عصر جديد عصر جديد .

عصر جديد

بهترين متخصص ارتودنسي چه ويژگي هايي دارد؟

دندانپزشك عمومي بيشتر درمان‌ هاي مربوط به سلامت دهان از قبيل درمان پوسيدگي، پر كردن دندان، كشيدن دندان، درمان عفونت لثه، روكش كردن دندان و باندينگ كامپوزيت را انجام مي ‌دهد. بنابراين، اغلب تجربه دندانپزشكان عمومي در اين زمينه متمركز است. از سوي ديگر، متخصص ارتودنسي داراي تخصص خاص در زمينه درمان‌ هاي ارتودنسي است و آموزش ‌هاي خاصي در اين زمينه دريافت كرده است. تاكيد او بيشتر بر روي اصول ارتودنسي و درمان ‌هاي مرتبط با ناهنجاري ها و مشكلات دندان است. بنابراين، تجربيات وي اكثرا در اين حوزه متمركز مي ‌شود.

براي درمان ‌هاي ساده ارتودنسي دندان مي ‌توانيد به دندانپزشك عمومي با تجربه در اين زمينه مراجعه كنيد. اما براي مشكلات پيچيده ‌تر ارتودنسي، بهتر است به متخصص ارتودنسي مراجعه نماييد.

آن دسته از بيماراني كه ارزش وقت گذاشتن براي انتخاب بهترين متخصص ارتودنسي را مي ‌دانند، اطمينان دارند كه انجام اين كار به افزايش شانس داشتن يك تجربه دندانپزشكي خوب و دستيابي به نتايج مورد نظر كمك مي ‌كند. ماهيت مراقبت ‌هاي ارتودنسي به گونه ‌اي است كه برنامه ‌هاي درماني داراي چارچوب هاي زماني طولاني مدت هستند و به ‌همين دليل، مهم است كه چه كسي را براي درمان انتخاب مي‌ كنيد. برخي از ويژگي‌ هاي يك متخصص ارتودنسي عبارتند از:

·         دانش و تجربه مرتبط با ارتودنسي: بيماراني كه نياز به درمان ارتودنسي دارند، اگر بخواهند از تجربه رضايت بخشي برخوردار شوند، بايد به متخصصان ارتودنسي واجد شرايط و دانش و تجربه مناسب، اعتماد كنند تا بتواند بهترين درمان ارتودنسي (مثلا ارتودنسي نامرئي) را براي بيمار انتخاب كند.

·         همدلي: متخصص ارتودنسي معمولا تلاش مي ‌كند تا بيماران در وضعيتي راحت ويزيت و درمان شوند و بتوانند به سادگي درباره دغدغه ‌هاي خود صحبت كنند.

·         صبر و شكيبايي: مراقبت‌ هاي ارتودنسي راه حل سريعي نيستند و بيماران گاهي ممكن است از طولاني شدن روند اظهار خستگي كنند. در اين شرايط دندانپزشك بايد بتواند با صبر و شكيبايي با بيماران برخورد كند و مشوق و حمايت ‌كننده آنها باشد.

·         اشتياق: اشتياق يك ويژگي ذاتي است و ارتودنتيستي كه به درمان دندان‌ ها علاقه دارد هميشه اين اشتياق را نشان خواهد داد.

·         قابل اعتماد بودن: درست مانند هر حرفه ديگر، قابل اعتماد بودن يك متخصص ارتودنسي نيز در درجه اول اهميت قرار دارد.

·         فروتني: ارتودنتيست ‌هاي موفق متواضع هستند و به بيماران نشان مي ‌دهند كه برايشان اهميت دارند.

·         تجربه و تخصص: بهترين متخصصين ارتودنسي هميشه مايلند دانش بيشتري در زمينه كاري خود كسب كنند و به ‌طور مداوم مهارت ‌ها و تكنيك ‌هاي جديدي را ياد مي‌ گيرند تا از تغييرات ‌روز عقب نمانند و مهم ‌تر از همه، بهترين نتايج و مؤثرترين برنامه‌ هاي درماني را ارائه دهند و با بهترين هزينه ارتودنسي دندان هاي بيمار را درمان كنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۱۰:۳۵ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)

از بين بردن بوي بد دهان چگونه امكانپذير است؟

هاليتوز يا همان بوي بد دندان مشكلي است كه بيش از 50 درصد مردم درگير آن هستند. اين مشكل هم يك مشكل بهداشتي و همينطور اجتماعي است كه روابط فرد با اطرافيان را تحت تاثير قرار مي دهد. بوي بدن دهان علت هاي مختلفي دارد كه نبايد از آنان سرسري گذشت و همواره بايد به دنبال درمان آن بود.

مهم ترين علت هاي بوي بد دهان
·         بوي بد ناشي از لثه و دندان

·         ناشي از حلق

·         مصرف دخانيات (ترك آن نه تنها بوي بد را درمان مي كند، بلكه از مشكلات ريوي و دستگاه تنفسي نيز جلوگيري مي كند.)

·         بوي بد ناشي از معده

·         عدم رعايت بهداشت دهان و دندان شامل مسواك نزدن منظم و عدم استفاده از نخ دندان در بين دندان ها

·         برخي رژيم هاي غذايي و لاغري مانند رژيم روزه داري و برنامه هاي غذايي كم كربوهيدرات

·         بوي بد ناشي از قاعدگي

·         مصرف غذاهاي داراي بوي تند و تيز مانند پياز و سير

·         خشكي دهان به دلايل مختلف مانند مصرف برخي از داروها، ديابت، اضطراب، كم‌ آبي بدن و افزايش سن

·         مصرف برخي داروها مانند داروهاي شيمي درماني، آرام ‌بخش ‌ها و برخي از مكمل ‌هاي ويتاميني

·         سنگ لوزه و مشكلات دهان كه مكان تجمع باكتري ‌هاست.

·         وجود اجسام خارجي در حفره بيني

·         بيماري هايي مانند ديابت كنترل نوع 2، عفونت ‌هاي گلو، سينوزيت يا عفونت سينوس ‌ها

·         كتواسيدوز

·         عفونت‌ دندان، زخم‌ هاي دهان پس از جراحي يا كشيدن دندان، پوسيدگي دندان يا بيماري لثه

راه هاي از بين بردن بوي بد دهان شامل چه مواردي مي شود؟
براي از بين بردن و كشقابله با بوي بد دهان، راه هاي فراواني وجود دارد. كه در ادامه مقاله برخي از آنان را معرفي مي كنيم:

بهداشت صحيح دهان و دندان
اولين و بهترين راه براي كاهش و درمان بوي ناخوشايند دهان، رعايت بهداشت صحيح دهان و دندان است. مسواك زدن به صورت منظم، استفاده از خمير دندان ضد باكتري و استفاده از دهان ‌شويه ضد باكتري مي‌ تواند به جلوگيري از تشكيل پلاك و حفره در دندان‌ ها كمك كرده و احتمال بروز بيماري ‌هاي لثه را كاهش دهد.

مصرف داروهاي مخصوص
در مواردي كه بيماري‌ هاي زمينه ‌اي باعث بوي بد دهان شده باشند، استفاده از داروهاي مخصوص مي ‌تواند مؤثر باشد. براي مثال، براي درمان GERD مي ‌توان از داروهايي كه اسيد معده را كاهش مي ‌دهند، مانند مسدود كننده‌ هايH2  ، مهار كننده‌ هاي پمپ پروتون يا هيدروكسيد منيزيم، استفاده كرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۲۵:۳۸ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)

رژيم غذايي بعد از عمل اسليو معده چه شرايطي دارد؟

يكي از رايج ترين و سريع ترين روش هاي لاغري، جراحي براي كاهش وزن است. خيلي از افراد با وجود استفاده از انواع رژيم ها و حركات ورزشي مختلف، نتوانسته اند به تناسب اندام و لاغري مدنظر خود دست پيدا كنند. به همين دليل به سراغ جراحي هاي لاغري مي روند كه باعث مي شود بتوانند سريع تر به هيكل مدنظر خود برسند. اما بايد به اين نكته توجه كرد كه انجام جراحي پايان راه نيست، بلكه تازه ابتداي مسير لاغري است.

فرد بعد از جراحي لاغري بايد رژيم غذايي خاصي كه توسط بهترين جراح اسليو تجويز شده است را دنبال كند تا بتواند به تناسب اندام خود دست پيدا كند. رعايت اين رژيم نه تنها به شما در كاهش وزن كمك مي ‌كند، بلكه به بهبود كيفيت زندگي، كاهش خطر برخي بيماري ‌ها و افزايش انرژي و سلامت عمومي شما نيز كمك مي ‌كند.

آشنايي هفته به هفته با رژيم اسليو
رژيم اسليو به شما كمك مي ‌كند تا به بهترين شكل ممكن كاهش وزن مورد نظر خود را داشته باشيد. در ادامه با ما همراه باشيد تا بهتر با رژيم اسليو آشنا شويد.

رژيم اسليو براي هفته اول بعد از عمل
در هفته اول پس از جراحي اسليو معده، بيماران تنها مي ‌توانند مايعات مصرف كنند. زيرا در جراحي اسليو هورمون گرسنگي براي مدتي برداشته مي شود و همين باعث مي شود كه بيماران احساس گرسنگي كمتري بكنند و علاقه چنداني به غذا خوردن نداشته باشند. اين نوشيدني ها مي‌ توانند شامل موارد زير باشند:

·         شير

·         آب

·         آب گوشت رقيق

·         آب گوجه ‌فرنگي و سبزيجات

·         نوشيدني‌ هاي بدون قند و بدون گاز

رژيم هفته دوم بعد از جراحي اسليو
در هفته دوم بعد از جراحي اسليو معده، بيماران به تدريج مي ‌توانند مايعات غليظ ‌تري را مصرف كنند. اين مواد غذايي شامل موارد زير مي شوند:

·         پودينگ بدون قند

·         شير و ماست بدون چربي

·         انواع سوپ‌ هاي رقيق و ميكس شده

·         پوره سيب

رژيم اسليو براي هفته سوم پس از عمل
در هفته سوم پس از عمل اسليو معده، بيماران مي ‌توانند غذاهاي نرم و پوره شده را مصرف كنند. همچنين، بيماران مجاز به مصرف پوره سيب‌ زميني، سبزيجات، ميوه‌ ها، لوبيا، ماهي و غذاهاي نرم و مخلوط شده هستند. از خوردن غذاهاي زير بايد در اين هفته از رژيم هم هنوز خودداري كرد:

·         غذاهاي نشاسته ‌دار مانند نان و ماكاروني

·         اسموتي هاي قند دار

·         غذاهايي كه داراي چربي و كالري بالايي هستند مانند شكلات، بستني، كيك و ...

·         غذاهاي جامد و دير هضم


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۴۷:۱۳ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)

درباره رژيم مديترانه اي، گياهخواري و فستينگ چه مي دانيد؟

به دليل رواج زندگي ماشيني و پشت ميز نشيني، چاقي و اضافه وزن روز به روز در جامعه گسترش بيشتري پيدا مي كند و بحث تغذيه و سلامت روز به روز براي ما چالش برانگيز تر مي شود. به همين دليل انواع رژيم هاي لاغري به وجود آمده اند تا بتوانند ما را به هدف لاغري و تناسب اندام مدنظرمان برساند. در اين مقاله سعي داريم تا به معرفي 3 تا از معروف ترين اين رژيم هاي لاغري بپردازيم.

رژيم مديترانه اي چيست و چگونه باعث لاغري مي شود؟
رژيم مديترانه اي از الگوي تغذيه اي مردمي كه در نواحي ساحلي درياي مديترانه زندگي مي كنند الهام گرفته است. اين رژيم نه تنها مي تواند باعث كاهش وزن شما شود، بلكه به شما كمك مي كند تا از بروز مشكلاتي مانند سكته، حمله‌ قلبي، ديابت و حتي مرگ زودرس جلوگيري كنيد. رژيم غذايي مديترانه اي يك برنامه كاملا سلامت محور و متنوع است و به اين دليل شهرت بسياري پيدا كرده است.

در اين رژيم غذايي، مصرف گوشت قرمز، غذاهاي شيرين و محصولات لبني (به استثناء مقادير محدود ماست و پنير) محدود مي‌ شود يا از منو حذف مي ‌گردد.

رژيم فستينگ چگونه باعث لاغري مي شود؟
رژيم فستينگ به رژيم روزه داري نيز معروف است زيرا قواعد و اصول آن مانند روزه گرفتن است. در اصل اين رژيم، غذا خوردن فرد را در چهارچوب ساعات معيني قرار مي دهد و همين باعث كاهش كالري دريافتي فرد و در نتيجه لاغري او مي شود. اين رژيم غذايي انواع مختلفي دارد كه معروف ترين آن رژيم فستينگ 8 16 است. اين رژيم به اين صورت است كه شما 16 ساعت از روز را بدون مصرف كالري سر مي كنيد و تمامي نيازهاي غذايي بدن خود را در طول ۸ ساعت باقي‌ مانده تامين مي ‌كنيد.

با رژيم گياهخواري آشنا شويم
مردم رژيم گياهخواري را به دلايل مختلفي مانند مذهبي، اهميت به حقوق حيوانات و همينطور دلايل زيست محيطي انتخاب مي كنند. اين رژيم انواع مختلفي دارد كه مهم ترين آنها شامل موارد زير مي شود:

رژيم لاكتو گياه ‌خواري: در اين رژيم، گوشت، ماهي و مرغ از رژيم غذايي حذف مي‌ شود، اما تخم ‌مرغ و محصولات لبني در رژيم مجاز هستند.

رژيم لاكتو اوو گياه‌ خواري: افراد در اين رژيم گوشت، ماهي، مرغ و تخم‌ مرغ را از رژيم خود حذف مي ‌كنند، اما محصولات لبني در وعده‌ هاي غذايي خود مصرف مي ‌كنند.

رژيم وگان: رژيم وگان گياه ‌خواري سخت ‌ترين رژيم گياه ‌خواري است و همه انواع گوشت، ماهي، تخم ‌مرغ، محصولات لبني و مواد خوراكي حاوي آ‌نها از رژيم غذايي حذف مي ‌شوند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۴۴:۱۵ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)

بسياري از رژيم هاي لاغري قابل قبول در دنيا

يكي از رايج‌ترين اشتباهات در رژيم لاغري اين است كه افراد، رژيم‌هاي سخت و غيراصولي مي گيرند و دچار كاهش وزن‌ ناگهاني و شديد مي‌شوند اما بعد، رژيم را رها مي‌كنند و همين باعث مي‌شود كه وزن‌شان سريع به حالت اول برگردد. اصلاح شيوه زندگي شامل ۴ اصل خواب كافي و مناسب، فعاليت بدني مناسب، كنترل و مديريت استرس و تغذيه مناسب است. اگر كسي اين ۴ اصل اوليه و الفباي تناسب اندام را رعايت كند، قطعا به وزن ايده‌آل و تناسب اندام مي‌رسد اما اگر آن را رعايت نكند، از هيچ راهي نمي‌تواند به تناسب اندام برسد.

رژيم چاقي
اگر بيش از حد لاغر هستيد، به احتمال زياد با غذا خوردن مشكل داريد يا به عبارت ديگر، اشتهاي چنداني براي صرف غذا نداريد. اما ممكن است به برخي از خوراكي ها كه اتفاقا كالري بالايي دارند علاقه داشته باشيد. اما توجه داشته باشيد كه افزودن يك يا دو مورد غذا به رژيم غذايي و ميل كردن مكرر آن در طول روز نه تنها سبب افزايش وزن شما نخواهد شد، بلكه ممكن است به بدن شما آسيب بزند. به عنوان مثال اگر سعي كنيد، در طول روز چند وعده غذاي فست فودي و فاقد ارزش غذايي ميل كنيد، فقط شكم شما بزرگ مي شود. يا اگر تنها نشاسته بيش از حد را وارد برنامه غذايي خود كنيد احتمال بروز مشكلات گوارشي و …. وجود خواهد داشت. بنابراين براي آنكه رژيم چاقي را در كنار حفظ سلامت عمومي و چه بسا، بهبود سلامتي خود داشته باشيد بايستي تمام گروه هاي غذايي را به طور متعادل در درون آن بگنجانيد.

رژيم لاغري تخم مرغ
پيروي كردن و انجام اين رژيم، ساده و آسان است، اين رژيم تخم مرغ شما را مجبور به خوردن مواد غذايي بي مزه نمي‌كند بلكه تخم مرغي را مي‌خوريد كه خوشمزه است و تقريبا مورد علاقه اكثريت مردم مي‌باشد. آسان است، چون برخلاف مواد غذايي ديگر، آماده شدن تخم مرغ به زمان كمي نياز دارد؛ اين رژيم به خاطر پروتئين بالايي كه دارد، علاوه بر سير نگهداشتن شما در طول روز، باعث فرايند چربي سوزي نيز مي‌شود. در طول انجام اين رژيم، از خوردن پاستا، نمك، قند و شكر، فست فود، گوشت‌هاي چربي دار، غذاهاي سرخ كردني و چيپس اجتناب كنيد.

كم كردن وزن، تنها در ۳ روز با رژيم لاغري تخم مرغ.شما مي توانيد با اين دستور العمل غذايي وزن كم كنيد.

رژيم تثبيت وزن
براي بسياري از افراد، رژيم تثبيت وزن (حفظ وزن) از خود كاهش وزن نيز دشوارتر است. بر اساس تحقيقات انجام شده تنها درصد كمي از افرادي كه كاهش وزن را تجربه مي كنند، موفق مي شوند وزن كاهش يافته خود را به مدت يكسال ثابت نگه دارند. طبيعتا برگشت وزن پس از مدت ها رعايت رژيم غذايي و انجام ورزش هاي سخت خيلي نا اميد كننده و زجر آور است اما يادتان باشد كه هر چقدر كاهش وزن شما اصولي تر، آهسته تر و تدريجي تر باشد امكان برگشت وزن شما كمتر خواهد بود. كاهش وزني كه در اثر رعايت رژيم غذايي اصولي و سالم غذا خوردن به دست آمده باشد، هميشه ماندگارتر است.

رژيم مديترانه اي
رژيم مديترانه اي يك رژيم واحد نيست بلكه يك الگوي غذايي است كه از رژيم غذايي كشورهاي اروپاي جنوبي الهام مي‌گيرد. تأكيد اين رژيم بر غذاهاي گياهي، روغن زيتون، ماهي، مرغ، لوبيا و غلات است.

اين رژيم انواع مختلفي از مواد غذايي و عادت‌هاي سالم را از سنت‌هاي چندين منطقه مختلف از جمله يونان، اسپانيا، جنوب فرانسه، پرتغال و ايتاليا ترسيم مي‌كند.

مطالعات نشان مي دهد افرادي كه در منطقه مديترانه زندگي مي‌كنند يا رژيم غذايي مديترانه‌اي را رعايت مي‌كنند، خطر ابتلاي كمتري به بيماري‌هاي مختلفي از جمله چاقي، ديابت، سرطان و بيماري‌هاي قلبي عروقي را دارند.

منبع: https://www.sira.fit/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۴۶:۲۸ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)

بهترين روش درمان كبد چرب گريد 1، 2 و3 در خانه

آيا شما يكي از افرادي هستيد كه به تازگي شناخته‌ايد كه كبد چرب داريد؟ آيا به دنبال راهكارهاي موثري براي بهبود سلامت كبد خود مي‌گرديد؟ آيا به دنبال غذاهاي مفيد براي كبد چرب گريد 2 هستيد؟ اگر بله، پس در جاي مناسب هستيد.

تعريف كبد چرب
كبد چرب غير الكلي (NAFLD) يك اصطلاح كلي براي طيف وسيعي از بيماري هاي كبدي است كه بر افرادي كه الكل مصرف ميكنند يا اصلا الكل مصرف نميكنند تاثير ميگذارد. اين بيماري در نتيجه تجمع چربي به دليلي غير از مصرف زياد الكل در كبد بروز ميكند. كبد چرب غير الكلي عموماً نشانه‌اي ندارد و با پيشرفت مي‌تواند به استئاتوهپاتيت غير الكلي (NASH) تبديل شود، كه يك شكل تهاجمي از بيماري كبد چرب است و ممكن است به اسكار پيشرفته (سيروز) و نارسايي كبدي منجر شود.

مواد غذايي مناسب كبد چرب
خبر خوب اين است كه مي توانيد رژيم غذايي خود را براي كاهش خطرات هر دو نوع بيماري تطبيق دهيد. اگر اضافه وزن داريد، بايد با تغيير رژيم غذايي كم كالري، حداقل 10 درصد از وزن بدن خود را كاهش دهيد. شما مي توانيد اين كار را با افزايش مصرف سبزيجات تازه، ميوه و گياهان پر فيبر و با كاهش مصرف شكر اضافه شده، نمك، چربي ترانس، كربوهيدرات هاي تصفيه شده و الكل انجام دهيد. برخي از مواد غذايي مناسب كبد چرب كه گنجاندن آن در رژيم غذايي افراد مبتلا به كبد چرب خالي از لطف نخواهد بود، عبارتند از:

سبزيجات: اگر هنوز در مورد فوايد سلامتي ناشي از خوردن سبزيجات متقاعد نشده ‌ايد، در اينجا يك دليل ديگر براي مصرف لوبيا، اسفناج، كلم بروكسل و ديگر سبزي ها وجود دارد. آزمايش‌ ها نشان داده ‌اند كه كلم بروكلي به پيشگيري از بيماري كبد چرب كمك مي‌كند. خوردن هر گونه سبزي مي تواند به كاهش وزن كمك كند، كه به نوبه خود در درمان كبد شما موثر است. همچنين به شما احساس سيري زودرس مي دهد و كالري كمي دارد. علاوه بر اين، محتواي غني از فيبر آن مي تواند به شما در كاهش سطح كلسترول خون كمك كند .

ماهي: خوردن ماهي براي مبارزه با كبد چرب موثر است. ماهي سالمون، ساردين، ماهي تن و قزل آلا همگي سرشار از اسيدهاي چرب امگا 3 هستند كه مي تواند به كاهش سطح چربي در كبد و كاهش التهاب آن كمك كند. همچنين يك جايگزين سالم براي گوشت است، زيرا پروتئين را فراهم مي كند و در عين حال به شما اين فرصت را مي دهد كه از مصرف چربي گوشت يا مرغ اجتناب كنيد.

تنظيم ميزان كالري دريافتي
براي افراد مبتلا به بيماري كبد چرب غير الكلي، يك استراتژي مهم كاهش وزن است. حتي ۵% كاهش وزن بدن مي‌تواند ميزان چربي كبد را كاهش دهد. البته اين كاهش وزن بايد اصولي و با سرعت منطقي باشد.

طبق گفته انجمن گوارشي آمريكا، فرد مبتلا به بيماري كبد چرب غير الكلي معمولا بايد براي مشاهده نتايج مثبت كاهش وزن از يكي از اين دو روش استفاده كند: يا روزانه حدود ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ كالري دريافت كند و يا كالري دريافتي روزانه خود را ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ كالري كاهش دهد. اين مسئله به توده بدني فرد و ميزان كالري دريافتي حال حاضر او بستگي دارد.

منبع: https://www.sira.fit/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۱۷:۱۸ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)

آيا انواع بيماري هايي كه مي توانند باعث ريزش مو بشوند را مي شناسيد؟

به غير از انواع بيماري هاي ريزش مو، انواع سرطان ها و درمان آن ها با شيمي درماني ي تواند باعث ريزش موي افراد شود. در ادامه اين مطلب از سايت خريد كلاه گيس با انواع سرطان ها آشنا خواهيد شد.

علل ايجاد سرطان
سرطان ها و اين گونه بيماري ها به دلايل مختلفي ممكن است كه ايجاد شوند. موازدي از جمله مشكلات ژنتيكي، استرس، تغذيه و ..... البته يكي از مواردي كه بسيار به گوش ما مي رسد راديكال آژاد است.

سرطان خون
سرطان خون يا لوسمي تا ۸ درصد كل سرطان ها را شامل مي شود و پنجمين سرطان شايع انساني در جهان مي باشد و يكي از چهار سرطان شايع در ميان كودكان مي باشد. لوسمي، لوكميا يا همان سرطان خون در اصل سرطان سلول هاي خوني است كه به گلبول هاي سفيد مربوط مي شود.

سرطان تخمدان
سرطان تخمدان از تخمدان‌ها شروع مي‌شود. اندام‌هاي كوچكي در دستگاه تناسلي زنانه كه در آن تخمك‌ها تشكيل مي‌شوند. تشخيص سرطان تخمدان گاهي اوقات دشوار است زيرا علائم اغلب تا مراحل بعدي ايجاد نمي شوند. پزشك شما سرطان تخمدان را با جراحي، شيمي درماني و ساير درمان هاي سرطان درمان مي كنند. سرطان تخمدان زماني اتفاق مي‌افتد كه سلول‌هاي غيرطبيعي در تخمدان‌ها يا لوله‌هاي فالوپ رشد كرده و خارج از كنترل تكثير مي‌شوند. تخمدان ها بخشي از دستگاه تناسلي زنان هستند. اين دو اندام گرد و به اندازه گردو در طول سال هاي توليد مثل شما تخم مي سازند.

سرطان روده بزرگ
سرطان روده بزرگ نوعي از سرطان روده است كه از روده بزرگ (كولون) شروع مي شود. روده بزرگ قسمت پاياني دستگاه گوارش است.

سرطان روده بزرگ معمولاً افراد مسن را تحت تأثير قرار مي‌دهد، اگرچه ممكن است در هر سني رخ دهد. اين سرطان معمولاً به صورت توده‌هاي كوچك و غير سرطاني (خوش خيم) سلولي به نام پوليپ شروع مي‌شود كه در داخل روده بزرگ ايجاد مي‌گردد. با گذشت زمان برخي از اين پوليپ ها مي‌توانند به سرطان روده بزرگ تبديل شوند.

سرطان دهانه رحم
سرطان دهانه رحم نوعي سرطان است كه از دهانه رحم شروع مي‌شود. دهانه رحم يك استوانه توخالي است كه قسمت پاييني رحم را به واژن متصل مي‌كند. اكثر سرطان‌هاي دهانه رحم در سلول‌هاي سطح دهانه رحم شروع مي‌شوند.

سرطان دهانه رحم يكي از علل اصلي مرگ‌ومير در ميان زنان آمريكايي بود. اما از زماني كه تست‌هاي غربالگري به طور گسترده در دسترس قرار گرفت، ديگر اين‌گونه نيست.

سرطان پانكراس
يكي از انواع علت سرطان پانكراس به دليل التهاب لوزالمعده مي باشد به طوري كه در تشخيص لوزالمعده مشكل به وجود مي آورد. اكثر تومورهاي لوزالمعده در قسمت سر و يك سوم باقي مانده در تنه لوزالمعده ايجاد مي شود و اين تومورها سبب انسداد مجراي صفراوي و زردي بيمار مي گردد . اغلب سلول هاي مبتلا به سرطان لوزالمعده به بافت هاي ديگر گسترش مي يابند و اكثر اين تومورها خوش خيم هستند . از علت هاي كه سبب بروز اين بيماري در عموم افراد مي شود تغذيه نامناسب نظير: استفاده از غذاهاي پر چرب و سيگار كشيدن مي باشد .

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۰۱:۵۸ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)

غذاي رژيمي چگونه از افزايش وزن جلوگيري مي كند؟

غذاهاي خوشمزه براي كاهش وزن بايد بر اساس نيازهاي بدن تهيه شود و براي كاهش وزن افراد به صورت روزانه مورد استفاده قرار گيرد.

رعايت رژيم غذايي مناسب براي كاهش وزن بسيار حائز اهميت است. بسياري از افراد به علت شرايط خاصي كه دارند، توجهي به رژيم غذايي خودشان ندارند و انتظار دارند كه روز به روز لاغرتر و خوش هيكل تر شوند! رعايت كردن رژيم غذايي مناسب و مصرف برخي از مواد غذايي نه تنها باعث كاهش وزن و لاغري مي شود، بلكه براي حفظ سلامت عمومي بدن نيز مفيد مي باشد.

كيك رژيمي براي افراد چاق
پخت كيك رژيمي براي افراد چاق مي تواند دغدغه بسياري از افراد باشد. كيك شيره انگور يكي از كيك هاي بسيار خوشمزه و رژيمي مي باشد كه شيرين كننده اصلي اين كيك شيره انگو و يا شيره خرما مي باشد. كيك شيره انگور به دليل بافت منجسم و مواد مغذي كه دارد مي تواند به عنوان ميان وعده اي مناسب براي كودكان شما باشد و به خاطر نبود شكر يك كيك رژيمي مي باشد در تهيه اين كيك از كمي گردو به دلخواه استفاده شده است كه مي توانيد با انواع مغز ها جايگزين كنيد اين كيك هم با فر و هم بدون فر تهيه مي شود كه مي توانيد به راحتي روي گاز و داخل قابلمه نيز تهيه كنيد.

آيا حليم چاق كننده است
براي بسياري از افراد اين سوال پيش مي آيد كه آيا حليم چاق كننده است؟ در پاسخ به اين سوال بايد بگوييم كه اگر اين غذا را به صورت رژيمي ميل كنيد خير. براي پخت حليم رژيمي بايد به صورت زير عمل كنيم. نخود را از شب قبل خيس كرده و مي جوشانيم تا نفخ آن گرفته شود .گندم را نيز از شب قبل خيس كرده و با نمك خوب مي پزيم. نخود را (آب آن را خارج مي كنيم) به همراه پياز و گوشت كاملاَ مي پزيم ،گوشت پخته را از آب و نخود جدا مي كنيم و مي كوبيم تا ريش ريش شود ،گندم را با مقداري آب جوش در مخلوط كن مي ريزيم تا كاملاَ له شود .

نخود را نيز با كمي آب گوشت در مخلوط كن مي ريزيم و خوب له مي كنيم، بقيه ي آب گوشت ،نخود ،گوشت و گندم له شده را با هم مخلوط كرده و در قابلمه اي مي ريزيم. قابلمه را روي حرارت ملايم مي گذاريم . حدود نيم ليتر آب به آن اضافه مي كنيم ( آب حليم را اندازه مي كنيم) و مي گذاريم تا حليم به مدت نيم ساعت جا بيفتد. البته بايد در اين مدت حليم مرتب هم زده شود تا ته نگيرد. بعد از جا افتادن حليم، آن را در ظرف مناسب مي ريزيم و با دارچين سرو مي كنيم.

منبع: https://www.sira.fit/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۲۲:۱۷ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)

با راه هاي ريزش مو آشنا شويد و براي درمان آن اقدام كنيد.

ريزش مو يا آلوپسي (alopecia) وضعيتي است كه مي‌تواند پوست سر يا كل بدن شما را تحت تاثير قرار دهد و اثراتي موقت يا دائمي ايجاد كند. دلايل ريزش موي آقايان مي‌تواند نتيجه وراثت، تغييرات هورموني، بيماري‌هاي مختلف يا روندي طبيعي از افزايش سن فرد باشد. هر كسي ممكن است موهاي سر خود را از دست بدهد، اما ريزش در مردان شايع‌تر است و همانطور كه تا به حال ديده‌ايد، طاسي در مردان بيشتر از زنان رخ مي‌دهد. برخي از افراد ترجيح مي‌دهند اجازه دهند ريزش مويشان خود بدون درمان و پنهان ادامه يابد و برخي ديگر ممكن است آن را با تغيير مدل مو، آرايش، كلاه يا روسري بپوشانند. گروه سوم را كساني تشكيل مي‌دهند كه يكي از درمان‌هاي موجود را براي جلوگيري از ريزش بيشتر مو يا بازگرداندن رشد فوليكول‌ها انتخاب مي‌كنند. اگر جرء افرادي هستيد كه مي‌خواهيد هرچه زودتر درمانتان را شروع كنيد با يك پزشك در مورد علت ريزش مو و گزينه‌هاي درماني خود صحبت كنيد.

تلوژن افلوويوم
عوامل متفاوتي مي‌تواند باعث ابتلاي فرد به تلوژن افلوويوم شود. اين موارد شامل تب بسيار بالا، جراحي يا بيهوشي عمومي، مصرف ويتامين A زياد و استرس طولاني و شديد است. شايد در مورد بچه‌ها اين استرس به چشم نيايد اما آنها به دنبال استرس ناشي از از دست دادن فرد موردعلاقه، رفتن ناگهاني مربي دلخواه از مهد يا فوت پرستار محبوبشان دچار آسيب‌هاي جدي مي‌شوند. خيلي وقت‌ها بچه در پي جراحي و بستري در بيمارستان دچار تلوژن افلوويوم مي‌شود كه با گرفتن شرح‌حال و تاريخچه پزشكي بيمار به تشخيص مي‌رسيم. درمان اين بيماري در بچه‌ها از زمان حادثه استرس‌زا تا رشد كامل مجدد موها، بين ۶ ماه تا يك سال طول مي‌كشد كه اطلاع از اين امر براي والدين ضروري است و از نگراني‌شان مي‌كاهد. ضمنا برخي نگراني‌هاي بي‌مورد هم درباره موي بچه‌هاي زير ۶ ماه داريم كه با اطلاع‌رساني به والدين بايد از نگراني آنها كاست مثلا برخي نوزادان هنگام تولد به‌طور چشمگيري پر مو هستند و در نواحي روي گوش‌ها و پيشاني موهاي زيادي دارند.

شوره سر و ريزش مو
شوره سر انواع مختلفي دارد يكي از انواع آن شوره خشك است كه معمول ترين نوع شوره مي باشد و در فصل هاي سرد با توجه به خشكي هوا شايع مي شود اما نكته ديگر در پيدايش اين شوره شستن سر با آب داغ است نوع ديگر شوره، شوره پوست پوستي يا چرب است پوسته هاي اين نوع شوره معمولا بزرگتر از شوره خشك است و حالت روغني دارد و هم چنين رنگ زرد رنگي دارد. در صورتي كه از اين نوع از شوره رنج مي‌بريد بايد براي درمان شوره سر و ريزش مو اقدام كنيد. زيرا در صورت ريزش موي شدي مجبور به استفاده و خريد كلاه گيس مي شويد.

كلاه گيس شيمي درماني
يكي از مشكلاتي كه افراد زيادي با آن دست و پنجه نرم مي كنند سرطان است. يكي از راه هاي درمان سرطان استفاده از شيمي درماني است. يكي ديگر از مشكلات ريزش مو در شيمي درماني است. يكي ديگر از روش هاي مديريت ريزش مو در اين دوران استفاده از كلاه گيس شيمي درماني است. براي بيماراني كه در دوره درمان شيمي درماني با ريزش مو مواجه هستند بهتر آن است كه از كلاه گيس هاي با موهاي طبيعي استفاده شود. استفاده از كلاه گيس هاي مصنوعي منعي ندارند اما كيفيت و زيبايي و حس آرامشي كه موهاي طبيعي به شما ارائه مي دهند بيشتر از نمونه هاي مصنوعي است

منبع: كلاه گيس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۲۵:۱۹ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)

با رژيم كتوژنيك به طور مفصل آشنا شويد.

يكي از معضلات زندگي ماشيني و ديجيتالي امروز، كاهش ميزان تحرك بدني افراد و پيدايش افزايش وزن در آن‌ها است. به همين دليل افراد زيادي وجود دارند كه به دنبال روش‌هاي مختلفي براي كاهش وزن و حفظ تناسب اندام خود هستند. يكي از بهترين روش‌ها براي دستيابي به وزن ايده‌آل، رعايت رژيم‌هاي غذايي است كه از تنوع زيادي برخوردار هستند. رژيم كتوژنيك يكي از روش‌هاي كاهش وزن و دستيابي به وزن ايده‌آل است كه با رعايت اصول و قواعد آن، افراد مي‌توانند وزن خود را كاهش داده و به سطح ايده‌آل برسانند. در ادامه با يك pdf رژيم كتوژنيك 28 روزه رايگان آشنا خواهيد شد.

صبحانه رژيم كتو
صبحانه كتوژنيك، يك وعده‌غذايي سالم و خوشمزه براي شروع روز است؛ اما اگر به روشي درست تهيه شود به شما كمك مي‌كند تا متوجه كاهش وزن در عين حفظ انرژي لازم شويد. صبحانه رژيم كتوژنيك بر اساس انتخاب غذا‌هاي كم كربوهيدرات است و درست مانند يك ناهار يا شام كتوژنيك، به انتخاب غذا‌هاي غني از چربي يا پروتئين سالم كمك مي‌كند. به همين دليل، تهيه صبحانه كتوژنيك خوش‌طعم، بسيار ساده است.

مراحل خارج شدن از رژيم كتوژنيك
مراحل خارج شدن از رژيم كتوژنيك و تثبيت وزن در رژيم كتوژنيك دغدغه اي است كه متوجه افرادي است براي تناسب اندام به سراغ اين رژيم محبوب مي روند. تجربه نشان مي دهد كاهش وزن در مقايسه با حفظ وزن جديد ساده تر است. بنابراين بايد بدانيم چگونه از رژيم كتوژنيك خارج شويم تا زحماتي كه با پيروي از رژيم غذايي براي تناسب اندام كشيده ايم بر باد نرود.

در واقع آنچه تضمين كننده نتيجه كاهش وزن با رژيم كتوزنيك است، سبك زندگي بعد از رژيم است.

علت خروج از رژيم كتو چيست؟
رژيم كتو را به دليل محدوديت در مصرف برخي از مواد غذايي، نمي توان به صورت دراز مدت استفاده كرد. چون ممكن است در طولاني مدت بدن دچار كمبود مواد مغذي مورد نياز شود.

برنامه غذايي رژيم لاغري كتوژنيك
ممكن است از خود بپرسيد كه چگونه با كتوژنيك كاهش وزن خود را به حداكثر برسانم؟ يك قلم و كاغذ برداريد و اين مراحل را دنبال كنيد:

۱. با كاهش چربي و تقريباً حذف كامل كربوهيدرات‌ها (قند) غذا بخوريد.
رژيم كتوژنيك براي كاهش وزن اساساً يك رژيم غذايي با كالري دريافتي روزانه بسيار كم است كه دو منبع اصلي كالري را محدود مي‌كند:

مقدار كمي چربي (به ويژه روغن زيتون فوق بكر) بايد حفظ شود، در حالي كه قند‌ها بايد بسيار كاهش يابد. به بدن ما اجازه مي‌دهد كه كمبود طولاني مدت آن‌ها كتوز را به حركت درآورد، كه چيزي بيش از يك فرآيند طبيعي يا سوزاندن ذخاير چربي محيطي ذخيره شده قبلي به دليل قحطي‌هاي احتمالي نيست.

بنابراين فقط چربي كافي و حداقل كربوهيدرات دريافت كنيد كه به شما كمك مي‌كند احساس رضايت داشته باشيد و انرژي مورد نياز بدن براي سازگاري با سبك زندگي جديد را تأمين كنيد، به لطف اجسام كتوني كه در طول اين فرآيند آزاد مي‌شوند و براي راه تنفسي و ادراري دفع مي‌شوند.

۲. مقدار زيادي آب بنوشيد
اكثر اوقات مردم اهميت هيدراته ماندن را آنطور كه بايد دست كم مي‌گيرند يا فراموش مي‌كنند و اين نيز مي‌تواند عملكرد كامل رژيم كتوژنيك را به خطر بيندازد.

كارشناسان نوشيدن بيش از دو ليتر آب در روز را توصيه مي‌كنند تا بدن شما بتواند با رژيم غذايي سازگار شود و در پايان روز به نتايجي كه مي‌خواهيد برسيد. نوشيدن زياد نيز به تصفيه و تخليه بدن ما كمك مي‌كند، بنابراين هميشه بايد در طول رژيم كتوژنيك به مقدار زياد آب بنوشيد.

۳. با كنترل كالري، غذا‌هاي سالم بخوريد
سوزاندن كالري بيشتر از آنچه مي‌خوريد معمولاً هدف شما براي كاهش وزن است. با اين حال، اگر از رژيم كتوژنيك پيروي مي‌كنيد، مطمئناً كالري دريافتي خود را كاهش مي‌دهيد، اما در عين حال چربي‌هاي قبلي را مي‌سوزانيد و اين بدان معني است كه كاهش وزن سريع‌تر و مؤثرتر است و براي سلامتي شما مضر نيست، به خصوص براي دوره‌هاي كوتاه مدت.

منبع: https://www.sira.fit/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۳۶:۵۴ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)