عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

نحوه محاسبه قیمت طلای دست‌دوم

برای اینکه بدانید نحوه محاسبه قیمت طلای دست دوم چگونه است باید بدانید اجرت چیست و چگونه محاسبه می‌شود. چون بیشتر طلاهای موجود در طلافروشی ها با کارمزد بسیار بالایی به فروش برسد و اگر خریدار بخواهد بعد از مدت زمان کوتاه تصمیم به فروش آن بگیرد، ضرر بسیاری خواهد کرد. در صورتی که برای خرید طلای دست دوم نیازی نیست که شما اجرتی را پرداخت کنید. تنها مبلغی که باید برای خرید طلای دست دوم پرداخت کرد، سود فروشندگان و مالیاتی است که به مبلغ نهایی خرید طلای دست دوم اضافه می شود.

گفتیم که کسانی که قصد خرید طلا ی نو دارند باید مبالغی را به‌عنوان اجرت، سود فروشنده و مالیات بپردازند که در زمان فروش از قیمت خرید آنها کسر خواهد شد. اجرت پرداخت در واقع به مقدار پولی می‌گویند که برای هر گرم طلای ساخته شده به فروشنده پرداخت می‌شود. باید بدانید که طلاهای مختلف اجرات ساخت متفاوتی دارند. هر چه مدل طلا به‌روزتر و جدیدتر باشد، اجرت آن بیشتر خواهد بود. اجرت جواهرات همیشه بسیار بیشتر از اجرت طلاست به این خاطر که ساخت جواهر دقت و زمان بیشتری نیاز دارد و چون از سنگ‌های قیمتی در ساخت آنها استفاده می‌شود و احتمال شکستن این سنگ‌ها وجود دارد، معمولاً کار پر خطری محسوب می‌شود و در نتیجه برای ساخت جواهر هم اجرت بیشتری دریافت می‌شود.

حتما بخوانید :

خرید گوشواره طلا
خرید انگشتر طلا
به طور کلی باید گفت بر اساس میزان وقت و تلاشی که برای ساخت طلا صرف شده، اجرت ساخت طلا نیز تغییر می‌کند؛ اما توجه داشته باشید که فروشنده سر خود اجازه ندارد مبلغ اجرت و دریافت آن را تعیین کند، بلکه باید بر اساس فاکتورهای خرید که از تولیدی و بنکداران طلا تحویل گرفته این مبالغ را دریافت کند.

قیمت طلای دست دوم بر مبنای فرمول مشخصی است و هر طلا فروشی باید از آن تبعیت کند. در اصل برای خرید طلای دست دوم، طلا فروش نباید از خریدار پولی را بابت اجرت دریافت کند. بنابراین اختلاف بین قیمت طلای نو و دست دوم در میزان پولی است که بابت اجرت دریافت می شود.

به‌علاوه، میزان کارمزدی که طلافروشان مجاز به دریافت آن برای فروش طلای دست دوم هستند، کاملاً مشخص است. طلا فروشان می‌توانند حداکثر ۷ درصد کارمزد بابت فروش طلای دست دوم دریافت کنند. البته در این میان، طلا فروشان مجاز هستند ۹ درصد مالیات ارزش افزوده را نیز دریافت کنند. اما طلا فروش به هیچ عنوان مجاز به دریافت هیچ گونه مبلغ مازادی از خریدار نیست.

منبع : طلافروشی آنلاین کیش طلا


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۳:۱۹ توسط:netware موضوع: نظرات (0)