عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

عصب کشی دندان

عصب کشی یکی از بهترین روش ها برای نجات دندان است. امروزه بسیاری از افراد برای عصب کشی به کلینیک های دندانپزشکی مراجعه می‌کنند. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را با عصب کشی و همه چیز درمورد آن آشنا کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

عصب کشی چیست؟
قبل از هرچیزی بهتر است بدانید که عبارت عصب کشی دندان یک عبارت تقریبا رایج اما اشتباه است. نام این پروسه، روت کانال تراپی یا درمان ریشه دندان است که در انگلیسی هم به صورت ( root canal therapy ) نوشته می شود.

این پروسه شامل ایجاد یک سوراخ کوچک در سطح جونده دندان و سپس خارج کردن پالپ آلوده دندان است. طی این پروسه عروق خونی و عصبی دندان در داخل اتاقک پالپ و ریشه دندان برداشته می شود، سپس دندان عصب کشی شده پر و ترمیم می شود.

یک دندان که درمان روت کانال تراپی رویش انجام شده عملا دیگر زنده نیست و بافت زنده ندارد اما به واسطه رباط ها و ساختارهای نگهدارنده به استخوان متصل است و ما تنها با عصب کشی آن را نجات داده ایم در حالی که زنده نیست.

همچنین درمورد اصلی ترین مزایای ایمپلنت دندان بیشتر بدانید.

زمان عصب کشی دندان
همانطور که گفته شد هنگامی که بافت نرم داخل کانال ریشه ملتهب یا عفونی می شود و یا پوسیدگی دندان عمیقی مشاهده شود، دندان شما به درمان ریشه نیاز پیدا می کند . علاوه برعفونت و التهاب، ضربه و  صدمات دیگری که به دندان وارد می شود نیز ممکن است باعث آسیب به پالپ دندان شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد جرمگیری اینجا کلیک کنید.

مراحل عصب کشی
درمان ریشه دندان اغلب  به یک یا دوجلسه درمانی نیاز دارد و شامل مراحل زیر می باشد :

1.      دندانپزشک یا اندودنتیست (متخصص ریشه درمانی) شما ابتدا عکس های رادیوگرافی از دندان تان را بررسی کرده و سپس مقدمات بیحسی دندان را فراهم می کند .

2.      برای جدا کردن دندان از دیگر دندان ها از یک محافظ دندان استفاده می کند و سپس دندان را تمیز و عاری از بزاق نگه می دارد .

3.      برای باز کردن تاج دندان از یک ابزار بسیار کوچک به منظور تمیزکردن خمیر پالپ ، کانال ریشه و شکل دادن به فضا استفاده می کند .

4.      پس از باز کردن تاج دندان ، تمیز کردن فضا و شکل دادن به آن اندودنتیست شما ، دندان را با مواد مخصوص پر می کند

5.      در اغلب موارد یک پرکردگی موقت برای بستن فضا قبل از ترمیم تاج دندان توسط متخصص درمان ریشه انجام می شود .

6.      پس از بازدید نهایی با اندودنتیست شما باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید. سپس ادامه درمان روکش دندان و یا ترمیم های دیگر را نزد او به پایان برسانید .

7.      اگر دندان شما فاقد ساختار کافی برای نگه داشتن ترمیم باشد ممکن است اندودنتیست یا دندانپزشک شما یک پست داخل دندان قرار دهند .

سخن آخر
امروز در این مطلب سعی کردیم تا شما را با عصب کشی به طور کامل آشنا کنیم و اطلاعات بسیار مفیدی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. کسب اطلاعات بیشتر راجع به هر موضوعی باعث می‌شود تا شما بهترین تصمیم را برای آینده و سلامت خود بگیرید. تصمیم داریم تا به شما سایت پایگاه سلامت دهان و دندان را معرفی کنیم که اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما قرار می‌دهد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۰:۲۶ توسط:netware موضوع: نظرات (0)