عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

چگونگی بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی

زمانی که دستگاه‌های ارتودنسی بعد از چند ماه از دهان خارج می‌شود ناهنجاری به طورکامل درمان می‌شود، یکی از بهترین لحظات زندگی بیمار است؛ چرا که ناهنجاری دهان و دندانش رفع شده و طرح لبخند بسیار جذاب و دل‌نشین تری پیدا کرده است. البته پس از برداشتن براکت‌ها و بریس های ارتودنسی، یک مشکل اساسی پیش می‌آید و آن هم این است که دندان‌ها تغییر رنگ داده و جای بریس ها بر روی دندان‌ها مانده و لکه و تیره شده است. به‌راستی دلیل این تغییر رنگ و لک شدن‌ها پس از برداشتن دستگاه ارتودنسی چیست؟

آیا امکان از بین بردن این لک‌ها و تیرگی‌ها پس از انجام کامل ارتودنسی وجود دارد؟ چطور باید آن‌ها را برطرف کرد؟ ما در این مقاله از کلینیک ترمیم و زیبایی دندان آرتمان سعی داریم به (سفید کردن دندان) بلیچینگ بعد از ارتودنسی بپردازیم.

بیشتر بدانید : بستن فاصله بین دندان ها

بلیچینگ دندان پس از ارتودنسی

به سفید کردن دندان و از بین بردن لک‌ها و تیرگی‌های دندان بلیچینگ می گویند و بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی عبارت است از سفید کردن و از بین بردن لک‌هایی که در زمان استفاده از براکت و بریس های ارتودنسی به وجود آمده‌اند.

انواع روش‌های بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی

برای سفید کردن و از بین بردن لکه‌ها و تیرگی‌های دندان‌ها بعد از ارتودنسی راه‌های گوناگونی وجود دارد که عبارت‌اند از:

۱. بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشکی

در این روش ابتدا با استفاده از مواد خاصی، از لثه‌ها و دهان محافظت می‌شود و بعد از آن ماده مخصوص بلیچینگ با غلظت بالا روی دندان‌ها گذاشته می‌شود و فرآیند بلیچینگ دندان شروع می‌شود.

۲. بلیچینگ دندان در خانه

در این روش ابتدا از فک و دندان شما قالب گیری به عمل می‌آید و سپس یک جفت‌تری شفاف به شما داده می‌شود که به میزان موادی که لازم است روی دندان شما بماند تا شفاف و سفید شود، بین دندان و تری فضای لازم تعبیه شده و بعد از آن ماده سفید کننده را به شما تحویل می‌دهد تا طبق دستورات لازم در خانه مورد استفاده قرار دهید.

۳. بلیچینگ دندان با استفاده از طب سنتی و گیاهی

در طب سنتی و گیاهی درمان‌های مؤثری برای سفید کردن دندان‌ها وجود دارد که ما در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

بیشتر بخوانید : درمان های ارتودنسی


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۰۶:۰۵ توسط:netware موضوع: نظرات (0)