عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

نکات و مراقبت های قبل و بعد از کاشت ایمپلنت دندان

یکی از چیزهایی که درباره این روش درمانی باید در نظر گرفت این است که قبل از ایمپلنت دندان از دندانپزشک خود بخواهید تمامی مراحل درمان را برای شما شرح دهد و جوانب مثبت و منفی آن را برای شما بازگو کند. این نکته را فراموش نکنید که در صورت ابتلا به بیماری خاصی با مصرف هرگونه دارویی، به پزشک خود اطلاع دهید.

قبل از شروع درمان ایمپلنت دندان، باید هر گونه مشکل و بیماری دهان و دندانی اعم از پوسیدگی دندانی رفع شود زیرا قبل از کاشت ایمپلنت باید محل مورد نظر عاری از هرگونه عفونت و آلودگی باشد.

دندانپزشک قبل از انجام کاشت ایمپلنت دندان نیاز به اسکنی از دهان شما دارد. او با کمک این تصاویر، درباره ارتفاع و ضخامت استخوان فک، محل عبور اعصاب و ... اطلاع پیدا می کند و بهترین سایز ایمپلنت و همچنین محل قرار گیری ایمپلنت ها را مشخص می کند.

جراحی ایمپلنت نیازی به بیهوشی بیمار ندارد و صرفا با بی حسی انجام می شود.(مگر در شرایط استثنا) بعد از بیحسی لثه، جراح با استفاده از ابزار مخصوصی یک برش در لثه ایجاد می کند و یک حفره در استخوان فک برای قرار دادن ایمپلنت دندان به وجود می آورد.

زمان جایگذاری دندان از دست رفته معمولا با گذشت 2 تا 6 ماه پس از کشیدن دندان است که به آن ایمپلنت تاخیری گفته می شود. یک روش دیگر برای کاشت ایمپلنت دندان وجود دارد که به آن ایمپلنت فوری می گوید و در آن روش، دندانپزشک دندان آسیب دیده را می کشد و بلافاصله ایمپلنت را قرار می دهد.

مراقبت های بعد از کاشت ایمپلنت
·         چون عمل جراحی با بی حسی موضعی انجام می شود، بعد از جراحی نیاز است تا بیمار به منظور از دست دادن اثرات بی حسی استراحت کند.

·         در صورت بروز درد، ممکن است دندانپزشک مصرف مسکن را تجویز کند.

·         عمل جراحی اگر با بی حسی انجام شوند بیمار می تواند پس از کاشت ایمپلنت دندان به خانه بازگردد. اما اگر در طی جراحی بیمار بیهوش شده باشد، نیاز به اقامت چند ساعته در مطب و با کمک یک همراه است.

·         تا مدتی نیاز است که بیمار از غذاهای نرم استفاده کند و تا قبل از بین رفتن اثرات بی حسی، از مواد غذایی یا نوشیدنی های داغ استفاده نکند.

·         در رعایت بهداشت دهان و دندان خود بیش از پیش کوشا باشید.

هزینه ایمپلنت دندان
ایمپلنت دندان یکی از گران ترین خدمات دندانپزشکی است ولی نمی توان یک عدد مشخص را به عنوان قیمت برای آن مشخص کرد. عوامل مختلفی در قیمت ایمپلنت دندان تاثیرگذار است که تعدادی از آنان به شرح زیر است:

·         وضعیت استخوان فک

·         تعداد دندان های از دست رفته یا پوسیده شده

·         نوع پروتز

·         نوع مناسب ایمپلنت برای بیمار


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۱۶:۱۸ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)