عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

چراغ چک خودرو چیست؟

چراغ چک خودرو نشان از یک مشکل پرهزینه یا جزئی دارد که باید رفع شود. مسئله‌ای که شاید مربوط به خرابی کاتالیزور یا شل بودن در باک بنزین باشد. ولی به طور کلی برای جلوگیری از عواقب بعدی بهتر است که برای تشخیص صحیح‌تر مشکل به نمایندگی خودرویتان مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر این باره با در این مقاله از استارپارتس نمایندگی فروش قطعات هیوندای و کیا همراه باشید.

چراغ چک خودرو زمانی روشن می‌گردد که یک خطا در کارکرد موتور توسط ECU کشف شود.

ECU برای نشان دادن این خطا به راننده، از چراغ چک خودرو استفاده نموده و با روشن نمودن آن به راننده می‌فهماند که مشکلی در نحوه کارکرد خودرو به وجود آمده است.

در نگاه اولیه ممکن است با خود بگوییم که این بسیار سودمند است که بدانیم خودرو با مشکل مواجه شده است و نسبت به رفع آن اقدام نماییم. اما مشکل در آنجا حاد می‌گردد که بدانیم هزاران دلیل مختلف ممکن است منجر به روشن شدن چراغ چک شود.

کارشناسان طراحی و تعمیر خودرو در شرکت‌های معتبر طراحی و ساخت خودرو دلایل اصلی روشن شدن چراغ چک را در چند مورد خلاصه نموده‌اند.

می‌توان گفت که به احتمال بسیار زیاد یکی از دلایلی که در ادامه ذکر خواهد شد ممکن است منجر به روشن شدن چراغ چک گردد که در ادامه این دلایل را ذکر خواهیم نمود.

اما باید بدانید که اینها تنها حدس و گمان‎هایی‎ است که ممکن است دلیل روشن شدن این چراغ باشند و برای فهمیدن دلیل اصلی این امر، لازم است که به یک متخصص مراجعه نمود و یا خودرو را دیاگ زد.

ایراداتی جزئی مانند بسته نبودن کامل درب باک تا ایراداتی مهم مانند خراب ‌شدن مبدل کاتالیست می‌توانند از علت‌های روشن‌شدن چراغ چک باشند.

در ادامه ده مورد رایجی که سبب روشن ‌شدن این چراغ می‌شوند را معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بدانید: تعویض و خرید جعبه فیوز داخل اتاق

1- خراب شدن سنسور اکسیژن

2- از جا درآمدن درب باک

3- خراب شدن مبدل کاتالیستی

4- خرابی کوئل و یا شمع‌ها

5- خرابی وایر شمع

6- از کار افتادن سنسور هوای ورودی در روشن شدن چراغ چک خودرو

7- ایراد در سیستم دزدگیر

8- نشتی خلأ

9- ایراد در سیستم EGR

10 – ایراد باتری در روشن شدن چراغ چک خودرو

بیشتر بدانید: راهنمای خرید قطعات کیا

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۵۲:۲۴ توسط:netware موضوع: نظرات (0)