عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

راز های کاهش 10 کیلوگرم وزن فقظ تا عید

عید نوروز نزدیک است و احتمالا بیشتر افرادی که اضافه وزن دارند یا با معضل چاقی دسته و پنجه نرم می کنند به دنبال این هستند که کم کم مقداری از اضافه وزن خودشان را از دست دهند. اما سوال اینجا است که در این بازه زمانی تقریبا اندک، تا قبل از عید، چند کیلو می توان وزن کم کرد؟ چه راه های لاغری سریع وجود دارد؟ آیا اصلا ادعای کاهش وزن تا 10 کیلوگرم کمتر از 1 ماه صحت دارد؟

چرا کاهش وزن 10 کیلو تا قبل از عید خطرناک است؟

با ریاضت کشیدن و تحمل گرسنگی زیاد، شما می توانید در طول 1 ماه 10 کیلو وزن کم کنید اما مشکلات زیادی را تجربه می کنید. برای مثال حتی اگر لاغر شوید مقدار زیادی از بافت عضلانی خود را که برای سلامتی بدن ضروری است از دست می دهید.

همچنین، اگر به طور ناگهانی وزن زیادی از دست دهید پس از اتمام یک ماه و با برگشت به روال عادی چربی بیشتری در بدن ذخیره می کنید و دوباره سریع تر ممکن است چاق شوید. در اغلب موارد نیز کاهش وزن زیاد در یک بازه زمانی کوتاه می تواند منجر به تشکیل سنگ کیسه صفرا می شود.

به جای کاهش 10 کیلو در یک ماه به فکر یه راه چاره دیگر باشید

بنابراین شما می توانید تا قبل از عید به اندازه 10 کیلو لاغر شوید اما عوارض و خطرات زیادی را باید در نظر بگیرید. شما باید از خیر چنین چیزی بگذرید و خود را به خطر نیندازید. در عوض با اصول کاهش وزن و لاغری آشنا شوید و بدانید با شرایط فعلی خود در طول یک ماه چقدر می توانید وزن کم کنید.

انواع روش لاغری و کاهش وزن سالم کدامند؟

تعداد زیادی روش سالم برای کاهش وزن وجود دارد که به لاغری شما کمک زیادی می کنند. اما پیش از آن، باید شاخص توده بدنی یا BMI خود را محاسبه کنید. زیرا محدوده های مختلف وزنی، نحوه کاهش وزنشان می تواند متفاوت باشد.

به عنوان مثال اگر شاخص توده بدنی زیر 30 داشته باشید بهتر و راحت تر می توانید تا عید وزن کمک کنید. اما اگر BMI شما بیشتر از 30 و مثلا حتی بالاتر از 40 باشد دیگر نمی توانید حتی در طول 1 سال وزن زیادی کم کنید.

افرادی که شاخص توده بدنی بالای 40 دارند باید با روش های تهاجمی تر مانند عمل جراحی لاغری (مثل اسیلو معده، بای پس معده و …) به صورت ایمن وزن کم کنند.

بهترین روش کاهش وزن تا قبل از عید چه روشی است؟

اگر شاخص توده بدنی شما بین 25 تا 35 است با ترکیب یک رژیم لاغری سالم و ورزش کردن می توانید تا پیش از عی وزن خود را به میزان منطقی و سالمی کاهش دهید.

برای این منظور در حالت ایده آل، باید هر هفته حدود 5/0 – 1 کیلوگرم وزن کم کنید. یعنی در طول 1 ماه چیزی حدود 3 تا 4 کیلوگرم.

برای محاسبه bmi خود میتوانید به نرم افزار هوشمند محاسبه شاخص توده بدنی سایت دکتر عنبرا مراجعه کنید


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۴۱:۳۳ توسط:netware موضوع: نظرات (0)