عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

4 رژیم لاغری سریع و کاملا تضمینی برای کاهش وزن تنها در ۱ ماه

بدون هیچ مقدمه ای می خواهیم 4 رژیم لاغری تضمینی و کاملا علمی که در مدت زمان کوتاهی به کاهش وزن و لاغری سریع  کمک کنند را به شما معرفی کنیم. این رژیم ها امتحان شده هستند و نتایج قابل قبولی تاکنون داشته اند.

۱. رژیم لاغری پالئو

رژیم پالئو یا paleo به رژیم غارنشینی یا رژیم انسان های اولیه نیز گفته می شود. کسانی که از این رژیم پیروی می کنند معتقدند بهتر است غذاهایی بخوریم که اجداد شکارچی ما پیش از توسعه کشاورزی به عنوان غذای اصلی مصرف می کردند.

دنبال کنندگان رژیم لاغری پالئو  معتقدند که  بیشتر بیماری های مدرن و امروزی ناشی از مصرف غذاهای فرآوری شده، تراریخته و یا حتی لبنیات است.

رژیم غذایی پالئو چگونه به کاهش وزن افراد کمک می کنند؟

کسانی که رژیم پالئو می گیرند باید غذاهای کامل، پروتئین بدون چربی، سبزیجات، میوه ها، مغزها و دانه ها را بیشتر مصرف کنند. غذاهای فرآوری شده، غلات و لبنیات نیز از ممنوعیات پالئو هستند.

۲. رژیم غذایی وگان

رژیم وگان یا (Vegan) یکی از اخلاقی ترین و موثرترین رژیم های کاهش وزن است که این روزها دیگر تنها برای کاهش وزن نبوده و برای موضوعات زیست محیطی و اخلاقی مورد علاقه است.

به رژیم وگان، رژیم گیاه خواری نیز گفته می شود و در آن مصرف هیچ نوع گوشت یا فرآورده حیوانی مجاز نیست.

رژیم وگان چگونه به کاهش وزن و سلامتی بیشتر کمک می کند؟

وگانیسیم یکی از سخت ترین اشکال گیاهخواری یا وجترینیسم (vegetarianism) است. در این رژیم لاغری علاوه بر از اجتناب از مصرف گوشت حیوانات، اقلام غذایی دیگری مانند لبنیات، تخم مرغ و فرآورده های حیوانی مانند ژلاتین، عسل، آلبومین، آب پنیر، کازئین و برخی از انواع ویتامین D3  نیز ممنوعیت مصرف دارد.

رژیم گیاهخواری به دلیل ارائه مقادیر اندک کالری و چربی و میزان زیادی فیبر به افزایش احساس سیری و کاهش میزان گرسنگی کمک زیادی می کند. این رژیم در مقایسه با روش های دیگر، در دراز مدت باعث کاهش وزن مستمر و حفظ وزن سالم می شود.

۳. رژیم کم کربوهیدارت

یکی از قدیمی ترین روش های کاهش وزن ایجاد تغییرات در میزان کربوهیدارت دریافتی به جهت کاهش وزن بیشتر است. تعداد بسیار زیادی رژیم لاغری سریع و کم کربوهیدارت وجود دارد سنگ بنای همگی کاهش میزان کربوهیدارت در ژریم غذایی است. در هر روش مقدار مشخصی کربوهیدارت مصرف می شود. اما در اغلب این رژیم ها مصرف کربوهیدرات به میزان ۲۰–۱۵۰ گرم در روز کاهش میابد.

هدف اصلی در دنبال کردن رژیم لاغری کم کربوهیدارت این است که بدن وادار شود به جای استفاده از کربوهیدارت (به عنوان منبع انرژی بدن)، از ذخیره چربی ها به جای منبع اصلی انرژی استفاده کند.

رژیم کم کربوهیدارت چطور به کاهش وزن افراد چاق کمک می کند؟

به سادگی، افرادی که این رژیم را اجرا می کنند باید مصرف پروتئین و چربی های خود را افزایش داده و مصرف کربوهیدارت ها را به شدت کاهش دهند.

زمانی که کربوهیدارت های کمتری وارد بدن شوند، اسید های چرب به جای آن ها وارد جریان خود و کبد می شوند. در نهایت این اسیدها در داخل کبد به کتون تبدیل می شوند.

بدن در غیاب کربوهیدارت ها از اسید چرب و کتون به عنوان منبع اصلی انرژی خود استفاده می کند. این رژیم مخصوصا در افرادی که شاخص توده بدنی بالای ۳۰ دارند موثرتر است.

مصرف رژیم های این چنینی به کاهش چربی شکم و پهلو کمک بسیار زیادی می کند.

۴. رژیم لاغری دوکان

رژیم دوکان یا (Dukan) نوعب رژیم کاهش وزن است که در آن میزان کربوهیدرات کم و پروتیئن بالا است. این رژیم طی ۲ مرحله به کاهش وزن موثر کمک کرده و طی دو مرحله دیگر به نگهداره، تثبیت و حفظ وزن کمک می کند.

اینکه الگوی تغذیه ای در هر دو مرحله چگونه است است و یا مدت زمان این رژیم چقدر است در واقع به میزان کاهش وزن شما بستگی دارد.

رژیم دوکان چطور به کم کردن وزن کمک می کند؟

افرادی که رژیم لاغری سریع کم کربوهیدارت دوکان دارند در مرحله اول منابع پروتئین کم چرب یا بدون چربی را به همراه جوانه جو دو سر مصرف می کنند. این مرحله حدود  1 تا ۷ روز ادامه خواهد داشت.

در مرحله دوم سبزیجات غیر نشاسته ای به همراه جوانه جو دو سر مصرف می شود.

در مراحل بعدی نیز مقدار زیادی پروتئین و چربی و کربوهیدرات نیز افزوده می شود.

دنبال کردن این رژیم غذایی باعث می شود که افراد طی یک دوره ۸ تا ۱۰ هفته ای به شرط دریافت روزانه حدود ۱۰۰۰ کالری+ ۱۰۰ گرم پروتئین به صورت روزانه، حدودا ۱۵ کیلوگرم وزن از دست برود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۵۵:۴۲ توسط:netware موضوع: نظرات (0)