عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

معرفی بهترین ورزش های هوازی برای لاغری

در هنگام انجام ورزش های هوازی، قلب خون را با میزان اکسیژن بالا به تمام نقاط بدن پمپاژ می کند. ما در این مقاله قصد داریم بهترین ورزش های هوازی برای لاغری را به شما معرفی کنیم.

معرفی بهترین ورزش هوازی برای لاغری
بهترین و تاثیرگذار ترین ورزش های هوازی را می توان به صورت زیر معرفی کرد:

شنا
شنا کردن یکی از تمرینات هوازی مناسب برای لاغری کل بدن است که در آن کمترین ضربه و فشار به مفاصل وارد می شود و این به دلیل این است که فشار وارد شده به بدن توسط آبی که بدن را در بر گرفته است خنثی می شود و مانع از ایجاد فشار به بدن می شود.

پیاده ‌روی
لاغری با پیاده روی یکی از روش های کنترل وزن به حساب می آید و نتایج تحقیقات دانشمندان اینگونه نشان داده است که پیاده روی تأثیر زیادی بر چربی سوزی و سوزاندن کالری دارد و این مسئله باعث لاغری فرد می شود.

دویدن
دویدن سرعت گرفته ی همان پیاده روی است و می توان آن را به عنوان بهترین ورزش هوازی برای لاغری شناخت. یک ساعت دویدن باعث سوزاندن 500 الی 1000 کالری می شود. لازم به ذکر است که در این ورزش حجم زیادی از عضلات درگیر می شود.

دوچرخه سواری
در دوچرخه سواری نیز مانند دویدن عضلات زیادی درگیر می شوند با این تفاوت که این فشار کمتر است زیرا بخشی از وزن شما توسط صندلی دوچرخه تحم می شود.

ورزش هوازی و مزایای آن
ورزش هوازی بخش بزرگی از عضلات را به کار می گیرد و شامل فعالیت های بدنی در سطیح متوسط تا شدید است. انجام ورزش های هوازی باعث لاغری و چربی سوزی شده ولی عضله سازی نمی کند. مزایای ورزش های هوازی عبارت اند از:

·         یکی از مهم ترین مزایای انجام ورزش های هوازی این است که این ورزش ها خطر ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی را کاهش می دهند.

·         با انجام ورزش های هوازی می توان تراکم استخوانی را بهبود بخشید و ابتلا به پوکی استخوان را به تعویق انداخت.

·         همانطور که در بالا ذکر شد، انجام ورزش های هوازی باعث لاغری و چربی سوزی می شود.

·         طبق تحقیقات انجام شده مردانی که ورزش هوازی انجام می دهند، از نظر میل جنسی مانند مردان ۲ تا ۵ سال جوان تر از خود هستند.

بهترین ورزش های هوازی برای لاغری شکم و پهلو
ورزش های هوازی که برای لاغری شکم و پهلو انجام می شوند ترکیبی از تمرینات هوازی به همراه تمرینات قدرتی متمرکز بر عضلات شکم و پهلو است. از جمله بهترین ورزش ها برای لاغری شکم و پهلو عبارتند از:

·         حرکت قیچی

·         کرانچ دوچرخه ‌ای

·         دراز نشست

·         تمرین کوه ‌نورد

·         پلانک

·         حرکت تخته از پهلو

منبع: https://www.sira.fit/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۵۱:۲۳ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)