عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

عمل زیبایی کاشت مو چیست و چگونه انجام می شود ؟

افزایش جذابیت چهره با داشتن موهایی زیبا و پرتراکم از نکات بدیهیست که رسیدن به این مهم دور از دسترس نیست. عمل زیبایی کاشت مو طبیعی باعث شده تا فولیکول های مو که آسیب دیده و یا دچار ریزش شده اند، ترمیم یافته و دوباره رشد نمایند. این فرایند از سه مرحله برداشت واحدهای فولیکولار مو (گرافت مو) از محل اهدا کننده (بانک مو)، آماده سازی گرافت ها و مرحله آخر کاشت گرافت تشکیل می شود.

برای انجام عمل زیبایی پیوند مو از موهای طبیعی موجود بر سطح پوست بدن یا سر خود متقاضی استفاده خواهد شد. نقاط مورد نظر و مناسب اهدا کننده فولیکول مو از نظر پزشکان، پشت سر حدفاصل دو گوش و بخشی زیر گردن خواهد بود. چرا که این ناحیه به دلیل شباهت و یکسان بودن به موهای وسط سر از لحاظ ضخامت و طول مناسب تر خواهند بود. در موارد خاص در صورتی که نیاز باشد از موهای بخش هایی از بدن مانند قفسه سینه نیز برای افراد استفاده می شود. به طور کلی دو روش برای برداشت گرافت های مو از پشت سر بیمار وجود دارد که میتوان از آن به عنوان روش جراحی و روش غیر جراحی نام برد.

روش جراحی:

در روش جراحی پزشک متخصص یک نوار ۶ تا ۱۰ اینچی از محل بانک موی فرد عمدتا پشت سر بیمار که شامل فولیکول های سالم می باشد را جدا کرده و این نوار یا همان فلپ در اختیار تیم کات یا جداسازی واحد های فولیکولار مو قرار می گیرد تا توسط میکروسکوپ های مخصوص فولیکول ها جدا و آماده فرایند کاشت شوند؛ این گونه برداشت گرافت های مو از بانک مو را با عنوان روش جراحی یا FUT میشناسیم.

برداشت فلپ از محل بانک مو یک کار تخصصی است و باید توسط پزشک متخصص کاشت مو خوب و کار آزموده انجام شود.

در مجموعه بزرگ تهران بیوتی سنتر برداشت فلپ جراحی با تکنیک جراحی پلاستیک انجام می شود که از آن با عنوان تریکوفتیک اسکارلس ( Trichophytic Closure Technique scarlesse ) که عمده مزیت آن نسبت به روش FUT برداشت فلپ از محل بانک مو بدون برجای ماندن هیچگونه اسکار جراحی است.

روش غیر جراحی:

در این روش دیگر از جراحی و برداشت فلپ خبری نیست و فولیکول های مو به طور جداگانه با استفاده از پانچ های دستی ( FIT ) و یا میکروموتورهای اتوماتیک ( کاشت مو به روش SUT ) یا دستگاهای مشابه دیگر مانند Neo Graft و Safer از محل بانک مو برداشت می شود. برای شروع پزشک ابتدا سر را تمیز کرده و سپس داروی بی حسی را به نقاط مورد نظر تزریق خواهد کرد؛ سپس فولیکول های مو را توسط پانچ های معرفی شده مخصوص هر روش به صورت واحدهای فولیکولار مو برداشت می نماید. در نهایت واحد های فولیکولار برداشت شده از محل بانک مو در ماده نگهدارنده مخصوص خود در اختیار پزشک متخصص کاشت قرار گرفته تا فرآیند کاشت انجام شود که این مرحله نیز با دو تکنیک انجام میپذیرد. در روش های FIT ،FUT ، SUT و … از تیغ کاشت برای ایجاد برش های میلیمتری و جای گذاری فولیکول های مو توسط پنس های مخصوص در محل طاسی استفاده می شود. در روش دیگری که جدیدترین تکنیک کاشت موی طبیعی می باشد از دستگاه ایمپلنتر استفاده شده که از آن با عنوان کاشت مو به روش DHI نامبرده می شود.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۴۷:۳۶ توسط:netware موضوع: نظرات (0)