عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

تاثیر جراحی اسلیو معده بر روی مغز چقدر است؟

اعتیاد به غذا خوردن بعد از جراحی چاقی چگونه برطرف می شود؟

بدن تمام انسان ها هورمون های خاصی ترشح می کند، که می گویند چه زمانی انسان گرسنه شده است. این هورمون ها که گرلین نام دارند، در برخی از بدن ها بیشتر از حد نرمال ترشح می شوند. به همین دلیل این دسته از افراد بیشتر ساعات روز را در حالت گرسنگی به سر می برند.

اگر شخصی اقدام به استفاده از غذاهای ناسالم نماید، سیگنال هایی به هورمون های خاص ارسال می شود و آنها را تحریک می کند. درست مانند زمانی که شخصی اقدام به مصرف مواد مخدر اعتیاد آور می نماید. اعتیاد به خوردن غذا نیز نوعی اعتیاد خطرناک است که می توان بیشتر سیستم بدن را تحت کنترل خود درآورد.

بیمارانی که اقدام به جراحی اسلیو معده می نمایند، ابتدا ممکن است به دلیل ترشح بالای این هورمون در بدن خود دچار مشکلاتی شوند. اما پس از مدتی این مشکل برطرف می شود و بدن آنها حالت نرمال به خود خواهد گرفت. البته بهتر است این مسئله را مد نظر داشته باشید که مراقبت های بعد از جراحی اسلیو، مسئله مهمی است که باید به آن توجه شود. در غیر این صورت نمی توانید شاهد نتیجه مطلوب بعد از اسلیو معده باشید.

آیا میان جراحی اسلیو معده و مغز رابطه ای وجود دارد؟

می دانیم که تمامی بخش های بدن تحت کنترل مغز هستند. پس طبیعی است که احساس گرسنگی نیز توسط مغز به معده دستور داده شود. زمانی که شخصی اقدام به جراحی لاغری می نماید، مغز این اسیب را دریافت نموده و سیگنال های گرسنگی کمتری به معده ارسال می کند.

وقتی معده خالی می شود هورمونی با نام گرلین در بدن ترشح می شود که درون جریان خون وجود دارد. این هورمون منجر می شود تا مغز پالس های گرسنگی ایجاد نموده و اعلام کند که الان وقت خوردن غذا است. اما به محض این که فرد غذا میل می کند، ترشح این هورمون در بدن کاهش می یابد. پس جراحی اسلیو معده می تواند دلیل مناسبی برای کاهش ترشح این هورمون در بدن باشد.

زیرا معده بعد از جراحی اسلیو معده کوچک می شود، و این یعنی هورمون گرلین نیز کمتر در بدن ترشح خواهد شد.

بیشتر بخوانید :

متخصص جراحی لاغری کیست ؟

آیا برگشت ناپذیر بودن جراحی اسلیو ویژگی بدی به شمار می رود؟

شاید این مسئله که جراحی اسلیو قابلیت بازگشت ندارد، یک ویژگی خوب به شمار رود. اما نمی توانیم به طور قطع بیان کنیم که تمام بیمارانی که این روش درمانی را  انتخاب کرده اند، از جراحی اسلیو معده خود راضی هستند. اما نتیجه ای که با این جراحی به دست می آید، بیمار را برای انجام آن مشتاق می کند.

بیمارانی که جراحی اسلیو انجام می دهند، ممکن است درگیر مشکلاتی همچون حالت تهوع، استفراغ یا اسهال و مشکلات دیگری در کوتاه مدت شوند. حتی از هر 5 بیماری که جراحی انجام می دهد، ممکن است به بیماری ریفلاکس معده دچار شود. که البته این مشکلات به مرور زمان برطرف می شود.

بدن بیماران معمولا تغییرات جراحی اسلیو معده را بهتر از روش های دیگر تحمل می کند. مثلا می توانیم بگوییم که این دسته از افراد کمتر دچار مشکلاتی همچون اتساع مری، اتساع کیسه، مشکلات پورت و موارد دیگر می شوند. زیرا در این روش جراحی هیچ شی خارجی ای در معده جای نمی گیرد، و از این رو بدن با خطر کمتری می تواند این تغییر را بپذیرد.

جراحی اسلیو معده یک روش عالی و مناسب برای رسیدن به تناسب اندام و لاغری به شمار می رود، که نسبت به روش های دیگر مزایای بیشتری نیز دارد.

جهت محاسبه شاخص توده بدنی خو قبل از هر عمل جراحی لاغری به این سایت مراجعه کنید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۰:۰۷ توسط:netware موضوع: نظرات (0)