عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

طلافروشی ها برای جلب اعتماد مشتریان خود چه کار کنند؟( بخش اول )

آیا در مورد نکاتی که طلافروشان برای افزایش اعتماد در گالری طلا و جواهر  باید بدانند اطلاعات کافی در اختیار دارید؟ شغل طلا و جواهر فروشی در واقع یکی از بازارهای منحصر به‌فرد در کسب و کار و مشاغل آزاد است، که هدف اصلی آن تأمین یک نیاز اصلی یا فراهم آوردن آسایش در زندگی افراد نیست، بلکه فروش جواهرات بیش‌تر مبتنی بر ترویج احساسات با استفاده از ارائه یک محصول خاص و لوکس به مردم است.

بنابراین در چنین بازاری، جلب رضایت و اعتماد مشتری، مهم‌ترین گام در جهت موفقیت برای صاحبان این حرفه لوکس است. امروزه با توجه به گسترش صنعت طلا و جواهرسازی و فعالیت بسیاری از کاسبان در این حرفه و همچنین وجود سودجویان و کلاهبرداران بیش‌تر در این حوزه با توجه به خاص بودن این حرفه، باعث شده است که بسیاری از خریداران و مشتریان نتوانند برای خرید طلا  به‌راحتی به یک گالری یا مغازه اعتماد کنند.

نکاتی که طلافروشان برای افزایش اعتماد در گالری طلافروشی باید بدانند

برای افزایش اعتماد در گالری طلافروشی مخاطب هدف برای خود ایجاد کنید

همان‌طور که قبلاً گفته شد، مشاغل خاص مانند گالری‌های طلا و جواهرات با توجه به محصولی که ارائه می‌دهند، مشتریان مختلف و مخصوص به‌خود را دارند، که با شناختن آن‌ها و سلایقشان می‌توان در جهت کسب اعتماد و رضایت آن‌ها قدم برداشت. بنابراین در این مرحله از افزایش اعتماد در گالری طلافروشی، باید مخاطبان هدف خود و همچنین اهداف بازاریابی و آن‌چه که مشتریان بالقوه شما را خاص می‌کند، شناسایی نمود.

مشتریان خود را درگیر کنید

داشتن مشتری طولانی مدت چیزی بسیار فراتر از داشتن یک مشتری گذرا است. مشتریان دائمی پس از اعتماد به شما، خود را با روح تجارت شما مرتبط می‌کنند و همین امر باعث می‌شود مدام به سمت شما بازگردند. صاحبان این مشاغل، حتماً باید سعی کنند

ارتباط خود را با آن‌ها تشدید نمایند

به‌طور مکرر برای آن‌ها ایمیل ارسال کنید

آن‌ها را در پست‌های خود در شبکه‌های مجازی و اجتماعی درگیر کنند

تصاویر مجموعه طلا و جواهرات جدید خود را از طریق وب سایت، رسانه‌های اجتماعی، واتساپ و…، برای آن‌ها ارسال کنید.

سعی کنید برند شما را تجربه کنند

برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتری‌های بلند مدت، باید به مشتریانی که برای خرید به یک مراجعه می‌کند، اجازه داد تا طلا یا جواهرات مورد نظر خود را تجربه کند. این کار به مشتریان احساس شفافیت و اعتماد در مورد محصول مورد نظر را می‌دهد، که عامل بسیار بزرگی در ایجاد و افزایش اعتماد در گالری طلافروشی خواهد بود.

رابطه بین محصولات و مشتریان خود را حس کنید

خرید طلا و جواهرات در بیش‌تر اوقات برای بروز احساسات و عواطف آدمی است. بنابراین، درک هدف مشتری در این حرفه بسیار مهم است، پس باید به دقت به و خیلی دقیق به صحبت‌ها و خواسته‌های آن‌ها گوش داده و توجه نمود.

در واقع با این کار فروشنده می‌تواند احساس راحتی خیال و اعتماد را به مشتری خود دهد و نشان دهد که نظر آن‌ها حائز اهمیت است. البته باید به‌یاد داشت که بین قانع کردن و اجبار به خرید توسط فروشنده، مرز بسیار نازکی وجود دارد که باید به آن توجه شود. این کار قطعاً موجب جلب اعتماد آن‌ها شده و باعث می‌شود که مشتریان به غیر از مغازه شما به جایی دیگر نروند.

بیشتر بخوانید :


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۷:۱۵ توسط:netware موضوع: نظرات (0)