عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

ویژگی های یک مسواک ارتودنسی خوب و کاربرد آن

مسواک بین دندانی یا ارتودنسی، مسواکی است که فضاهای بین دندان ها را تمیز می کند. مسواک های بین دندانی سری بسیار کوچک و باریکی دارند که از الیاف ریز و نرمی ساخته شده اند و برای تمیز کردن لابلای دندان ها بسیار مناسب هستند.

باید توجه داشته باشید که این نوع مسواک ها به هیچ عنوان جایگزین مسواک های معمولی نیستند، بلکه مسواک ارتودنسی باید در کنار مسواک معمولی استفاده شود تا سلامت دهان و دندان شما به خوبی حفظ شود.

چه کسانی باید از مسواک ارتودنسی استفاده کنند؟
به توصیه بهترین متخصصان ارتودنسی، استفاده از این مسواک فقط مختص به افرادی که تحت درمان ارتودنسی هستند نیست و افرادی که دندان های نامرتبی دارند و تمیز کردن فضای بین دندان هایشان دشوار است نیز می توانند از مزایای مسواک بین دندانی یا اینتردنتال بهره مند شوند.

مهم ترین افراد مناسب برای استفاده از این مسواک افرادی هستند که از درمان ارتودنسی برای رفع ناهنجاری دندان های خود استفاده می کنند و به این افراد توصیه می شود که از این مسواک ها برای تمیز کردن فضای بین دندانی و دستگاه ارتودنسی خود استفاده کنند.

کاربردهای مسواک بین دندانی
همانطور که گفته شد مسواک ارتودنسی اغلب در طول درمان ارتودنسی مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال می تواند در افراد عادی نیز کاربرد داشته باشد. مهم ترین کاربرد های این مسواک، شامل موارد زیر می شود:

·        تمیز کردن فواصل بین دندانی در افرادی که فواصل بین دندانی دارند

·        تمیز کردن فواصل بین دندان ها در طول درمان با ارتودنسی

·        تمیز کردن سیم ها و براکت های ارتودنسی

·        تمیز کردن پیچ های ایمپلنت و پروتز

·        ماساژ دادن لثه های برای کاهش التهاب و تمیز کردن آن ها

ویژگی های یک مسواک خوب ارتودنسی چیست؟
داشتن طراحی مناسب برای خارج کردن باقیمانده غذاها: براکت های فلزی در ارتودنسی ثابت با ماده مخصوصی به دندان ها متصل می شوند، سپس توسط سیم فلزی به یکدیگر متصل می شوند تا به کمک همدیگر دندان ها را حرکت دهند و در یک ردیف قرار دهند. استفاده از این نوع بریس ها باعث می شود غذا به راحتی لابلای سیم فلزی و براکت ها گیر کند؛ پس باید از مسواکی استفاده کرد که طراحی آن به گونه ای باشد تا بتواند باقی مانده غذا را از بین سیم ها و براکت ها خارج کند.

داشتن سر باریک و کوچک: در واقع بهترین مسواک ارتودنسی مسواکی است که بتواند به راحتی به تمامی نقاط غیرقابل دسترس دهان ما دسترسی داشته باشد. توصیه می شود که از مسواک هایی استفاده کنید که سر باریک و کوچکی داشته باشند تا به تمامی نواحی دهان، دندان، لثه و بریس ها دسترسی پیدا کند.

علاوه بر موارد گفته شده مسواک ارتودنسی باید دارای پرزهای نرمی باشد تا هنگام مسواک زدن بین دندان ها احساس نا خوشایندی به شما دست ندهد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۱۳:۰۹ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)