عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

ارتودنسی چند دندان

ارتودنسی چند دندان روشی است که با هزینه کمتر، لبخند زیبا به دست می آورید. شما می‌توانید با ارتودنسی چند دندان جلو ، ناهنجاری که در دندان‌های جلو وجود دارد را از بین ببرید و لبخند زیبا به دست بیاورید؛ اما این روش دارای معایبی است که در ادامه این مقاله از دکتر کامیار خضری بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران  آن را بیان خواهیم کرد.

به طور معمول افراد بزرگسال سی و دو دندان دارد و افراد خردسال حدود بیست دندان دارند؛ اما اتفاق می‌افتد که بعضی افراد تعداد بیشتری دندان دارند یا دندان‌های بزرگی در دهان خود دارند. آیا شما علت این دندان‌های بزرگ را می‌دانید؟ وجود دندان‌های بزرگ باعث ازدحام و ایجاد فاصله در دندان‌های جلو می‌شوند. در ادامه علت دندان‌های بزرگ را می‌گوییم و همچنین به بررسی ارتودنسی چند دندان می‌پردازیم.

علت دندان‌های بزرگ

حدود دو یا سه درصد مردم دچار این ناراحتی می‌شوند. معمولا این دندان‌ها به خاطر کوچک یا بزرگی فک فرد ایجاد می‌شود. علت دیگر این ناراحتی دندان‌های اضافی است که در دهان رشد می‌کند و باعث این اتفاق می‌شود. این دندان‌ها می‌توانند یک تکه، چند تکه باشند. علاوه بر دلایل بالا برای دندان‌های بزرگ می‌توان به ارثی بودن آن نیز اشاره کرد. اگر شما دچار این ناراحتی هستید احتمالا آن را از اجداد و خانواده خود به ارث برده‌اید.

اهمیت دندان‌های منظم

ظاهر امروزه یکی از عوامل جایگاه اجتماعی شناخته می‌شود. ما در زندگی روزمره خود مدام هنگام لبخند زدن، صحبت کردن، اشاره کردن و… دندان‌های خودمان را نشان می‌دهیم؛ بنابراین اگر کسی فکر کند که دندان‌های زیبایی ندارد اعتماد به نفس خودش را از دست می‌دهد. او دیگر در زندگی اجتماعی، شخصی و شغلی خود احساس راحتی و امنیت نمی‌کند. دندان‌هایی که معمولا برای انسان‌ها احساس بدی را ایجاد می‌کنند به خاطر دلایل مشخصی هستند.

بیشتر بدانید: ارتودنسی ارزان

ارتودنسی چند دندان

دیاستاما : به بیماری فاصله افتادن بین دندان‌ها، دیاستاما گفته می‌شود. برای این مشکل دو راه حل وجود دارد. ما می‌توانیم از روکش یا ارتودنسی چند دندان استفاده کنیم. در صورتی که دندان‌های نیش مشکلی نداشته باشند.

علت بروز دیاستاما: همچنین علت دیاستاما وجود دندان‌های کوچک باشد. بهترین روش درمان استفاده از روکش است. روکش ورقه نازکی اسن که جنس آن معمولا از سرامیک یا پرسلن ساخته می‌شود. این ورقه بر روی دندان‌های جلویی چسبانده می‌شود. این ورق تغییر شکلی که لازم است را ایجاد می‌کند و نکته اصلی آن هم رنگ این ورق با دندان‌ها است. این‌گونه شما دندان‌هایی هم اندازه، زیبا و اصلاح شده خواهید داشت.

کمک ارتودنسی: اگر دندان نیش شما هم مشکل داشته باشد شما باید از روش ارتودنسی کمک بگیرید. در روش ارتودنسی دندان‌ها به آرامی و کم کم حرکت می‌کنند و به موقعیت درست حرکت می‌کنند و اینگونه اصلاح لازم انجام می‌شود. اصلاح دندان باعث می‌شود مشکل دیاستاما حل شود. اینگونه علاوه بر داشتن لبخند زیبا، دندان‌های مرتب و سالم دارید. دندان‌های مرتب را بهتر می‌شود تمیز کرد. اینگونه دندان‌های شما بیشتر عمر می‌کنند و درد کمتری را شما تحمل می‌کنید.

ارتودنسی طول درمان زیادتر و هزینه بسیار بیشتری را به همراه دارد؛ اما این روش مؤثرتر است و از همه مهم‌ تر دندان‌های سالم خواهید داشت. امروزه به خاطر پیشرفت فنّاوری ارتودنسی‌های شفاف و متحرک در دسترس بیماران قرار دارد. اگر چه استفاده از ارتودنسی ثابت بسیار کم هزینه‌تر و مؤثرتر خواهد بود. در ادامه به بررسی ارتودنسی متحرک و شفاف خواهیم پرداخت…


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ دی ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۰۸:۱۷ توسط:netware موضوع: نظرات (0)