عصر جديد عصر جديد .

عصر جديد

انواع ورزش ها براي لاغري پا و پايين تنه

خيلي از جوانان همواره سوال هايي در مورد رهايي از چربي هاي اضافه بدن خود مانند چه ورزش هايي در خانه انجام دهيم تا لاغر شويم دارند. در پاسخ به سوال چه ورزش هايي در خانه انجام دهيم تا لاغر شويم بايد گفت كه بايد تمرين هايورزش در خانه  براي لاغري كه در ادامه به آن مي پردازيم را به طور صحيح و مرتب بايد روزانه انجام دهيد. تمرين هاي ورزش در خانه براي لاغري عبارتند از :

•         شنا – ۳ ست ۱۵ تايي : اين تمرين يك حركت عالي براي كار كردن كل عضله هاي بدن به خصوص سينه مي باشد.

•         پل – ۳ ست ۱۵ تايي : از اين تمرين براي فعال كردن عضله هاي قسمت پشت كمر و عضله هاي مركزي استفاده مي شود.

•         پلانك كرال – ۳ ست ۲۰ تايي : اين تمرين يك حركت عالي براي آب كردن عضلات شكم و بالا بردن مقاومت كمر مي باشد.

•         اسكات – ۳ ست ۲۰ تايي : يكي از بهترين تمرين ها براي تقويت عضلات ران و باسن حركت اسكات مي باشد.

•         لانگ راه رفتن – ۲ ست ۱۵ تايي : اين نوع حركت روي ماهيچه هاي بزرگ پا و تنه فرد شروع به كار كردن مي كند.

•         طناب – ۴ ست ۲۰ تايي : طناب زدن يكي از اسان ترين تمرين هاي هوازي است كه باعث افزايش سوخت و ساز در بدن فرد مي شود.

ورزش براي لاغري پا
كساني كه خواهان كاهش سايز ران پاي خود هستند بايد روزانه ۳/۲ كيلومتر راه بروند, اين كار يك ورزش براي لاغري پا است. يكي ديگر از ورزش هاي كاهش سايز ران پا استفاده از پله بجاي آسانسور است, دويدن روي پله ها  در كوچك كردن سايز ران پاهاي شما موثر است. نشست و برخاست نيز مي تواند نقش مثبتي در لاغر شدن ران هاي پا داشته باشد. اين حركت نوعي ورزش براي زانو درد نيز به حساب مي آيد.

انواع ورزش هاي قدرتي
هر نوع فعاليت قلبي-عروقي مثل دويدن يا ورزش كردن روي دستگاه تمرين دهنده متقاطع باعث كاهش وزن مي‌شود اما اگر اين ورزش هاي قدرتي با وزنه زدن نيز همراه شود، نتايج بهتري حاصل خواهد شد. اما به چه دليل؟

هر چقدر رشد عضلات بيشتر باشد به موازات آن كالري بيشتري سوزانده مي‌شود. 500 گرم عضله اضافي حدود 100 كالري مي‌سوزاند.

تمرين با وزنه باعث سوزاندن چربي مي‌شود نه عضله.

تمرين با وزنه جهت كاهش وزن در واقع تمرين استقامتي است: 6 تا 8 سري و هر سري 15 تا 30 حركت انجام دهيد و بين هر سري 15 تا 45 دقيقه ريكاوري كنيد. بايد وزنه‌اي انتخاب كنيد كه به اندازه كافي براي از نفس افتادن شما سنگين باشد به شرطي كه بتوانيد كليه سري‌ ها را تكميل نماييد. اين تمرين بايد بين 30 دقيقه تا يك ساعت باشد.

تمريناتي كه كاربردي هستند و عضلات بزرگ را مانند پاها، پشت، سينه و سريني را درگير كنند بيشتر كالري مي‌ سوزانند. برخي از اين تمرينات عبارتند از: اسكوات، بارفيكس، شنا، پرس سينه، ددليفت و غيره.

ورزش هاي چربي سوزي
ممكن است كتاب ها يا مقالات مختلفي را مطالعه كرده باشيد كه بهترين تمرين يا ورزش هاي چربي سوزي معرفي كرده اند، اما حقيقت اين است كه هر ورزشي كه شما را به منطقه صربان قلب هدف هدايت كند مي تواند در كالري سوزي و كاهش چربي بيشتر نقش داشته باشد.

بهترين ورزش آن چيزي است كه از انجام دادنش لذت مي بريد. هنگامي كه از انجام كاري لذت مي بريد، انگيزه بيشتري براي تداوم فعاليت ها و افزايش تلاش خود براي تحقق اهدافتان داريد.

منبع: https://www.sira.fit/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۱۸:۵۰ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)

انواع حركات ورزشي براي لاغري و كاهش وزن

امروزه بسياري از افراد به دليل سخت شدن معيشت زندگي مشغول كار كردن هستند و از مهم ترين اصل سلامت يعني ورزش كردن غافل شده اند. در پاسخ به اين افراد بايد گفت كه اگر مي خواهيد در ميانسالي و كهنسالي خود به انواع بيماري ها مانند ديابت، فشارخون و … و همچنين درد هاي مفصلي مانند زانو درد، ديسك كمر و … دچار نشويد از همين حالا بايد ورزش كردن را شروع كنيد اما چگونه؟ ورزش لاغري در خانه يكي از گزينه هايي است كه با يك تير دو نشان نه بلكه سه نشان مي توانيد بزنيد. با ورزش لاغري در خانه شما هم ورزش مي كنيد، هم به سلامت جسمي خود كمك مي كنيد و هم لاغر مي شويد چي از اين بهتر؟ همچنين با انجام ورزش لاغري در خانه شما نياز به هيچ تجهيزاتي نداريد و هزينه اي هم براي آن پرداخت نخواهيد كرد.

ورزش براي لاغري ران
يكي از انواع ورزش براي لاغري ران بدين صورت است: به پلو بر روي زمين دراز بكشيد، و دست خود را زير سر قرار دهيد. زانوي پاهاي خود را در يك زاويه مناسب خم كنيد. به آرامي پاي بالايي را بالا آورده و به سمت داخل و پايين حركت دهيد. در حين حركت زاويه زانو را تغيير ندهيد. كمي صبر كنيد، سپس پاي خود را به حالت ابتدايي برگردانيد. در اين تمرين بايد انقباض عضلات خود را احساس كنيد. بنابراين توصيه مي كنيم شكم خود را منقبض نگه داريد.

ليفت سينه با ورزش
يكي از روش هاي ليفت سينه با ورزش است. حركت پرس سينه بطور مستقيم عضلات سينه شما را تحت فشار قرار مي‌دهد. اين حركت با هالتر و دمبل بصورت خوابيده و يا شيبدار انجام مي‌شود كه تفاوت آنها در محل و ميزان اثر روي عضلات سينه است. انجام پرس سينه با دمبل طيف بيشتري از عضلات سينه را درگير مي‌كند و در نتيجه بهترين انتخاب براي فرم دهي به سينه خواهد بود. اين حركت را مي‌توانيد روي زمين يا ميز انجام دهيد و يا براي كسب نتايج بهتر از توپ بدنسازي استفاده كنيد. توپ بدنسازي ابزار بسيار مفيدي براي افزايش اثربخشي تمرينات و همچنين تقويت عضلات پشت است.

حركات پيلاتس براي لاغري شكم و پهلو
حركات پيلاتس براي لاغري شكم و پهلو مي تواند بسيار تاثيرگذار باشد. قدم اول براي استفاده از ورزش پيلاتس و لاغري، شناخت اين ورزش است. پيلاتس، يك ورزش تمريني براي تمام بدن است كه از مجموعه اي از دستگاه ها و تمرينات در آن استفاده مي‌شود. پيلاتس و كاهش وزن با هم ارتباط مستقيم دارند زيرا تمامي تمرينات پيلاتس با تمام بدن، هر دو طرف راست و چپ، به صورت يكپارچه انجام مي‌شود. براي جواب به اين سوال كه آيا پيلاتس باعث لاغري مي شود ؟

ورزش هاي چربي سوزي
تمرين هاي هوازي براي چربي سوزي كه به عنوان ورزش هاي چربي سوزي نيز شناخته مي‌شود، شامل هر نوع تمريني است كه قلب و ريه‌هاي شما را تحريك مي‌كند و مصرف اكسيژن بدن را براي مدت طولاني، افزايش مي‌دهد.

چنين فعاليتي مي توانند از پياده روي سريع و دوچرخه سواري گرفته تا شنا و تمرينات تناوبي با شدت بالا (HIIT) متغير باشد.

مزيت منحصر به فرد تمرين هاي هوازي جهت چربي سوزي، ناشي از توانايي آنها در حفظ شدت متوسط ​​در مدت زمان طولاني است كه بدن شما را به استفاده از چربي ها به عنوان منبع سوخت اوليه، سوق مي دهد و در نتيجه، منجر به چربي سوزي قابل توجهي مي شود.

منبع: https://www.sira.fit/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۳۰:۴۹ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)

انواع ورزش براي لاغري ران و ساق پا

لاغري پاها يكي از دغدغه هاي هر روزه افرادي است كه از اندام پايين تنه خود راضي نيستند. بايد بگوييم كه چربي هاي انباشته شده در قسمت پاها سخت تر باقي نواحي آب مي شوند. به همين دليل بايد به دنبال يك ورزش براي لاغري ران و ساق پا باشيد. در اين مقاله قصد داريم شما را با برخي از اين روش ها آشنا خواهيد شد.

بهترين زمان ورزش براي لاغري
قبل از پرداختن به انواع اين ورزش هاي لاغري پا لازم است كه شما بهترين و مناسب ترين زمان را براي ورزش يشناسيد. انتخاب بهترين زمان ورزش براي لاغري مي تواند تاثير بسزايي در لاغري و كاهش وزن شما داشته باشد. براي مثال اگر شما ورزش براي لاغري ران و ساق پا را در بهترين زمان ممكن انجام دهيد مي توانيد بهترين نتيجه را نيز بگيريد.

اگرچه پياده روي در ساعات مختلف روز مي‌تواند به لاغر شدن كمك كند، اما به دلايل مختلفي بهترين ساعت براي پياده روي اول صبح است:

وقتي صبح ها پياده روي كنيم بدن ما به ۲ دليل تمايل بيشتري براي چربي سوزي دارد.

روش هايي براي لاغري ران و باسن
يكي از قسمت هاي اندام كه زيبايي خاصي به بدن مي بخشد قسمت ران و باسن مي باشد كه اگر خوش فرم باشند هم حس خوبي به ما مي‌دهند هم در انتخاب راحتر لباس به ما خيلي كمك مي كنند

اما براي لاغري ران و باسن و در كل لاغري تمام قسمتهاي بدن شما دو راهكار داريد

1-حركات ورزشي

2-رژيم غذايي

دو نكته مهم براي لاغري ران و باسن
نكته اول
لطفاً اگر فكر يك شب لاغر شدن و يا دنبال لاغري با دارو و مكمل هستيد همين الان اين مقاله را ببنديد زيرا كه در اين مقاله هدف ما لاغري شما از طريق برنامه ورزشي و رژيم غذايي بدون عوارض ميباشد

نكته دوم
استمرار و ادامه اين برنامه هست كه باعث مي‌شود شما به نتيجه دلخواه خود برسيد.

حركات ورزشي مناسب براي لاغر كردن ران
منظور از ورزش هاي قدرتي، تمريناتي هستند كه به افزايش قدرت و استقامت عضلات كمك مي كنند. تمرينات قلبي-عروقي، تمريناتي هستند كه به افزايش ضربان قلب و دفع چربي از بدن كمك مي كنند.

با تركيب اين دو نوع تمرين، شما مي‌توانيد هم از لحاظ استقامتي و هم از لحاظ قدرتي تقويت شويد و به سوختن چربي‌هاي اضافي در ران‌هاي خود كمك كنيد. الويت بسياري از كساني كه به تناسب اندام فكر مي‌كنند لاغري ران و كوچك كردن باسن است.

ورزش هاي لاغري ران ها
اين سوال در مورد چگونگي كاهش وزن در پاها مدام مطرح مي شود. در نتيجه، افراد زيادي در جستجوي مؤثرترين راه‌هاي كاهش چربي ران هستند. در ادامه پنج مورد از موثرترين و آسان ترين تمرينات لاغري داخلي و خارجي ران آمده است. ب

اسكوات
اگر مي خواهيد روي ران ها، باسن، همسترينگ و چهار سر ران خود كار كنيد، اسكوات يكي از موثرترين تمرينات است. نكته اينجاست كه اسكوات نه تنها براي كاهش چربي ران شما مفيد است بلكه در ساخت عضلات و بهبود حجم عضلاني نيز حياتي هستند. انواع مختلفي از اسكات وجود دارد كه مي توانيد انجام دهيد تا بيشترين بهره را از اين تمرين ببريد. اين تمرينات در جلسات ورزش گروهي در خانه فيت بادي باصحيح ترين شيوه زير نظر مربي اجرا مي شوند.

اسكوات پايه
همانطور كه از نام آن پيداست، در اين تمرين نياز است كه كمي خم شويد، انگار در حال چمباتمه زدن هستيد. اين پايه و اساس تغييرات اسكات است. بنابراين، قبل از انجام ساير تغييرات اسكوات، بايد به آن مسلط شد.

با اين حال، توضيج اين كار براي برخي آسان تر از انجام آن است. بسياري از افراد، به خصوص مبتديان، اسكات اوليه را به درستي انجام نمي دهند. بنابراين، ممكن است بيشتر آنها از عدم نتيجه يا افزايش درد زانو شكايت داشته باشند.

منبع: https://www.sira.fit/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۰۴:۳۸ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)

بليچينگ دندان و انواع آن چه كاربردي دارد؟

دندان ها يكي از مهم ترين و تاثيرگذار ترين عضوهاي صورت هنگام لبخند زدن است. اگر به هر دليلي مانند مصرف بيش از حد خوراكي هاي رنگي، دندان هاي ما دچار تغيير رنگ شوند، براي اصلاح طرح لبخند، بايد اقدام به سفيد كردن دندان ها كرد. در رشته دندانپزشكي به اقدامي كه دندان ها را سفيد مي كنند، بليچينگ دندان گفته مي شود.

بليچينگ دندان چيست؟
بليچينگ دندان يا سفيد كردن دندان يك تكنيك ساده و سريع در دندانپزشكي است كه مي تواند دندان ها را 3 الي 8 درجه روشن تر كند. اين روش در سال هاي اخير با استقبال فراواني از طرف مردم روبرو شده است. سفيد كردن دندان را مي توان هم در خانه (هوم بليچينگ) و هم در مطب دندانپزشكي (آفيس بليچينگ) انجام داد. در هر دو روش از ماده هيدروژن پراكسيد براي سفيد كردن دندانها استفاده مي شود فقط ميزان درصد اين ماده در اين دو روش با يكديگر متفاوت است.

توضيحات آفيس بليچينگ
در بليچينگ دندان در مطب دندانپزشكي، متخصصان از محلول هاي سفيد كننده كه حاوي 15 تا 43 درصد هيدروژن پراكسيد هستند براي سفيد كردن دندان ها استفاده مي كنند. لازم به ذكر است كه هر چه درصد اين ماده بيشتر باشد، بايد مدت زمان كمتري بر روي دندانها قرار بگيرد. زيرا در صورت زياد ماندن مواد روي دندان، ممكن است به ميناي دندانها آسيب وارد شود.

علاوه بر اين، دندانپزشكان از گرما يا نور و يا تركيبي از هر دو براي تسريع و تشديد فرآيند سفيد كنندگي استفاده مي كنند. اين فرآِند در مطب دندانپزشكي در يك جلسه كه كمتر از 2 ساعت طول مي كشد، انجام مي شود.

بليچينگ دندان در خانه
معروف ترين روش بليچينگ دندان در خانه، استفاده از پلاك هاي دنداني اي است كه شبيه به اينويزيلاين ها (همان ارتودنسي نامرئي متحرك) هستند. استفاده از آن به اين صورت است كه توسط يك سرنگ مقداري از محلول هيدروژن پراكسيد، كه درصد آن كمتر از روش آفيس بليچينگ است، در قالب دنداني ريخته مي شود و سپس پلاك بر روي دندان قرار مي گيرد. اين پلاك بايد چند ساعت در طول روز يا شب روي دندان ها بماند تا دندان ها را سفيد و درخشان كنند.

روش هاي ديگر براي سفيد كردن دندان ها در خانه استفاده از ژل هاي سفيد كننده و خمير دندان هاي مخصوص است كه مي توان آن ها را بدون نسخه از داروخانه تهيه كرد.

فوايد بليچينگ دندان چيست؟
·         اصلاح طرح لبخند

·         روشي در دسترس است

·         بهبود سلامت دهان و دندان

·         امن و بي خطر بودن

·         داشتن نتايج طولاني مدت

منبع: bestdentist.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۲۵:۴۴ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)

بهترين روش براي ارتودنسي بزرگسالان چيست؟

كساني كه سن بلوغ استخوان هايشان را پشت سر گذاشته اند و در سنين كودكي و نوجواني نتوانسته اند از مزاياي ارتودنسي كودكان بهره مند شوند، مي توانند از ارتودنسي دندان در سن بزرگسالي نيز بهره مند شوند. بريس ها تنها براي نوجوانان نيستند، بلكه در سنين بالاتر هم مي توان از مزاياي اين درمان براي بهبود سلامت دهان و دندان و لبخند زيبا استفاده كرد. ارتودنسي بزرگسالان در مقايسه با ارتودنسي كودكان دشوارتر است اما به اين معنا نيست كه از طريق اين درمان نمي توانند به اصلاح طرح لبخند خود بپردازند.

ارتودنسي بزرگسالان براي اصلاح چه مشكلاتي استفاده مي شود؟
ناهنجاري هاي فك و دنداني كه توسط ارتودنسي بزرگسالان قابل درمان هستند، شامل موارد زير مي شوند:

·         وجود فاصله بين دندان ها

·         شلوغي و روي هم افتادگي دندان ها

·         كج بودن جزئي تا شديد دندان ها

·         جلو بودن يكي از فك ها (به دليل كوچك بودن يا عدم رشد كافي يكي از فك ها يا حتي رشد بيش از اندازه ديگري)

·         وجود فاصله بين دندان هاي فك بالا و پايين حتي حين بسته بودن دهان

·         انحرافات فكي

·         و …

امروزه با پيشرفت هاي مهمي كه حوزه ارتودنسي دندان داشته است، تقاضا براي اين درمان در بين كساني كه بلوغ استخواني خود را پشت سر گذاشته اند بيشتر شده است.

درمان دندان بزرگسالان به چه روش هايي انجام مي شود و بهترين آن چيست؟
براي درمان مشكلات دندان و فك افراد بزرگسال مي توان از انواع روش هاي ارتودنسي ثابت و متحرك استفاده كرد. اين روش ها شامل ارتودنسي فلزي ثابت، ارتودنسي سراميكي، ارتودنسي پشت دنداني يا لينگوال، ارتودنسي ديمون و اينويزيلاين ها مي شود. بزرگسالان چون در اجتكاع فعاليت زيادي دارند، معمولا تمايلي ندارند كه براكت هاي ارتودنسي در دهانشان ديده شود. معمولا اين افراد ترجيح مي دهند كه درمانشان دور از ديد افراد و به طور نامرئي انجام شود. بنابراين بهترين روش درمان ارتودنسي براي بزرگسالان، ارتودنسي نامرئي با الاينرهاي شفاف است.

بيشتر بخوانيد: انواع ارتودنسي نامرئي

طول درمان ارتودنسي بزرگسالان چقدر است؟
استخوان فك افراد با افزايش سن متراكم تر و سفت تر مي شود. علاوه بر آن، افزايش سن با كاهش كلي در حجم استخوان همراه است، به همين دليل حركات اوليه دندان مي تواند در بزرگسالان كندتر و سخت تر باشد. در نتيجه براي جلوگيري از خطر تحليل ريشه بايد از نيروهاي سبك تر استفاه شود. به همين دليل نمي توان اقدام به درمان سريع دندان هاي افراد در ارتودنسي بزرگسالان كرد. همين اتفاق باعث مي شود كه اين ارتودنسي دندان به نسبت ارتودنسي كودكان بيشتر طول بكشد.

منبع: implantdr.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۲۳:۱۸ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)

مهم ترين دلايل استپ وزن را بشناسيم

معمولا افراد در مسير لاغري با سرعت به نسبت خوبي شروع به كاهش وزن مي كنند. اما ممكن است در مسير لاغري و كاهش وزن خود دچار استپ وزن نيز شوند. همه ما ممكن است در حين گرفتن رژيم لاغري، در بازه زماني اي هرچه بر روي ترازو مي رويم، عدد ثابتي نشان دهد و تكان نخورد. اگر شما هم با اين مشكل دست و پنجه نرم مي كنيد، تا انتهاي اين مقاله با ما همراه باشيد تا دلايل استپ وزن و روش هايي براي گذر از آن را برايتان شرح دهيم.

استپ وزن به چه دلايلي اتفاق مي افتد؟
استپ وزني يا توقف در كاهش وزن مي‌ تواند دلايل متعددي داشته باشد و در اينجا، ما به شما برخي از شايع‌ ترين و مهم‌ ترين دلايل استپ وزن را معرفي خواهيم كرد.

افزايش حجم عضله در كنار كاهش وزن
وزن بدن در طي چند روز يا حتي هفته ممكن است تغيير نكند يا افزايش نسبي داشته باشد. اين تغييرات معمولا به عواملي مانند مصرف غذا و تأثير هورمون‌ ها بستگي دارند. همچنين وقتي كه به ورزش مشغول مي ‌شويد، ممكن است به همراه چربي سوزي، به حجم عضلات بدن خود اضافه كنيد.

عدم مصرف پروتئين كافي
كاهش مصرف پروتئين ممكن است بر توقف كاهش وزن تأثير گذار باشد. پروتئين يك ماده مغذي بسيار حياتي براي فرآيند كاهش وزن است. پروتئين مي تواند متابوليسم بدن شما را به طور چشمگيري تقويت كند و باعث كاهش مصرف كالري به طور خودكار در طول روز شود. علاوه بر اين، پروتئين قدرت كنترل گرسنگي و هوس‌هاي غذايي را دارد.

قرار نداشتن در حالت كالري منفي
يكي از اصل هاي كاهش وزن كه به " كالري منفي" معروف است اين است كه بايد كالري‌ هاي مصرفي شما بيشتر از كالري‌ هاي دريافتي شما باشد تا وزن بدن شما كاهش پيدا كند. بعضي افراد حين لاغري با چالش استپ وزن روبه رو مي شوند. توصيه مي شود كه براي برطرف كردن اين مشكل، به مدت محدودي كالري مصرفي خود را يادداشت كنيد تا ببينيد آيا اين مشكل ناشي از عدم رعايت اصل منفي كالري است يا نه.

مصرف نوشيدني هاي قندي
استفاده از نوشيدني‌ هاي حاوي قند مي ‌تواند به طور قابل توجهي تأثيرگذار بر افزايش وزن باشد. ممكن است گاهي از اين موضوع غافل شويم، اما حتي يك ليوان نوشابه ممكن است معادل يك وعده كامل غذايي باشد. اين مسئله تنها به نوشابه‌ هايي مانند كوكاكولا و پپسي محدود نمي‌ شود، بلكه براي نوشيدني ‌هاي سالم ‌تر نيز صادق است. به عنوان مثال، آب‌ ميوه‌ هاي كارخانه‌ اي اغلب از قند فراواني برخوردار اند.

عدم انجام تمرينات ورزشي با وزنه
در مسير كاهش وزن يكي از مهم ترين اقداماتي كه مي توان انجام داد، انجام تمرينات قدرتي با وزنه است. حركات با وزنه باعث افزايش عضلات شده و كمك كننده چربي سوزي در مسير كاهش وزن هستند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۱۶:۵۶ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)

استپ وزن چيست و راه هاي خروج از آن را بشناسيم

بدن انسان يك سيستم هوشمند است و هنگامي كه فرد در طي يك برنامه لاغري گرسنگي زيادي مي كشد، در ابتدا بدن تلاش مي كند با سوزاندن ذخاير چربي اين شرايط را كنترل كند. اين اتفاق باعث كاهش وزن فرد مي شود. اما پس از مدتي كه گرسنگي مداوم ادامه داشته باشد، بدن تصور مي كند كه در شرايط قحطي قرار گرفته است؛ به اين ترتيب سوخت چربي را تا حد ممكن كاهش مي دهد و طبيعتا چربي سوزي هم مثل قبل زياد و سريع انجام نمي شود و دچار استپ وزني مي شويم.

 استپ وزن به چه دلايلي اتفاق مي افتد؟
·         افزايش عضلات در عين كاهش چربي ها

·         عدم مصرف پروتئين كافي

·         قرار نداشتن در حالت كالري منفي

·         داشتن كمبود خواب

·         استرس داشتن

·         عدم انجام تمرينات ورزشي با وزنه

·         وجود مشكلات در وضعيت سلامت فرد

·         قرار داشتن مدت زمان زياد در رژيم

·         عدم انجام تمرينات هوازي

راه هاي خارج شدن از استپ وزني
رژيم شوك يكي از راه ‌هايي است كه براي مقابله با استپ وزني و تحريك دوباره كاهش وزن مي ‌توانيد انتخاب كنيد. اين نوع رژيم ‌ها معمولا با محدود كردن مصرف كالري ‌در طول روز آغاز مي‌ شوند و مي‌ توانند به شما كمك كنند تا وزن اضافي خود را سريع ‌تر از دست بدهيد. اگرچه اين روش ممكن است در كوتاه مدت به شما كمك كند اما براي مدت طولاني توصيه نمي‌ شود، زيرا ممكن است منجر به كاهش عضلات و آب شدن آنها و همچنين مشكلات سلامتي شود.

براي مقابله با استپ وزني و دستيابي به كاهش وزن پايدارتر، بهتر است از رژيم‌ هاي متعادل و متنوع استفاده كنيد. اين رژيم‌ ها بايد شامل ميزان مناسبي از پروتئين، كربوهيدرات، چربي‌ هاي سالم، ويتامين‌ ها و مواد معدني باشند. به عنوان جايگزين براي رژيم‌ شوك، تلاش كنيد تا ميزان كالري‌ مصرفي خود را در تعادل نگه داريد و به تدريج تمرينات تناوبي و مقاومتي را به برنامه ورزشي خود اضافه كنيد. اين روش به شما كمك مي‌ كند تا عضلات خود را حفظ كرده و به سلامتي عمومي خود اهميت بيشتري بدهيد.

هورمون استرس يا همان كورتيزول در مواقع استرس زا توليد مي شوند. در صورتي كه توليد اين هورمون از حدي بالاتر باشد منجر به توقف چربي سوزي مي شود. بنابراين يكي از دلايل استپ وزني استرس است كه با انجام كارهاي زير مي توانيد تا حد زيادي آن را كنترل كنيد:

·         دمبل بزنيد.

·         پياده روي كنيد.

·         صحبت با خانواده، دوستان و گسترش روابط اجتماعي را فراموش نكنيد.

·         به موسيقي هاي آرامش بخش گوش كنيد.

·         به حد كافي بخوابيد.

·         مديتيشن كنيد.

·         كتاب بخوانيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۱۳:۳۰ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)

رژيم كتوژنيك و رژيم كانادايي را بشناسيد.

رژيم غذايي سالم و متعادل چيست؟ | رژيم غذايي سالم و متعادل شامل تمامي مواد مغذي مورد نياز بدن براي عملكرد صحيح مي باشد. در حقيقت، تا 80 درصد بيماري هاي قلبي و سكته هاي زودرس را مي توان با عادت ها و برنامه غذايي سالم و سبك زندگي درست، كاهش داد.

يك رژيم غذايي سالم مي تواند به شما در كاهش خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي و سكته مغزي به روش هاي زير كمك كند:

·         بهبود سطح كلسترول خون

·         كاهش فشار خون

·         كمك به مديريت وزن

·         كنترل قند خون

در ادامه با انواع رژيم لاغري از جمله رژيم كانادايي و يك رژيم كتوژنيك 28 روزه رايگان آشنا خواهيد شد.

رژيم كانادايي

يكي از بهترين رژيم ها براي سوزندان كالري و چربي بدن، رژيم كانادايي مي باشد. اين رژيم يك دوره 15 روز است و رژيمي آساني مي باشد و تايم آن كوتاه است و شما از رژيم خسته نمي شويد، و در صورت اجراي دقيق بسيار موثر است. اين رژيم سوخت و سازبدن را تغيير مي دهد و به همين دليل پس از پايان مدت آن مي شود بصورت معمول غذا خورد، بدون آن كه اضافه وزن بياوريد.

رژيم كانادايي به سرعت پربي هاي اضافي را مي سوزاند و مانع بازگشت وزن از دست رفته مي شود، همچنين اين رژيم روي مركز اشتها در مغز اثر مي گذارد و اشتها كم مي شود.

همانطور كه گفتيم اين رژيم دوره 15 روزه دارد و روزهاي آن نبايد كم و يا زياد شود، همچنين براي مواد غذايي كه در اين روزها انتخاب شده نبايد جايگزيني قرار دهيد و دقيقا همان مواد غذايي را بايد استفاده كنيد. اگر اين رژيم را بطور دقيق انجام دهيد پس از پايان آن بين 5 الي 10 كيلو از وزن شما كاسته مي شود و 10 الي 15 سانتيمتر از سايز شما كم مي شود.

اين رژيم براي افرادي مناسب مي باشد كه داراي سلامت جسمي كامل هستند و بيماري خاصي مانند فشار خون، ناراحتي قلبي و زخم معده و … ندارند.

نكته مهم: ممكن است ميزان از دست رفتن آب بدن در روزهاي اول زياد باشد و حالت سستي به شما دست دهد كه براي از بين بردن اين حالت حتما در طول روز 8 ليوان آب بنوشيد.

رژيم كتوژنيك
اين رژيم كه به سومين رژيم سريع دنيا تبديل شده است، يك شعار دارد و آن هم كربوهيدرات كم، چربي زياد (Low Carb, High Fat) است و با توجه به اين شعار، روش كار اين رژيم نير كاملا نمايان مي‌شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۵۱:۲۵ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)

با گلاه گيس و موارد مرتبط با آن آشنا شويد.

شايد در نگاه اول كلاه گيس يك محصول زنانه به نظر بيايد، اما همين كلاه گيس‌ها هستند كه با انتخاب درست و صحيح، مي‌توانند جلوه و زيبايي بسيار بيشتري را براي افراد به ارمغان آورند. نكته ايي كه بايد در خريد كلاه گيس به آن توجه داشته باشيد اين است كه انتخاب صحيح يك كلاه گيس براي استفاده در هر نوع مو يا پوست، مهم است. در بازار امروز با تنوع قابل توجهي از كلاه گيس ها و گيس هاي مصنوعي روبرو هستيم كه هر كدام از اين كلاه گيس‌ها و موها ظاهري متفاوت داشته و حتي با يكديگر متفاوت مي باشند.

پروتز مو
پروتز مو از موهاي طبيعي تشكيل شده است و روشي جديد براي ترميم مو است. اين روش ،موقت است و به دليل هزينه كم ، برخي از مردم به آن روي آورده اند. در اين روش موهاي مصنوعي بر روي نانو نازكي كه اصلا معلوم نميشود،كاشته ميشود و سپس با چسب هاي مخصوص ميچسبد. بعد از انجام پروتز مو، موهاي موجود به شكل موهاي طبيعي نشان داده ميشود به صورتي كه انگار موها در پوست سر كاشته شده است.جالب است بدانيد پروتز مو براي افرادي كه ورزش و فعاليت روزانه بسياري دارند،كارامد است.

اكستنشن مو
اكستنشن مو به عنوان يكپارچه سازي مو نيز شناخته مي شود. از آنها براي افزايش طول و حجم مو استفاده مي شود. آنها مي توانند از موهاي طبيعي يا مصنوعي ساخته شوند. اكستنشن هاي طبيعي بهترين كيفيت (و البته گران ترين) هستند زيرا كوتيكول موهاي طبيعي حفظ مي شود و تمام موها در يك جهت مي روند و طبيعي ترين ظاهر را به آن مي بخشند. اگر بودجه تان كم است، اكستنشن مو مصنوعي گزينه ارزان تري است. اگرچه براي يك ظاهر طراحي عالي نيستند و به راحتي گره مي خورند، اكستنشن هاي مصنوعي براي هركسي كه خواهان تغيير موقتي در سبك است خوب است. آنها همچنين به اندازه اكستنشن موهاي طبيعي نيازي به نگهداري از جانب شما ندارند .

مقايسه كاشت مو و كلاه گيس
در مورد مقايسه كاشت مو و كلاه گيس بايد بگوييم كه برتري پيوند مو به كلاه گيس غيرقابل انكار است. اين مسئله مورد قبول اكثر كارشناسان و افراد است. بنابراين هيچ شكي در برتري پيوند مو به كلاه گيس وجود ندارد. اين دو را از جهات مختلف بررسي مي كنيم :

طبيعي يا مصنوعي بودن
كاشت مو به صورت طبيعي انجام شده و موهاي كاشته شده پس از گذشت مدتي كاملاً طبيعي جلوه مي كنند. فردي كه اقدام به كاشت موي طبيعي كرده است مي تواند با اعتماد به نفس كامل در جامعه حاضر شود و استرسي به دليل مصنوعي جلوه نمودن موهاي خود نداشته باشد.

اما اگر كلاه گيس را براي پوشش كم مويي و طاسي سر خود انتخاب نموده ايد ، بايد همواره به مراقبت از آن و جابه جا نشدن آن از سرتان توجه كنيد. كوچكترين طوفاني مي تواند كلاه گيس شما را جابه جا نموده و همراه با خود ببرد.

بيش تر بخوانيد: تعمير كلاه گيس

هزينه كاشت مو و كلاه گيس
يكي از تفاوت هاي اين دو ، بحث هزينه است. هزينه كاشت مو سبب شده است كه برخي استفاده از كلاه گيس را ترجيح بدهند. قيمت كلاه گيس پايين بوده و تمامي افراد با هر توان مالي ، امكان خريد آن را دارند. اما هزينه كاشت مو طبيعتاً بيشتر بوده و برخي از افراد توان مالي پرداخت هزينه ي آن را ندارند. البته توجه داشته باشيد كه كاشت مو يك نتيجه ي ماندگار خواهد داشت و صرف هزينه بيشتر براي آن ، ارزشمند مي باشد. زيرا شما صاحب موهايي دائمي خواهيد بود و بر خلاف كلاه گيس ، نگراني در رابطه با جابه جايي آن بر روي سر و مورد تمسخر واقع شدن نخواهيد داشت.

منبع: https://www.kolahgiss.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۲۶:۳۳ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)

ورزش هاي قدرتي و چربي سوز را بيش تر بشناسيد.

در زمينه لاغري با ورزش مي توانيد انواع مختلف ورزش ها را انتخاب كنيد اما لازم است بگوييم كه بايد بر اساس توانايي هاي خود يكي از انواع ورزش هاي قدرتي و يا ورزش هاي چربي سوزي را انتخاب كنيد. در اين مطلب مي توانيد با انواع اين ورزش هاي لاغري آشنا شويد و بدانيد كه با كدام يك مي توانيد به وزن هدف خود برسيد.

ورزش چربي سوزي
در اكثر موارد افرادي هستن كه به دنبال ورزش هاي چربي سوزي مي گردند. اگر شما نيز قصد كاهش وزن داريد و تصور مي كنيد كه با استفاده و به كارگيري ورزش هاي چربي سوزي مي توانيد لاغر شويد، بايد يكي از انواع ورزش هاي چربي سوز را در برنامه ورزشي خود قرار دهيد. همچنين بايد بگوييم كه چربي سوزي تنها با استفاده از رژيم هاي لاغري امكان پذير نيست و شما بايد از يك برنامه ورزشي كامل نيز استفاده كنيد.

انواع ورزش هاي چربي سوزي
قايق راني: 600 الي 650 كالري در هر ساعت

اسكي واره: 650 الي 700 كالري در هر ساعت

دستگاه اسكي: 700 الي 750 كالري در هر ساعت

ايروبيك استپ: 750 الي 800 كالري در هر ساعت

دوچرخه ثابت: 750 الي 800 كالري در ساعت

چگونه چربي سوزي بيش تر مي شود؟
اگر شما به طور مرتب از يك برنامه ورزشي استفاده كنيد، بدن شما به آن ورزش عادت كرده و شما دچار استپ وزني مي شويد. با در اين مرحله شما بايد برنامه ورزشي خود را تغيير دهيد. با تغيير برنامه ورزشي به سادگي بدن را مجبور مي كنيد تا به كالري سوزي ادامه دهد.

مواد غذايي چربي سوز
·         حبوبات

·         پودر وي

·         جو دوسر

·         انواع توت

·         غلات كامل

·         روغن زيتون

·         كره بادام‌زميني

·         بادام و ساير دانه‌هاي روغني

·         بوقلمون و گوشت‌هاي كم‌چرب

·         محصولات لبني كم‌‌چرب يا بدونِ چربي

·         اسفناج و ساير سبزي‌جات داراي برگ تيره

ورزش هاي قدرتي
ورزش هاي قدرتي در سلامتي افراد و تناسب اندام آن ها مي تواند بسيار تاثيرگذار باشد. همچنين گفته مي شود كه تمرينات قدرتي باعث بالا رفتن استقامت بدني شما مي شود و شما را قوي مي كند. اين تمرينات به طور كلي با هدف بهبود ميزان استقامت و سلامت بدن طراحي شده است كه اغلب با وزنه سر و كار داريد. گاهي به اشتباه بعضي فكر مي‌كنند تمرين قدرتي فقط براي «حجم عضلاني گرفتن» مفيد است يا فقط براي «مردان» لازم است؛ اما تمرينات قدرتي، براي همه بسيار مهم و ضروري است، حتي كساني كه تمايل ندارند تغييري در ظاهر اندام خود ايجاد كنند.

كاهش وزن با ورزش هاي قدرتي
برخي از افراد براي رسيدن به نتيجه عجله دارند. واقعيت اين است كه مديريت وزن زمان‌بر است. انجام بيرويه ورزش هوازي و داشتن رژيم‌هاي بيش از حد سختگيرانه ممكن است باعث كاهش وزن لحظه‌اي شود، اما پايدار نخواهد بود و به بدن شما آسيب زيادي مي‌زند.

براي لاغر شدن و كاهي وزن، راه‌هاي مختلفي است. از بين تمام راه حل‌هايي كه براي تناسب اندام و لاغري وجود دارد، كاهش وزن با ورزش و تمرين‌هاي ورزشي جزو بهترين راه‌حل‌هاست. البته به اين نكته توجه داشته باشيد كه در بين ورزش‌هاي مختلف، برخي از ورزش‌هاي مي‌توانيد بيشترين كارايي جهت چربي سوزي و تناسب اندام را داشته باشد.

منبع: https://www.sira.fit/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۱۳:۴۸ توسط:netware موضوع: SPONSERED نظرات (0)