عصر جديد عصر جديد .

عصر جديد

تذكر مهم براي متقاضيان كاشت موي طبيعي :

با توجه به حساسيت بسيار بالاي كاشت موي طبيعي و مسائل و مشكلاتي كه بعداً ممكن است به وجود آيد، توصيه ميشود كه اين كار توسط متخصص پوست و مو انجام شود زيرا متخصص پوست و مو صلاحيت هاي علمي و عملي لازم جهت انجام كاشت موي طبيعي را دارا مي باشد. با توجه به اينكه نتايج ناشي از انجام كاشت موي طبيعي غيرقابل برگشت بوده و ترميم آنها نيز بسيار مشكل است لذا به متقاضيان محترم اين كار توصيه مي شود كه در انتخاب پزشك خود نهايت دقت و وسواس را به خرج دهند تا بعداً دچار مشكلي از اين بابت نگردند.

با توجه به اينكه برخي افراد ادعا ميكنندكه متخصص كاشت مو مي باشند و اغلب هم اين تخصص را از كشورهاي خارجي به خصوص كانادا و آمريكا گرفته اند، بايستي متذكر شد كه رشته دانشگاهي به نام “تخصص كاشت مو” وجود خارجي ندارد. واقعيت اين است كه فقط رشته دانشگاهي به نام بيماري هاي پوست و مو وجود دارد كه متخصصين اين رشته ميتوانند در حوزه تخصص خود اقدام به كاشت موي طبيعي نمايند.

با توجه به تبليغات فراوان كاشت موي طبيعي در مطبوعات، تلويزيون و به خصوص كانال هاي ماهواره اي و اين نكته كه بسياري از اين تبليغات به شدت وسوسه آور و فريبنده مي باشند، تقاضا ميشود قبل از انجام كار از تخصص و تجربه پزشك خود كاملا مطمئن شويد زيرا بعداً راه برگشتي وجود ندارد. هرگونه رودربايستي و خجالت در اين زمينه مهم و حياتي را كنار بگذاريد و يادتان باشدكه انتخاب پزشك و تحقيق در مورد صلاحيت و تخصص وي حق طبيعي و قانوني شما است.

مرجع : سايت بهداشت و سلامت نسخه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۵۵:۳۹ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

مكيدن انگشت شست در كودكان نوپا

سن : كودك يك ساله تا كودك دو ساله

مكيدن انگشت شست در كودكان نوپا چرا رخ مي دهد

خردسالان شست خود را مي­مكند تا احساس آرامش و راحتي كنند. خردسال شما احتمالاً اين علامت را وقتي كه هنوز در رحم شما بوده شروع كرده و حالا به عنوان نوزاد آن را تكميل مي كند.

حالا وقتي كه خسته، ترسيده، بي­حوصله، و مريض است يا با چالش­هايي مثل مهد كودك رفتن دست و پنجه نرم مي­كند به انجام اين كار باز مي­گردد. حتي ممكن است از اين كار استفاده كند تا شب­ها خواب برود و خودش را آرام كند تا وقتي نيمه شب از خواب پريد دوباره بتواند بخوابد.

چه كاري درباره ي آن انجام داد؟

نگران نشويد. انجمن دندانپزشكي آمريكا مي گويد كه بيشتر كودكان مي توانند بدون آسيب شست خود را بمكند بدون اينكه به ترتيب دندانها يا فك خود آسيب برسانند – تا زماني كه دندانهاي دائمي شروع به ظاهر شدن مي كنند.

هم چنين تمامي مكيدن هاي شست آسيب نمي رسانند. كارشناسان مي گويند كه شدت مكيدن و فشار محوري زبان است كه فرم دندان ها  به هم مي ريزد و بعدها ارتودنسي را واجب مي كند. كودكاني كه به صورت منفعل انگشت را در دهان نگه مي دارند كمتر از كودكاني كه انگشت را با شدت مي مكند دچار مشكلات دنداني مي شوند.

روش كودك را زير نظر بگيريد. اگر با حرص مي مكد، بايد زودتر جلوي اين عادت را بگيريد،( حدود۴ سالگي) اگر هر گونه تغييري در دهان يا دندانش مشاهده كرديد يا مطمئن نيستيد كه اين عادت باعث بروز مشكل شده است يا نه با يك دندانپزشك مشاوره كنيد.

اگر شست كودك قرمز شد تا ترك برداشت وقتي كه خواب است روي آن مرطوب كننده بماليد. (اگر موقع بيداري مرطوب كننده بزنيد ممكن است وارد دهانش شود)

بيشتر كودكان مكيدن شست را خود به خود بين ۲ تا ۴ سالگي متوقف مي كنند. بعضي اين عادت را بيشتر دارند. اما جو مدرسه معمولاً يك مانع مؤثر است.

اهميت ندهيد. نق زدن يا تنبيه كودك اثر نمي گذارد زيرا كه او معمولاً متوجه نمي شود كه در حال مكيدن است. علاوه بر اين، فشار وارد كردن به او ممكن است ميل او را به اين كار بيشتر كند.

روش هايي مثل چسب پلاستيكي دور شست يك تنبيه غير منصفانه به حساب مي آيد. زيرا كه مخالف حس امنيت و راحتي او از اين عادت است.

سعي كنيد كه صبور باشيد. كودكان معمولاً وقتي كه راههايي براي آرامسازي و تسكين خود پيدا كردند. مكيدن شست را ترك مي كنند. سوزان ديكسون پزشك متخصص.

بيشتر بخوانيد :

نوزاد چهار ماهه

نوزاد شش ماهه

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۴۸:۵۱ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

مزاياي جراحي چاقي و لاغري براي بدن چيست؟

اگر بخواهيم در مورد مزاياي جراحي لاغري صحبت كنيم، بايد بگوييم كه اين روش درماني قادر است بسياري از مشكلات و بيماري ها را از بدن دور كند. جراحي باي پس و جراحي اسليو معده از جمله روش هاي درماني موثري به شمار مي روند، كه به كاهش وزن بيمار كمك شاياني مي نمايند. اين دو روش درماني در صورتي كه توسط جراح متخصص و با تجربه انجام شوند، مي توانند مزاياي زيادي با خود به همراه داشته باشند.

از جمله مهمترين مزاياي جراحي چاقي و لاغري بايد به برطرف كردن مشكل نارسايي مزمن وريدي اشاره كنيم. چاقي انسان را به واريس دچار مي كند. پس زماني كه شخص جراحي لاغري انجام مي دهد، مي تواند اين مشكل را از خود دور كند. علاوه بر آن افراد چاق در بيشتر مواقع به كبد چرب دچار مي شوند.پس از جراحي چاقي و لاغري مي توان اين مشكل حساس را نيز از بدن دور كرد.

بيشتر افرادي كه لاغر هستند و يا جراحي لاغري انجام داده اند، بيان مي كنند كه مزاياي جراحي چاقي و لاغري بسيار زياد است.  زيرا آنها را از بروز بيماري هاي افسردگي و رواني دور كرده، و بيشترين خطر ابتلا به سرطان و سكته را نيز در اين افراد كاهش داده است.

بيشتر بخوانيد » متخصص جراحي لاغري كيست ؟

چند بيماري با جراحي لاغري بهبود مي يابد؟

بيماري هاي زيادي هستند كه پس از جراحي لاغري و چاقي از بين مي روند. از جمله مهمترين آنها بايد به بيماري آپنه خواب يا مشكل تنگي نفس اشاره كنيم. اصولا بيماراني كه از چاقي مفرط رنج مي برند، قادر نيستند به راحتي تنفس كنند. اما پس از جراحي، از مزاياي جراحي چاقي و لاغري بهره مند شده و اين مشكل در بدن انها رفع مي شود.

علاوه بر آن جراحي چاقي و لاغري مي تواند مشكل ريفلاكس معده را نيز در بيمار برطرف كند. برخي از اشخاص چاق به بيماري بي اختياري ادرار دچار هستند، كه اين دسته از افراد نيز پس از جراحي، از مزاياي جراحي چاقي و لاغري برخوردار خواهند شد. پس به طور كلي جراحي هاي لاغري در هر نوع مي تواند براي بدن مزايايي به همراه داشته باشد.

جهت محاسبه شاخص توده بدني خود قبل از جراحي لاغري اينجا كليك كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۴۰:۴۶ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

پودر كاكائو تلخ

يكي از جمله شيريني كننده بسيار پرطرفدار در كشورمان، كاكائو است. پودر كاكائو تلخ از فشردن و حذف چربي هاي موجود در دانه كاكائو به دست مي آيد و مي توان از آن در ساخت و توليد انواع مختلفي از شيريني ها استفاده كرد. در اين خصوص مي شود از اين موارد استفاده پودر كاكائو تلخ و فرآورده هاي آن از شكلات كاكائويي، بيسكوييت كاكائويي، قهوه با طعم كاكائو،كيك كاكائويي و غيره نام برد.

پودر كاكائو خوب را مي توان از فروشگاه هاي مختلف به دست آورد. پودر كاكائو چاق كننده است و براي كساني كه از لاغري رنج مي رود، خوردنش به اندازه مناسب، توصيه مي شود. وارد كننده طعم هاي مختلف پودر كاكائو به كشور شركتهاي تجاري هستند.

خريداران پودر كاكائو تلخ ارزان قيمت

خرداران پودر كاكائو تلخ، براي اين كه بتوانند اين نوع از پودر را به صورت ارزان قيمت تهيه كنند، مي توانند پودر كاكائو را به صورت فله اي خريداري نمايند. اصولاً پودرهايي كه در بسته بندي ها به بازار عرضه مي شوند گران تر هستند.

در كنار اين، مي شود به اين مراكز مراجعه كرد و با قيمت كمتري پودر كاكائو را خريداري كرد:

فروشگاه هاي انواع چاي، قهوه و كاكائو

فروشگاه هاي زنجيره اي

فروشگاه هاي آنلاين

در اين فروشگاه ها قيمت پودر كاكائو كيلويي هم اعلام مي شود.

برند هاي معروف توليد كننده پودر كاكائو در كشور

شركت هاي گوناگوني در كشور وجود دارند كه پودر كاكائو را توليد مي كنند و به صورت بسته بندي شده به بازار عرضه مي دارند.

مي توان به برخي از اين برندها اين گونه اشاره كرد:

پودر كاكائو شيرين عسل
پودر كاكائو دارك فرمند
پودر كاكائو رشد
پودر كاكائو پارميدا
و ساير برند ها

حتما بخوانيد :

بهبود دهنده نان
كافئين
صاردات پودر كاكائو

پودر كاكائو را شركت هايي كه توليد مي كنند، آن را به كشورهاي مختلفي هم صادر مي نمايند. اين پودر كه از آن مي توان مواد غذايي گوناگوني تهيه كرد، كارايي بالايي دارد و طعم خوب آن باعث شده تا كشورهاي گوناگوني خواستار پودر كاكائو كشورمان باشند.

در اين زمين شركت هاي مختلف تجاري هم فعاليت مي كنند. آنان انواع پودر كاكائو را به كشورهايي مانند:

افغانستان
تاجيكستان
عراق
كويت
تركيه
قطر
و غيره
صادر مي كنند. اين شركت ها سعي مي كنند تا بهترين نوع پودر را به كشورهاي مقصد ارسال كنند تا بتوانند جاي پايي در بازار براي خود پيدا نمايند.

منبع : جهان شيمي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۰:۳۶ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

مزاياي خريد پايه جواهر چيست؟

خريد طلا و جواهر را به هيچ عنوان نمي‌توان از آن دسته خريدهاي گذرا و موقت دانست. هيچ خانم و دختري نيست كه به طلا و جواهر علاقه نداشته باشد و حتي پس از مدتي پول جمع كردن سراغ خريد آنلاين طلا و جواهر نرود. بسياري از آنها مقداري از سرمايه‌اي كه به دست مي‌آورند را خرج خريد طلا مي‌كنند و از استفاده كردن از آنها بسيار لذت مي‌برند. بسياري از آنها هستند كه از پايه جواهر چيزي نمي‌دانند و از مزاياي خريد پايه جواهر نيز مطمئنا اطلاعي ندارند.

پايه جواهر چه تفاوتي با جواهر دارد؟

همان‌طور كه در مقاله‌ي پايه جواهر چيست توضيح داديم، تفاوت اين دو سنگي است كه روي طلا سوار مي‌شود كه در جواهر اين سنگ توسط جواهرفروش روي آن قرار مي‌گيرد، اما در پايه جواهر اين شما هستيد كه سنگ و نوع آن را انتخاب مي‌كنيد. پايه جواهر در واقع همان جواهر ساخته شده به صورت خام و  بدون نگين و سنگ است. پايه جواهر در وب‌سايت ديورس همان قالب اصلي طلا و جواهر است كه خودتان نسبت به بودجه و سليقه سنگ آن را انتخاب مي‌كنيد.

مزاياي خريد پايه جواهر چيست؟.

در هزينه‌ها صرفه جويي كنيد

خريد پايه جواهر مي‌تواند به شما كمك كند كه خريد به صرفه‌اي داشته باشيد و نسبت به جواهر ساخته شده هزينه‌ي كمتري پرداخت كنيد. زماني كه سراغ برندهاي معتبر برويد متوجه مي‌شويد كه قيمت جواهر ساخته شده با قيمت پايه جواهر و نگين آن فرق دارد. جواهر ساخته شده را ديگر نمي‌توان آب كرد و هر طلافروشي هدف اول و آخرش فروش آن است. اما پايه جواهر به دليل اينكه تنها از طلا ساخته شده است، امكان آب كردن آن و ساخت مدلي جديد را براي طلافروش فراهم مي‌كند و به همين دليل در فروش آن قيمت را نسبت به جواهر ساخته شده كمتر مي‌كند

حتما بخوانيد :

خريد انگشتر طلا
خريد گوشواره طلا
جواهر را طبق سليقه خود تزيين كنيد

ممكن است اين حالت براي بسياري پيش آمده باشد كه، هنگام مشاهده ويترين طلافروشي‌ها از يك جواهر خوشمان آمده باشد اما از سنگ و نگيني كه دارد به هيچ وجه خوشمان نيايد. اين حالت بسيار همه‌گير است و شايد در زندگي هر طلادوستي يك بار پيش آمده است.

اينكه بتوانيد سنگ روي جواهر را خودتان انتخاب كنيد يكي از مزيت‌هاي خريد پايه جواهر است كه علاوه بر اينكه طبق سليقه جواهر خود را به دست آورديد، شما را نيز از گشتن‌هاي پي در پي براي پيدا كردن جواهر با سنگ مورد نظرتان راحت مي‌كند. با خريد پايه جواهر مي‌توانيد طبق استايل خود جواهر را تزيين كنيد و با انداختن آن سليقه و سبك خود را به نمايش بگذاريد.

در اين حالت علاوه بر دخالت دادن سليقه در انتخاب سنگ و نوع و رنگ طلاي پايه جواهر، مي‌توانيد نسبت به بودجه خود نگين را انتخاب كنيد و اين موضوع حتما به شما در تصميم گيري بهتر كمك خواهد كرد.

انتخاب‌هاي بسياري هنگام خريد داريد

وقتي براي خريد جواهر به جواهر فروشي‌ها سر مي‌زنيم، تنها مدل‌هايي محدودي با سنگ‌هاي از قبل انتخاب شده روي آنها را مي‌توانيم مشاهده كنيم. اما زماني كه بدانيد چه نوع سنگي دوست داريد سراغ مدل‌هاي مختلف پايه جواهر مي‌رويد و مناسب با سنگ و نگين انتخابي خود پايه جواهر را انتخاب مي‌كنيد.

منبع : فروشگاه آنلاين طلا و جواهر كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۰۶:۳۸ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

علت بوجود آمدن خط رويش عروسكي

چرا خط رويش بيشتر افرادي كه كاشت مو انجام داده ­اند بصورت مصنوعي و يا به اصطلاح عروسكي يا مسواكي است؟

كاشت مو با خط رويش طبيعي چگونه است؟

پاسخ :

براي پاسخ به اين سوال ابتدا بايد به تفاوت­هايي كه  بين سَري كه عمل پيوند مو و يا همان كاشت موي طبيعي روي آن انجام شده و يك سَر طبيعي با موهايي پُرپُشت اشاره كرد.

۱- جنس موها و گِرَفت­هاي كاشته شده در خط رويش(Hairline)

نحوه رويش مو بر روي يك سَر طبيعي بدين شكل است كه گرفت­هاي كُركي شكل و نازك كه گِرَفت نوع يك ناميده مي­شوند، خط رويش را تشكيل داده و هرچه از ناحيه خط رويشHairline)) به سمت فَرق سَر (Vertex) برويم معمولا جنس موها ضخيم­تر شده و نوع گِرَفت­ها بالاتر مي­رود. حال آنكه در بيشتر موارد در هنگام كاشت مو به اين نكته دقت نمي­شود و بجاي آنكه براي كاشتِ خط رويش، از گرفت­هاي نوع يك و يا كُركي شكل استفاده شود، تا خط رويش كاملا طبيعي به نظر برسد، از گرفت­هاي نوع ۳ ويا حتي ۴ استفاده مي­شود، كه اين گرفت ها بيشتر مناسب كاشت فَرق سر و يا ناحيه ­هايي بجز خط رويش هستند. دليل اين اتفاق مي­تواند عدم توجه به جزئيات توسط تيم پزشكي و تكنسين­ ها، عدم استفاده از نيروي متخصص براي جداسازي گِرَفت­ها، عدم انتخاب روش مناسب كاشت و … مي­باشد.

۲- شكاف­ها و حفره ­هايي كه تار موها از آن روئيده­اند

شكاف­هايي كه بصورت طبيعي روي سَر هستند بسيار ظريف بوده به طوريكه مشخص نيستند، حال آنكه در پروسه كاشت مو، براي قرار دادن موها در پوست سر بايد شكاف­هايي را در سَر ايجاد كرد كه اگر اين شكاف­ها به اندازه كافي ظريف و كوچك نباشند نتيجه كاشت، كاملا عروسكي خواهد بود.

۳- تفاوت تراكم موها

هرچقدر كه تراكم موهاي كاشته شده بيشتر باشد، سَر كاشته شده طبيعي ­تر به نظر رسيده و پوست سر (كَفِ سَر) كمتر ديده خواهد شد. براي ايجاد تراكم بالا در درجه اول، شخص بايد از بانك موي خوبي برخوردار باشد و همچنين براي استفاده بهينه و مفيد از بانك مو، بايد شكاف­هاي بيشتر و دقيقتر و ظريف­تري در پوست سر ايجاد شود. براي ايجاد شكاف­هاي بيشتر در واحد سطح، بايد از تيغ­ها و ابزارهاي دقيق­تر و ظريف­تري استفاده كرد. به عنوان مثال با استفاده از ابزارها و تيغ­هاي معمولي، مي­توان ۱۰ عدد شكاف در يك دايره به شعاع واحد ايجاد كرد در صورتيكه با استفاده از تيغ­هاي ظريف­تر مي­توان تا ۵۰ عدد شكاف ايجاد كرد.

حتما بخوانيد : متخصص كاشت مو كيست ؟

رفرنس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۴۶:۲۸ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

خطرات جراحي لاغري معده

جراحي لاغري معده يكي از روش هايي است كه افراد خيلي چاق و داراي اضافه وزن بسيار زياد مي توانند از اين روش براي كوچك كردن معده خود استفاده كنند و به مرور وزن خود را كاهش دهند. به عمل لاغري معده جراحي باي پس معده هم گفته مي شود.در واقع باي پس معده عملي است كه با تغيير دادن سايز معده و روده كوچك باعث مي شود مقدارغذايي كه مي خوريد كمتر شود كه به اين ترتيب باعث كاهش وزن شده و معده به مرور كوچك تر مي شود.

مسلماً عمل لاغري معده بايد با بيهوشي انجام شود ولي قبل از آن توصيه مي شود با پزشك تغذيه مشورت شود. در صورتي كه با رژيم غذايي وزن پايين نيامد و يا فرد به دلايلي خاص نتوانست رژيم غذايي خود را رعايت كند عمل باي پس معده انجام مي شود

حتما بخوانيد :

محاسبه bmi
متخصص جراحي لاغري كيست ؟
بايد بدانيد كه جراحي باي پس معده عوارضي دارد كه بسياري از آنها بزرگ هستند و خطراتي هم به دنبال خودشان دارند.قبل از اين انجام عمل لاغري معده بايد در مورد اين خطرات حتماً با پزشك خود مشورت كنيد.

به طور كلي خطرات ناشي از بيهوشي بيمار در حين جراحي و عمل باي پس معده شامل موارد زير مي شود :

واكنش آلرژيك به داروهايي كه استفاده مي كنيد

مشكلات تنفسي

خونريزي

لخته شدن خون

عفونت

مشكلات قلبي

التهاب معده

سوزش سردل يا زخم معده

تغذيه ضعيف

آسيب رسيدن در حين جراحي به روده ها يا ساير ارگان هاي بدن

نشت موادي كه در معده جمع شده اند در حين عمل جراحي

زخم شدن درون شكم كه مي‌تواند منجر به انسداد روده در آينده شود

بالا آوردن غذا

منابع :

https://www.dranbara.com/

https://www.dr-abdo.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۳۴:۰۲ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

ياتاقان ها و علت ياتاقان زدن خودرو

قطعات فلزي موتور با سرعت بالا با يكديگر در تماس هستند و اين موجب افزايش دماي موتور، ساييدگي و بروز مشكلات اساسي براي خودرو مي شود. در اين ميان ياتاقان (Bearing) قطعه اي است كه به عنوان مهمترين بخش چرخشي موتور شناخته مي شود. در ادامه اين مقاله با استار پارت نمايدنگي رسمي فروش لوازم يدكي كيا و هيونداي همراه باشيد تا با اين قطعه مهم در موتور خودرو خود آشنا شويد.

ياتاقان ها بالشتك هايي هستند كه با قرار گرفتن در زير ميل لنگ مانع از اصطكاك فلزات موتور مي شوند. پس واضح است كه ياتاقان زدن به معناي خرابي اين قطعه و ايجاد برخورد بين قطعات فلزي موتور است.

ميل لنگ خودرو توسط اين قطعه به شاتون و پايه نگهدارنده بدنه موتور متصل مي شود. لايه روغني كه در زير آن قرار دارد مانع از برخورد و اصطكاك فلزات به يكديگر مي شود. حال اگر اين لايه روغن از بين رود در نتيجه تماس فلزات، گرماي زيادي توليد خواهد شد. اين رخداد كه به عنوان ياتاقان زدن خودرو شناخته مي شود مي تواند موجب كج شدن ميل لنگ خودرو شود. بنابراين پس از ياتاقان زدن بايد موتور خودرو را به سرعت خاموش كرد.

انواع ياتاقان

بر اساس عملكرد به دسته هاي مختلفي تقسيم مي شود كه به شرح زير هستند:

ياتاقان ساده: اين مدل عمر زيادي ندارند و به علت اصطكاك بالا دچار لقي مي شوند. از اين مدل براي خودروهايي با سرعت پايين استفاده مي شود.

ياتاقان غلتشي: در ساختار اين نوع ياتاقان از ساچمه هايي به منظور كاهش سايش و اصطكاك و چرخش آسان تر استفاده مي شود. اگرچه طول عمر اين نوع بيشتر است اما به دما و ارتعاش حساسيت زيادي دارد. بلبرينگ و رولبرينگ دو نمونه از اين نوع محسوب مي شوند.

ياتاقان لغزشي: به منظور كاهش اصطكاك در اين مدل از سيال يا گاز براي تحمل بار استفاده مي شود. واضح است كه چون سايش در اين نوع كمتر از نمونه هاي پيشين است طول عمر بالايي خواهد داشت.

ياتاقان مغناطيسي: در اين مدل به جاي ساچمه يا سيال از ميدان مغناطيسي براي جلوگيري از برخورد دو قسمت فلزي به يكديگر استفاده مي شود. اين نوع از طول عمر بالايي نسبت به ساير مدل ها برخوردار است.

حتما بخوانيد :

خريد خنك كننده روغن موتور
تعويض و خريد جعبه فيوز داخل اتاق
علت هاي خرابي ياتاقان

روغن موتور نامناسب: استفاده از روغن موتور بي كيفيت و غير استاندارد و تعويض دير هنگام آن يكي از عوامل مهم خرابي ياتاقان ها محسوب مي شود. در واقع حتي يك روغن موتور مناسب هم عمر مشخصي دارد و هرچه تعويض آن به تاخير بيافتد قطعات داخلي موتور دچار جرم گرفتگي مي شوند. اين جرم ها هنگامي كه وارد مجاري روغن شوند به مانعي براي فرايند روغن كاري تبديل خواهند شد و در نتيجه ياتاقان ها در شرايط اصطكاك قرار مي گيرند.

افزايش شديد دماي موتور: افزايش دماي پيشرانه كه ممكن است ناشي از خرابي سيستم خنك كاري آن باشد نيز مي تواند سبب ياتاقان زدن موتور شود.

خرابي پمپ روغن: فرايند روغن كاري به عملكرد مداوم و صحيح پمپ روغن بستگي دارد. تعويض دير هنگام روغن موتور يا استفاده از نمونه هاي بي كيفيت آن موجب رسوب براده هاي حاصل از اصطكاك در كف كارتل روغن مي شود. اين رسوبات هنگامي كه وارد پمپ روغن يا فيلتر آن شود، فرايند روغن كاري را با اختلال مواجه مي كنند.

منبع : فروشگاه لوازم يدكي خودرو استارپارت


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۳:۴۲ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

چه كدهايي روي طلا حك مي‌شوند؟

۱. عيار: عدد + K

يكي از كدهايي كه روي طلا حك مي‌شوند، «عيار» طلاست. حتما مي‌دانيد كه عيار، نشان‌دهنده ميزان خلوص طلاي مصرف شده در زيورآلاتي است كه قصد خريد آن را داريد. به‌طور مثال، طلاي ۲۴ عيار يعني محصول موردنظرتان از ۹۹.۹۹ درصد طلاي خالص تهيه شده است. يا مثلا وقتي روي طلا كد ۱۴K مهر شده، يعني عيار آن ۱۴ است.

حرف انگليسي K در كنار اعداد در واقع سرنام كلمه‌ي karat است. هر چه عدد عيار بزرگ‌تر باشد، يعني طلا خالص‌تر است، بنابراين، بالا بودن عيار طلا به معناي بالا بودن قيمت آن است.

طلاي ۲۴ عيار(۲۴K): يك طلاي خالص است و از هيچ فلز ديگري در تركيب آن استفاده نشده است.

طلاي ۱۸ عيار (۱۸K): از ۱۸ واحد طلا و ۶ واحد فلزات ديگر (اغلب مس) تشكيل شده است. يعني خلوص طلاي آن ۷۵ درصد است.

طلاي ۱۴ عيار (۱۴K): از ۱۴ واحد طلا و ۱۰ واحد فلزات ديگر تشكيل شده است. يعني خلوص طلاي آن ۵۸.۳ درصد است.

طلاي ۱۲ عيار (۱۲K): از ۱۲ واحد طلا و ۱۲ واحد فلزات ديگر تشكيل شده است. يعني خلوص طلاي آن ۵۰ درصد است.

طلاي ۱۰ عيار (۱۰K): از ۱۰ واحد طلا و ۱۴ واحد فلزات ديگر تشكيل شده است. يعني خلوص طلاي آن ۴۱.۷ درصد است. طلاي ۱۰ عيار، كم عيارترين طلايي است كه همچنان به عنوان «طلا» شناخته و موردمصرف قرار مي‌گيرد.

۲. عيار به صورت عدد واحد

يكي ديگر از انواع كد روي طلا ، عدد كامل بدون حرف K انگليسي است. به‌طور مثال، عدد ۷۵۰ نشان‌دهنده اين است كه ۷۵ درصد از جواهر موردنظر از طلا تهيه شده است. يعني يك طلاي ۱۸ عيار است.

اغلب طلاهاي اروپايي با اين كدها ساخته و عرضه مي‌شوند.

۷۵۰ يعني طلاي ۱۸ عيار كه نشان‌ مي‌دهد از ۷۵ درصد طلاي خالص در ساخت محصول استفاده شده است.

۵۸۵ يعني طلاي ۱۴ عيار كه نشان‌ مي‌دهد از ۵۸.۵ درصد طلاي خالص در ساخت محصول استفاده شده است.

۴۱۷ يعني طلاي ۱۰ عيار كه نشان‌ مي‌دهد از ۴۱.۷ درصد طلاي خالص در ساخت محصول استفاده شده است.

بايد بدانيد كه كد روي طلا، پلاتين و نقره با هم فرق دارند:

كد مصنوعات طلا شامل اين اعداد است: ۳۷۵, ۵۰۰, ۵۸۳, ۵۸۵, ۷۵۰, ۹۱۶, ۹۵۸, ۹۹۹

كد مصنوعات نقره شامل اين اعداد است: ۸۰۰, ۸۳۰, ۸۷۵, ۹۲۵, ۹۶۰, ۹۹۹

كد مصنوعات پلاتين شامل اين اعداد است: ۸۵۰, ۹۰۰, ۹۵۰, ۹۹۹

بيشتر بخوانيد :

راهنماي خريد طلا
بهترين زمان خريد طلا
۳. حروف اختصاري

در برخي مواقع، عدد ديگري هم در كنار عيار يا خلوص طلا درج مي شود كه اطلاعات بيشتري در مورد طريقه ساخت طلا به مشتري مي‌دهد. به‌طور مثال، حرف اختصاري GP يا HGP نشان‌دهنده اين است كه اين محصول موردنظر از جنس طلا نيست و فقط «روكش طلا» دارد. حرف G به معني GOLD (طلا) است و حرف P به معني Plate يا PLATED (روكش) است.

علامتي همانند ۱/۲۰ ۱۲K G.F يعني يك‌بيستم از وزن نهايي اين جواهر را طلاي ۱۲ عيار تشكيل داده است.

۴. كد روي طلا كه نشان‌دهنده‌ي رنگ آن است

گاهي علاوه بر اعداد، حروفي هم روي طلا حك مي‌شود كه نشان‌دهنده ‌ رنگ آن است:

W يعني طلاي سفيد

Y يعني طلاي زرد

P يعني طلاي صورتي

منبع : فروشگاه آنلاين طلا و جواهر كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۳:۵۱ توسط:netware موضوع: نظرات (0)

مراحل كاشت مو

آماده‌سازي براي كاشت مو

در اولين گام براي جراحي كاشت مو، فوليكول‌هاي مو از پشت سر برداشته مي‌شوند و در نواحي طاس سر قرار داده مي‌شوند.

تراشيدن ناحيه اهداكننده

قبل از شروع جراحي، ناحيه اهداكننده تراشيده مي‌شود.

آماده‌سازي ناحيه اهداكننده براي جراحي

وقتي موهاي ناحيه اهداكننده تراشيده شدند، اين ناحيه به‌صورت موضعي بي‌حس مي‌شود.

برداشتن بافت ناحيه اهداكننده و بخيه زدن آن

بافت ناحيه اهداكننده كه داراي فوليكول‌هاي مقاوم در برابر طاسي است با عمل جراحي برداشته مي‌شود و اين ناحيه بخيه زده مي‌شود.

شانه كردن موها روي ناحيه اهداكننده بخيه خورده

ناحيه اهداكننده بخيه خورده با شانه كردن موهاي فوقاني مخفي مي‌شود. اين بخيه‌ها تقريباً ۱۰ روز پس از جراحي كاشت مو كشيده مي‌شوند.

آماده‌سازي بافت اهداكننده و تبديل آن به گرافت‌هاي واحد فوليكولي

تكنيسين‌هاي جراحي با استفاده از ميكروسكوپ بافت اهداكننده را مشاهده مي‌كنند تا گرافت‌هاي واحدهاي فوليكولي را جدا و آماده كنند.

آماده‌سازي ناحيه دريافت‌كننده (طاس)

پس از بي‌حسي موضعي، ناحيه دريافت‌كننده براي جراحي آماده مي‌شود. نيازي به تراشيدن يا كوتاه كردن موهاي اين ناحيه نيست.

برش ناحيه طاس سر

گرافت‌هاي واحد فوليكولي در برش‌هاي بسيار ريزي كه به‌طور نامنظم در ناحيه دريافت‌كننده پراكنده شده‌اند، قرار داده مي‌شوند.

قرار دادن گرافت‌ها بر اساس حجم آن‌ها

كوچك‌ترين گرافت‌ها (يك و دو) جلوي رستنگاه مو و گرافت‌هاي پرپشت‌تر (سه و چهار) پشت آن‌ها قرار مي‌گيرند.

بلافاصله پس از جراحي كاشت مو

پس از جراحي كاشت مو، برش‌هاي بسيار ريز داراي موي كوتاه روي سر بيمار ديده مي‌شود.

پايان جراحي كاشت مو

اثر برش‌ها به‌طور طبيعي بهبود مي‌يابند و قرمزي ناحيه دريافت‌كننده پس از يك هفته خودبه‌خود از بين مي‌رود.

حتما بخوانيد :

متخصص كاشت مو كيست ؟

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۲۷:۴۴ توسط:netware موضوع: نظرات (0)