عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

دلایل ریزش قبل از کاشت مو ؟

1- رژیم غذایی یکی از دلایل مهم ریزش مو به شمار می‌رود. افرادی که به جای استفاده از ویتامین‌ها و مواد مغذی دائما به سراغ فست فودها، غذاهای سرشار از نمک و روغن و خوراکی‌های فاقد ارزش غذایی می‌روند، زمینه را برای ریزش مو فراهم می‌کنند. گاهی این افراد نمی‌دانند که خوردن غذاهای مضر، تا چه اندازه سلامتی موها را در خطر قرار می‌دهد.

2- استرس یکی دیگر از دلایلی است که موجب ریزش مو می‌شود. هورمون‌های ترشح شده در شرایط استرس، روی کیفیت و حجم موهای سر تاثیر منفی دارند. استرس در واقع شاه‌راه ورود بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات به بدن است و ریزش مو، یکی از مشکلاتی به شمار می‌رود که پس از استرس گریبان‌گیر افراد می‌شود.

3- بیماری‌های مختلفی ممکن است ریزش مو را به همراه بیاورند. بعضی از آلرژی‌ها نیز می‌توانند منجر به ریزش موهای سر شوند؛ لذا پزشک متخصص در کلینیک هلیا قبل از پیوند مو، آزمایشاتی را از بیمار می‌گیرد.

4- عدم تعادل هورمون‌های بدن، تهدیدی جدی برای سلامتی موها به شمار می‌رود. به همین خاطر است که بعضی از افراد پس از سپری کردن دوره بارداری، دچار ریزش مو می‌شوند. چرا که در این مرحله، سطح استروژن به شدت در بدن آن‌ها افت می‌کند. با این وجود ریزش موی ناشی از عدم تعادل هورمون‌های بدن، معمولا موقت است و به مرور زمان رفع می‌شود. به همین خاطر این افراد در بیشتر موارد نیازی به پیوند طبیعی مو ندارند.

5- داروهای مصرفی مثل داروهای رقیق کننده خون، داروهای ضد بارداری، لوپید برای کاهش کلسترول و همچنین برخی از داروها برای از بین بردن جوش و آکنه، می‌توانند موجب ریزش مو پس از پیوند مو شوند.

6- رادیوتراپی و شیمی درمانی، به خاطر اشعه‌های خاص خود، ریزش مو را به همراه می‌آورند. این ریزش اما معمولا موقت به نظر می‌رسد و پس از پایان شیمی درمانی، موهای فرد دوباره شروع به رشد می‌کنند.

7- بالا رفتن سن و سال، یکی دیگر از عوامل مهم ریزش مو محسوب می‌شود. با افزایش سن، پروتئین‌های مسئول تولید و تقویت مو در بدن تضعیف می‌شوند و در نتیجه موها، ضخامت و قدرت اولیه را از دست می‌دهند و به تدریج، کم و کم تر می‌شوند.

8- دلایل ارثی و ژنتیکی نیز، نقش مهمی در ریزش مو دارند. بسیاری از پدر و مادرها این ژن را به فرزند خود منتقل می‌کنند.

9- استفاده دائمی از بعضی از مدل‌های مو، سشوار کشیدن مداوم و استفاده از ترکیب‌های شیمیایی برای محکم نگه داشتن موها، می‌توانند دلایل مهم دیگری برای ریزش مو تلقی شوند.

بیشتر بخوانید : متخصص کاشت مو کیست ؟


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۵۰:۳۴ توسط:netware موضوع: نظرات (0)