عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

طلای زرد بهتر است یا طلای سفید؟

طلای زرد کامل تر است اما باید بدانید که ممکن است برایتان مشکلاتی ایجاد کند، به همین دلیل طلای سفید بهتر می باشد. طلا به طور کلی فلزی نرم است که به راحتی خراشیده می‌شود، می‌توانید برای جلا بخشی به آن یک لایه پولیش نموده یا از روش های پاکسازی دیگر برای این عمل استفاده کنید اما مشکل اینجاست که پولیش کردن طلا، رویه ی نازکی از آن را به همراه می برد.

اما زمانی که از طلای سفید استفاده کنید خراش های ایجاد شده به راحتی پاک میشوند. هرچه عیار طلا زرد پایین تر باشد، دوام و ماندگاری آن نیز بیشتر است. مثلاً طلای زرد با عیار ۱۰ یا ۱۴ گزینه خوبی برای انتخاب است اما در صورتیکه به نیکل حساسیت داشته باشید این گزینه برایتان مناسب نخواهد بود.( البته طلای ۱۸ عیار راحت تر در بازار پیدا می شود.)این روزها همه دوست دارند از جواهرآلات طلا استفاده کنند و به نوعی می‌توان گفت که چنین موضوعی روی مد است.

برای خرید طلا می توان مارک ها، مدل ها و فروشگاه های مختلفی را پیدا کرد اما در این بین لازم است به چند نکته توجه کنید:

اگر دارای پوستی سفید می باشید انتخاب طلای سفید برایتان بهتر از طلای زرد می‌باشد. درخشندگی طلا سفید جلوه بهتری روی بدنتان ایجاد خواهد کرد.

افرادی که پوست گندمی دارند( یعنی پوست بدنشان نه زیاد سفید است و نه زیاد برنزه ) می توانند از طلای زرد استفاده کنند اما ترکیب طلای زرد و قرمز(رزگلد) برای زیبا جلوه دادن پوست آن ها مناسب تر است.

برای آنکه ظاهر رسمی و شیکی داشته باشید می توانید مطابق با رنگ لباس‌تان از یک گردن آویز یا انگشتر دارای نگین همرنگ استفاده کنید.

اگر دوست دارید از گوشواره هایی با آویز بلند استفاده کنید انتخاب گردنبند و استفاده همزمان با گوشواره های بلند ترکیب چندان زیبایی نخواهد داشت.

استفاده از گوشواره های  پهن و بلند برای افرادی که گردن کشیده و باریک دارند یا موهای کوتاهی دارند بسیار جذاب است. حتی اگر موهایتان بلند است می توانید آن ها را جمع کنید و بدین ترتیب ظاهر بهتری پیدا نمایید.

برخی از افراد نسبت به گردنبند، انگشتر، دستبند طلا یا هر نوع زیورآلات طلا حساسیت دارند، حساسیت های پوستی در طولانی مدت می تواند تشدید شده و برایتان مشکل ساز شود پس حتماً بلافاصله پس از مشاهده هرگونه اثر حساسیتی به پزشک مراجعه نمایید.

سعی کنید طلا و جواهراتتان را مطابق با سلیقه خودتان انتخاب کنید. در این صورت علاقه بیشتری نسبت به آن ها داشته و از مصرف آن ها لذت خواهید برد. تقلید کردن از مد یا افراد دیگر یا حتی توجه ۱۰۰% به نظر دیگران ممکن است شما را به سمت خرید وسیله ای هرچند زیبا اما ناکارآمد پیش ببرد.

منبع : مجله طلا و جواهر


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۱:۵۶ توسط:netware موضوع: نظرات (0)