عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

استفاده از سوربیتول در دسرها به جای شکر

شکر به بهترین شکل ممکن برای پوشاندن دسرها و افزودن طعم استفاده می شود. شکر شهرت پوسیدگی دندانها را دارد. علاوه بر این، شکرقند در کوتاه مدت باعث افزایش سریع انرژی و به دنبال آن افت شدید “قند” اتفاق می افتد و این اثرات طولانی مدت است واقعاً مضر است.

بیشتر بدانید :

پودر کاکائو
بهبود دهنده نان
مصرف زیاد شکر می تواند بر سلامتی تأثیر منفی بگذارد، میکروبیوم روده را تغییر داده و احتمال چاقی را افزایش دهد. مصرف زیاد قند حتی می تواند بر عملکرد شناختی تأثیر بگذارد. اگر نگران میزان قندی که می خورید هستید و امیدوار هستید که یک جایگزین سالم تر و طبیعی تر پیدا کنید،

ممکن است الکل های قند جواب دهند. آنها شیرین، محلول در آب هستند و شباهت زیادی به قند گرانول استاندارد دارند. هنگامی که در برای جایگزینی قندها استفاده می شوند ، کاهش قابل توجهی در کالری حاصل می شود. بعضی از دسرها مانند کرم کارامل یا شیر تغلیظ شده و شیرین شده ، که قندها در آن قرار می گیرند با درجه حرارت بالا که باعث ایجاد تغییر در رنگ (قهوه ای) و ایجاد طعم های جدید می شود.

قندها در بعضی از دسرهای لبنی مانند کرم بروله اهمیت زیادی در طعم، ظاهر و بافت آن دارند. سوربیتول یک الکل قندی است که بدن به آرامی از آن استفاده می کند. این شیرین کننده مصنوعی در بسیاری از غذاهای رژیمی مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد سوربیتول در بسیاری از محصولات به عنوان رطوبت ساز برای محافظت در برابر از بین رفتن رطوبت می باشد و برای حفظ طراوت آنها در هنگام ذخیره سازی کمک می کند.

سوربیتول بسیار پایدار و از نظر شیمیایی بی تحرک است. می تواند در برابر درجه حرارت بالا مقاومت کند و قهوه ای نمی شود. سوربیتول همچنین با سایر مواد غذایی مانند قندها ، عوامل ژل ، پروتئین ها و چربی های گیاهی به خوبی ترکیب می شود. در بسیاری از محصولات غذایی مانند آدامس، شیرینی، دسرهای یخ زده، بیسکویت، کیک، بستنی و فیله به خوبی عمل می کند.

منبع : www.jahanshimi.com

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ دی ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۲۷:۵۳ توسط:netware موضوع: نظرات (0)