عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

شناخت کامل انواع ارتودنسی نامرئی

همانطور که از اسم این ارتودنسی پیداست، ارتودنسی نامرئی یک روش درمانی جدید در حوزه ارتودنسی است که به معنای درمان ارتودنسی با روش هایی است که در این روش ها دستگاه ارتودنسی به سختی توسط سایر افراد قابل مشاهده است.

انواع ارتودنسی نامرئی
ارتودنسی نامرئی شامل ارتودنسی لینگوال، ارتودنسی سرامیکی و الاینرهای شفاف می شود. متخصص ارتودنسی بر اساس بودجه شما برای درمان ارتودنسی و همچنین شدت ناهنجاری دندان های شما یکی از این روش ها را برای شما انتخاب می کند.

ارتودنسی لینگوال
ارتودنسی لینگوال نوعی ارتودنسی ثابت است، فقط به جای اینکه به سطح جلویی دندان ها متصل شود به پشت دندان ها چسبیده می شود. به همین دلیل این نوع ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی پشت دندانی یا ارتودنسی لینگوال نامیده می شود. از مزیت های این ارتودنسی می توان به مقاومت بالای آن اشاره کرد. یکی از معایب ارتودنسی لینگوال این است که به دلیل نصب شدن براکت ها به پشت دندانها، دسترسی دکتر به براکتها برای نصب و تنظیم و تعمیرهای احتمالی سخت است.

ارتودنسی سرامیکی
ارتودنسی سرامیکی همان ارتودنسی ثابت فلزی است با این تفاوت که به جای سیم و براکت های فلزی معمولی از سیم های شفاف و براکت های بی رنگ یا سفید رنگی از جنس سرامیک دندانپزشکی استفاده می شود. مشکل این ارتودنسی این است که امکان شکستن نگینهای این نوع براکت بیشتر از براکتهای فلزی است.

الاینرهای شفاف (اینویزیلاین)
در واقع بیشتر افراد، الاینرهای شفاف یا اینویزیلاین را به عنوان ارتودنسی نامرئی می شناسند. این الاینرها قالب های شفافی هستند که به سختی توسط سایر افراد قابل مشاهده هستند. این قالب ها از فاصله دور به هیچ عنوان قابل تشخیص و مشاهده نیستند.

مزایای الاینرهای شفاف
·        این الاینرها متحرک هستند؛ بنابراین امکان خارج کردن دستگاه ارتودنسی حین غذا خوردن، نوشیدن، مسواک زدن و ... وجود دارد.

·        تمیز کردن الاینرهای شفاف بسیار آسان است.

·        طول دوره درمان کوتاهی دارند.

معایب الاینرهای شفاف
·        این الاینر ها قادر به درمان نامنظمی های جزئی تا متوسط دندانی هستند.

·        به دلیل متحرک بودنشان، امکان گم کردن الاینرها وجود دارد.

·        هزینه ارتودنسی با الاینرهای شفاف بیشتر از ارتودنسی ثابت فلزی است.

کدامیک از انواع ارتودنسی نامرئی بهتر است؟
الاینرهای شفاف جدیدترین روش در بین انواع ارتودنسی نامرئی هستند که طرفداران زیادی هم دارند. الاینرها قادر به درمان مشکلات جزئی تا متوسط دندانی هستند، در حالی که دو روش دیگر ارتودنسی نامرئی یعنی ارتودنسی لینگوال و سرامیکی قادر به درمان ناهنجاری های شدید دندانی هستند و غیر از این مورد هیچ برتری به نسبت الاینرهای شفاف ندارند.

در این مقاله یک مقایسه کلی بین انواع روش های ارتودنسی نامرئی برایتان ارائه کردیم، اما اینکه کدام روش برای شما بهتر است را متخصص ارتودنسی تشخیص می دهد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۴۲:۲۸ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)