عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

مناسب ترین نوع جراحی لاغری کدام است؟

ممکن است تمامی افراد چاق بر روی کره زمین، تصور کنند که می توانند از یک روش درمانی برای رسیدن به تناسب اندام بهره مند شوند. اما باید بگوییم هر انسانی بسته به شرایط خاصی که دارد، می تواند اقدام به انجام عمل لاغری نماید. 

برای این که تشخیص دهید کدام یک از روش های جراحی لاغری یا چاقی مناسب شما می باشد، ابتدا باید میزان BMI بدن خود را به دست آورید. از سوی دیگر توجه به نوع تغذیه و بیماری های دیگری که ممکن است فرد داشته باشد نیز، مسائل دیگری هستند که می توانند در انتخاب بهترین روش عمل لاغری موثر باشند.( جهت محاسبه شاخص توده بدنی خود به صورت آنلاین کلیک کنید.)  

مثلا بیمارانی که از مشکل رفلاکس معده رنج می برند، به هیچ عنوان برای انجام جراحی اسلیو معده مناسب نیستند. یا این که اگر فردی قبلا به بیماری سرطان فامیل یال معده دچار بوده است، باید انجام عمل بای پس معده را از ذهن خود دور نماید.

برای این که بدانید مناسب ترین روش درمان برای شما کدام روش است، بهترین کار مراجعه به پزشک متخصص می باشد. آقای دکتر عنبرا  متخصص جراحی لاغری و جراح اسلیو معده، پیش از انجام عمل لاغری، تمامی موارد لازم را در بدن بیمار بررسی می نماید، و پس از آن بهترین روش درمانی را به ایشان توصیه می کند. تا بیمار موفق شود بعد از جراحی نتیجه موفقیت آمیزی به دست آورد.

برای تشخیص میزان چاقی بدن چه باید کرد؟

برای این که بدانید آیا چاقی بدن شما افراطی است یا خیر، باید به برخی موارد توجه نمایید. که مهمترین این موارد در نظر گرفتن شاخص توده بدنی فرد می باشد. برای این که BMI یا شاخص توده بدنی خود را به دست آورید، می توانید وزن خود را بر مجذور قد تقسیم کنید.

پس از آن اگر جواب این مسئله عددی بین 35 تا 40 باشد، به معنای آن است که فرد از چاقی رنج می برد. اما اگر این عدد بالاتر از 40 باشد، چاقی در شخص افراطی بوده و تنها راه درمان آن انجام عمل لاغری خواهد بود. برخی دیگر از افراد نیز وجود دارند که شاخص توده بدنی آنها بین 30 تا 35 می باشد.

این افراد با این که جزو اشخاص چاق در جامعه به شمار می روند، اما برای انجام عمل لاغری مناسب نیستند. بهتر است این افراد با انجام تمرینات ورزشی، یا رژیم های غذایی مناسب که توسط پزشک متخصص به ایشان ارائه می شود، به کاهش وزن خود کمک کنند.

حتما این نکته را در نظر داشته باشید که صرفا انجام این روش های جراحی لاغری، نمی تواند شما را برای همیشه به تناسب اندام برساند. زیرا ممکن است بعد از عمل لاغری مجددا به اضافه وزن دچار شوید. برای پیشگیری از بروز این اتفاق، نیاز به کمی تلاش و کوشش خواهید داشت.

به این که بعد از عمل از چه رژیم غذایی و برنامه ورزشی استفاده کنید، می تواند در کسب نتیجه طولانی مدت برای شما موثر واقع شود. پس جراحی چاقی یا لاغری به تنها نمی تواند برای همیشه تناسب و زیبایی اندام را برای شما به ارمغان آورد. بلکه باید پس از آن مراقبت های بیشتری را نیز در نظر بگیرید.  

منبع : مجله لاغری و تناسب اندام دکترعبدو 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۹:۴۴ توسط:netware موضوع: نظرات (0)