عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

مکیدن انگشت شست در کودکان نوپا

سن : کودک یک ساله تا کودک دو ساله

مکیدن انگشت شست در کودکان نوپا چرا رخ می دهد

خردسالان شست خود را می­مکند تا احساس آرامش و راحتی کنند. خردسال شما احتمالاً این علامت را وقتی که هنوز در رحم شما بوده شروع کرده و حالا به عنوان نوزاد آن را تکمیل می کند.

حالا وقتی که خسته، ترسیده، بی­حوصله، و مریض است یا با چالش­هایی مثل مهد کودک رفتن دست و پنجه نرم می­کند به انجام این کار باز می­گردد. حتی ممکن است از این کار استفاده کند تا شب­ها خواب برود و خودش را آرام کند تا وقتی نیمه شب از خواب پرید دوباره بتواند بخوابد.

چه کاری درباره ی آن انجام داد؟

نگران نشوید. انجمن دندانپزشکی آمریکا می گوید که بیشتر کودکان می توانند بدون آسیب شست خود را بمکند بدون اینکه به ترتیب دندانها یا فک خود آسیب برسانند – تا زمانی که دندانهای دائمی شروع به ظاهر شدن می کنند.

هم چنین تمامی مکیدن های شست آسیب نمی رسانند. کارشناسان می گویند که شدت مکیدن و فشار محوری زبان است که فرم دندان ها  به هم می ریزد و بعدها ارتودنسی را واجب می کند. کودکانی که به صورت منفعل انگشت را در دهان نگه می دارند کمتر از کودکانی که انگشت را با شدت می مکند دچار مشکلات دندانی می شوند.

روش کودک را زیر نظر بگیرید. اگر با حرص می مکد، باید زودتر جلوی این عادت را بگیرید،( حدود۴ سالگی) اگر هر گونه تغییری در دهان یا دندانش مشاهده کردید یا مطمئن نیستید که این عادت باعث بروز مشکل شده است یا نه با یک دندانپزشک مشاوره کنید.

اگر شست کودک قرمز شد تا ترک برداشت وقتی که خواب است روی آن مرطوب کننده بمالید. (اگر موقع بیداری مرطوب کننده بزنید ممکن است وارد دهانش شود)

بیشتر کودکان مکیدن شست را خود به خود بین ۲ تا ۴ سالگی متوقف می کنند. بعضی این عادت را بیشتر دارند. اما جو مدرسه معمولاً یک مانع مؤثر است.

اهمیت ندهید. نق زدن یا تنبیه کودک اثر نمی گذارد زیرا که او معمولاً متوجه نمی شود که در حال مکیدن است. علاوه بر این، فشار وارد کردن به او ممکن است میل او را به این کار بیشتر کند.

روش هایی مثل چسب پلاستیکی دور شست یک تنبیه غیر منصفانه به حساب می آید. زیرا که مخالف حس امنیت و راحتی او از این عادت است.

سعی کنید که صبور باشید. کودکان معمولاً وقتی که راههایی برای آرامسازی و تسکین خود پیدا کردند. مکیدن شست را ترک می کنند. سوزان دیکسون پزشک متخصص.

بیشتر بخوانید :

نوزاد چهار ماهه

نوزاد شش ماهه

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۴۸:۵۱ توسط:netware موضوع: نظرات (0)