عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

معرفی 3 شام رژیمی سیر کننده و کم کالری

تصور خیلی از افراد این است که چون شام آخرین وعده غذایی در طول شبانه روز است و همه ما می دانیم که باید وعده سبکی به نسبت سایر وعده های غذایی باشد، می توان با حذف این وعده غذایی به وزن هدف خود و لاغری دست پیدا کرد. اما این یک باور غلط است! مصرف شام رژیمی یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند به شما در کاهش وزن و یا کنترل وزنتان کمک کند.

مصرف غذای رژیمی در وعده شام می تواند تاثیر زیادی در تامین انرژی مورد نیاز بدن بگذارد. شام رژیمی تعدادی ویژگی اصلی دارد که شامل مواد مغذی، کم چرب و مفید است.

بهترین زمان برای صرف شام رژیمی چه زمانی است؟
طبق تحقیقات انجام شده، بهترین زمان مصرف شام رژیمی سیرکننده بین ساعات ۷ الی ۸ شب می باشد. این کار باعث می شود که پرخوری شبانه نداشته باشید و در نتیجه وزنتان کنترل می شود. باید توجه داشته باشید که اگر زمان بین خواب و وعده شام شما کم باشد، سطح قند خون شما افزایش پیدا می کند و باعث کاهش سوخت و ساز بدنتان می شود.

انواع غذای رژیمی برای شام
مصرف همه مواد غذایی در وعده شام توصیه نمی شود. باید مواد غذایی را انتخاب کنید که در عین سبک بودن، سرشار از پروتئین و کربوهیدرات ها سالم باشند.

سالاد سیب زمینی برای شام
یکی از محبوب ترین غذای رژیمی برای وعده شام انواع سالادها هستند. برای اینکه بعد از مصرف سالاد در مدت زمان کمی باز احساس گشنگی نداشته باشید باید سعی کنید در این وعده غذایی از موادی استفاده کنید که فیبر و پروتئین بالایی دارند. سالاد سیب زمینی یک غذای رژیمی ساده است که زمان آماده سازی آن بسیار کم است. طرز تهیه این غذا به شرح زیر است:

·         ابتدا سیب زمینی و نخود فرنگی را آب پز کنید.

·         سپس آن ها را به مکعب های کوچک تقسیم کنید.

·         در مرحله بعد ترکیبی از ماست، شوید، پیازچه و خیارشور را به مواد اضافه کنید و هم بزنید.

سوپ رژیمی برای شام
سوپ ها جزو انواع غذاهای نرم و آبکی هستند که محبوبیت زیادی هم دارند. انواع سوپ ها به عنوان یک غذای سبک و رژیمی مصرف می شوند. انواع مختلفی از سوپ ها وجود دارند از جمله:

·         سوپ جو

·         سوپ ورمیشل

·         سوپ پیاز

·         سوپ سبزیجات

فلفل دلمه شکم پر
فلفل دلمه جزو سبزیجاتی است که ویتامین ث فراوانی دارد. فلفل دلمه رنگ های متفاوتی دارد اما رنگ قرمز آن با افزایش متابولیسم بدن باعث کاهش وزن نیز می شود. مراحل تهیه آن:

·         درون فلفل دلمه را خالی کنید.

·         لپه نیم پز، برنج و انواع سبزیجات را با هم مخلوط کنید و داخل فلفل دلمه بریزید.

·         فلفل ها را درون قابلمه گذاشته و به قابلمه آب و مقداری رب اضافه کنید.

·         اجازه دهید تا با حرارت کم بپزند.

منبع: https://www.sira.fit/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۴۵:۵۶ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)