اول گوگل راه پيدا مي كنيم با هر جستجوي كاربران در گوگل آمار Impression سايت ما دقيقا افزايش يافته و برابر با تعداد كل جستجوهاي كاربران آن عبارت كليدي مي باشد.
زماني كه كاربر پس از جستجو لينك سايت شما را در نتايج گوگل مشاهده مي كند، در كوتاه ترين زمان ممكن تصميم مي گيرد كه كدام سايت را انتخاب كند براي اين كه در فرصت كوتاه ذهن مخاطب را جلب و درگير كنيد كه تاثير مثبت ايجاد كند پيشنهاد مي شود .
عنوان هر صفحه از سايت شما توسط تگ title كه در هدر صفحه قرار دارد تعيين مي شود.
تعداد كاراكتر ها براي عنوان سايت و نمايش نتايج جستجو در حالت ايده ال حداقل 56 كاراكتر و حداكثر 65 كاراكتر است كه به شما اين اجازه را مي دهد از كليد واژه هاي هدفمند و جذابي در آن استفاده كنيد.
توضيحات متا دقيقا زير عنوان نمايش داده مي شود و ظرفيتي بيشتر ولي نمايش آن در نتايج جستجو با فونت كوچكتر در اختيار كاربران قرار ميگيرد.
متوسط تعداد كاراكترهايي كه در بخش توضيحات و قابل نمايش نتايج است در حالت ايده ال حداقل 154 كاراكتر و حداكثر 168 كاراكتر به پيشنهاد شيك رنك است و جديد گوگل تصميم دارد اين ظرفيت را نيز افزايش دهد .
اما بهتر است شما بهترين عبارات را در همان سطر هاي ابتدايي بكار ببريد و در كنار عبارات خود از حروف و اشكال كه باعث جلب توجه مي شود مانند علائم زير بسته به حوزه كاري سايت خود انتخاب و بكار ببريد .
به عنوان مثال روزانه 500 نفر عبارت مورد نظر شما را جستجو كنند و تنها 5 درصد آنها يعني 25 نفر سايت شما را انتخاب و كليك كنند نرخ كليك و CTR سايت شما به 10 درصد افزايش يابد عملا بازديدكنندگان شما دو برابر خواهد شد.
افزايش نرخ كليك بر روي رتبه بندي نتايج گوگل و ارتقا رتبه سايت بله بسيار تاثير خواهد بود.
اكثر وبمستران و افراد فعال در حوزه سئو اين امر را تاييد مي كنند و معتقدند كه افزايش نرخ CTR يكي از مهمترين وظايف ما براي ارتقا رتبه سايت و بهبود سئو است.
زماني كه نرخ كليك سايت در مقايسه با جايگاهي كه دارد بيشتر باشد گوگل به كمك الگوريتم rank brain رنكينگ گوگل و جايگاه سايت را بهبود مي بخشد.
1- كاربران چه مدت زماني در سايت حضور خواهند داشت يعني مقدار (Dwell Time)
2- چند درصد از كاربران در زمان جستجو (Impression) در گوگل بر روي لينك سايت كليك (Total Clicks) مي كنند.
اما سايتي با توجه به جذابيت بالاي عنوان و توضيحات خود نزديك به 55 درصد از مخاطبين را ترغيب به كليك مي كند. اين مقدار نزديك به درصد كليك هاي صفحه 1 گوگل است. اگر در رتبه دوم جذابيت لازم را براي كاربران داشته باشد پس از مدتي گوگل جاي آن را با رتبه 1 گوگل عوض خواهد كرد.
برچسب: ،
ادامه مطلب