عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

معرفی و تاریخچه برند تیفانی اند کو

اگر قصد خرید طلا از برند معروف و جهانی تیفانی را دارید در این مقاله با طلا فروشی کیش طلا همراه باشید تا شما را با تاریخچه این برند جهانی آشنا کنیم.

تیفانی اند کو (Tiffany & Co) یکی از گران‌ترین برندهای طلا و جواهر در جهان است که تا چند سال پیش با نام تیفانی اند یانگ شناخته می‌شد. البته این شرکت کالای لوکس آمریکایی در میان عموم مردم با نام تیفانی شهرت دارد. زمینه‌ی اصلی فعالیت‌های آن نیز طراحی، ساخت و فروش جواهرات است.

جالب است بدانید شرکت تیفانی در سال ۱۸۳۷ توسط چارلز لوئیس تیفانی، به‌عنوان مرکز فروش محصولات فانتزی و لوازم التحریر تأسیس شد. قیمت اجناس تیفانی زمانی که آغاز به کار کرد، مقطوع بود و فقط هم پول نقد قبول می‌کرد و کارت اعتباری یا چک برایش قابل قبول نبود. در آن زمان این سیاست آن‌قدر منحصربه‌‌فرد بود که در صفحه اول بسیاری از روزنامه‌ها منعکس شد.

در سال ۱۸۴۵، کتاب آبی تیفانی، اولین کاتالوگ خرده‌فروشی در ایالات متحده آمریکا بود؛ نوآوری دیگری که خبرساز شد. در سال ۱۸۵۳ زمانی که چارلز تیفانی کنترل شرکت را در دست گرفت، بخش جواهرات نیز به این برند اضافه شد.

در سال ۱۸۶۱، آبراهام لینکلن، برای مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری خود، ساخت یک جام را به شرکت تیفانی سفارش داد و در طول دوران ریاست جمهوری، برای همسرش یک سری زینت آلات از مرواریدهای ریز، ساخت تیفانی خرید.

در سال ۱۸۷۸، چارلز تیفانی یکی از بزرگ‌ترین و مرغوب‌ترین الماس‌های ممتاز زرد رنگ جهان را، با وزن بیش از ۲۸۷ قیراط به دست آورد، که در معادن الماس کیمبرلی در آفریقای جنوبی کشف شده بود. این برند در سال ۱۸۸۷ حتی موفق شد جواهرات تاج سلطنتی فرانسه را نیز خریداری کند.

در سال ۱۸۸۵ از تیفانی خواسته شد که «نشان بزرگ ایالات متحده آمریکا» را دوباره طراحی کند و این طراحی مجدد هنوز روی همه اسکناس‌های یک دلاری ایالات متحده دیده می‌شود. در سال ۱۹۳۰ میلادی هم جام طلایی آمریکا، معتبرترین جایزه‌ی مسابقات قایقرانی را طراحی کرد.

تیفانی در حال حاضر محصولات گسترده‌تری در چرخه تولید دارد که تمامی آنها کالاهای لوکس به‌شمار می‌روند. در ساخت و فروش طلا هم سابقه درخشانی دارد که در بالا اشاره کردیم.

شرکت تیفانی در سال ۲۰۱۳ در فهرست فوربز جهانی ۲۰۰۰ با ارزش بازار سرمایه ۸٫۸ میلیارد دلار، در رتبه ۱۶۵۹ از بزرگترین شرکت‌های جهان قرار گرفت. دفتر مرکزی این شرکت در شهر نیویورک قرار دارد. با بیش از دو قرن خلاقیت، تیفانی اند کو شهرت و آوازه خود را به عنوان یکی از برترین برندهای جواهر در دنیا تثبیت کرده است. به طوری که از آن به عنوان یکی از طلایه‌داران این عرصه یاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید :

·        خرید النگو طلا

 

·         خرید حلقه ازدواج


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۱:۵۷ توسط:netware موضوع: نظرات (0)