عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

طلای هندی به چه طلاهایی گفته می شود؟

در تمام دنیا شهرت زنان هندی به استفاده مداوم و همیشگی ازطلا و جواهرات شناخته شده است. در واقع طلا و جواهرات مختلف به‌عنوان بخشی از لباس سنتی هندی‌ها محسوب می‌شود و جزئی از انتخاب آنها محسوب نمی‌شود. پوشیدن یک دست‌ساری هندی در مراسم رسمی باید به همراه مجموعه مفصلی از انواع زیورآلات شیک و زیبا هندی صورت گیرد.

ویژگی‌های طلای هندی چیست؟

هندی‌ها از جمله رکورد‌داران استفاده از طلا در جهان به شمار می‌آیند. میزان این علاقه هر ساله در حال افزایش است. این مسئله سبب شده است که بیشترین اختصاص مصرف فلز طلا در دنیا به هند برسد. با این حال طلا هندی در تمام دنیا بسیار طرفدار دارد و میان آنها محبوب است.

از آن جایی که زیبایی‌ها و طراحی‌های خاص و منحصر‌به‌فرد طلا هندی مرسوم است، این سبک طلا مشتریان ویژه خود را یافته است. وجود سنگ‌های ریز و رنگی به‌مقدار فراوان به‌صورت کار شده در کنار طلای زرد هندی از ویژگی‌های بارز طلا هندی به شمار می‌آید.

طلا هندی ویژگی‌های زیادی دارد که از این ویژگی‌های ظاهری طلا هندی رنگ زرد، براقیت آن و بزرگ بودن ابعاد زیورآلات هندی نیز مرسوم‌ترین این ویژگی‌ها است. در واقع سبک طلای هندی با این ویژگی‌ها قابل تشخیص است.

در واقع این طرح یک ویژگی برای طلا هندی شناخته می‌شود و در تمام مدل‌های آن کاملا قابل مشاهده است. نکته جالب توجه این است که طلا هندی شامل عیار پایین تری نسبت به سایر طلاها و طلای ایرانی است. ساخت طلا هندی معمولا با عیار ۱۴ و حتی پایین‌تر صورت می‌گیرد.

در مورد قیمت طلا هندی باید بگوییم که بسته به مناطق و شهرهای مختلف هند دارای قیمت‌های متفاوتی است. در مناطق فقیرنشین برای خرید طلا هندی نسبت به سایر مناطق کمتر هزینه می‌کنند. دلیل این امر این است که این قشر درآمد کمتری دارند و سعی دارند که طلای هندی ارزان تری تهیه کنند.

بیشتر بخوانید :

طلای ارزان

بهترین زمان خرید طلا

قیمت طلای هندی به چه عواملی بستگی دارد؟

قدرت خرید مردم است که تعیین‌کننده قیمت طلا هندی به حساب می‌آید. همان‌گونه که پیش تر ذکر شد، قیمت طلا هندی در بخش های مختلف هند با یک دیگر تفاوت دارد و به وضعیت اقتصادی مردم هر منطقه وابسته است.

به‌عنوان مثال در قسمت‌های اعیان نشین، طلا هندی با قیمت بالاتری به افراد فروخته می‌شود. نوع و سبک زیورآلات هندی نیز در قیمت این نوع طلاها موثر خواهد بود. نمونه‌های مینا‌کاری دارای قیمتی مناسب است و گزینه‌ای مقرون‌ه‌صرفه برای خرید شناخته می‌شود.

انواع طلا هندی در نمونه‌های دیگری که سنگ‌های قیمتی در ساخت آن به کار رفته شده باشد، قیمت بیشتری را دارا خواهد بود. به‌طور کل طلا هندی به دلیل‌های گوناگونی مانند وزن سبک تر و عیار پایین‌تر، قیمت پایین‌تری دارد. ساخت طلا هندی معمولا با عیار ۱۸ و ۱۴ انجام می‌شود و همین امر باعث شده است که شاهد کاهش قیمت طلا هندی به صورت چشمگیری باشیم.

چه تفاوت‌هایی میان طلای ایرانی و طلای هندی وجود دارد؟

تفاوت طلای هندی در معیارها و پارامترهای زیادی با طلای ایرانی دیده می‌شود. طلای ایرانی معمولا ظریف‌تر، ساده‌تر، زیباتر است و دارای اجرت ساخت بالاتری نسبت به طلا هندی خواهد بود. برای اینکه طلا و زیورآلات ایرانی ساخته شود، معمولا طلای ۱۸ عیار به‌کار می‌رود چنانچه طلا هندی عیار ۱۴ و پایین‌تر را دارا خواهد بود.

منبع : کیش طلا


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۴۵:۵۴ توسط:netware موضوع: نظرات (0)