عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

چگونه از خراشیدگی سطح طلا پیشگیری کنیم؟

چگونه از خراشیدگی سطح طلا پیشگیری کنیم؟
لازم به یادآوری نیست که باید از طلای خود به‌درستی نگهداری کنید تا مشکلی برای آن پیش نیاید. اما فارغ از این بدیهیات، در زیر چند نکته را گفته‌ایم که خوب است هنگام خرید طلا به آن‌ها توجه داشته باشید. با این کارها می‌توانید از از خراشیدگی سطح طلا پیشگیری کنید.

– طلایی بخرید که به‌راحتی خراش بر نمی‌دارد
طلا فلز نرمی است. هرچه عیار بالاتری داشته باشد، یعنی خلوصش بیشتر است و در نتیجه نرم‌تر است. اما برعکس، وقتی عیار آن پایین باشد، یعنی فلزات بیشتری در ساخت آن به‌کار رفته و در نتیجه، در برابر ضربه و خراشیدگی سفت‌تر و محکم‌تر خواهد بود. با این توصیفات، بهتر است برای خرید انگشتر طلا یا خرید النگو طلا که بیشتر در معرض آسیب دیدن هستند، عیار پایین‌تری را انتخاب کنید. اما برای طلاهای دیگر همچون گوشواره، آویز یا گردنبند که جایشان امن‌تر است، از عیارهای بالا استفاده کنید.

همچنین توجه داشته باشید که در بازار معمولاً دو مدل طلا عرضه می شود. یک، طلاهای درجه‌ی یک که کیفیت بالایی دارند و دو، طلاهای درجه دو که با اجرت کمی فروخته می‌شوند. طلاهای که باکیفیت پاپین‌تری ساخته شده‌اند، بسیار سریع‌تر از طلاهای دسته‌ی دوم تیره و کدر می‌شوند و ممکن است سریع‌تر هم خطوخش بردارند. بنابراین بهتر است از فروشگاه‌های معتبری همچون گالری پرسته طلای موردنظر خود را خریداری کنید تا مطمئن باشید که ۱۸ عیار و اصل هستند.

بیشتر بخوانید :

خرید آنلاین طلا 
– طلاهای ظریف را فقط در مواقع خاص استفاده کنید
وقتی می‌دانید طلای شما بسیار ظریف و آسیب‌پذیر است، بهتر است آن را هر روز و همیشه و همه‌جا استفاده نکنید. در مراسم یا قرارهایی که برایتان اهمیت بیشتری دارند از زیبایی این جواهرات بهره بگیرید. استفاد‌ه کوتاه‌مد‌ت از طلا و جواهر باعث می‌شود‌ که همیشه برق خود‌ را حفظ کنند‌ و کنر دچار خراشیدگی شوند.

– از طلای خود در حمام یا استخر استفاده نکنید
هنگام حمام کردن یا شست‌وشوی د‌ست‌هـا، جـواهرآلات خـود‌ را د‌ر بیاورید‌ چون صابون سبب ایجاد‌ لایه‌ای نازک روی جواهرآلات می‌شود‌ و برق و درخشش آن را به‌تد‌ریج از بین می‌برد

منبع : طلا فروشی اینترنتی کیش طلا 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۶:۵۸ توسط:netware موضوع: نظرات (0)