عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

اوردنچر دندان، جایگزینی مناسب برای دندان های از دست رفته

اوردنچر نوعی دست کامل دندان می باشد که در دهان بیمار بر روی پایه ایمپلنت قرار می گیرد. اوردنچر شامل 2 نوع ثابت و متحرک می شود. هر دوی آن ها بسیار راحت و مطمئن تر از پروتزهای معمولی اند و نه تنها جای خالی دندان را پر می کنند بلکه جلوی تحلیل رفتن استخوان فک را نیز می گیرند و سلامت دهان و دندان را تضمین می کنند. در ادامه با انواع اوردنچر دندان آشنا خواهید شد.

اوردنچر متکی بر ایمپلنت متحرک
اوردنچر متکی بر ایمپلنت معمولا بر روی چهار و یا پنج ایمپلنت در محل استخوان های فک قرار می گیرند. به این ترتیب هم از زوال استخوان ها جلوگیری می شود، هم عملکردشان را بهبود می دهد و هم چهره را جوان تر می کند. دندانپزشک این پروتزها را در دو مرحله کار می گذارد:

·         نصب ایمپلنت

·         نصب اوردنچر بر پایه ایمپلنت

این دست از پروتزها قابل جا به جایی اند و می توانید هنگام خواب و یا وقتِ شستشوی دندان آن را در آورید و دوباره در دهان خود قرار دهید.

اوردنچر متکی بر ایمپلنت ثابت
این سبک از پروتزها درست مثل نمونه متحرکش است، با این تفاوت که در اوردنچر متکی بر ایمپلنت ثابت از پیچ ها به جای اباتمنت اوردنچر استفاده می شود. این پروتزهای اوردنچر دندان را نمی شود به راحتی درآورد و جا به جا کرد، مگر آن که برای انجام این کار از دندانپزشک کمک بگیرید. این روش از جایگزینی دندان به دست کم چهار ایمپلنت برای نصب و کارگزاری نیاز دارد.

اوردنچر متکی بر ایمپلنت میله ای
این روش به اوردنچر بر پایه ایمپلنت و لثه نیز معروف است. در این روش ابتدا دو ایمپلنت در جای دندان های آسیاب و یا نیش قرار می گیرد. بعد ایمپلنت ها را به واسطه یک میله به یکدیگر وصل می کنند و بعد پروتز دندان را روی این میله قرار می دهند. به خاطر همین به این روش اوردنچر میله ای هم می گویند که همه اینها از روش های اصلاح طرح لبخند هستند.

اوردنچر متکی بر ایمپلنت توپی
این دسته از پروتزهای اوردنچر مخصوص دندان های قوس های پایینی اند. در اودنچر متکی بر ایمپلنت توپی، معمولا دو تا چهار ایمپلنت کاشته و به کار گرفته می شوند. واسطه میان ایمپلنت و اوردنچر دندان در واقع یک اباتمنت توپی است. این اباتمنت توپی کارِ جا به جایی اوردنچر را آسان تر می کند.

اوردنچر جزیی
اوردنچر دندان جزیی همانطور که از اسمش پیداست به درد کسانی می خورد که فقط یک و یا چند دندانشان را از دست داده اند. این مدل از اوردنچر ایمپلنت، همان کاری را می کند که باقی اوردنچرهای متکی بر ایمپلنت انجام می دهند. اوردنچر جزیی به راحتی قابل جا به جایی است.

منبع: https://www.implantdr.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۱۳:۴۴ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)