عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

روش های ارتودنسی دو دندان جلو

ارتودنسی دو دندان جلو می تواند در هر سنی انجام شود ولی اگر این اتفاق در سنین پایین تر بیفتد، به این دلیل که لثه ها و دندان های فرد هنوز حالت نرمی خود را حفظ کرده اند شکل گرفتن آن ها ساده تر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر ادامه این مقاله با دکتر درویش پور بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران همراه باشید.

آشنایی با روش درمانی ارتودنسی دو دندان جلو

ارتودنسی یکی از روشهای معمول برای برطرف کردن مشکل ظاهری دندان ها بوده و یکی از انواع آنها که در این مقاله به آن می‌پردازیم ارتودنسی دو دندان جلو است.

تصور عموم مردم از ارتودنسی این است که باید حتماً تمام دندان ها را ارتودنسی کرد تا ظاهر و مشکلات آن برطرف شود در حالی که افرادی هم هستند که تمام دندان هایشان مرتب بوده و فقط دندان های جلویی آن ها مشکل ظاهری دارد. بنابراین می توانند این درمان را فقط روی ندان های جلویی خود انجام دهند.

در چه مواردی می توان از ارتودنسی دو دندان جلو استفاده کرد؟

جلو بودن بیش از حد دندان جلو

روی هم قرار گرفتن دندان های جلویی

کج شدن دندان های جلویی

در تمامی مواردی که گفته شد می توان با ارتودنسی دندان جلو مشکل را برطرف کرد همانطور که از نام این روش پیداست فقط دندان های جلویی ارتودنسی می‌شوند. معمولاً به مشکلی که نیاز به ارتودنسی دندان های جلو دارد مشکل دندان خرگوشی هم گفته می‌شود.

عارضه های جلو بودن بیش از حد دندان

عارضه های دندانی مربوط به جلو زدگی دندان عبارتند از:

اورجت
اوربایت
اورجت و اوربایت عارضه هایی هستند که در واقع از نظر ظاهر به همدیگر خیلی شبیه اند و هر دو مشکل ایجاد شده در مورد دندان های جلویی هستند و فک بالا را درگیر می‌کنند. اما از نظر روند ایجاد شدن این مشکلات روی دندان، کاملاً با هم متفاوت هستند.

مراحل درمان جلوزدگی دندان با روش ارتودنسی

مانند تمامی روش های ارتودنسی دندان در روش ارتودنسی دو دندان جلو هم باید ابتدا بیمار یک مشاوره از پزشکان متخصص ارتودنسی بگیرد. بعد از انجام مشاوره و تشخیص متخصص ارتودنسی برای ترمیم جلو زدگی دندانها به روش ارتودنسی دندان جلو، ابتدا پزشک ارتودنسی از طریق عکسبرداری از وضعیت دندان و فک بیمار مطلع می شود. پس از آن تصمیم می‌گیرد که درمان چه زمانی آغاز شود و تا چه حد روی دندان باقی بماند در واقع همان طول درمان را مشخص می کند و اگر بیمار نیاز به روش های کمک کننده در کنار ارتودنسی دندان جلو داشته باشد آن ها را هم تجویز می کند.

طول درمان های ارتودنسی در این روش به عوامل مختلفی از جمله شدت انحراف دندان ها، سن بیمار، وضعیت جسمانی و همچنین وضعیت فک و دندان های مجاور بستگی دارد.

نکته قابل توجهی که باید در درمان دندان به روش ارتودنسی دندان جلو بدانید این است که سیم و براکت ها فقط و فقط روی دندان های جلویی نصب می شود و نیازی نیست که سیم و براکت یا قلابی به کل دندان شما وصل شود.

بیشتر بخوانید

ارتودنسی ثابت
ارتودنسی متحرک


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۲۲:۴۱ توسط:netware موضوع: نظرات (0)