عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

کاربرد اسید سیتریک در مواد غذایی و نوشیدنی ها

اسید سیتریک یک ماده نگهدارنده، امولسیفایر، طعم دهنده و تسریع کننده است که به طور گسترده ای در بسیاری از صنایع به خصوص در مواد غذایی، آشامیدنی، دارویی، محصولات آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد. اسید سیتریک به طور گسترده در گونه های جانوری، گیاهان و میوه ها وجود دارد. این اسید بی رنگ، بی بو و بسیار محلول در آب است.

آیا می دانستید که به دلیل پایین بودن قیمت و سهولت در تولید، فروش اسید سیتریک در صنایع غذایی به عنوان یک ماده افزودنی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد؟ این اسید با اضافه شدن به مواد غذایی و نوشیدنی ها طعم تند و ترش می بخشد که باعث افزایش اشتها و افزایش طعم می شود. برخی از شرکت ها از آن برای تهیه محصولات غذایی خود مانند شیرینی و نوشابه استفاده می کنند. مثلا در نوشابه ای که میخورید و یا کیک و شیرینی هایی که شاید همین الان هم در حین خواندن این مقاله با چای نوش جان میکنید هم اسید سیتریک وجود دارد.

حتما بخوانید :

اسید استیک
اسید فسفریک
این اسید  بیشتر در شیرینی های ترش به شکل یک پودر سفید خوب که به عنوان "نمک ترش" نیز شناخته می شود، کاربرد دارد. برخی از افراد به طور خاص آن را به غذای خود اضافه می کنند تا طعم غذا تغییر پیدا کند. علاوه بر استفاده از آن به عنوان یک افزودنی، اسید سیتریک به عنوان یک ماده نگهدارنده طبیعی در مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. با افزایش اسیدیته، شرایط کم pH تولید شده از رشد باکتری ها و قارچ ها جلوگیری می کند. بنابراین عمر غذا یا نوشیدنی را طولانی تر می کند. همچنین از تخریب مواد غذایی به ویژه کنسرو جلوگیری می کند. هم چنین از آن، به عنوان طعم دهنده در تهیه و تولید ویتامین C به شدت استفاده می شود.

منبع : فروشگاه مواد شیمیایی جهان شیمی


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۹:۵۱ توسط:netware موضوع: نظرات (0)