عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

آشنایی با 5 نوع متخصص دندانپزشکی

۱. دندانپزشک عمومی

یک دندانپزشک عمومی به طور مرتب از دهان و دندان شما مراقبت می کند. دندانپزشکان عمومی سلامت دهان و دندان شما را تحت نظر دارند و در صورت نیاز به جراحی گسترده دندان، ارتودنسی، ایمپلنت دندان، پروتز دندان و یا پروسه های دندانپزشکی ترمیم و زیبایی دندان قادر به راهنمایی شما یا ارجاع شما به یی از متخصثین دندانپزشکی هستند. کار آنها در درجه اول حول مراقبت از دهان و دندان و اصول دندانپرشکی پیشگیری است.

مهمترین اقدامات یک دندانپزشک عمومی عبارتند از:

جرم گیری دندان
گرفتن تصاویر با کمک اشعه ایکس
آموزش به بیمار
ترمیم دندانهای ترک خورده یا پوسیده
سفید کردن دندان ها
کشیدن دندان
۲. ارتودنتیست یا متخصص ارتودنسی دندان

ارتودنتیست یا متخصص ارتودنسی دندان در اصلاح و برطرف کردن بی نظمی های صورت و دندان تخصص دارد. یک متخصص ارتودنسی دندان به طور معمول به عنوان دندانپزشکانی شناخته میشوند که بریس نصب می کنند. کسانی که تخصص ارتودنسی دارند چند سال آموزش های تخصصی مربوط به هماهنگی و تراز فک و دندان ها آموخته اند.

بیشتر بدانید:

دندانپزشکی بارداری
اصلاح طرح لبخند
۳. متخصص اندودنتیست

متخصص اندودنتیست یا متخصص ریشه دندان برای حفظ دندان از آسیب، عفونت و همه مشکلاتی که باعث از بین رفتن دندان میشوند آموزش دیده است. این نوع از متخصصان دندانپزشکی معمولاً با کانالهال ریشه دندان سروکار دارند. وظیفه اصلی یک متخصص اندودنتیست درمان ریشه دندان است. درمان ریشه دندان یا روت کانال تراپی هنگامی لازم است که بخش داخلی دندان (پالپ) آسیب دیده، ملتهب یا پوسیده شده باشد و در اثر آسیب یا پوسیدگی نیاز به خارج شدن دارد.

۴- متخصص دندانپزشکی کودکان

متخصص دندانپزشکی کودکان یا دندانپزشک کودکان متخصص مراقبت از دندان های شیری و دائمی کودکان است. یک متخصص دندانپزشک کودکان شبیه به یک دندانپزشک عمومی است، اما برای درمان مسائل رفتاری در ضمن معالجه کودکان و نوجوانان نیز آموزش دیده اند. کودکان هنگام مراجعه به دندانپزشکی نیاز به مراقبت بیشتری دارند، زیرا آنها هنوز روال بهداشت دهان و دندان را به خوبی اجرا نیمکنند.( برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دندانپزشکی کودکان اینجا کلیک کنید.)

5. متخصص پریودنتیست

متخصص پریودنتیست دندان بر پیشگیری، تشخیص و معالجه مشکلات و بیماری های مختلف مربوط به بافت لثه تمرکز می کنند. این متخصصان در واقع متخصص لثه هستند. اگر در هنگام مسواک زدن و نخ دندان متوجه حساسیت لثه یا خونریزی شوید، یک پریودنتیست میتواند به تشخیص و درمان مشکل شما کمک می کند. این متخصصان همچنین مسئول درمان بیماری لثه شدید (بیماری پریودنتال)، نصب انواع ایمپلنت دندان و انجام عمل جراحی لثه به منظور زیبایی و ترمیم هستند. متخصص پریودنتیست یا متخصص لثه اغلب اوقات برای ایجاد برنامه های جامع پیشگیری و درمان برای بیماران خود با دندانپزشک عمومی همکاری می کند.

منبع : www.orthoinfo.ir

 

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ دی ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۱۸:۴۲ توسط:netware موضوع: نظرات (0)